Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
love_western schreef:Grappig dat het toch echt in aard van het beestje zit. Wij krijgen het er iig niet uit bij ze.
Op de club hebben ook alle mechels hekel aan katten. Waarbij sommige het meerdere malen gelukt is.
Maar goed dat is het risico als je katten buiten laat lopen
love_western schreef:Kletskousz is het geen optie om een hond te zoeken die nog dominanter is? Maar wel goed onder appèl staat?
Trainer bij mij op de club had gegeven moment ook een hond op de club lopen die alles aanvloog. Hij heeft toen zijn eigen los gelaten. Tegen eigenaar gezegt van laat je hond ook maar los. En die hond is toch goed op zijn plek gezet.
Mij valt het daarnaast sowieso op dat er veel honden en ook eigenaren de lichaamstaal van een herder verkeerd inschatten. Daarom mogen die van mij ook alleen maar met elkaar spelen. Als je ze ziet dan lijken ze heftig in gevecht te zijn. Grommen en blaffen. Elkaar neerhalen. Maar ze kwispelen allemaal. Af en toe word er wel een op zijn plek gezet.
Maar dat is dus wel de reden dat ze niet met vreemde honden mogen spelen. En dat ze dus bijna altijd vast aan de lijn zitten.
.