Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ivm verhuizing van Nunspeet naar Almelo en vrijwel gelijk erna ziekenhuisopname zoek ik iemand die op Mowgli wil passen.
Mag bij jou thuis (mits je geen 'terror'katten hebt), mag ook bij mij in huis.
Alle onkosten worden vergoed.
Bij voorkeur in omgeving Nunspeet of Almelo.
Data:
Bij uit logeren gaan vanaf ong 13-5 tot op zijn vroegst 24-5 maar kan met wat pech minimaal 2 maanden duren afhankelijk van hoe de operatie verloopt.
Bij aan huis iig 20 en 21 mei, als er complicaties zijn iig t/m 25 mei maar kan langer duren.
Uiteraard wordt je overal netjes van op de hoogte gehouden.![]()
Meer over Mowgli:
Ze is een redelijk rustig katje, wat angstig van aard (verstopt zich snel) maar ook heel aanhankelijk.
Mo is brokjes gewend (geef ik mee), maar lust zo nu en dan ook een stukje rauw vlees.
Ivm haar lichte voedselintolerantie durf ik niet over te stappen op andere brokken.
Je hebt de vrijheid om haar in die periode rauw vlees/KVV/blikvoer te geven als aanvulling, ook hiervan vergoed ik de kosten.
Let wel op haar ontlasting, die is erg snel dun en stinkt dan verschrikkelijk (lijkt op giardia, is het niet!), mocht dat gebeuren dan zou ik het liefst zien dat ze gelijk weer volledig terug gaat op de brokjes, dan verbeterd de ontlasting binnen 1-2 dagen.
Mowgli corrigeren kan als volgt: een 'uh uh', evt met lichte stemverheffing en als ze doorgaat een 'uhuh' icm een vederlichte aanraking met de vingertop, dit laatste is voor haar al een enorme straf!
Ze is erg zacht van karakter en delft daarom vrij gauw het onderspit bij andere katten, daarom ook liefst ergens alleen of bij andere zachtaardige katten.
Mowgli is een binnenkat, maar mag naar buiten in een afgezette tuin/balkon of kattenren.
Hou er wel rekening mee dat ze dan absoluut niet benaderbaar is (erg angstig), mocht je haar naar binnen willen halen kun je het beste in een boog om haar heen lopen en dan naar haar toe, dan schiet ze zelf naar binnen.
Mowgli kan met honden en kinderen, al vind ze drukkere kinderen erg spannend.
Ze krijgt mee:
kattenbak & grit
voerlabyrint
mandje
brokjes
snoepjes
een krabplank zodat ze je meubels met rust laat
enkele dagen van te voren zal ik haar voor de zekerheid ontvlooien en ontwormen.
Uiteraard wil ik van te voren even rustig kennis maken met je, zodat ik weet aan wie ik mijn kat (en wellicht mijn huis) toevertrouw.
Mocht je na de advertentie gelezen te hebben zoiets hebben van 'ja, ik wil wel oppassen', reageer dan gerust.
Mocht je zelf nog geen katten hebben of nog thuis wonen maar willen oefenen door bij mij thuis op Mowgli te passen of Mowgli bij jou te laten logeren, dan ben je ook welkom om te reageren en kennis te maken.
Splash_ schreef:Oh ja die zitten er ook wel bij. Alleen ik heb er een beetje een raar gevoel bij bij het hele groepje. Ik zou een kitten kopen bij een cattery, die werd helemaal de grond ingeboord omdat zijn hcm testen alleen via dna zouden zijn gedaan. Van 2 fanatieke posters pbs gekregen. Ik telefonisch contact gezocht met fokker en bleek wel allemaal in orde te zijn. Toen werd de cattery van het een op het andere moment compleet opgehemeld en de pbs die hun mij hebben gestuurd wisten ze opeens de waarheid niet meer van. Ja ja...... Niet gek dat ik heb afgebeld. Vertrouw dat hele zaakje voor geen meter. Dus ik heb zeker mijn twijfels bij diegene die je van het is daar op dat forum.
Kristie schreef:Lor heb je al reacties op je advertentie?
Joolien schreef:Loraine ik zal hier ook even navragen in de omgeving.
http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/ ... ieuwe-kat/
Ik heb deze introductie gebruikt. Nieuwe kat zijn eigen ruimte geven en vanuit daar verder.