De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:29

Fijn Caro!

Het nieuwe nestje van Gonnie doet het ook goed. Ik kan alweer wat wildkleur haren zien. Dat had ik ook wel weer verwacht.

En vandaag Mick even op tamheidscursus gehad. Het worden al hele konijntjes.

Afbeelding

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:08

Oef die is al best groot inderdaad.
Wel enorm cute. <3

Hier mijn nieuwe gsm meteen losgelaten op het konijnenvolk haha.
Pesto:
Afbeelding
Chili:
Afbeelding
Mokka:
Afbeelding
Papa Herbie:
Afbeelding
Mama Autumn samen met Chili:
Afbeelding
Chester:
Afbeelding

Chester is jammer genoeg terug aan het kwijlen en eet ook iets minder goed.. Het is nu 3 maanden geleden dat hij onder anesthesie is geweest.. Heb zijn mondje al gespoeld maar helpt deze keer niet zo, terwijl het vorige keer daar wel 2 weken mee weg was (maar toen at hij ook nog alles).

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 07:01

Wat zijn ze leuk gigi. Lekkere eigenwijze snoeten zitten erop. :j
En vervelend van Chester. Weet je waardoor hij kwijlt?

Als de kleintjes zo naast Max en Checo huppen lijken ze nog steeds erg klein :') Op de hand valt dat wel mee inderdaad

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 07:52

Chester heeft een gat/fistelgang in zijn gehemelte dat tot aan zijn oog loopt. Vorige keer had hij ook wat haakjes, hij eet geen hooi dusja.

Zie je al duidelijk verschil in de oren?

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 20:02

Aaah oke, dat verklaart het inderdaad. Je zorgennijntje.

Het zijn wel flinke oren, maar of het echt reuzen oren worden weet ik niet. Let niet op mij. Slonsige kleren, maar dit is Yuki:

Afbeelding

De oren lijken nu even groot als die van Norris (uit nestje van Gonnie) en ze zijn 4 weken jonger

Lukasje
Berichten: 11445
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 20:26

Zo schattig <3

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:57

Afbeelding

Magnussen. En oeioei wat zijn ze leuk hoor!

Afbeelding

Lieffiefi

Berichten: 4698
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 20:03

Die grijze <3
Helaas geen uitbreiding mogelijk hier anders had ik er zeker 1 willen hebben!

Witje is gister compleet gecheckt en gecastreerd. Ze had wat opstartproblemen na de narcose. Ze was schijnzwanger en dan hebben dames wel vaker wat issues met de opstart na deze operatie omdat het dan extra doorbloed is, gaf de dierenarts aan.
Gisteravond toch nog even naar de arts gegaan met haar. Ik vond haar erg apathisch.
Gelukkig niets aan de hand. Vandaag is ze alweer helemaal haarzelf.
Afbeelding

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 20:34

Wat fijn dat ze er goed doorheen gekomen is zo. Heerlijk leventje heeft ze.

En als het even meezit houden we alles. Ik kan er straks geen afscheid van nemen hoor… :+

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:06

Ik wil ze allemaal. ALLEMAAL.

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:20

Gelukkig alles goed gegaan met Witje!
Hier ging de narcose voor Chester ook veel vlotter deze keer! Hij was na 5 minuutjes al wakker aan het worden en geen gekke dingen gezien (vorige keer vond ik hem bv op zijn rug liggend met pootjes omhoog terug en kon hij pas na 9u!! een beetje fatsoenlijk rechtop zitten). Hij heeft net ook al wat gegeten. Vorige keer heb ik hem 1.5 week moeten dwangvoeren.. Dus al bij al ben ik best blij.

Die chinchilla's zijn echt MOOI!!
De oortjes zullen dan misschien ook iets tussenin doen. :)*

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:24

Wat een leuke konijntjes. Chili word komende week gecastreerd en dan gaan we eindelijk een vriendinnetje voor hem zoeken.
Hij is super aanhankelijk en komt knuffels halen.

Maar denk dat hij met 1 miss 2 dames veel leuker gaat vinden

Afbeelding
Altijd spelen met het verse hooi <3

Ik zie hier veel leuke baby’s <3

En een operatie bij witje, gelukkig goed gegaan. Het blijft zo spannend altijd.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:38

Urbanus schreef:
Ik wil ze allemaal. ALLEMAAL.

Ik ook!

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:45

Oei gigi dan schrik je inderdaad na zo’n operatie. Hier waren Niki en Hazeltje alleen wat slaperig nog.

En Chili is ook leuk!

Ik vermoed inderdaad dat de oortjes er iets tussenin gaan doen. Sommige hebben wat bredere oren dan de anderen.

Gisteravond nog bij nestje Gonnie gekeken. Daar zitten iig weer twee wildkleur, maar lijkt ook een zwarte bij te zitten. De 4e was mij nog niet helemaal duidelijk. Die zijn ook alweer een week oud…

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:55

Konijnen joh. Ze bedenken altijd wel iets. Norris was op bezoek bij Ziva en Ricciardo.

Afbeelding

Gelukkig zijn dat niet de moeilijkste. Maar Norris zit weer in zijn eigen ren. En dan is Norris de grootste van de twee :')

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:16

Afbeelding

Eerste stuk van ons nieuwe hek staat. Onderin nog fijnmazig gaas zodat er niemand doorheen kan. En hoog genoeg tegen uit of inbreken van Max :')

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:47

We hebben besloten om voor Niki en Hazeltje een nieuw huis te zoeken. Kunnen eigenlijk toch maar niet alles aanhouden. En hoe leuk ze ook zijn, ze liggen toch al ff uit de groep.

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:01

Sorry dat ik weer binnen kom vallen, maar heb een vraagje voor jullie. Loutje heeft EC te pakken... ;( Enkele weken geleden zag ik opeens (diezelfde ochtend was er nog niets aan de hand) dat zijn achterpoten niet goed mee wilden, dat hij wat moeite had met de berg op springen en dat hij wat rondjes hupste. Alle alarmbellen gingen af natuurlijk, dus diezelfde dag nog bij de dierenarts geweest. Het enige wat er aan te zien was was echter ietwat verzwakte achterpootjes, en met momenten liep hij ook gewoon normaal, dus vooral om die reden dacht de dierenarts niet meteen aan EC. We moesten 7 dagen ontstekingsremmer geven en kijken hoe het daarmee zou gaan. Een dag later was er al niks meer aan te zien en at hij terug zoals anders, dus ik dacht, die is vast ergens vanaf gedonderd ofzo en heeft zich gewoon even pijn gedaan. Helaas bleek dat niet de reden want gisteren kwam het weer op en deze keer was het echt duidelijk, geen controle hebben over zijn achterpoten, omvallen, zijn kopje steeds scheef en weer rechtop houden, nystagmus... Dus weer naar de dierenarts en meteen Panacur en Metacam meegekregen. Ik vind het zo zielig voor hem, hoe hij er nu bijzit. Hij voelt zich echt rot.
Mijn vraag aan jullie, hoe snel zou hij toch ietsje moeten opknappen? Kan het echt niet aanzien, arm beest. En wat kan ik nog doen om het hem een beetje comfortabeler te maken? Ga hem denk ik maar gewoon in een kleiner hok naar binnen halen want ze voorspellen wat minder weer de komende dagen. En dan kan hij alleszins nergens vast komen te zitten/liggen.
De dierenarts zei van Lilly nog niet mee te behandelen omdat ze al sinds januari gescheiden zitten, maar als ik Lilly buiten zet zit er wel enkel een draad tussen beiden in. Wat zouden jullie doen? Langs de ene kant kan de stress van medicatie geven haar snot weer doen opkomen, langs de andere kant zijn we verder van huis als ze het toch zou krijgen natuurlijk.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:08

Witje had hier ook Ec. Ook hier met de zwakke achterpootjes en uit voorzorg hebben we de panacur gegeven waar ze van opknapte.
De rest van de groep hebben we niet behandeld en heeft ook nergens last van gehad.

Heel veel beterschap in elk geval. Is naar om te zien. Ik weet niet meer hoe snel ze precies opknapte.

Hier ook dikke pech vandaag. Onze jack russel was bij de konijnen erin gekomen. Hij had Alonso (baby van checo) in hoekje gejaagd en die is van schrik dood gegaan. Was nog helemaal puntgaaf en waren er direct bij.
De rest gaat gelukkig nog wel heel goed.

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:43

Had beter ook mijn gevoel gevolgd en meteen met Panacur gestart -O- . Denk dat ik mijn gevoel ook maar moet volgen dan om Lilly toch mee te behandelen. Moest ze het toch krijgen kan ik mezelf wel weer voor mijn kop slaan.

Oh nee dat is ook rot ;(. Gelukkig is de rest nog oké!

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:19

Ik zou Lily niet behandelen. Heel veel konijnen zijn drager van EC. Las pas nog ergens vermoeden dat 80% drager zou zijn. Stress kan het net tot uiting brengen.

Bij Chester duurde het ongeveer een week of 1/2 voor ik echt duidelijke verbetering zag. Hij had zwakke achterpoten en cirkelgang, heel af en toe ook omvallen. Eten deed hij gelukkig meteen terug na het starten van de behandeling. Ik heb hem 3 maanden behandeld. Dit was in 2017. En tot heden gaat het gelukkig (hout vasthouden) goed. Merk het soms nog wel bij stress/vermoeidheid dat er iets of wat zwakte aanwezig is.
In de praktijk zie ik vaak ook dat je het toch echt wel tijd moet geven. Niet te rap opgeven en sterkte, het is heel intensief!

Jij ook sterkte @NAIWl. Verschrikkelijk om zo eentje te moeten verliezen.

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 23:59

Oké, dan laat ik het voor haar maar zo en hou haar gewoon goed in de gaten.

Pff toch best lang dus. Hoop echt dat de tijd snel voorbij gaat. Dierenarts had het over dat de hersenen van konijnen zich heel snel kunnen aanpassen aan zo'n dingen waardoor ze er na een dag 2-3 wel hun plan mee kunnen trekken. Heb jij dat ook gemerkt?
Eten doet Lou helaas nog niet. Hij heeft gisterenavond en daarstraks een paar hapjes loof en witloof gegeten, maar niet meer dan dat. Hoeveel zou ik hem moeten dwangvoeren? Vandaag zijn er 2,5-3 van die grote spuiten in gegaan, maar weet niet goed of dat genoeg is...
Fijn dat het bij Chester helemaal goed is gekomen! Ben inderdaad ook wel bang dat het bij stress steeds terugkeert, maar goed, dat zien we later wel.

Er kruipt veel tijd in inderdaad, en dat dan nog midden in de examenperiode, goede timing weer. Maar ik heb alles voor hem over hoor, doe dat met liefde en plezier. Hoop zo dat hij er helemaal bovenop komt.

Dankjewel voor de tips in ieder geval!

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 08:04

Het is wel wat verschillend per konijn. Heb er eentje gezien waar je op dag 5 al duidelijke verbetering zag. Maar ook eentje die eerst nog verder achteruit ging voor het aansloeg of het zelfs niet aansloeg.
Bij Chester had ik eerst ook het gevoel dat het nog iets erger werd, hij kreeg zijn nystagmus pas na het starten van de behandeling. Hij bewoog ook amper de eerste dagen. Hij kreeg hier altijd een heel buffet dat hij altijd kon kiezen. Dwangvoeren heb ik toen niet moeten doen. Het is wel positief dat hij al iets zelf wil eten. Ik zou dan niet teveel dwangvoeren, dat hij wel nog enigszinds plek in zijn maag heeft om zelf op te starten. Als hij steeds vol dwangvoer zit, heeft hij natuurlijk geen honger meer. Dus 3 spuiten lijkt me voldoende voor nu.
Ik heb ook veel schrik gehad dat het zou terugkomen met stress, maar Chester heeft 3 jaar meegereisd op de trein/bus, regelmatige dierenartsbezoekjes gehad en nu sukkelt hij weer met zijn tanden. En tot nu toe geen terugval gehad. Hij zit wel al sinds 2017 binnen.
Bij mij was het toevallig ook tijdens de examens, dat helpt niet. Veel succes alsnog!

caro29
Berichten: 8082
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 08:08

Wat heftig dat EC. Hier geen ervaring mee.

Hier doen de kleintjes het goed. Wel verschil in grote.

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:17

Een beetje verschil zal je altijd wel hebben.

Weet je al welke kleurtjes je hebt?