Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanna

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:31

Wat een leuke aussies allemaal! Ik heb sinds kort een aussie waar ik zo af en toe mee mag wandelen. Het is een black tri teefje. Zo kan ik het ras mooi een beetje leren kennen, voor als er misschien ooit de kans komt om er ook een te nemen... :)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:37

Nimmy, wat goed dat hij zo lekker gaat qua ontwikkelen. Gaat snel he, dat groeien?! Voor je het weet is hij groot :D. Wat zijn uiteindelijk jullie plannen met hem of weet je dat nog niet?

Diandra, die van jou is ook echt een lekker ding!

Oh en Dyson.. Wat een leukerd! Die vlekjes op zijn snoet zijn schattig :) Gefeliciteerd trouwens met je CK! Zou wel rustig aan doen met zijn pootjes overigens :)

----
Wij hebben net een heerlijk weekje camping achter de rug, waar we met Ferro's zusje hebben gestaan en de fokkers + een deel van het nest.

Van de week gemaakt <3

Afbeelding

Gisteren tijdens de reünie, met paps en mams aan weerskanten :)

Afbeelding

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:55

@Blinkie Pootjes? Je bedoelt het behendig bewegen? Dat was echt eenmalig en waren 4 sprongetjes :) Als hij straks 9 maanden is gaan we de Behendig Bewegen cursus doen. Dat ik puur bedoelt om de hond bewust te maken van de achterpoten, door over bijv een ladder te lopen, en meer zelfvertrouwen te geven, door bijv over een plank te lopen of over andere vreemde obstakels te lopen. Ook wel een stukje evenwicht. Pas aan het eind van de cursus wordt er wat gesprongen, hoogte is afhankelijk van leeftijd.
Ik doe voorzichtig met hem maar vindt het wel belangrijk dat hij alvast leert om op zijn eigen pootjes te staan en daar hoef ik zijn lijf niet mee te belasten :)

Wat is Ferro knap! <3

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:10

Niet echt plannen, komend tijd gehoorzaamheid en clickeren en volgend jaar maar eens kijken wat we gaan doen aan sport. Dat we hem mentaal bezig moeten houden is al duidelijk.

Groeien gaat echt hard, leert ook erg makkelijk. Hij is gelukkig al gewend over mee naar toe te gaan en vindt dat allemaal prima.

Staat nu teiltje water buiten, is ie lekker in aan t spetteren.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:11

Als je rustig aan doet en blijft nadenken dan moet dat kunnen. Er is zelf (pre)agility training voor pups en dan word alles gewoon aangepast aan leeftijd.

Kenai is gisteren mee geweest naar animal event in de beekse bergen:
Afbeelding

Morgen zijn we er ook weer, er liepen behoorlijk veel aussies rond daar!! Was verrassend maar erg leuk.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:19

Prachtige foto zeg!
Wij waren er gisteren ook! Inderdaad erg veel Aussies. S middags liepen er een stuk of 7 bij het losloopgebied!
Ik wou Dyson vandaag een dagje thuis laten maar mijn moeders Teckel is loops dus die kunnen niet samen thuis blijven. Maar vandaag gaan we pas vanaf 12u en alleen maar bij de ringen kijken dus hij zal vooral veel liggen. Hij leek het ook erg leuk te vinden! Totaal geen spanningssignalen. Alleen hijgen van de warmte. Als hij in de schaduw lag hijgde hij niet meer. Ik ben echt trots op hem :o Hij is zo gegroeid in de 8 weken dat ik hem nu heb. Hij was in het begin heel onzeker en snel gespannen. Nu echt het tegenovergestelde :P

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:22

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:29

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:40

Goedenavond allemaal,

Heeeeel lang geleden dat ik hier wat geplaatst heb. Im sorry! Toen Wolf er net was heeft mijn laptop het begeven en door alle hectiek van een puppy vond ik het veel te omslachtig en te lang duren om op mijn mega slome telefoon te typen. Nu eindelijk mijn laptop laten maken!

Ten eerste Nimmy; hoe gaat het bij jou nu? Een prachtige pup heb je! Gaat het nog steeds allemaal goed?
Wat zijn er ondertussen veel mooie foto's gepost! Echt alle aussies zijn zo mooi! Nog niet een hier gezien die ik minder vind hihi.

Hier gaat het echt top. Wolf is echt mijn maatje en ik zou never meer zonder kunnen.
Het is nog steeds een angsthaas en echt geen allemansvriend (en dat zal hij waarschijnlijk ook nooit worden), maar het gaat steeds beter. Bij de paarden en in het bos is hij helemaal op zijn gemak, alleen hier in de stad is het nog geen feest. Te veel mensen bij elkaar is gewoon echt niet leuk ;)

Het zindelijk worden is me alles mee gevallen. Ondanks dat ik redelijk hoog woon en er dus niet altijd bij kon zijn was hij binnen drie weken helemaal zindelijk.

Voor nu even een fotospammetje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:22

Hier blijft t goed gaan, nergens bang voor en een enorme allemansvriend. Veel energie, leergierig, vrolijk. Ook bij ons echt onderdeel van het gezin geworden in korte tijd. Zouden hem niet willen missen.

Inmiddels bijna toe aan zijn 3e tuigje. Groeit als kool

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:39

Hier gaat ze ook zo goed
Super blij nog steeds <3
Afbeelding
Afbeelding

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:41

Fijn dat het zindelijk maken meegevallen is simbaa

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:04

Ja dat groeien gaat hard he!!
Hoe zwaar is hij nu Nimmy? Fijn dat hij alles en iedereen leuk vindt! Dat zou ik Wolf ook zo gunnen. Niet voor mezelf, maar het lijkt me voor hem zo fijn om mensen wat leuker te vinden.
Van een vriendin kreeg ik een tip om hem een keer een week ergens te laten logeren waar het wat drukker is (een gezin oid) met een sociale hond en met kids die honden gewend zijn. Zodat hij een beetje afkijkt van de andere hond dat het allemaal zo erg niet is. Lijkt me geen slecht idee, dus wie weet ga ik eens op zoek naar iemand die dat eventueel zou willen.

Verder merk ik dat hij vanaf deze week niet meer genoeg heeft aan alleen uitlaten en dat we hem dus ook mentaal uit moeten gaan dagen.
(Hiervoor was hij veel te druk met alle indrukken van het leven ;) )

We hebben zelf al wel wat bedacht, maar als jullie nog leuke boekjes of sites hebben, hoor ik het graag!

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:09

Je heb ook spelletjes om het voer in te doen.
Een snuffelmat
Simpele "truukjes"
Wij hebben een fles waar je brokjes in doe waar ze steeds uitvallen
Een kikker waar de brokjes uit gepeuterd moeten worden.
Ze heeft een buffelhoorn bot waar ze heel druk mee is
Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:10

Mentaal uitdagen zijn wij al even mee bezig, heeft hij echt nodig.

Clickettraining, denkspellen gemaakt, hondenbos spelen met soortgenoten.

Naast de functionele commando's draait hij al rondjes, kent hij op een krukje stappen, Balansplank en zigzag tussen benen door.

Hopelijk kom je een beetje door de angst heen. Hij mag soms iets banger zijn, mee naar Kermis en attracties opspringen :wow:

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:22

Clickertraining zijn wij inderdaad ook al een tijdje mee bezig. We gaan ook vaak naar het hondenbos en hondenstrand. Hij vindt alle honden gelukkig wel fantastisch dus daar kan hij helemaal zijn ei kwijt :)

Haha heerlijk dat hij in de kermisattracties wil. Ik denk dat Wolf een accute hartstilstand zou krijgen :+ .

Ik ben nu een beetje aan het rondkijken of er al een soort pre-agility oid is in de buurt. Ook zo iets als behendig bewegen klinkt goed. Wie weet krijgt hij daar iets meer zelfvertrouwen van.
Het leukste vindt hij waarschijnlijk als we gaan speuren/jagen oid. Hij begrijpt nog niet dat hij daar eigenlijk niet geschikt voor is. Beest loopt alleen maar zijn neus achterna ;)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:39

Sinds wij denkspellen doen doet ie niet anders

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 08:41

Goedemorgen! Wat een leuke foto's weer allemaal!! Wat groeien ze allemaal hard!

Wij zitten op puppy nr 2 te wachten. De mama van Evi heeft gister en eergister een "date" gehad met een reu dus we wachten in spanning af ;-)!
28 juli is Dawn uitgerekend!
Laatst bijgewerkt door Marlou_ op 18-05-16 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:07

Simbaa schreef:
Ja dat groeien gaat hard he!!
Hoe zwaar is hij nu Nimmy? Fijn dat hij alles en iedereen leuk vindt! Dat zou ik Wolf ook zo gunnen. Niet voor mezelf, maar het lijkt me voor hem zo fijn om mensen wat leuker te vinden.
Van een vriendin kreeg ik een tip om hem een keer een week ergens te laten logeren waar het wat drukker is (een gezin oid) met een sociale hond en met kids die honden gewend zijn. Zodat hij een beetje afkijkt van de andere hond dat het allemaal zo erg niet is. Lijkt me geen slecht idee, dus wie weet ga ik eens op zoek naar iemand die dat eventueel zou willen.

Verder merk ik dat hij vanaf deze week niet meer genoeg heeft aan alleen uitlaten en dat we hem dus ook mentaal uit moeten gaan dagen.
(Hiervoor was hij veel te druk met alle indrukken van het leven ;) )

We hebben zelf al wel wat bedacht, maar als jullie nog leuke boekjes of sites hebben, hoor ik het graag!

Toch fijn dat karakter dat je hond heeft.ik vind het een echt aussie karakter.je hebt dan een fijne hond ook voor naast je paard rent niet op alles en iedereen af.ik zou het zo laten zo is hij nu eenmaal en mensen die hij leuk vind zal hij ook acsepteren.ik zou gewoon met hem doen wat je altijd doet

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:58

Marlou_ schreef:
Goedemorgen! Wat een leuke foto's weer allemaal!! Wat groeien ze allemaal hard!

Wij zitten op puppy nr 2 te wachten. De mama van Evi heeft gister en eergister een "date" gehad met een reu dus we wachten in spanning af ;-)!
28 juli is Dawn uitgerekend!

Spannend

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:32

Gaaf hoor! Zo leuk die puppytijd! En leuk voor Evi dat ze er een maatje bij krijgt.

Het lijkt het me straks ook trouwens ook heerlijk als hij wat ouder is en je met uitlaten niet steeds op de klok hoeft te kijken om te zien of de maximale wandeltijd al verstreken is :D

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:54

Simbaa schreef:
Gaaf hoor! Zo leuk die puppytijd! En leuk voor Evi dat ze er een maatje bij krijgt.

Het lijkt het me straks ook trouwens ook heerlijk als hij wat ouder is en je met uitlaten niet steeds op de klok hoeft te kijken om te zien of de maximale wandeltijd al verstreken is :D

Ik kijk niet op de klok, heb rondjes van ongeveer de max wandeltijd. Soms door gesnuffel en gespeel wat langer en soms wat korter.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:40

Op de jongste telg moet je goed passen natuurlijk <3

Afbeelding

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:20

Wat zijn ze allemaal mooi! <3
Fijn dat het allemaal zo goed gaat!

Spannend een 2e pup! Heel leuk voor Evi :))

@Simbaa Zolang hij andere mensen niet eng vindt zou ik het juist fijn vinden als hij niet naar iedereen toe loopt! Dyson vindt alles leuk en interessant. Hij kan zijn enthousiasme moeilijk bedwingen waardoor hij gerust tegen iemand op springt als ik niet dichtbij ben om hem te corrigeren. De ene hond is gewoon wat meer op zichzelf dan de andere. Als hij mensen echt spannend vindt zou ik er wel aan werken maar zolang het puur desinteresse is zou ik het lekker zo laten :j
Het lijkt mij ook heerlijk om dagelijks een grote ronde te mogen maken! Dyson is nu 7,5 maand en we maken echt wel eens (in de 2 weken) een wandeling van een uur maar dagelijks mag helaas nog niet :n

@CrazyCat Wat schattig! :+:

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:15

Mag ik mij melden?

Wij gaan vanavond kijken bij een Aussie (Blue Merle copper white). Ze is van 21-4-'09. Door omstandigheden kan ze niet bij haar huidige baasje blijven.

We hebben een teckel van 6 maand, dus gaan vanavond kijken of het klikt tussen die 2 :)