SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 18:06

anneliesdj schreef:
Ik vind het geen goed nieuws, ik heb niets tegen op de shows. Het zijn intelligente dieren en deze afleiding hebben ze nodig.
Ik vind alleen dat ze veel natuurlijker gehouden moeten worden, zolang dat niet gebeurt verbeterd er niets.

Ik juist wel. Mij ging het ALTIJD om de dieren op de foto te zetten. Shows deden me helemaal NIETS. Bij elk bezoek ging ik steeds minder en minder en minder naar die shows toe. En ook elke keer hoor, ook steeds minder mensen op de tribunes. Zowel tijdens de openingstijden of vlak voor sluitingstijd in de Koepel. (Ik weet niet of iemand anders ook dit is opgevallen?)

En ook dat haastige wegbonjouren van de mensen die nog éven een foto wilde maken 'want ze moesten zich voorbereiden op de volgende show'. Ja hallo, kalm even zeg luitjes... wat een hurry hurry hurry zeg!

Weet iemand ook of de andere dierenshows in SeaWorld worden geschrapt? Zoals die Seamore (zeeleeuw) show of Pets Ahoy'? En ik denk dat ze het bassin van de show gaan betrekken bij het nieuwe verblijf? (afbraak tribunes?!)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:48

HorseyDude schreef:
En ook dat haastige wegbonjouren van de mensen die nog éven een foto wilde maken 'want ze moesten zich voorbereiden op de volgende show'. Ja hallo, kalm even zeg luitjes... wat een hurry hurry hurry zeg

Hier wil ik even op inhaken.. Weet niet of dit tijdens het hoogseizoen was, maar als er elk uur show is, is het ivm de inloop van de nieuwe show, en het opruimen voor die tijd, wel echt nodig dat de koepel leeg is :) Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat was in jouw situatie.

De laatste show van de dag is vaak wel het rustigste ja :)

Mastrootje

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:15

Jongens, even verduidelijken. Seaworld stopt NIET met de shows, ze worden alleen aangepast aan de 'nieuwe' smaak van deze generatie. Het word 'natuurlijker' gemaakt!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 19:24

Millanka schreef:
Jongens, even verduidelijken. Seaworld stopt NIET met de shows, ze worden alleen aangepast aan de 'nieuwe' smaak van deze generatie. Het word 'natuurlijker' gemaakt!

En wat is er zo natuurlijk aan al die domme springshows? Ze moeten gewoon stoppen met die onzin! Trouwens, ik las ook dat het Dolfinarium ervan langs kreeg op Facebook:

Afbeelding

Laat die orka's weer lekker orka's zijn en dolfijnen weer dolfijnen ipv die onnatuurlijke kunstjes...

http://www.destentor.nl/regio/harderwij ... -1.5431460

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:27

HD, je kunt dieren nog wel meer laten doen dan alleen maar door hoepels laten springen.

Ik was afgelopen zomer in het aquarium van Vancouver, en heb daar met verschillende trainers gepraat. Ook gevraagd waarom ze 'shows' doen. Ze laten dan aan het publiek de dieren zien, en vragen de dieren (dolfijnen, beluga's) verschillende dingen te laten zien. Zo kunnen ze zien of het dier ziek is, verwondingen heeft, etc. Ook prikkel je het dier ermee om na te denken etc. Let wel, ik ben pertinent niet voor shows met vuur, hoepels, harde muziek en weet ik niet wat. Maar als je dan toch dieren hebt (aquarium heeft een actief beleid om geen nieuwe dieren aan te nemen), dan moet je er wel zo goed mogelijk voor zorgen. Op een bepaalde manier dragen 'shows' daar aan bij.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:35

Dat is inderdaad waar.
Ik ben voor shows waar op een natuurlijke manier gewerkt wordt, waarom niet gewoon levend voeren bijvoorbeeld? Veel beter voor de dieren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:43

Ik weet dat dat in nederland verboden is... Andere landen weet ik niet

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:20

Het is alweer een week geleden ofzo, maar ik heb 1 week geleden een DVD besteld over Willy(Keiko)
"Keiko, the untold story"

Heb hem vandaag binnen gekregen en ga hem vanavond kijken. Hij is alleen te bestellen in Amerika en je steunt hiermee het goede doel om de seaworlds met Orca's op te doeken. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:38

Die was vorige week op tv national geographic ofzo.
Persoonlijk vond ik het wel intressant om te zien hoe het is afgelopen met de walvis, maar meer ook niet.
Blackfish vond ik intressanter maar ook dat is nogal een eenzijdig verhaal.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 11:48

anneliesdj schreef:
Persoonlijk vond ik het wel intressant om te zien hoe het is afgelopen met de walvis dolfijn, maar meer ook niet.

Fixed! :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 11:49

Nicky91 schreef:
Heb hem vandaag binnen gekregen en ga hem vanavond kijken. Hij is alleen te bestellen in Amerika en je steunt hiermee het goede doel om de seaworlds met Orca's op te doeken. :)

*\o/* *\o/*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:56

HorseyDude schreef:
anneliesdj schreef:
Persoonlijk vond ik het wel intressant om te zien hoe het is afgelopen met de walvis dolfijn, maar meer ook niet.

Fixed! :)

Ze heeft het over Keiko, dat is een walvis geen dolfijn

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:57

Euh ja, dr valt niets te fixen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 11:59

Keiko was een ORKA en dat is de grootste van de dolfijnenfamilie. De grootste van de walvisfamilie is de BLAUWE VINVIS.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dolfijnen (naar beneden scrollen naar Soorten)

Keiko is in Noorwegen gestorven aan een longontsteking.

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:06

Killerwhale, zwaardwalvis, tandwalvis, horend tot orde van de walvissen.
Dolfijn is in die zin ook een walvis. Maar wat jij wilt hoor.

Waar keiko dood aan is gegaan is omstreden, volgens de film aan nierfalen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 12:11

Citaat:
2003:

December 12, 2003 -- The Free Willy Keiko Foundation and The Humane Society of the United States (HSUS) reported today that Keiko, the orca whale, died today in the Taknes fjord, Norway, in the company of staff members who have been caring for him there.

Keiko's veterinarian believes that acute pneumonia is the most likely cause of death, though he also cited that Keiko was the second oldest male orca whale ever to have been in captivity.

The two organizations managing Keiko's reintroduction effort expressed sadness at Keiko's death while also heralding his amazing journey.

Yesterday, Keiko exhibited signs of lethargy and lack of appetite. Consultation was continuous between his caretakers and Dr. Cornell. His behavior was still abnormal this morning and his respiratory rate was irregular, but, as is often the case with whales and dolphins in human care, these were advanced signs of his condition. With little warning, Keiko beached himself and died in the early evening local time. A decade ago, Keiko was featured in the Hollywood movie, Free Willy, prompting a worldwide effort to rescue him from poor health, in an attempt to allow him to be the first orca whale ever returned to the wild.

In 1996 Keiko was flown aboard a United Parcel Service plane to a new rehabilitation facility in Newport, Oregon. There he was returned to health and trained in the skills necessary to be a wild whale. In late 1998, Keiko was flown in a U.S. Air Force jet to a sea-pen in Iceland. In the summer of 2002, Keiko joined the company of wild whales and swam nearly 1000 miles to the Norwegian coast. Since then, Keiko has been cared for in a fjord where he was free to come and go by his own choice.

Keiko inspired millions of children to get involved in following his amazing odyssey and helping other whales. Keiko's journey also inspired a massive educational effort around the world and formed the basis for several scientific studies. Thousands of people traveled to Norway in the past year to see Keiko, continuing his legacy as the most famous whale in the world.

http://keiko.com/history.html

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:24

Je hoeft je punt niet te bewijzen, ik geef al aan dat de meningen verschillen.
Zo wordt er door tegenstanders gezegd dat hij nooit meer sociale interactie heeft gehad, terwijl in de film gezegd wordt dat hij dagelijks contact had met wilde soortgenoten.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 12:29

anneliesdj schreef:
Je hoeft je punt niet te bewijzen, ik geef al aan dat de meningen verschillen.
Zo wordt er door tegenstanders gezegd dat hij nooit meer sociale interactie heeft gehad, terwijl in de film gezegd wordt dat hij dagelijks contact had met wilde soortgenoten.

Ik heb jaren geleden het hele proces gevolgd van a - z via keiko.com (ook via de wekelijkse nieuwsbrief die toen uitkwam.)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:35

In ieder geval: Op youtube staat een filmpje over hoe hij vrij gelaten word en hoe hij aan zijn einde is gekomen. Hij WAS opgenomen in een groep en daarna DOOR het voeren van mensen in een baai is hij achtergebleven terwijl zijn groep verder trok. Daardoor is hij in die baai gebleven, was afhankelijk van mensen en tsja ik gok dat hij daardoor ook maar 1.5 jaar in het wild heeft kunnen leven..

Maar hé! Beter 1.5 jaar nog kunnen genieten van echt zeewater dan doodgaan in een bassin.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:05

Ik heb de docu net gekeken. Keiko heeft net als Corky zo'n lekkere fluffy Orca-uitstraling, voor zover dat kan natuurlijk! Ik denk dat Keiko heel erg veel mazzel heeft gehad. Hij heeft nog een aantal heerlijke jaren in de seapen en in het wild doorgebracht, in goede conditie.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:11

Het boek "Killing Keiko" - Mark Simmons is ook echt aan te raden!
Hij is ook te zien in de film Blackfish.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 09:53

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:13

Nou die heeft het duidelijk niet naar zijn zin. Als hij besluit er uit te springen.

Van de week de docu gezien over free keiko

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 08:49

GOED NIEUWS! Er is in het amerikaanse congres een voorstel gekomen om een verbod door te dwingen van het houden van Orka's, namelijk HR 4019 (Schiff, D-CA)... Als dat er komt kan SeaWorld FLUITEN naar zijn orka shows!

https://www.congress.gov/bill/114th-con ... /4019/text

DIT IS ECHT HEEL GOED NIEUWS!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 08:58

To amend the Marine Mammal Protection Act of 1972 to prohibit the taking, importation, and exportation of Orcas and Orca products for public display, and for other purposes.
IN THE HOUSE OF REPRESENTATIVES
November 16, 2015

Mr. Schiff (for himself, Mr. Huffman, Mr. Grijalva, Mr. Kilmer, Ms. Clark of Massachusetts, Mr. Ted Lieu of California, Ms. Lee, Mr. Pocan, and Mr. Keating) introduced the following bill; which was referred to the Committee on Natural Resources, and in addition to the Committee on Agriculture, for a period to be subsequently determined by the Speaker, in each case for consideration of such provisions as fall within the jurisdiction of the committee concerned
A BILL

To amend the Marine Mammal Protection Act of 1972 to prohibit the taking, importation, and exportation of Orcas and Orca products for public display, and for other purposes.
Be it enacted by the Senate and House of Representatives of the United States of America in Congress assembled,

SECTION 1. Short title.

This Act may be cited as the “Orca Responsibility and Care Advancement Act of 2015”.

SEC. 2. Prohibition on taking, importation, and exportation of Orcas and Orca products for public display.

(a) Prohibition on permits for taking or importation.—Section 104(a) of the Marine Mammal Protection Act of 1972 (16 U.S.C. 1374(a)) is amended by inserting “(1)” after “(a)”, and by adding at the end the following:

“(2) Notwithstanding any other provision of law, no permit may be issued under this Act that authorizes the taking or importation of any marine mammal of the species Orcinus orca, or any marine mammal product that consists, or is composed in whole or in part, of such species, for the purpose of public display.”.

(b) Prohibition on exportation for public display.—Section 102(a) of the Marine Mammal Protection Act of 1972 (16 U.S.C. 1372(a)) is amended by striking “and” after the semicolon at the end of paragraph (4), by striking the period at the end of paragraph (5) and inserting “; and”, and by adding at the end the following:

“(6) notwithstanding any other provision of law, to export any marine mammal of the species Orcinus orca, or any marine mammal product that consists, or is composed in whole or in part, of such species, for the purpose of public display.”.

SEC. 3. Prohibition on breeding of Orcas.

The Animal Welfare Act is amended by inserting after section 26 (7 U.S.C. 2156) the following new section:

“SEC. 26A. Breeding of Orcas.

“It shall be unlawful for any person to artificially inseminate or breed a marine mammal of the species Orcinus orca for exhibition purposes.”.