Kim D, Klopt maar wat ik doe met op maat maken is hoger in de hals opmeten en lager in de hals. De ketting wordt hier dan ook op aangepast. Dan heb je daar dus echt geen last van. Nu natuurlijk productie gekocht dus even de ketting inkorten als dat kan of wachten tot Bonne iets groter/breder is. Voor nu gebruik ik de gewone halsband nog.
@Larissajulia: we hebben dinsdag nog een onderzoek staan met Evi. Voor nu werken de pijnstillers & mag ze in principe alles.
Charley wordt zooo knap! Echt een hele vent
Evi heeft overigens ook wel wat puberale trekjes haha. Ze springt enorm tegen je op, op het moment. Dat moet weer even wat aandacht krijgen haha. Komt wel weer goed. Even consequent zijn.
Hier is het alleen maar heet, heet, en heet. Een dag van 25 graden is "koel". Vaak is het ook te heet om te SUPpen, maar gisteren is het 's ochtends op een groot en koel meer (dus het oppervlakte bleef redelijk koel). Layla vindt het echt fantastisch op de sup . Ze vindt het ook prachtig om rond te kijken, waardoor ze wel wat veel heen en weer beweegd. Dat eindige ook met een duik in het water. Konden we meteen eens oefenen met haar op de plank te hijsen! Ze kwam meteen naar de SUP en probeerde er al zelf op te klimmen, waardoor ik haar er makkelijk op kon tillen. Ze vindt echt nat worden maar niks en ze moest zich dan ook 5x op de sup uitschudden . Niet dat haar duik het plezier in de sup in de weg zat. Mijn man wilde een rondje zelf gaan om wat balans te oefenen, maar Layla wilde perse mee!
Zwemmen vanaf het strand is meer Beer zijn ding. Heb het wel geprobeerd met Layla, maar die wil niet verder dan borsthoogte. Al was ze gisteren mijn proberen haar te lokken zo zat dat ze even een rondje om mij heen zwom en weer naar de kant ging
Van de week ook weer wezen kamperen, al zijn we een dag eerder naar huis gegaan omdat het gewoon te warm aan het worden was. We zouden de laatste dag via het binnenland terug gaan, maar 35+ is gewoon niet leuk als je op stap bent met de honden. We hadden wel een onweersbui toen we in de tent lagen, maar dat hebben ze beide ook prima gedaan! Echte buitenhondjes ondertussen!
Ah spannend dus nog even met Evi! Wel fijn dat de pijnstilling zijn werk lijkt te doen en dat ze zoveel kan. Ik duim mee dat het allemaal meevalt dinsdag!
Wauw wat een prachtige omgeving inderdaad Oshaa! Hele mooie foto’s!
moonsparkle
Geplaatst: 16-07-23 22:37
Geweldige avonturen foto's
Vraagje uit nieuwsgierigheid met hoeveel weken mochten jullie bij jullie toekomstige pup komen kijken
De onze was 2 weken. Maar hij is bij vrienden geboren dus dat scheelt.
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-23 07:21
moonsparkle schreef:
Geweldige avonturen foto's
Vraagje uit nieuwsgierigheid met hoeveel weken mochten jullie bij jullie toekomstige pup komen kijken
Bij ons vanaf ca. 3 weken. Eerder is er voor de puppybaasjes echt geen hol aan. Als ze nog de oogjes dicht hebben. Op 3 weken kun je er ook nog weinig mee. Maar dan lijken t in ieder geval hondjes ipv mollen
Gefeliciteerd moonsparkle. Zo leuk dat er een pup voor jullie bij zit! Ik heb Elvis voor het eerst gezien met 4 weken en daarna met 5,5 en 7 weken nog een keer wezen kijken.
Bo_Y
Geplaatst: 17-07-23 16:35
Morgen is ze alweer 11 weken!! Vandaag mee geweest nieuwe botjes halen.
Iemand nog tips voor het slapen en leren ‘alleen’ zijn.
Ik heb Appa met dag 2 al gezien En vanaf toen minimaal 1x per week maar er zijn ook weken dat ik 3x geweest ben haha. Dat was wel pas later natuurlijk.
Otje heb ik op week 6 voor het eerst gezien, maar was in maart 2020 dus begin van de corona crisis… was toen ook nog niet duidelijk of het over te dragen was op honden dus dat heeft helaas best lang geduurd. Maar onze band is er niet minder om gelukkig
Hahaha agossie wat een snoetje Bo_y!! Waar loop je tegenaan met slapen/alleen zijn? Gebruiken jullie een bench? Dat hielp ons in ieder geval met slapen en met alleen zijn.
moonsparkle
Geplaatst: 17-07-23 17:17
Ach wat schattig, hij kijkt trots!
Waar loop je tegenaan of wat probeer je nu?
Ik ben ook echt zo ongeduldig omdat ik zo enthousiast ben hoop snel te horen wanneer we langs kunnen om de pups te ontmoeten
Leo
Geplaatst: 17-07-23 17:18
Fitz komt van de andere kant van het land en hebben we maar 2x kunnen zien helaas (11 dagen en 4,5 week), wel een actieve appgroep met volop foto's en filmpjes van de fokker tussendoor.
Heerlijke foto van Senna Ze zit er heerlijk bij! Vindt ze het wat zo mee de winkel in?
Wat wil je weten qua slapen en alleen zijn? Qua slapen hebben we Fitz een week of 2 naast bed gehad in de stoffen bench en toen hij doorsliep is hij in die bench naar beneden verhuisd. Dan bleven we er nog even bij zitten in het donker tot een bepaalde "zucht" in zijn ontspanning en dan naar boven. Wel babyfoon aan. Overigens ook moeilijke momenten gehad dat hij wél huilde beneden en we dus weer even beneden op zaten en we hebben hem zelfs weer een paar dagen terug boven gehad maar al vrij snel ging het gewoon hartstikke goed en had hij een fijn eigen plekje in zijn ren. (Wij geloven niet in laten huilen). Na 7 maanden lieten we de ren open 's nachts en was die al snel helemaal weg.
Qua alleen thuis zijn; eerst in huis oefenen met even uit zicht zijn. Een paar tellen tot een paar minuten. Nooit laten huilen, daar leren ze alleen maar van dat ze zich ellendig voelen als je uit zicht bent. Pas uit de deur gaan als ze helemaal comfortabel is dat je uit zicht bent en je in huis een poosje "weg" kunt zijn. De deur uit ook in minuten opbouwen en voor succeservaringen gaan.
Zo ging het goed bij ons tot zijn blessure waarbij we 24/7 op zijn lip zaten. Daarna volle bak verlatingsangst. Dat weer heel rustig op weten te bouwen, en toen gingen we op vakantie en hij logeren en waren we terug bij af. Inmiddels door wederom bij nul te beginnen een slapende hond thuis tijdens boodschappen doen en vorige week weer voor het eerst 1,5 uur alleen. Maar het zal bij hem allicht altijd wat schommelend blijven gaan..
Beer hebben we 1x gezien en de volgende keer (na de 3 weken wachttijd vd rabies enting) meteen meegenomen. Layla hebben we van een adoptie event en dat was 2 uur tussen voor het eerst zien en haar thuis hebben. Maar ja, zijn ook beide rescue honden . Dat wachten lijkt me echt lastig! Die 8 weken duren vast heel lang!
Qua slapen en alleen zijn. Bij Layla ging dat vrij makkelijk. We hebben haar na een activiteit steeds in de bench gedaan en als ze sliep gingen we bijvoorbeeld even naar een andere kamer. Of ze kreeg een zacht kauw ding en we waren in een andere kamer. Toen we ze voor het eerst alleen lieten (na 2 weken, maar ze was wel al 11 weken toen we haar kregen) heb ik haar eerst meegenomen naar de dierenwinkel om haar "moe" te maken. Het was vrij onverwacht dat we opeens beide weg moesten en dan ook voor 2 uur ofzo. Totaal niet ideaal, maar we konden op dat moment niet anders. Na de dierenwinkel nog even uitgelaten en de bench in. De deuren zo gedaan dat Beer alleen in zicht vd bench kon slapen, muziek aan (het is soms gehorig en daar reageerden ze in het begin nog op). Brokjes er in gedaan en weggegaan. Ze sliep als princess toen we thuis kwamen en dat doet ze nog steeds (we kijken altijd even door de ramen voordat we de deur open doen). We hebben haar wel de eerste weken altijd in de bench eten gegeven waardoor het een fijne plek was. Ook vaak iets te kauwen en dan viel ze ook in slaap.
Nu staat de deur altijd open en ligt ze regelmatig uren alleen in de tuin. Vindt ze heerlijk!
Oh en voor overdag slapen hielden we echt de ren aan, lifesaver dat ding. Bij tekenen van vermoeiend; pup in de ren. Sliep hij binnenveen minuut vaak terwijl hij buiten de ren ging klieren. En dan is het signalen leren herkennen zodat je hem voor de zoomies of klieren in de ren kunt zetten.
xSannee
Geplaatst: 17-07-23 17:39
Eens met Leo, wij hebben 's nachts ook niet laten doorjanken. Gewoon er naartoe om gerust te stellen, dan weer slapen. Evi stond gewoon in de woonkamer, dus niet naast het bed.
Eerste nacht een ramp, toen een paar semi slechte nachten en daarna sliep ze door haha.
Overdag ook regelmatig in de bench gedaan en veel laten snacken en eten in de bench. Vervelende pup van vermoeidheid (blaffen, bijten enz)? Hop in de bench en dan sliep ze meteen.
Evi vind het alleen nog erg lastig om te slapen als we bezoek hebben haha. Dan vind ze de bench opeens geen optie meer En op andere locaties slaapt ze ook nog niet zo makkelijk, maar dat snap ik wel.
lor1_1984
Geplaatst: 17-07-23 17:52
Mahdu heb ik ongezien overgekocht, ik zag zijn foto voorbijkomen op Facebook en een korte omschrijving. Wel veel gesprekken gehad met de bemiddelaar over wat ik zocht, wat ik te bieden had en of hij in dat plaatje zou passen maar ik heb hem pas ontmoet toen ik hem ophaalde. Op de leeftijd na was hij op dat moment alles wat ik zocht: klein tot middelmaatje, stabiel, vriendelijk naar mens en dier, zat nog een beetje werk aan, vindt het leuk om samen dingen te ondernemen, is dol op lekker bij je zijn en blij met rommelen in en om huis en gewoon meedraaien in het huis en ik zocht een hond van 2+ jaar maar Mahdu was net geen 10 maanden.
Dívka was mijn oppashond, die was 10-20 dagen per maand bij mij voor ze hier kwam wonen. Bij haar was ik niet op zoek, ik had 2022 in mijn hoofd als richtpunt voor een tweede hond zodat Mahdu meer 'af' en echt volwassen zou zijn. Dat werd 2019 en eigenlijk is ze bijna alles wat ik niet zocht. Spijt? Nee absoluut niet maar met de kennis van nu had ik haar denk ik niet in huis genomen. Ze is een projectje zal ik maar zeggen en we hebben keihard moeten werken om haar te krijgen waar ze nu is en wsl blijft het werken tot ze hopelijk hoogbejaard en in haar slaap overlijdt. Waar ik met Mahdu dé klik heb en alles bijna vanzelf lijkt te gaan heb ik niet dé klik met Dívka, ik ben knettergek met haar en zij met mij maar het is anders, niet zo vanzelfsprekend zegmaar.
moonsparkle
Geplaatst: 17-07-23 18:31
Ah ja ik snap als een hond ouder is of een herplaatser dat je misschien maar een keer kan gaan kijken
Wel lief dat je divka hebt overgenomen, ze was min of meer al de helft van de tijd ook bij jou zo te lezen
Warboel
Geplaatst: 17-07-23 19:52
Ik heb geen tips voor slapen want ik heb geen ruggengraat en ze slapen hier allebei op bed
eigenlijk was het niet de bedoeling dat Appa op bed zou slapen, maar zoals ik al zei heb ik geen ruggengraat en heeft ‘ie het toch voor elkaar gekregen