Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaNH

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:30

Mag ik vragen wat jij doet als ze je 'bijt'? En mooi dat je haar ff kon kroelen! En als het goed gaat dan zal ik stoppen met kroelen, dan houd ze er een goede herrinering aan over snap je ? :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:34

ik houd mijn hand gewoon stil, omdat ze dus niet hard meer bijt. Ik doe verder niks, geen tik op haar neus en niet wegtrekken ofzo alleen ze is dan wel zo'n typetje wat 1 keer zachtjes bij en dan steeds iets harder om dat het wel kan. Maar als ze wat te hard bijt beweeg ik m'n vinger iets opzij of naar haar toe, heb al gemerkt als ik van haar weg beweeg dat ze er ook juist achteraan wil.
Ja dat snap ik :) ik doe ook maar korte stukjes, 't is sowieso voor mij heel lastig omdat ik niet echt een praktische kooi heb (alleen maar 3 van die kleine deurtjes dus ik moet me in rare bochten wringen om overal bij te kunnen)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:53

Wat voor een kooi heb je dan?
Als ze je 'bijt' moet je idd je vinger/hand naar haar toe bewegen. Niet opzij, of wegtrekken want dat is een soort teken dat hun dominanter zijn plus ze kunnen denken van hey als ik bijt dan gaat zij weg. Dan houden ze dus verkeerde herrineringen van je vinger/hand over. Het beste is dus op zo'n moment om gewoon je hand naar haar toe te brengen. :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:04

ik heb een weet-niet-wat-voor-kooi, 80x50x70 cm met voor 1 deurtje en aan allebei de zijkanten 1 deurtje. Bovenop zit geen deur en 't zijn van die kleine deurtjes, maar zit te denken om misschien zelf er een grote (dubbele) deur in te zetten, of een grote deur in de bovenkant

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:59

Is het niet ook gewoon een beetje vrouwtjes-eigen om zo nuffig en eigenwijs te zijn?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:17

Ik meld me :D
Heb 4 leuke rattendames hier, foto's staan in me profiel :))

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:59

Welkom Saaarr!

Even een vraagje hoor, weet iemand waar je losse onderdelen van Ferplast kan kopen? Ik heb nu 2 plateautjes en 1 trappetje, maar ik wil het graag allemaal in dezelfde stijl houden. Had al gegoogled maar kan niets vinden, in de dierenwinkels hier hebben ze het ook niet... Iemand een idee :D ?

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:02

Ik mis de mijne enorm :'( zoek nog altijd een manier om er terug te houden

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:04

Aah sabrina vind t nog altijd zo erg voor je. de naakte variant is ook geen oplossing voor je?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:06

Dagmar: Dankjewel :D Heb je al gekeken bij Caspers dierenspeciaalzaak??

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:03

Quinzy schreef:
Aah sabrina vind t nog altijd zo erg voor je. de naakte variant is ook geen oplossing voor je?

Volgens mij zit een allergie niet in de haren maar in de huidschilfers :\ Wat akelig

De Garpjes hier ademen nog steeds een beetje raar... Wanneer slaat de antibiotica aan?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:42

Duurt een aantal dagen ;)

En idd Caspers (www.fretten.nl) is een goede zaak. Hier haal ik ook altijd van alles weg voor de ratten incl ferplast dingen :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 02:16

Ze zijn in ieder geval fit genoeg om te bedelen en trucjes te doen voor een wortel. De suikervrije appelmoes is ook een hit. Grapefruit ging wel en de banaan gooiden ze terug. Krijg langzamerhand een beeld van wat ze lekker vinden...

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 03:35

Oehh appelmoes vinden ze hier dus niks haha! Maar gedopte pindas, babyvoeding, boontjes, witlof, walnoten, banaan-gedroogde banaan, gedroogd brood, meloen, peer, mandarijn/sinaasappel etc gaat er hier super goed in haha! Wortel en appel houden ze ook niet van hier. Ze denken vast: doe ons maar lekker spaghetti :P (das ook een topper hier!)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 03:55

Ongekookt?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 04:07

De spaghetti bedoel je neem ik aan? :p hihi
Maar ja het kan gewoon zo ongekookt maar ook gekookt! Zolang het maar zoutvrij en kruidvrij is ;) Hier zijn ze er echt gek op! Gekookt ei ook trouwens! Of als je een walnoot geeft die gewoon in de schildding laten zitten en een klein kiertje in maken! Mijn vrouwen hadden hem in 1,5 open en mijn mannen deden er niks mee hAha. Dat komt puur omdat mijn 4 kerels enorm lui zijn (1 is nu lichtelijk op dieet hihi arme schat is blind aan 1 oog en wil het liefst alleen slapen en eten, gevolg: Prince is nu boven de 800 gram uit ghehe nja hij vreet ook zo veel :P)

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 10:19

MirandaNH schreef:
Oehh appelmoes vinden ze hier dus niks haha! Maar gedopte pindas, babyvoeding, boontjes, witlof, walnoten, banaan-gedroogde banaan, gedroogd brood, meloen, peer, mandarijn/sinaasappel etc gaat er hier super goed in haha! Wortel en appel houden ze ook niet van hier. Ze denken vast: doe ons maar lekker spaghetti :P (das ook een topper hier!)

Ik las op internet dat citrusvruchten zoals manderijn en sinaasappel slecht is voor ratjes??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:30

:wave: Ik heb ook 2 ratjes, Charlie en Lotte :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:48

stephanie404 schreef:
MirandaNH schreef:

Ik las op internet dat citrusvruchten zoals manderijn en sinaasappel slecht is voor ratjes??

Voor mannetjes is de schil slecht...

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 10:48

Omdat??

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:50

Bij mannen op eigen risico: de schil van een citrusvrucht bevat D-limonine. Deze stof bindt zich aan een eiwit dat van nature bij mannetjesratten voorkomt (niet bij vrouwen). Daardoor gaat dit eiwit zich opstapelen en veroorzaakt het nierkanker;

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 10:51

Ok weer wat geleerd :D Nou ik geef zowel de mannen als de vrouwen geen citrusvruchten :D hoorde dat het ook slecht voor hun darmen is :j Of dat waar is weet ik niet. Er is zoveel anders dat ze lekker vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:52

MirandaNH schreef:
De spaghetti bedoel je neem ik aan? :p hihi
Maar ja het kan gewoon zo ongekookt maar ook gekookt! Zolang het maar zoutvrij en kruidvrij is ;) Hier zijn ze er echt gek op! Gekookt ei ook trouwens! Of als je een walnoot geeft die gewoon in de schildding laten zitten en een klein kiertje in maken! Mijn vrouwen hadden hem in 1,5 open en mijn mannen deden er niks mee hAha. Dat komt puur omdat mijn 4 kerels enorm lui zijn (1 is nu lichtelijk op dieet hihi arme schat is blind aan 1 oog en wil het liefst alleen slapen en eten, gevolg: Prince is nu boven de 800 gram uit ghehe nja hij vreet ook zo veel :P)

Wauw dat is pas een gewicht.. Garp weegt nu 140 en Garp iets zwaarder, 160. Hoewel ze volgens mij elke dag wel aankomen... Garp is ook echt wat steviger dan Garp, maar zit het allerliefst opgerold tussen mijn borsten als ik iets straks aan heb.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:54

stephanie404 schreef:
Ok weer wat geleerd :D Nou ik geef zowel de mannen als de vrouwen geen citrusvruchten :D hoorde dat het ook slecht voor hun darmen is :j Of dat waar is weet ik niet. Er is zoveel anders dat ze lekker vinden.

Kan ik niets over vinden op internet.... En wat de Garpjes lekker vinden dat krijgen ze, ze zijn al zo lastig. Net een verrassingsaanval gedaan in hun slaap met de antibiotica. Wat voelde ik me gemeen :')

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 11:02

Omdat in manderijn/sinaasappel zoveel vocht zit kunnen ze diaree van krijgen en het is ook vrij zoet dus slecht voor de tandjes. Dus alleen met zeer mate kan het gegeven worden.

Ik las op de site ratten.nl trouwens dat je ze ook sprinkhanen kunt voeren :9 . Heeft iemand dit ooit uitgeprobeerd????