Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:53

Leo schreef:
_Christina schreef:
Dat ziet er ook goed uit! Lijkt zo op het oog wel fijn te zitten voor tillen, zit er nou een bandje van de achterste geps naar voren? Als je beide maten hebt gehad, zit je dan op de grens qua maatadvies? Is het rug/buikpaneel anders van formaat of vooral de bandjes?

Echt tillen zal ik er niet mee doen, maar wel ondersteunen waar nodig bij klimmen en dergelijke. Er zit inderdaad een extra ondersteunende band tussen de voor en achter gesp.

Fitz zit idd op de grens; hij heeft flinke schouders en is behoorlijk lang in zijn rug, maar ondertussen heel slank gebouwd. De M vond ik met name om de schouders veel te krap maar ook qua ruglengte is de L veel mooier. Volgens de maattabellen van Non Stop had hij middenin de range voor de M gezeten maar op zijn ruimst was de schouderruimte echt te kort.

Ter vergelijk:

[ [url=m/rDIohA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij lijkt nu wel over de achterste ribben te komen. Bij mijn kelpie zit hij precies op de achterste ribben, maat groter zou er over heen zitten.

Max draagt maat m
Afbeelding

Leo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:30

Nog even dubbelcheck gedaan maar de laatste riem loopt keurig voor de achterste rib. :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:33

Oh hier staat t Rock Long Harness ook nog op het verlanglijstje <3
Ze hebben beide al een Webmaster dus iig al een geschikt hiking harnas.

@StalMelyn leuke halsband! Alleen ik snap die gesp eraan niet helemaal, volgens mij kan dat niet lekker zijn als die strak trekt. Zou er liever gewoon een normale gesp aan hebben, die kunnen ook niet zomaar losschieten.

Wij zijn vanmiddag lekker naar het strand geweest <3 ze hebben het weer enorm naar hun zin gehad :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:58

Lekker uitgeraasd zo te zien :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:06

StalMelyn schreef:
Mijn vorige twee honden liepen er ook gewoon mee los. Ik heb een vermoeden dat je op bepaalde situaties doelt dat het niet goed kan gaan?

Met Bonne ga ik even kijken hoe het gaat, misschien krijgt hij hem toch pas om als hij ouder is. Daarom ook op de groei gekocht.

Ik denk meer, omdat een half-check dan makkelijk af kan gaan en je hem dus dan verliest. Roetsj heeft ook een half-check, Pixy krijgt hem ook ( is in de maak, zelfde kleur als haar tuig en lijn). Ik vind het vooral makkelijk met trainen en wedstrijden.

Die harnassen zijn idd mooi en handig met hiken.
En die strandfoto's heerlijk. Straks als ik vakantie heb, gaan wij ook zeker een dagje strand doen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 20:08

De vorige half check halsbanden waren op maat gemaakt en dan is dat echt geen probleem. Met deze gekochte moet ik inderdaad de ketting al inkorten, die is in verhouding te groot voor de halsband.

En als het niet lekker werkt dan wacht ik tot Bonne is uitgegroeid en komt er ook een op maat. Dan zijn ze echt ideaal.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 09:21

Ego spam

Er is een pup voor ons geboren, we zijn zo opgelucht *\o/* nu kan het echte aftellen beginnen

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 09:54

Pippa13 schreef:
xSannee schreef:
Wauw dat ziet er uit als een fantastische vakantie zeg! Prachtige omgevingen & die foto om middenacht is sprookjesachtig mooi <3
Jammer van de pech aan het einde, maar gelukkig weer opgelost!

Ben wel benieuwd hoe je dat met Vidar doet als je 18u op de boot zit, met plassen e.d.? Is daar ruimte voor haha?

Ja het is echt een fantastische reis geweest! Hond uitlaten kon op het speciaal aangegeven buitendek. Sommige veerboten hebben een stuk kunstgras of grind oid. Deze boot alleen een stuk plastic :') . Vidar heeft alleen een beetje geplast. Vorig jaar wilde hij helemaal niks doen, dus dit was prima. Hij heeft vooral veel geslapen.

Haha ben benieuwd of Evi daar zou gaan :P
Als ze nodig moet plast ze ook weleens gewoon op stenen.
Het ziet er in ieder geval prachtig uit! Ik ga het onthouden *D

Heerlijke strandfoto's warboel! Honden hebben het naar hun zin zie ik *D

Jaaa moonsparkle wat fijn! Gefeliciteerd alvast. Nu nog een paar lange weken wachten haha *D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:09

Ik denk dat dat voor mijn gevoel sneller gaat dan het wachten of er een pup voor ons geboren zou worden :D

Omdat ik nu echt meer de voorpret kan beginnen

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:13

Gefeliciteerd moonsparkle, heb je een foto van het nestje?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:18

StalMelyn schreef:
Gefeliciteerd moonsparkle, heb je een foto van het nestje?

Nog niet, die volgen van het weekend ik zal vragen of ze het oké vind als ik die deel

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:20

Gefeliciteerd!!! Die 8 weken zullen om vliegen voor jullie!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:47

moonsparkle schreef:
Ego spam

Er is een pup voor ons geboren, we zijn zo opgelucht *\o/* nu kan het echte aftellen beginnen

Oh, wat fijn! Gefeliciteerd!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:50

moonsparkle schreef:
Ik denk dat dat voor mijn gevoel sneller gaat dan het wachten of er een pup voor ons geboren zou worden :D

Omdat ik nu echt meer de voorpret kan beginnen

Haha dat is ook waar! Maar ik vond de laatste loodjes wachten toch ook zwaar :P

Maar inderdaad lekker genieten van de voorpret nu!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:10

moonsparkle schreef:
Ego spam

Wat fijn!!! Gefeliciteerd

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:11

Gefeliciteerd Moonsparkle!! *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:17

Bedankt allemaal :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:21

Gefeliciteerd! Hoeveel zijn er geboren?

StalMelyn schreef:
Mijn vorige twee honden liepen er ook gewoon mee los. Ik heb een vermoeden dat je op bepaalde situaties doelt dat het niet goed kan gaan?

Met Bonne ga ik even kijken hoe het gaat, misschien krijgt hij hem toch pas om als hij ouder is. Daarom ook op de groei gekocht.

Inderdaad, dat loshangende deel is nogal een 'deathtrap' dan, zeker bij honden korter aan de grond, die blijven zo makkelijk hangen of gaan erin staan. Zeker als het halsband gedeelte op maat van zijn nek is, dan is de ketting dus eigenlijk sowieso overschot. Ik zou daar zelf toch mee opletten. Als je graag een halsband met nummer wilt omdoen zou mijn voorkeur toch een normale halsband zijn. Minder risico als ze daadwerkelijk weglopen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 14:18

_Christina schreef:
Of misschien zo'n k9 tuig, ik vind ze zelden mooi zitten op grotere honden, maar het kleine boomertje van m'n oude buurvrouw past 'm eigenlijk wel goed (verder zie ik er geen kleintjes mee lopen dus ik weet niet of zij een uitzondering zijn, ik vermoed wel dat het het action model is).

Zo'n k9 zou ik niet aanraden. :o
Ik heb ze zelf gehad, wel de neppe, maar ze liggen imo niet fijn, schuiven zodra er een beetje druk op de lijn komt, de banden moet je minimaal wekelijks weer op de juiste maat instellen omdat ze ongemerkt telkens een beetje wijder gaan zitten, het 'dekje' klappert/komt los vd rug.
Ook geeft het geen schoudervrijheid waardoor er op de langere termijn klachten kan geven in de schouders etc.
Ik heb hem 1x gebruikt om met mijn teefje te fietsen en binnen een paar minuten zat hij ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren om haar lijf. :wow:
Dat was dus eens en gelijk op zoek naar een beter zittend tuig en gelijk ook maar voor mijn reutje.

Ik gebruik nu een ¥-veiligheidstuig van Rotzbende dog gear op Facebook, dus met 2 banden (achter de schouders en ribben) en door de ¥-vorm geeft het schoudervrijheid.
Iets meer gedoe met omdoen maar het tuig ligt als een huis en is op maat gemaakt (ze laat je bepaalde punten vd hond opmeten) maar tegelijkertijd ook verstelbaar waardoor je gewichtsverandering of bijvoorbeeld het uitzwaren van een jongere al wel vrijwel uitgegroeide hond kunt opvangen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 15:32

Op een van mijn honden lag alleen een originele julius idc goed. Bevestigd door de fysio.
Tot we , ong 2 jaar geleden,(meneer is nu 7) toch nog een poging gewaagd hebben met een dog copenhagen. De smalle versie. Die hebben we nu. Maar de meeste tuigen liggen bij hem gewoonweg beroerd

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 17:19

lor1 daarom zei ik ook, misschien is dat boomertje een uitzondering. Jammer dat het bij jullie slecht lag, gelukkig zijn er heel veel verschillende tuigen en hebben jullie een fijn passende gevonden! Op mijn hond ligt de k9 ook voor geen meter.

Ik las ergens nog een goede tip voor de pasvorm van de Rock long, de achterste band moet dus OP de laatste rib liggen? Niet iets ervoor? Zodat het niet voorbij de laatste rib gaat als de lijn bijvoorbeeld strak zou staan? Of is het zo ontworpen dat als er spanning op de lijn of het handvat komt, dat de bandjes naar elkaar toe trekken?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:17

Dat kan, ik zie hier bij bekenden meerdere honden met k9 tuigen, meestal de Julius en al dan niet de goedkope knock offs ervan.
Bij elke hond zie ik hetzelfde: slechte ligging, dekje komt los vd rug, gigantisch verschuiven bij de minste druk op de lijn (hond loopt bijvoorbeeld naar links en het dekje hangt rechts aan de zijkant), klapperen vd dekjes, uitschuiven vd banden, regelmatig op langere termijn problemen met de schouders, maar ook makkelijk eruit stappen als de hond achteruit loopt.
Er zullen ongetwijfeld honden zijn waar zo'n tuig wel goed op ligt maar bij 99,9% liggen ze er gewoon niet goed op is de ervaring hier.
Vandaar dat ik er gewoon geen fan van ben, maar ik heb het ook een tijd niet doorgehad, hence het zelf gehad hebben ervan.
Voor gewoon wandelen met een hond die betrouwbaar bij je blijft en waar je verder met het betreffende tuig niet zoveel van vraagt zal het prima werken, mits je ervoor zorgt dat het ook goed afgesteld is en blijft. :)
De types waar ik ze op zie/zag liggen zijn overigens vnl kleine gezelschapshonden zoals de Shih Tzu, chihuahua, Bichon x Jack Russell, keesje maar ik heb ze ook op bulldoggen, goldens, cardigans en andere types gezien.
En heel eerlijk, als ik een bepaald type hond tegen kom ga ik er al met een ruime boog omheen, hebben ze een k9 tuig om dan maak ik direct rechtsomkeert. :o

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:04

Wij hebben ook heel kort een K9 Julius tuig gehad, maar dit lag inderdaad net niet lekker. Nu hebben we een tuig van Dog Copenhagen en die bevalt heel goed!

Warboel wat een geweldige foto’s zeg!! Je ziet de honden echt genieten <3

Moonsparkle wat fijn dat er een pup is geboren zeg!! Nu kan de voorpret echt beginnen :D

Hoe gaat het nu met Evi? Weten ze al wat er met haar aan de hand is?

Met Charley gaat het goed! Hij is nog steeds een beetje gefrustreerd dat hij vrijwel nergens op mag kauwen, maar hij lijkt wel al veel minder last van z’n gebit te hebben gelukkig! Hij is afgelopen week ook meer gegroeid qua gewicht, dus dat geeft ook wel aan dat hij er toch wel last van had gehad :knuffel: Donderdag hebben we controle, hopelijk krijgen we dan goed nieuws en mag hij weer ietsje meer gaan doen.
Hij wordt wel heel erg knap in ieder geval <3
Afbeelding

Oja en over pubers kunnen we ook meepraten, geurtjes zijn ineens heeeel interessant. Tot nu toe luistert hij eigenlijk nog best wel goed, hopelijk blijft dat zo :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:39

Hij is inderdaad knap :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:43

Fijn dat het de betere kant opgaat met zijn mond!! Hij wordt steeds knapper, zo leuk dat donkere gezicht bij die lichte vacht!