Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Overigens denk ik dat 'lief naast elkaar liggen' ook een menselijke projectie is.
Fiffill schreef:Maar zoals je zelf al zegt bestaat er over hamsterratten alleen een opvatting.
Zie dat samen slapen van baardagamen, dat ziet er lief uit maar is dus eigenlijk gewoon dominantie. Sowieso zit er natuurlijk een verschil tussen reptielen en zoogdieren.
RedPassion schreef:Fiffill schreef:Maar zoals je zelf al zegt bestaat er over hamsterratten alleen een opvatting.
Zie dat samen slapen van baardagamen, dat ziet er lief uit maar is dus eigenlijk gewoon dominantie. Sowieso zit er natuurlijk een verschil tussen reptielen en zoogdieren.
Ja, daarom vroeg ik ook hoe mensen dat weten. Er worden over dieren gewoon vaak 'feiten' gepresenteerd die dat wellicht helemaal niet zijn. Hoe zie je of een reptiel gelukkig is, of eenzaam is, of juist geen gezelschap wil?
Fiffill schreef:Mag ik vragen waarom je een volwassen bidsprinkhaan wilt? Dan kan je er hoogstens een paar maandjes van genieten... ze leven niet erg lang.
Welke soort zoek je?
Fiffill schreef:Ik had de meest 'simpele' soort (om te houden), Hierodula membranacea. Zijn die bakken helaas wel te klein voor dus het is idd wel een goed idee om naar een maatje groter te kijken. Het zijn erg leuke diertjes, die orchidee bidsprinkhaan is ook mooi![]()
Die oogjes geven ze ook echt karakter, die van mij zat ook heel vaak los op mijn bureau plant want ze doen toch weinig
Deze site is wel handig http://bidsprinkhanen.nl/