Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:ja wat leuk!
die draadalg is misschien toch handig ook voor ze?
Marisje76 schreef:Let maar op voor je het weet is je bak vol
Ik heb hetzelfde met mn chrystal reds. Ook met 9 begonnen nu 200 denk ik en iedere week opnieuw jongen. Zelfde als jij ook op ph verlagende bodem en kraanwater.
Probeer wat op marktplaats te verkopen maar er is weinig interesse. Heb er nu zo veel dat ok ze probeer uit te selecteren en dan maar als voer in m'n grote aquarium gooi weet anders niet wat ik er mee aan moet.
Heb er daar ook al volwassenen in dus een aantal heeft toch weten te overleven en dat is gewoon bodem en gewoon water hmmmmm....
dierenfan schreef:Wat zijn de otocinclussen onwijs leuk aanwezig in het aquarium zeg!!! Daar waar mijn L nummer zelden te zien was hoef je hun niet te zoeken haha. Ook absoluut geen behoefte aan nog een scholenvisje. De 10 koperzalmen met de 5 otocinclussen geven een gezellige drukte in het aquarium. Voorlopig hopelijk alleen maar genieten
Oblivion schreef:Hier een vraagt mbt de nitriet waardes..
Mijn nieuwe aquarium draait nu precies 2 week, zonder bewoners, en ik test met enige regelmaat de NO2 waarde (druppel test), maar de waarde blijft heel hoog. In deze 2 week is hij nog niet onder de 2,00 mg/l geweest. Er zitten plantjes in, filter werkt, bacteriën toegevoegd. Is dit normaal?Op google lees ik dat je vaak 2 x een piek hebt tijdens het indraaien, maar mijn piek duurt nu al 2 week.
![]()
Al wel aardig wat alg erin, maar plantjes doen het wel prima. Ik weet overigens dat ie ong 3/4 week moet indraaien, maar mijn vorige heeft dit niet zo gehad.
Melyoramel schreef:Oblivion schreef:Hier een vraagt mbt de nitriet waardes..
Mijn nieuwe aquarium draait nu precies 2 week, zonder bewoners, en ik test met enige regelmaat de NO2 waarde (druppel test), maar de waarde blijft heel hoog. In deze 2 week is hij nog niet onder de 2,00 mg/l geweest. Er zitten plantjes in, filter werkt, bacteriën toegevoegd. Is dit normaal?Op google lees ik dat je vaak 2 x een piek hebt tijdens het indraaien, maar mijn piek duurt nu al 2 week.
![]()
Al wel aardig wat alg erin, maar plantjes doen het wel prima. Ik weet overigens dat ie ong 3/4 week moet indraaien, maar mijn vorige heeft dit niet zo gehad.
Heb je een bepaald type substraat? Aquasoil laat de eerste paar weken veel verschillende stoffen af, waaronder ammonia en nitriet. Heeft vaak wat langer nodig (6week) om in te draaien in vergelijking met ‘inactieve’ bodems.
Voeg je voeding toe?
Liggen er ook afstervende bladeren in? Die kunnen ook voor hogere waardes zorgen.