Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 01:26

Wij hadden een 13 jarige sharpei, nu 4 maanden geleden moeten laten inslapen na een hele grote hersenbloeding....
Hij zag er nog echt super uit!
Intern weten we niet, hij had 2 gezwelletjes op z'n schouder zitten die we gezien leeftijd niet meer hadden laten verwijderen.

Normaal wordt een sharpei niet zo oud, de dierenarts die aan huis kwam vertelde dat onze Dodge de oudste sharpei was die ze had moeten laten inslapen....

Goh wat hadden we een bijzonder oudje!! Afbeelding

Op deze foto was hij dus al 12 jaar!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 08:18

Zoe_97 schreef:
Dat durven ze niet doen. Als het kanker is kunnen ze door te prikken uitzaaiingen veroorzaken hiermee.

Nou, dit is echt zo'n kleine kans...(met zo'n plek als deze vrijwel onmogelijk!). ik werk in een kliniek voor dieren met kanker dus dit is dagelijkse kost, en in jouw geval zou dit echt stap 1 zijn :) ga desnoods voor een second oponion naar een kliniek waar ze wat meer ervaren zijn wat betreft behandelingen van kanker?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:06

Wat een mooierd watnou1.

Zoe: ik snap heel goed dat het een lastige keuze is. Een collega van mij had ook een hond met een gezwel in haar wang. Vanaf het moment dat ze erin hadden zitten prikken ging het als een speer en was het binnen no-time een gigantische bult die openging. Ik wil je niet bang maken, maar je hoort wel meer dat er iets wordt "opgewekt" zodra er aan gezeten wordt.

We zijn net naar de DA geweest om de hechtingen bij Renzo eruit te halen. De assisente vond het er "mooier dan mooi" uitzien, volgens haar was het perfect genezen. En ze vertelde nog eens hoe lief ze hem allemaal vinden in de praktijk, ze zei dat hij zo makkelijk is en dat hij ook ontzettend lief is voor alle medewerkers. ze vertelde dat ze een groepsapp hebben waarin dagelijks veel beesten worden besproken die langs zijn gekomen en Renzo is een veelbesproken onderwerp. Toen hij bij ze was hebben ze heel veel foto's van hem gemaakt en uitgewisseld. :') Ik ben dan echt zo trots op hem en had echt moeite om mijn tranen te bedwingen toen ze dat vertelde.

Naderhand kreeg hij nog een goodiebag mee naar huis met allemaal lekkere en leuke dingetjes. Ook hadden ze een lange rij met brokken staan, ik had zelf het idee dat het met Kerst te maken had. Enfin, Renzo mocht lekker een bak brokken leegeten en daarna de bak houden, de bofkont! Jullie begrijpen dus wel dat hij weer een geweldig uitje heeft gehad. Hij ligt nu languit te snurken op zijn kussen.

Afbeelding

Afbeelding

mala26

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 15:10

Zo wordt naar de dierenarts gaan wel een groot feest!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 16:25

Wow Renzo is verwend.
Ik zou naast mijn schoenen van trots lopen als ik jou was.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:41

Bijzonder watnou! Hij zag er goed uit!

Wauw Renzo is verwend zeg!
Ik vind hem echt leuk! Wij hadden in mijn jeugd ook een bouvier.

Shetan moet dinsdag op controle. Van hem hangt er een foto op de kast van de DApraktijk. Ze zijn ook allemaal gek op hem. Ze zijn super lief voor hem en komen hem altijd even omstebeurt vertroetelen. Terwijl hij zelf altijd doodsbang is.Hij trilt altijd zo hard dat zijn tanden klapperen :=

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:53

bontesok schreef:
Bijzonder watnou! Hij zag er goed uit!

Wauw Renzo is verwend zeg!
Ik vind hem echt leuk! Wij hadden in mijn jeugd ook een bouvier.

Shetan moet dinsdag op controle. Van hem hangt er een foto op de kast van de DApraktijk. Ze zijn ook allemaal gek op hem. Ze zijn super lief voor hem en komen hem altijd even omstebeurt vertroetelen. Terwijl hij zelf altijd doodsbang is.Hij trilt altijd zo hard dat zijn tanden klapperen :=

Haha rikkie is bij onze DA ook helemaal favoriet. Iedereen begroet hem altijd als we binnen lopen. Hij begint zelfs al een beetje naast zijn pootjes te lopen daar :o
Hij kreeg een koekje aangeboden, maar ging langs dat koekje, hup met zijn snuit in de hele bak om zelf maar even 1 uit te zoeken haha!

Renzo is lekker verwend zie ik wel! :+

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:44

Clyde heeft ook een gezwel gehad bij zijn kaak. Dat bleek ook kanker te zijn en heb ik toendertijdlaten weghalen. Afijn nu 4 jaar later nog altijd niet terug. Ik grap altijd dat hij een facelift heeft gehad. Ik kon het ook laten bestralen maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:11

Vanmorgen controle gehad bij de dierenarts. Volledige aandacht want allebei de assistentes kwamen kroelen. :=
Ze vond hem er super goed uitzien.
Anabolen- spuit weer gehad en ik ga zijn medicijnen overdag iets ophogen. Hij loopt nl al een dag of drie wat verkrampt met zijn rug. De DA zag het niet direct maar gelooft me gelukkig gelijk als ik zoiets zeg!
Het gaat hem verder zo goed dat ik vanmorgen ineens dacht.. Ga je nou gewoon nog voor de 15 jaar? Zou wel geweldig zijn!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:53

Ik ben een weekje weggeweest met de kerst, en de hondjes bij de opvang (oud collega past op de hondjes) gebracht,en Loekie is nu zo slecht dat hij echt constant tegen alles aanloopt en daarbij dus de hele dag zijn kop stoot en overal over struikeld.
Hij staat minuten lang tegen een muur te bonken en weet echt niet meer waar hij is.
Hij is doof en blind.

Ik heb net een afspraak gemaakt voor het laatste spuitje bij de da.
Woensdag om 17 uur gaat het gebeuren.

Hij word eerst onderzocht door de da een als die vind dat het klaar is dan krijgt ie een spuitje.
De assistente zei door de telefoon dat ze vond dat het idd tijd was aan mijn verhaal te horen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:57

veel sterkte tinkerloos!
Kan je het arme beestje niet zo'n kap omdoen die ze bij operaties dragen? Dan stoot ie tenminste niet iedereen zijn hoofdje.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:04

Hè wat naar Tinkerloos. Heel veel sterkte. Misschien wel beter voor hem...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:50

Tinkerloos: heel veel sterkte en knuffel hem nog maar lekker nu hij er nog is.

Timo heeft steeds meer moeite met opstaan en gaan liggen. Hij stort echt neer met een plof en een diepe zucht. Ook met lopen merk ik dat hij stijver wordt.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:01

Moeilijk Tinkerloos, heel veel sterkte!

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:09

Stekte tinkerloos met afscheid nemen.
Doe je hond dit
https://m.facebook.com/steunpuntvoordie ... 3089958591

Hier gaat het goed en vooral met dit tempratuur. Ivm artrose.
Eten vindt hij soms niet lekker. Dan we er hart in. Dan gaat het op. Hij krijgt vers voeding van smuldier. Hij is kieskeurig af en toe.
We gaan 4x per dag eruit met hem ivm kan plas laten lopen in huis. Rondje van 15 min of langer af en toe.
Afbeelding

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:31

Sterkte Tinkerloos, klinkt als de juiste beslissing.

SusanH dan zou ik hem toch eens laten nakijken door een orthomanueel arts.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:39

Bezoekje osteopaat SusanH?
Sterkte Tinkerloos :(:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:54

Carolina: leuke foto!

Wat zou een osteopaat of arts nog voor meerwaarde hebben? Een beetje stijfheid hoort bij het ouder worden en is heel normaal imo.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:15

Oef dat ben ik echt totaal niet met je eens, stijfheid kan ook vaak voortkomen uit pijn, lijkt mij niet dat jij wilt dat je hond pijn heeft....

bron: Dierenkliniek IVD.

Herkent u pijn bij uw huisdier? De meeste mensen weten dat een hond of kat die mank loopt pijn heeft. Niet willen bewegen, gillen, happen bij aanraking, in elkaar krimpen, krom staan en duidelijk afwijkend gedrag worden vaak wel herkend als uitingen van pijn.

Maar er zijn ook veel subtiele signalen die niet herkend worden. Vaak gaat het dan niet om acute hevige pijn maar om pijn die langzaam erger wordt waardoor het dier bepaalde dingen niet meer doet of zich net anders gedraagt. Denk hierbij bv. aan het niet meer op de (bank) springen of steeds minder tot niet meer rennen. Wat rustiger zijn en meer slapen, na inspanning aan de poten bijten, veel krabben aan de kop, blaffen of zich anders gedragen bij harde geluiden, in de auto geholpen willen worden, niet meer op botten kauwen, minder graag naar buiten willen, etc.

Vaak herkennen eigenaren deze signalen niet omdat ze er langzaam insluipen en we denken dat het dier wat ouder wordt of het is warm buiten of juist erg koud. En vervolgens wennen we aan de verandering. Dierenartsen herkennen deze signalen ook regelmatig niet omdat ze het dier niet kennen en dus niet weten wat normaal gedrag is voor DAT dier.
Wat dan de oorzaak is van die pijn? Vaak zijn dit rug- of nekklachten voortgekomen uit blessures die ze opgelopen hebben in het spel, in hun enthousiasme van de bank springen, vechtpartijen, van hoogtes afspringen en ga zo maar door. Pijnstillers kunnen soms helpen maar lang niet altijd hebben deze een goed effect omdat de betreffende pijnstiller niet goed werkt voor die specifieke klachten. Het opheffen van de nek- of rugklachten kan leiden tot een veel vrolijker dier die meer beweegt en weer net een pup/ kitten lijkt.

Wat is orthomanuele diergeneeskunde
Bij mensen wordt orthomanuele geneeskunde al sinds de jaren zeventig toegepast bij rug- en nekklachten. Er zijn meer dan 160 orthomanueel artsen geregistreerd in Nederland. Begin 2000 heeft collega drs. D.C. Aharon de orthomanuele diergeneeskunde voor gezelschapsdieren ontwikkeld vanuit de orthomanuele geneeskunde en ontwierp daarmee de methode Aharon.

Dierenarts Dorit Aharon werkt sinds 2001 met deze methode en boekt heel veel positieve resultaten bij gezelschapsdieren met allerlei problemen die gerelateerd zijn aan de wervelkolom en de gewrichten. De orthomanuele diergeneeskunde is gebaseerd op de symmetrie in de wervelkolom en de gewrichten. Als er sprake is van een afwijking in de symmetrie kan dit leiden tot pijn, bewegingsbeperking en functieverlies. Afwijkingen in de wervel- of gewrichtsstand kunnen veroorzaakt worden door:

o Trauma: door bijvoorbeeld een val, ongeluk, botsing of een gevecht;

o Overbelasting: door intensieve activiteiten zoals flyball, IPO, behendigheid, jacht, frisbee maar ook door mindere bespiering bij opgroeiende pups en jonge honden en bij ouderdom en na ziekte met spierverlies;

o Instabiliteit in de wervelkolom door aangeboren aandoeningen aan de nekwervels (denk aan Wobbler of atlanto-axiale instabiliteit), of in de lage rug (lumbosacrale instabiliteit en lage rugpijn), slijtage van een tussenwervelschijf (hernia), maar ook bij ontstekingen en infecties van het wervelbot (discospondylitis);

O Compensatie bij langdurige kreupelheden waardoor het lichaam gaat compenseren en de rug en het bekken anders gebruikt wordt. Mank lopen kan het gevolg zijn van spieraandoeningen, pees- en bandletsels of gewrichtsproblemen. Voorbeelden hiervan zijn patella luxatie, kruisbandverscheuringen, peesrupturen, heup- of elleboogdysplasie, botbreuken en pootamputaties. Het is dan ook aan te raden om in het revalidatieprogramma na een orthopedische operatie of bij één van de genoemde aandoeningen een bezoek aan de orthomanueel dierenarts in te plannen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:05

Sterkte Tinkerloos. :(:)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:16

Mijn oudje van bijna 12 ligt de laatste tijd steeds snachts obessief aan de voorpoten te likken en voornamelijk in dr oksels en bij dr tenen. Buiten dat het een irritant geluid is word heel dr vacht bruin op die plekken(ze heeft witte pootjes). Wat kan ik daaraan doen? Ze heeft dit tot voorkort nooit eerder gedaan.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:11

De dierenarts belde,ze kan vanavond bij ons thuis komen om Loekie te onderzoeken en eventueel de laatste prik te geven.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:48

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:10

Tinkerloos schreef:
De dierenarts belde,ze kan vanavond bij ons thuis komen om Loekie te onderzoeken en eventueel de laatste prik te geven.

Wat fijn dat de dierenarts aan huis komt.
Hoe is het afgelopen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:10

Spannend moment Tinkerloos. Veel sterkte en een dikke knuffel. :(:)