Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTiffani

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:51

Lisitano: onzettend tof dat je een plekje aanbied!

Hier ook een patiëntje :( hele weekend al sloom, en zondag op maandag niet geplast. Op naar de dierenarts, gisteren heeft ie wat pijnstillers, onstekingsremmers gekregen en een katheter om zijn blaas te bekijken, die zat helemaal vol dus blaas geleegd.

Vandaag was hij weer enthausiast, zag er beter uit. Maar we moesten toch nog terug voor controle, zijn poep was nog steeds heel erg droog hij moest er zelfs van piepen. Gevraagd of ze toch nog bloed wouden afnemen om dingen uit te kunnen sluiten, morgen krijg ik de uitslag.

Dus nu moet hij 3x daags laxeermiddel krijgen, vezels om zijn darmen op gang te krijgen en anderhalf tablet carporal per dag voor onstekingen.

De DA heeft geen idee wat er nou precies aan de hand is, blijkbaar heeft het binnenin gewoon stilgelegen(maag/darmen).

Duimen op het bloedonderzoek! Y;(

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:46

Jeetje wat vreemd! Arme Pepper!

Heeft hij wel goed gegeten afgelopen dagen of misschien wat stress gehad? Mijn teef heeft ooit hetzelfde gehad en die moest echt aan een infuus. Laxeermiddel hielp wel en ik heb blikvoer gegeven van Pedigree met zoveel mogelijk troep erin zodat alles eruit zou glibberen.
Eng zeg, ik duim dat er niks raars met Pepper aan de hand is.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:13

Ja heel vreemd. Er is niks veranderd kwa eten, hij heef toen hij jong was veel verschillend voer gehad (moeilijke eter..) maar nu toch bijna 2 1/2 jaar vers vlees waarvan 1 jaar carnibest nu.

Kwa eten is er de laatste week niet erg veel geks aan de hand. Soms eet hij wat meer en soms wat minder.(altijd al zo)

Mama zei net dat zijn poep 'glanst'. Maar het was donker, in ieder geval beter dan het kruimelige harde wat de da eruit haalde.

Op de 2e dag al enorme vooruitgang dus heb goede hoop. Duimen dat alle waardes in zijn bloed goed zijn.

1 week geleden wel 2 doggydates gehad, maar dat was in het bos waar hij regelmatig komt. Daarna had hij een vrij rustige week. Hij is ook echt niet stress gevoelig.

Bedankt voor het meedenken :)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:57

Lisitano schreef:
Hoe gaat het met Ayla nu, Marcella?

Pfff, ik ben zenuwachtig.
Waarschijnlijk hebben we vanaf vanmiddag een opvang Husky via Husky Rescue Nederland. Ze moesten binnen 48 uur ander onderdak voor haar hebben anders moest ze naar het asiel.
Ze zijn nu aan het kijken of ze met katten kan. Kan dat niet, komt ze hier naar toe. Ik hoor over een half uur ongeveer of ze nou komt. Een teefje van 10 maanden en al gecastreerd....

wat spannend zeg!!! En wat goed van je!

Update over Ayla:

Vrijdag heeft ze een cluster aanval gehad. Dit houd in dat de aanval niet over gaat en ze er steeds in terug valt. Normaal moet ze 3 zakjes diazepam en ze had er nu al 5. Was heel erg schrikken!

Met spoed de DA gebeld en we zouden er heen maar na een kwartier kwam ze er gelukkig toch zelf uit.

We meteen besloten om de dosering van haar medicatie verhogen. Dit is ook meteen het maximale dat ze mag hebben.

Dus sinds vrijdag krijgt ze elke 1 uur 1.5 pil.

Vrijdag avond had ze de voortekenen van een aanval maar deze zetten niet door.

Zondag had ze ook de voortekenen van een aanval wat maar liefst een uur duurde maar dit zette gelukkig ook niet door. Wel even met de DA gebeld en overlegt wat we hiermee moesten en wat dit nou was. We hebben het ook gefilmd.

Het leek erop dat de medicijnen begonnen te doen wat ze moeten doen. De aanvallen onderdrukken.

Alleen zit de dosering na 2 a 3 dagen nog onvoldoende in het bloed om een goed beeld te hebben.

ik klop het heel hard even af, maar sinds zondag heeft ze geen aanstalten meer gehad richting een aanval. Dus heel voorzichtig word ik wat positiever over de afloop van deze ellende.

Voor wie de voortekenen van een aanval zou willen zien kan een PB met telefoonnummer sturen dan wil ik de filmpjes wel door sturen. 1 is erg lang 2 minuten en dan zit er ook veel tijd tussen de "tikken" die ze heeft. De andere is 18 seconden en heeft ze er 2 vlak achter elkaar.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:58

xTiffani schreef:
Lisitano: onzettend tof dat je een plekje aanbied!

Hier ook een patiëntje :( hele weekend al sloom, en zondag op maandag niet geplast. Op naar de dierenarts, gisteren heeft ie wat pijnstillers, onstekingsremmers gekregen en een katheter om zijn blaas te bekijken, die zat helemaal vol dus blaas geleegd.

Vandaag was hij weer enthausiast, zag er beter uit. Maar we moesten toch nog terug voor controle, zijn poep was nog steeds heel erg droog hij moest er zelfs van piepen. Gevraagd of ze toch nog bloed wouden afnemen om dingen uit te kunnen sluiten, morgen krijg ik de uitslag.

Dus nu moet hij 3x daags laxeermiddel krijgen, vezels om zijn darmen op gang te krijgen en anderhalf tablet carporal per dag voor onstekingen.

De DA heeft geen idee wat er nou precies aan de hand is, blijkbaar heeft het binnenin gewoon stilgelegen(maag/darmen).

veel beterschap voor Pepper! is vreselijk als ze ziek zijn en je kan zo weinig voor ze doen :(
Duimen op het bloedonderzoek! Y;(

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:23

Oh marcella wat ontzettend naar :( een hond van mijn vriendin had dit ook, erg naar om te zien! En je kan ook niks.

Heel veel sterkte. Hopelijk wordt ze beter.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:09

Dat is het zeker. Dat clusteren is echt heel naar..

Jij veel beterschap voor Pepper! ik dacht dat ik dat bij mijn bericht had gezet. maar toch niet zie ik!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:15

Dankjewel! Onze duimen draaien voor de hondjes !

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:16

Zeker weten!

Altijd zo naar als ze ziek zijn en je kan zo weinig doen voor ze :(

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:17

och jeetje wat ontzettend balen :( veel sterkte!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:26

Weet je al wat meer over Pepper?

Ach gos wat een nare update over Ayla :( Ik hoop ontzettend met je mee dat de medicijnen het gaan doen voor haar, bah wat een zorgen :n
Laatst bijgewerkt door Lisitano op 02-12-15 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:29

Lisitano schreef:
Weet je al wat meer over Pepper?

Ach gos wat een nare update over Ayla :( Ik hoop ontzettend met je mee dat de medicijnen het gaan doen voor haar, bah wat een zorgen :n

Vanmiddag of morgen krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek. Ik ben momenteel niet thuis dus weet niet hoe hij het doet. Zal jullie zo informeren

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:15

ik hoop dat het bloed dingen uitsluit!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:38

Ze kunnen in ieder geval Schildklier problemen uitsluiten via het bloed en ontstekingen. En nog veel meer hoor maar denk niet dat dat van toepassing op Pepper is.

Ayla heeft ook net een uitgebreid onderzoek gehad (wat geld kost dat zeg!)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:40

Ja dat is het nadeel, hier is karma verzekerd :j wij betalen 2000 kronen zelf das zo'n 200 euro en dan wordt daarna alles vergoed vergeleken met NL zijn de verzekeringen hier zijn geld wel waard

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:42

trouwens als jullie eens lekker op vakantie willen met de hondjes, zijn jullie hier welkom hoor :D ik heb 1 bed en een matras :j

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:50

Vind dat het hier vaak alleen maar kost en de helft kan je niet eens opgeven volgens mij haha.

het bloed onderzoek koste 231 euro en de medicijnen 81,50 per 100 stuks. doen we ongv. 1.5 maanden mee.

en dan hebben nog de diazepam nodig. dat kost ongv. 5 euro per zakje/spuitje en ze moet er 3 hebben bij een aanval en als ik pech heb 5.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:50

kirri schreef:
trouwens als jullie eens lekker op vakantie willen met de hondjes, zijn jullie hier welkom hoor :D ik heb 1 bed en een matras :j

Dat is wel gaaf!!! wij zijn alleen met zijn 2'en haha is het een tweepersoonsbed :p

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:51

jeetje wat een geld is het ook zeg :(

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:51

nee een 1 persoons bed haha, het matras is wel bijna even hoog :P

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:53

kirri schreef:
nee een 1 persoons bed haha, het matras is wel bijna even hoog :P

:') :') :') :') bijna dus!

Ja het is ontzettend veel geld.

Maar als het ene medicijn nou zijn werk gaat doen hebben we de diazepam niet tot nauwelijks nodig.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:55

ik duim voor jullie! zou fijn zijn als het nu goed gaat aanslaan :j

haha ja bijna :') maar hij slaapt wel lekker :P

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:56

dat is ook heel belangrijk!

heb wel ff foto's op google gespiekt maar echt een super mooie omgeving zeg!

Hoe ben jij eigenlijk in Zweden beland?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:59

ja we boffen! Haha de liefde heeft mij hier gebracht :D Dus ik ben hierheen verhuist en wil ook niet meer weg haha

Afbeelding dit is halverwege de berg op haha

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:09

Prachtig hoor! lijk mij wel een heel avontuur zo eind verhuizen!