De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:28

Lijkt Otterzwart.

Afbeelding moeder. Vader is otterzwart.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:17

Gigixponys schreef:
Het is wel wat verschillend per konijn. Heb er eentje gezien waar je op dag 5 al duidelijke verbetering zag. Maar ook eentje die eerst nog verder achteruit ging voor het aansloeg of het zelfs niet aansloeg.
Bij Chester had ik eerst ook het gevoel dat het nog iets erger werd, hij kreeg zijn nystagmus pas na het starten van de behandeling. Hij bewoog ook amper de eerste dagen. Hij kreeg hier altijd een heel buffet dat hij altijd kon kiezen. Dwangvoeren heb ik toen niet moeten doen. Het is wel positief dat hij al iets zelf wil eten. Ik zou dan niet teveel dwangvoeren, dat hij wel nog enigszinds plek in zijn maag heeft om zelf op te starten. Als hij steeds vol dwangvoer zit, heeft hij natuurlijk geen honger meer. Dus 3 spuiten lijkt me voldoende voor nu.
Ik heb ook veel schrik gehad dat het zou terugkomen met stress, maar Chester heeft 3 jaar meegereisd op de trein/bus, regelmatige dierenartsbezoekjes gehad en nu sukkelt hij weer met zijn tanden. En tot nu toe geen terugval gehad. Hij zit wel al sinds 2017 binnen.
Bij mij was het toevallig ook tijdens de examens, dat helpt niet. Veel succes alsnog!

Hij eet weer *\o/* . Had vannacht wat groenten in het hok gelegd en die waren vanmorgen zo goed als op, en vandaag heeft hij al een halve wortel, wat wortelloof en 3 blaadjes witloof op. Hooi ligt er met hopen dus dat kan ik niet goed inschatten.
Hij is echt al beter dan gisteren vind ik. Zijn hoofdje staat nog scheef maar beweegt niet meer heel de tijd op en neer, hij houdt het gewoon stil. Zijn nystagmus lijkt ook weg te zijn. Hij loopt ook wat stabieler maar zit vooral rustig te slapen in zijn holletje. Hopelijk zet het zich op deze manier door.
Gelukkig is het bij Chester niet meer teruggekomen! Dit opnieuw na elk dierenartsbezoekje lijkt me niet zo fijn...
Dankjewel!

NAIWHL

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:33

Wat een fijn bericht MoppieFilou! *\o/*
Hopelijk zet het zo goed door in het herstellen.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:31

Afbeelding

Mijn uitzicht vanuit onze woonkamer. Ik zit zo graag altijd voor het raam op de verwarming en gewoon naar ze te kijken… is echt genieten…

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:32

Het feest gaat bijna beginnen. Dikkie dik de grootste had de oogjes nog dicht maar de kleinste had 1 oogje al open en de ander kwam ook al een beetje los *\o/*

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:37

NAIWHL schreef:
[ [url=m/P7MWbP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn uitzicht vanuit onze woonkamer. Ik zit zo graag altijd voor het raam op de verwarming en gewoon naar ze te kijken… is echt genieten…

Echt geweldig hoe goed je het hebt geregeld voor de konijntjes, respect! :D

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:40

Wat fijn Caro. Ze worden alleen maar leuker he…

En dank je Fly_high, maar toch vind Max het noodzakelijk om uit te breken :\ _O-
Vandaar dat we allemaal nieuwe hekken aan het zetten zijn…

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 23:12

NAIWHL schreef:
Wat een fijn bericht MoppieFilou! *\o/*
Hopelijk zet het zo goed door in het herstellen.

Ik hoop het ook!

NAIWHL schreef:

Er is echt niets heerlijker dan konijntjes kijken <3 . Ik heb er dan maar 2, moet nog veel leuker zijn als je zo'n hele bende bij elkaar hebt.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:40

Te vroeg gejuicht -O- . Lou is sinds vanmorgen weer slechter. Het is te zeggen, zijn hoofdje houdt hij nog steeds stil en de nystagmus heeft hij ook niet meer, maar zijn hoofdje staat nog schever waardoor hij omvalt en soms gewoon niet meer recht geraakt, zo zielig ;( .

Aangezien hij nu enkel behandeld wordt voor EC, is het slim om ook naar AB te vragen bij de dierenarts voor moest het toch middenoorontsteking zijn? Zou een beetje rot zijn dat het toch middenoorontsteking blijkt te zijn waar hij veel sneller vanaf zou zijn.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:55

caro29 schreef:
Lijkt Otterzwart.

[ [url=m/yY8PBC.jpg]Afbeelding[/url] ] moeder. Vader is otterzwart.

Wat een schattige !

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:57

NAIWHL schreef:

Leuker dan TV kijken !

Maar, de volledige tuin is omgebouwd voor de diertjes?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 21:31

Ow vervelend MoppieFilou. Ik kan je geen goed advies geven. Informatie inwinnen bij de da kan altijd natuurlijk.
Denk dat gigi hier de beste raadgever is.

Het is niet onze hele tuin die is omgebouwd voor de dieren. Dit is aan de zijkant van het huis. Achter het huis loopt de tuin nog door. We zijn gezegend met een grote tuin gelukkig. :j van de achtertuin hebben ze 1/3 schat ik ongeveer in. Het loopt door waar de trampoline staat. En dan de hoek nog om.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 00:08

Heb inderdaad toch maar even gebeld. Dierenarts zei dat dat goed kon, dus ben AB gaan ophalen die hij nu bovenop de Panacur krijgt. Als hij omvalt en zich recht probeert te zetten duwt hij zich ook echt af met zijn achterpoten, dus van zwakte daar lijkt me niet echt (meer) sprake. De rest van zijn symptomen passen eigenlijk ook perfect bij middenoorontsteking, dus hopelijk is het maar dat en betert hij snel.
Heb hem ondertussen helemaal klem gezet in zijn hok zodat hij niet meer kan omvallen, gaat al 2u goed zo dus hopelijk vannacht ook. Hij weet zich nogal in posities te wurmen soms...

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 06:54

Hoe gaat het nu MoppieFilou? Hopelijk knapt hij snel op!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:20

Beide baby’s hebben de ogen open. Nog wel duidelijk verschil in gewicht en denk dat ik een man/vrouw heb. De kleine trekt wel goed bij. Heb nog nooit zulke rustige baby’s gehad. Super relax met oppakken. Mijn andere nesten begonnen altijd gelijk te gillen en te spartelen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 13:53

NAIWHL schreef:
Hoe gaat het nu MoppieFilou? Hopelijk knapt hij snel op!

Heb vannacht mijn wekker gezet om te gaan kijken of hij nog rechtop zat, en dat was het geval gelukkig! Hij had zich wel omgedraaid met zijn hoofd de andere kant op, geen idee hoe hij dat heeft klaargekregen.
Vraag me echt af of het EC of toch midden-/binnenoorontsteking is. Qua symptomen denk ik eerder aan het laatste, maar zou denken dat ze zich dan ook te slecht voelen om te eten. Dat doet hij gelukkig wel weer sinds hij rechtop zit!

Hij kan nu natuurlijk zijn blindedarmkeutels niet opeten, dus heb gisteren zijn achterste dat al helemaal vies was proper gemaakt, maar die stress zorgt er dan voor dat hij een half uur moet bekomen voor hij weer op zijn poten kan staan. Ben dus een beetje in twijfel hoe vaak ik dat zou doen...

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:46

Heb hem net toch maar weer proper gemaakt want hij stonk alweer.
Nog een vraagje, hij zit nu dus in een heel smal gangetje zeg maar zodat hij niet kan omvallen, maar hij zet zichzelf steeds met zijn hoofd volledig in de hoek. Denk dat hij zo makkelijker kan blijven zitten en meer steun heeft, maar hij zit wel steeds in dezelfde positie. Kan dat kwaad dat hij dan een tijdje alleen maar stilzit of niet? Heb hem net even rond proberen te laten lopen maar hij viel weer om en zette zichzelf terug in het hoekje van de kooi, dus hij heeft heel even zijn poten kunnen strekken terwijl ik hem tegenhield, maar lijkt mij dat je ook wel stijf wordt van heel de dag stilzitten. Langs de andere kant bezorg ik hem denk ik alleen maar stress met hem even "vrij" te laten. Ga wel sowieso iedere dag na het schoonmaken even proberen of hij al weer zelf rechtop kan blijven zitten.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:15

Dat is idd heel dubbel. Want hij zal zo vast wel wat spieren verliezen. Maar denk dat dat sowieso zou gebeuren, want meestal beseffen ze zelf ook wel dat ze niet te veel moeten bewegen. Zolang de ondergrond ook zacht is, dat hij geen open pootjes krijgt.
Laat hij zijn urine ook lopen? Want dat is wel typisch voor EC.
Oorontsteking kan ook, maar komt net wat minder vaak voor.
Hopelijk gaat hij nu de goede kant op!

@caro, waar blijven de foto's? :P mooie mama!

@naiwl: ik ben jaloers op je verblijf!!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:53

Als ik hem volledig vrij zou laten in het hok denk ik dat hij het grootste deel van de tijd net zoals nu zou gaan zitten, en het andere deel van de tijd bestaat er een grote kans dat hij omvalt en niet meer rechtkomt, en die positie zal waarschijnlijk alleen nog maar erger zijn. Dus het zal waarschijnlijk niet zoveel verschil maken inderdaad. Hij zit nu op een handdoek met een antislipmatje onder.
Daar twijfel ik dus over. De handdoeken zijn steeds nat maar als hij een hele dag op dezelfde plek zit en nergens heen kan kan hij niet anders dan daar plassen natuurlijk. Als ik hem oppak plast hij in ieder geval niet. Zou dat wel het geval zijn als hij incontinent zou zijn of zou hij op die momenten dan ook toevallig "leeg" kunnen zijn?
Dankjewel voor het advies in ieder geval! Hoop ook dat hij stilaan wat betert zodat hij toch op zijn minst weer los in de kooi kan.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:56

@gigixponys ze zitten nog in het nest. Zal morgen eens kijken

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:25

Ik duim nog steeds MoppieFilou dat hij snel weer helemaal opknapt. Lastig hoor.

En dank je gigi. Het begint ondertussen een aardige dierentuin te worden zo.

En ik ben ook erg benieuwd naar de jonkies Caro.

Het tweede nestje van Gonnie doet het ook weer goed. Gezien Zari en Norris beiden toch rammen zijn hoop ik daar op veel dames…

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:08

@NAIWHL, dankjewel!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 12:12

Afbeelding

2 kleine droppies. Zijn geen blijvertjes

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:31

Jullie kenners weten het vast! Hoe noemt nu alweer de kleurslag bij konijnen waar je rood en blauw samen hebt, zoals de lapjes-zonder-wit bij katten?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:44

Blauw Madagascar? Dat is onze Mammoet.