Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:54

Mag ik mij hier ook melden ? Ik heb een chihuahua van 8 jaar heb hem al vanaf pup.
Hij begind nu een beetje oud te worden.. grijs en zijn vacht is slecht (waarsch cushing).
Hij is erop getest en had verhoogde waardes, maar gezien het ook een stresser is bij de DA is het lastig.
Afbeelding

Hij is echt mijn leven, we zijn onafscheidelijk hij volgt mij ik ben echt zijn baas. Ouders zijn tweede keus.
Ik woon begeleid en hij mag hier maar 2 dagen slapen op medisch advies (kinderachtig maar waar. Ik smokkel hem wel, maar zodra hij thuis bij mijn ouders is, jankt hij prescies zodra ze de jas pakken om hem naar mij te brengen.
We slapen ook samen. :')
Afbeelding

Zijn jullie chi's ook zo aan jullie gehecht ?

SharonIndezz

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:42

Welkom :-)) leuk hondje heb je!

Mijn pup is vooral aan mij en mn moeder gehecht... Maar vind et wel belanrijk dat ze veel met andere mensen omgaat... Ze is daar ook heel vriendelijk tegen. Maar is wel graag bij ons :-)

Mijn vorige chi was zo eenkennig dat hij alleen bij mij op bed wilde slapen, en at als ik thuis was... Anders brak hij heel de tent af.. Beestje was een herplaatsertje en in zijn leventje voor ons teveel verwend en verpest... Dit ging er helaas niet meer uit..

Beestje heb ik weggeven aan een ouder echtpaar dat 24/7 thuis is.daar doet hij het geweldig :-)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 00:51

Ah mooie hondjes zie ik weer voorbij komen zeg!
De chi van ons mam is ook erg aan haar gehecht ja, hij kan ook goed met de rest van het gezin maar mams is toch echt zijn lievelings.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:55

Mijn Chi, is extreem aan mij gehecht eet ook het liefste alleen als ik er ben hij kan het dagen volhouden om niet te eten verwend nest. Als ik met hem buiten loop en ik loop achter en geef de riem aan een ander loopt ie ook niet mee laat ie zich meesleuren tot ik bij ben. Als ik hem vast hem beschermt hij me ook nog, waakhond. :')
Met me vader is hij ook heel gek.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:20

sorry, ff niet gereageerd... ben ziek... griep... maar dat gaat wel weer over voordat ik een jongetje ben (woorden van mijn moeder :)) )

Cinna en ik zijn erg close... <3 Ze vindt mijn vriend ook lief hoor en ook mijn ouders, maar als ik thuis ben telt de rest niet meer mee... we slapen ook samen... ze ligt het liefst onder de dekens, stijf tegen me aan... en dan bij voorkeur haar kopje op mijn schouders... <3 Nu ik ziek ben slaap ik meer en ook dan kruipt Cinna gelijk tegen me aan op de bank <3

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:58

Mijn 3 mini's slapen in hun eigen bench... de 4 grote ook. Okee, 1 ligt op mijn kamer de witte herder Wicky. Hij lag eerder ook in een bench, maar omdat Frommel erbij is gekomen en die ook in een bench moet , mag Wicky dus naast mijn bed slapen. Hij is namelijk vrij onzeker.

Hier zijn Dribbel en Toy echte allemansvriendjes. Pinkeltje schiet echt in de stress bij anderen. Als ze regelmatig komen is het goed, maar zomaar opeens.. brrrrr

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:00

Bella slaapt bij mij in bed, onder de dekens, tegen mij aan. Eigenlijk omdat ik mij dan veiliger voel en beter slaap en Bella het snel in de gaten heeft als ik een nachtmerrie heb (en mij dus wakker maakt)
Aedan vind het te warm dus die slaapt op de grond, hij mag wel op bed maar doet dat niet.

Bella is echt mijn meisje en erg gehecht maar blijft redelijk rustig achter bij een ander als het moet. Maar is wel superblij (zacht gezegd) als ik weer terug ben.

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:50

Choco en Morena slapen ook op bed :D Zo gezellig <3

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:05

Kees slaapt ook op bed, Bink in de bench.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:54

Ik breek even stiekum in in jullie leuke topic, scahttige honden hebben jullie allemaal <3
Zelf heb ik een Biewer terrier van maar 1,5 kilo en die slaapt ook bij mij in bed totdat mijn man ook naar bed gaat, dan gaat ze in haar eigen bench, we durfen haar namelijk niet bij ons te laten slapen omdat we bang zijn dat een van ons op haar gaat liggen onbewust :o Hoe doen jullie dat dan met de kleintjes?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:04

In mijn slaap blijf ik onbewust stil liggen denk ik, omdat Cinna stijf tegen me aan ligt... :)
Wat is een Biewer terriër voor een hondje? heb je een foto ?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 16:33

Nou ze gaan wel aan de kant hoor. Dat doen ze ook als je gaat zitten op de bank haha. Heb snel even gegoogelt... leuk! Een echte of een nepperd?? blijkbaar is daar ook veel gesjoemel net als met de chi's.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 16:35

Mijn pup slaapt in mn armen... En ik draai veel, ga er nooit op liggen :-)

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:21

We hebben een echte, ik zoek even naar een foto :D

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:25

Afbeelding

Afbeelding

Hier is ze samen met onze Friese Stabij Bram <3

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:29

Biewer terrier is familie van de Yorkshire, heeft alleen andere kleurslagen, normaal zijn ze tussen de 2,5 en de 4 kilo maar Hanna is vandaag 1 jaar geworden en nog steeds 1,5 kilo dus ze blijft erg klein. Onze vorige Biewer is op 22 februari 2014 verongelukt en zij woog 4,2 kilo dus ietsje groter :D

Vind het heerlijke hondjes maar Hanna is zo breekbaar en ik ben zo voorzichtig geworden na het ongeluk van Britta :o Onze Bram is echt een stoei hond en gaat met het buitenrijden altijd mee, heerlijk achter de paarden aan galopperen.

Dus jullie denken dat het wel kan, Hanna de hele nacht bij ons?

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:30

O ja even voor het idee, ze heeft een xs tuigje van K9 en dan nog een keertje om genaaid :P

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:37

Ik heb hier 3 chi's (okee kruisingen en 1 die er wel op lijkt haha) van 1,5 kg tot 2,2 kg. Weet uiteraard niet wat er gebeurd is met Britta, maar de kleintjes kunnen wel wat hebben hoor. Ik heb er 1 verloren door een aanrijding hier voor het huis (de banketstaaf is doorgereden) en 1 aan de hond van de buren.. ook erg, mn dochtertje was erbij.. Nu dus deze 3 en zelf 4 grote honden. Ik aat ze niet bij de paarden, ben dus bang voor ongelukjes daar. Maar verder denk ik dat mini's goed op zichzelf kunnen passen, ook in bed. Als ik zie dat als het te hard gaat met spelen met de grote honden rennen die van mij langs de heg waar de grote niet kunnen lopen haha. Zijn echt niet gek die mini's.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 20:25

Onze Britta is dus ook overreden voor mijn ogen, de eikel kon niet eens sorry zeggen :x :x , afschuwelijk, ze leefde eerst ook nog |( Kan er nog nachtmerries van hebben, die blik in haar oogjes.......

Hanna speelt dus niet echt met Bram, ze is een klein prinsesje die bang is om zich zelf pijn te doen, Britta was heel anders wat dat betreft :j

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:27

Ohh zo sneu.
Wij hebben toen een soort veranda bij de achterdeur gemaakt. Daar moeten ze blijven al wij naar de paarden gaan of zo. In ieder geval als we niet op ze letten. Alles is omheind, maar die mini;s kunnen nog door een muizeholletje :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:44

hier is die van ons ook echt gek op ons...en als we b.v 10 minuten boodschappen zijn gaan doen en je doet de deur open nou dan gaat er een lucht kanon af en zie je mensen kijken of je je hond iets aan doet die van ons kan nogal idioot overdreven blij zijn ook al ben je maar 10 minuten weg geweest

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:23

Hebben jullie chihuahua's het koud?

Ik liep vanochtend met Cinna en Ronja buiten (Cinna is de chi).. en ze had het totaal niet koud.. ik had 2 jassen aan en liep te rillen, maar Cinna liep lekker te spelen en rennen met Ronja en ze had nergens last van... ook niet als ze even stil stond, of als we voor het spoor moesten wachten omdat de trein voorbij kwam... :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:00

Zolang ze bezig zijn niet. Soms moeten ze buiten blijven als we de andere dieren doen en dan worden ze het best wel zat. Maar dan duurt t ook even.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 22:27

Mijne heeft het wel koud... Maar dat is ook nog een babytje

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:39

Choco heeft het wel koud... Ze heeft buiten een trui aan. Morena heeft het eigenlijk nooit koud.... Moeder en dochter.... Zo kan het dus verschillen! :j
Laatst bijgewerkt door langua op 27-12-14 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt