Kan iemand mij wat vertellen over de Weimaraner? Heb veel gelezen op het internet en mij verdiept in dat ras, maar ik ben nu meer op zoek naar persoonlijke ervaringen en verhalen. Zowel 'negatief' als positieve verhalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ingeb0rg schreef:Tsjah mijn soort is het niet.
Maar dat komt omdat ik sowieso niet heel veel heb met staande honden, mijn ervaring is dat ze toch wat "scherper" zijn in karakter. Maar als je ervan houdt is het toch prima?
Ik vind de retrievers aangenamer, zachter en voor na het schot dus dat is hier ook belangrijk. Alleen van de ches ben ik niet weg. Vandaar dat er hier een leuk labje rond hobbelt. Wel eentje met een kop erop, maar ben zelf gelukkig vrij dominant dus een tutje heb ik niks aan.
Je moet zelf beslissen wat goed voelt. En wat bij je past. Misscjien eens gaan kijken bij een trainingsgroep met verschillende rassen?
xxxlottie schreef:ingeb0rg schreef:Tsjah mijn soort is het niet.
Maar dat komt omdat ik sowieso niet heel veel heb met staande honden, mijn ervaring is dat ze toch wat "scherper" zijn in karakter. Maar als je ervan houdt is het toch prima?
Ik vind de retrievers aangenamer, zachter en voor na het schot dus dat is hier ook belangrijk. Alleen van de ches ben ik niet weg. Vandaar dat er hier een leuk labje rond hobbelt. Wel eentje met een kop erop, maar ben zelf gelukkig vrij dominant dus een tutje heb ik niks aan.
Je moet zelf beslissen wat goed voelt. En wat bij je past. Misscjien eens gaan kijken bij een trainingsgroep met verschillende rassen?
Klopt zo ongeveer wat je zegt, retrievers hebben over het algemeen een meer sociaal vermogen, willen meer samenwerken. Dat heb je met een weimaraner een stuk minder, die zijn een stuk zelfstandiger. Weimaraners zijn ook een stuk territorialer dan een retriever. Dit is algemeen, verschilt natuurlijk per hond en (HEEL belangrijk) opvoeding.
Yunaa schreef:Bedankt voor alle reacties, super!![]()
Ik heb me aangemeld voor een nestje bij een fokker, wat in 2017 gepland staat. Ben heel benieuwd! Ik woon nog thuis, maar mijn ouders vinden het ook leukMijn vader is ook heel actief en wil ook echt veel met de hond wandelen en noem maar op. Hij is er ook helemaal weg van
No_No, bedankt voor je uitgebreide bericht!Helaas woon ik wel ver van je vandaan, maar bedankt voor het aanbod hoor
Wat is 'ie mooi zeg en het karakter hoe je hem omschrijft, staat mij zeker aan
Ik heb alleen een vraagje: een bekende van mij heeft vroeger een Weimaraner gehad. Zij vertelde dat doordat ze een hele dunne huid hebben, je snel bultjes ziet zitten. Is dit bij jouw pup ook van toepassing?
xxxlottie schreef:Yunaa schreef:Bedankt voor alle reacties, super!![]()
Ik heb me aangemeld voor een nestje bij een fokker, wat in 2017 gepland staat. Ben heel benieuwd! Ik woon nog thuis, maar mijn ouders vinden het ook leukMijn vader is ook heel actief en wil ook echt veel met de hond wandelen en noem maar op. Hij is er ook helemaal weg van
No_No, bedankt voor je uitgebreide bericht!Helaas woon ik wel ver van je vandaan, maar bedankt voor het aanbod hoor
Wat is 'ie mooi zeg en het karakter hoe je hem omschrijft, staat mij zeker aan
Ik heb alleen een vraagje: een bekende van mij heeft vroeger een Weimaraner gehad. Zij vertelde dat doordat ze een hele dunne huid hebben, je snel bultjes ziet zitten. Is dit bij jouw pup ook van toepassing?
Bultjes, teken etc. zie je wel snel zitten, maar dat is niet zozeer iets slechts, alleen maar handig.
Leuk dat jullie enthousiast zijn, maar als je een pup krijgt, niet vergeten die genoeg te laten slapen heZie tevaak dat dat niet gebeurt en hondlief te vroeg 'kapot' is. Een goede richtlijn is om te kijken naar hoeveel weken de hond is. Is de hond 10 weken, kan je er 10 minuutjes mee wandelen/werken, is de hond 20 weken dan 20 minuutjes. Wou het eventjes zeggen
Yunaa schreef:xxxlottie schreef:Bultjes, teken etc. zie je wel snel zitten, maar dat is niet zozeer iets slechts, alleen maar handig.
Leuk dat jullie enthousiast zijn, maar als je een pup krijgt, niet vergeten die genoeg te laten slapen heZie tevaak dat dat niet gebeurt en hondlief te vroeg 'kapot' is. Een goede richtlijn is om te kijken naar hoeveel weken de hond is. Is de hond 10 weken, kan je er 10 minuutjes mee wandelen/werken, is de hond 20 weken dan 20 minuutjes. Wou het eventjes zeggen
We hebben thuis ervaring met een hond, dus dat moet goedkomen
Maar bedankt!
xxxlottie schreef:Ik heb stage gelopen op een hondenschool en daar vertellen belachelijk veel mensen dat ze een uur gaan wandelen met een pup, of 2 uur met een jonge hond... Dus ik dacht kan geen kwaad toch als ik het er nog even bijzeg
Yunaa schreef:xxxlottie schreef:Ik heb stage gelopen op een hondenschool en daar vertellen belachelijk veel mensen dat ze een uur gaan wandelen met een pup, of 2 uur met een jonge hond... Dus ik dacht kan geen kwaad toch als ik het er nog even bijzeg
Kan inderdaad geen kwaad, advies vind ik juist fijn![]()
Ik wist niet dat je met 10 weken 10 minuutjes mocht lopen etc, maar een uur
voor een jonge hond vind ik wel heel ver gaan.
Ik heb thuis een kleine Maltezer, die is gewend om op een dag heel veel kleine stukjes te lopen in plaats van één keer twee uur. Buiten dat heeft ze er ook echt geen zin in (het zijn meer gezelligheidsdieren dan honden om uren mee te wandelen) en omdat ze al bijna 15 is heeft ze er ook geen puf meer voor. Zielig om zo'n oudje (ook al komt ze zo totaal niet over) mee te sleuren aan de riem voor een lange wandeling
![]()
Met een pup eigenlijk hetzelfde. In mijn ogen een beetje te vergelijken met een peuter, die kan je ook niet dwingen om een grote wandeling te laten maken
No_No schreef:Wat leuk dat je je hebt aangemeld voor een pup! Spannend hoor!
Er is een Facebookpagina voor weimaraners uit Nederland en België. Daar komen hele leuke foto's en verhalen voorbij. Soms ook een herplaatser, ik weet niet of he dat wat vindt..?
Het dunne huidje klopt wel, net als de dunne vacht. Ze hebben geen ondervacht namelijk. Onze Yip wil niet nar buiten als het regend, soms heeft hij het ook echt koud dus heeft hij nu een regenjas. Werkt super want nu struint hij in de regen ook lekker rond!
Verder zijn het gevoelige honden. Ze moeten absoluut niet met een harde hand gecorrigeerd worden. Even goed mopperen en hem even afwijzen is hier voldoende. Ik moet zeggen dat hij daar nu wel gevoeliger voor is dan eerst.
Vandaag zijn we voor het eerst naar het strand geweest met Yip!! Hij vond het fantastisch![]()
3 uur in de auto om een uurtje aan het strand te spelen maar het was het meer dan waard! We gingen met twee tennisballen heen en kwamen met 4 weer thuis![]()
[ [url=m/e3cL2m.jpgc]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NS51U0.jpgc]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aB7kmx.jpgc]Afbeelding[/url] ]