De Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:50

hee wat leuk, een Ragdolltopic :j ik heb er ook 1, een blue bicolor ex-kater van bijna 4 jaar. Mijne is dus totaal niet knuffelig, hij houdt wel van een beetje aaien maar oppakken of op schoot zitten is een big no-no :') so far mijn droom van een wollige schootkat die zich slap houdt - hij gaat juist keihard spartelen, haha. Gelukkig wordt mijn andere kat (geen Ragdoll) wel blij van oppakken en op schoot gaan.

Ik breng mijn Ragdoll naar de trimmer, dat is bij hem ook echt nodig. Wel pas sinds vorig jaar, daarvoor had hij een prima onderhoudsarme vacht. De trimmer vertelde me dat zijn vacht zich nu ontwikkelt als heel dik én dicht. Daardoor laat de onderwol slecht los en heb je kans op klitten (die kreeg hij dus ook). Hij is nu 2x geweest en voelt zich zichtbaar beter.

zijn darmpjes zijn ook gevoelig (schijnt typisch te zijn voor Ragdolls), ik voer RC Sensitive. Sindsdien geen stinkbom-poep meer en een stuk minder vaak poep aan zijn kont gelukkig :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:45

Haha dat lijkt me ook niet leuk, een Ragdoll die niet van knuffelen houdt! Dat is ook èèn van de redenen waarom wij voor een herplaatser gegaan zijn, ik wilde wel zeker zijn van een knuffelkat :+

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:54

Mijn ragdoll heeft vaak op zijn rug een beetje een vettige vacht? Hebben jullie dat ook en wat word er aan gedaan?

Wat een mooie katten komen hier voorbij!
Laatst bijgewerkt door femo op 06-01-15 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:56

Aangezien ik nog wat foto's beloofd had, zijn wel van fb geplukt dus de kwaliteit is niet zo best.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels is ze al wat bijgetrimt, ze was toen net n leeuw met al dat haar haha.

Kijken die van jullie trouwens ook zo scheel?

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:31

Aranel schreef:
Haha dat lijkt me ook niet leuk, een Ragdoll die niet van knuffelen houdt! Dat is ook èèn van de redenen waarom wij voor een herplaatser gegaan zijn, ik wilde wel zeker zijn van een knuffelkat :+

Zou ik een volgende keer ook doen :') als kitten was hij wel heel knuffelig! En nu hij ietsjes ouder wordt ook wel weer, hij komt nu lekker naast me zitten en dan mag ik over zijn koppie aaien. Maar liefst niet te lang :+

Mooie foto's hierboven!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:09

Wauw, die eerste foto is mooi!
Onze kater kijkt niet scheel maar valt me inderdaad op dat er veel Ragdolls zijn die dit wel doen.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:10

Wat een schatjes, Cindeeh. Mijn blauwogige loenst wat, maar gelukkig niet zo erg als zijn vader. De ander heeft grijze ogen en heeft het helemaal niet. Ik zal eens kijken of ik wat foto's van mijn telefoon op Bokt kan krijgen.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:22

Ik kom erachter dat ik helemaal geen goede foto's heb van de mannen -O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:39

De onze had het als kitten maar daarna is het bijgetrokken dus nu kijkt ze niet meer scheel :Y)
En inderdaad zwakke darmen is blijkbaar wel een trekje, maar hebben wij nog geen last mee gehad persoonlijk.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:50

Afbeelding

Haha.. dit is echt heel leip hoor.. noromaal kijkt hij niet zo... moet ook altijd lachen om deze foto.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:59

Haha waarschijnlijk net zijn hoofdje gedraaid, grappige foto inderdaad :D

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:21

Famous wordt steeds knuffeliger, hij is nu 4 jaar oud. Gisteravond weer even gezellig bij mij onder dekens in bed gelegen :)

Scheel kijkt hij over het algemeen niet, hij kan heel lief kijken, zie eerste foto, maar ook heel arrogant, zie de tweede foto. Misschien een beetje scheel op de stoere foto? :P

Gezellig die twee samen in het mandje!

Famous hoeft niet zo heel vaak geborsteld om een mooie vacht te houden, dus dat is wel fijn. Alleen in de verhaarperiode, die er straks weer aankomt, dan moet hij wel een paar keer per week geborsteld worden en dan ziet hij er zo'n anderhalve maand wat minder mooi uit. Hier en daar moet ik dan weleens een klit wegknippen, vooral bij zijn nek.

Afbeelding

Afbeelding

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:05

Bedankt iedereen!

De eerste foto is van 2011, de rest van november 2014.
Wel leuk om te zien dat ze duidelijker roder aan het worden is!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:33

Als weer iemand zegt dat Ragdolls alleen maar lui zijn...... :+ Ik heb altijd andere exemplaren.
De mijne racen nu alweer heel de dag door het huis!!! Maken steeds piep geluidjes, nu zijn er 2 erg boos op elkaar..... nog nooit meegemaakt maar goed. Ze zijn zo maf!!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:41

Helena speelt ook veel :j Die scheurt soms vanuit het niets door het huis heen, als een grijze vlaag wapperend haar :')

Helena heeft volgens mij geen zwakke darmen. Ze poept wel weinig, om de (anderhalve) dag. En dan gewoon keurige, stevige ontlasting. Ik vind het in ieder geval wel prima :))

We hebben wel steeds een discussie over wanneer ze natvoer krijgt. Zij vindt zodra ze er zin in heeft, ik vind 's ochtends en 's avonds meer dan zat. Scheelt wel, nu ze niet meer de Felix krijgt plast ze een stuk minder.

Haar vacht klit niet, maar de haren plakken wel samen, zeker onder haar buik en bij haar achterpootjes. Maar even kammen is dan vaak voldoende. Ze draait heel makkelijk op haar rug en dan kan ik uitgebreid kammen. Ideaal _O-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:46

Zijn die van jullie ook heel angstig?
Wij hebben er twee. De ene is voor de duivel niet bang en de ander is al sinds gister helemaal gestrest.
Er kwam iemand langs om de ketel/verwarming schoon te maken, deze had zijn schoenen aangehouden. Vreemd persoon+hard geluid=Stress!!
Hij heeft gister de hele dag onder het bed gelegen van 9 uur in de ochtend tot in de avond 7 uur.
Vandaag was hij nog gestrest.

Ook als de deurbel gaat dan rent hij weg, vreemde mensen rent hij weg.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:51

Nee, ze kijkt wel op als de deurbel gaat en als de buurman de voordeur dicht ramt dan is het 'argh!' maar ze is niet extreem bang. Gisteren had ik bezoek, en nadat ze ze vanuit de verwarming had bekeken kwam ze ze zelfs gedag zeggen én mochten ze haar aaien!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:53

Jawel mijn dames reageren heel erg op vreemde mensen die herrie maken, vooral mannen. Ook van abnormale geluiden gaan ze grommen. Mijn kater is veel relaxter.....

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 23:05

Aah die 2 liggen super schattig bij elkaar zeg! :D

Wat is famous mooi met die rode kleur!

Hier kan muis heeeeel lui zijn maar ze heeft ook wel haar moment dat er iets achter haar aan lijkt te zitten :')

Ik word alleen wel erg gek van die haren zeg.. Ik heb een stoffe bank en die haren blijven er goed op plakken, grr

Kwa darmen lijkt ze geen last te hebben, poept zeker elke dag 1x soms 2x.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:46

Hier hetzelfde, ze ligt vaak te slapen maar dan ineens schiet ze weg en rent het hele huis door :')
Vreemde mensen is ze nieuwsgierig naar en eigenlijk totaal niet bang!
Qua haren valt het bij ons tot hiertoe ook goed mee maar dit is haar eerste winter dus misschien praat ik in de lente wel heel anders :Y)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:26

Die van mij heb ik uit het asiel, maar hij kwam samen met zijn broer bij mensen vandaan met meer ragdolls. Hij vertelde dat ze met een paar maanden ineens heel bang werden.. Hij is dus ook echt bang. Hij komt zo nu en dan wel los.. Maar het blijft een angsthaas.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:08

Alvast 2 van mijn Ragdolls <3

Afbeelding

Afbeelding

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:29

@ crazy_funky: Thanks!

Famous kan ook heel lui zijn, maar ik vind hem zeker geen slome kat. Hij is erg speels en als hij een gekke bui heeft héél snel!

Bezoek vindt hij vaak wel leuk, aandacht! Maar er moeten niet meerdere van mijn buurmeisjes langskomen, schelle kinderstemmetjes is hij niet zo dol op. :P Inmiddels valt het wel mee als er kinderen langskomen, eerder was hij dan meteen verdwenen, nu wel aardig gewend.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:33

Hallo allemaal!

Ik kom stiekem even om het hoekje kijken. Wat een geweldige Ragdolls zie ik hier voorbij komen, heb gisteravond echt alle pagina's doorgelezen.
Misschien is dit niet de juiste plaats officieel, maar ik stel toch even de vraag..Zijn hier fokkers met (beschikbare) kittens aanwezig? Of weten jullie plekjes? Waar kan ik het beste zoeken? Ik zoek fokkers via verzamelsites (o.a. Royal Ragdoll Club, etc), maar ik moet zeggen dat veel sites zo slecht zijn of niet meer up to date, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Na het overlijden van onze HTK poes zijn we op zoek naar twee nieuwe poezen, de Ragdoll heeft echt ons hart gestolen en zou hier perfect bij ons in huis passen. Ik ben heel benieuwd, alvast bedankt!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:45

Ik heb geen idee, sorry! Fokker waar Helena bij geboren is (en waar ik haar ook weer van heb) heeft nu ook geen nestje.

Helena voelt zich overigens al helemaal thuis hier:
Afbeelding
:') :+: