Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cissy schreef:Zilver/smoke zit niet in paps en mams dus komt het er ook niet uit. Verdunning ceme/blauw kan wel en dan dragen beide ouders het anders komt het niet tot uiting, ze moeten het twee keer krijgen. Bij 1 keer zijn ze drager maar zie je het niet.
Tortie hoeft niet altijd heel duidelijk te zien te zijn. Ik heb er ook eentje met paar een paar rode haren maar ze is toch echt tortie.
Annwfyn schreef:Castor heb ik gevonden via de site http://www.fokkersnoorseboskatten.info/.
Marktplaats zou mijn voorkeur niet hebben.
Als ik nu een kitten zou gaan zoeken (wat binnenkort misschien wel een optie is) dan zou ik bevriende fokkers benaderen.
In de tijd dat ik op shows ben geweest, heb ik veel contacten op gedaan onder fokkers.
Weet hierdoor ook een beetje wat welke fokker te bieden zal hebben en dat het betrouwbaar is.
Veel van deze fokkers heb ik ook op bijv. facebook en heb er af en toe contact mee.
Eisen die ik zelf sowieso zou stellen zijn:
-Ouders getest op minimaal: FIV/FelV, HCM, PKD en GSD-IV
-Kittens hebben beide entingen gehad
-Kittens hebben stamboom
-Kittens hebben chip
Dan kun je nog bedenken of je het kitten wil "gebruiken" enkel als huisdier of ook als fok/show dier (ja daar zit voor sommige fokkers verschil in).