Show je aquarium III!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:34

Voor vissen vind ik het te klein, zelf ook die fout gemaakt. Voor garnalen wel geschikt, ook garnalen heb je in vele kleuren

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 07:54

in 30 kan inderdaad alleen garnalen of betta.
anders toch voor wat groters kijken.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:41

En garnalen houden hoeft niet heel ingewikkeld te zijn hoor!

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:45

Duidelijk! Dan ga ik me in elk geval even verdiepen in het houden van garnalen. :)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:04

Garnalen willen in ieder geval allemaal een lekkere pluk mos waar ze in kunnen grazen.

Op internet kun je heel veel vinden
De neocaridinas zijn over het algemeen makkelijkere garnalen (en goedkoper)

De caridinas hebben vaak wat meer specifieke wensen en zijn vaak mooier. (En duurder)

Hou marktplaats in de gaten als je garnalen wil aanschaffen daar zijn ze vaak ook mooie en een stuk goedkoper

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:38

Ik dacht dat mn blue shadow garnalen bak het niet zo lekker deed…veel draadalg en krijg het ondanks bijna geen licht en easycarbo niet weg.
Net was ik draadalg aan het erg halen en zag ik ineens allemaal baby’s!!!
Blijkbaar gaat het dus op de alg na juist goed want ze planten niet makkelijk voort.
Ze zitten bij mij wel op een ph verlagende bodem maar wel icm kraan water dus had geen jongen verwacht.
Nu kijken of ze groot worden.
Je hebt een vergrootglas nodig maar voor de volwassen zit een kleintje.
Afbeelding

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:44

Wat een knappe garnalen zeg!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:00

ja wat leuk!
die draadalg is misschien toch handig ook voor ze?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:17

ellepel schreef:
ja wat leuk!
die draadalg is misschien toch handig ook voor ze?

Ja misschien wel.
Degene waar ik de 9 stuks vandaan had daar deden ze niets maar zaten op osmose water ect.
Had dus niet verwacht dat ze bij mij wel jongen zouden krijgen.

Was mp al in de gaten aan het houden voor uitbreiding maar als deze groot worden is dat niet nodig.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:33

Let maar op voor je het weet is je bak vol
Ik heb hetzelfde met mn chrystal reds. Ook met 9 begonnen nu 200 denk ik en iedere week opnieuw jongen. Zelfde als jij ook op ph verlagende bodem en kraanwater.

Probeer wat op marktplaats te verkopen maar er is weinig interesse. Heb er nu zo veel dat ok ze probeer uit te selecteren en dan maar als voer in m'n grote aquarium gooi weet anders niet wat ik er mee aan moet.

Heb er daar ook al volwassenen in dus een aantal heeft toch weten te overleven en dat is gewoon bodem en gewoon water hmmmmm....

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:00

Marisje76 schreef:
Let maar op voor je het weet is je bak vol
Ik heb hetzelfde met mn chrystal reds. Ook met 9 begonnen nu 200 denk ik en iedere week opnieuw jongen. Zelfde als jij ook op ph verlagende bodem en kraanwater.

Probeer wat op marktplaats te verkopen maar er is weinig interesse. Heb er nu zo veel dat ok ze probeer uit te selecteren en dan maar als voer in m'n grote aquarium gooi weet anders niet wat ik er mee aan moet.

Heb er daar ook al volwassenen in dus een aantal heeft toch weten te overleven en dat is gewoon bodem en gewoon water hmmmmm....

Ik heb dus in mn zoon zn bak 60liter crystal reds zitten en een paar crystal black maar daar gebeurd dus helemaal niets mee he ook de blue dreams niet terwijl toen ik die zwangere apart deed werden de jongen wel groot.

Dus vandaar dat ik zei als ze groot worden.
Zou t wel tof vinden als ze flink gaan vermeerderen.
Chrystal red wordt veel aangeboden maar de shadows zie ik hier haast niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 05:27

Wat zijn de otocinclussen onwijs leuk aanwezig in het aquarium zeg!!! Daar waar mijn L nummer zelden te zien was hoef je hun niet te zoeken haha. Ook absoluut geen behoefte aan nog een scholenvisje. De 10 koperzalmen met de 5 otocinclussen geven een gezellige drukte in het aquarium. Voorlopig hopelijk alleen maar genieten

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:44

Leuk om te horen, dierenfan! Mijn oto's zie ik niet zoveel, maar ik weet hun vaste hangplek, waar ze met mooie dikke buikjes op de kop aan het hout geplakt zitten, ze zijn echt leuk!

Iemand nog behoefte aan plantjes? (alleen zelf de verzendkosten (brievenbuspakket) betalen)
Mijn shallow is aan een trim toe morgen :+

- Hydrocotyle tripartitia (ziet eruit als klaverblad)
- Helanthium Bolivianum 'Magdalensis' (de 'spiderplant'-achtige die overal heen groeit momenteel)
- Microsorum pteropus (kleine stekjes java varen)
- Pistia (dwerg watersla; drijfplant)

Afbeelding
Afbeelding

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:03

Damn wat groeit die bak Melyoramel!

dierenfan schreef:
Wat zijn de otocinclussen onwijs leuk aanwezig in het aquarium zeg!!! Daar waar mijn L nummer zelden te zien was hoef je hun niet te zoeken haha. Ook absoluut geen behoefte aan nog een scholenvisje. De 10 koperzalmen met de 5 otocinclussen geven een gezellige drukte in het aquarium. Voorlopig hopelijk alleen maar genieten

Oto's zijn inderdaad ontzettend leuke visjes! En als ze eenmaal gewend zijn en de eerste weken overleefd hebben ook ontzettend sterke diertjes.

Ik heb een probleem waarbij google niet wil helpen: Ik ben aan het verhuizen en wilde m'n aquaria van hun tafel halen. En tja, zelfs het lege 60cm bakje kreeg ik niet opgetild. Sta je dan met je mannelijk ego. -O-
Nog een keer proberen: Oooooooh, ik til de hele tafel op! Hij zit zo ontzettend goed vastgezogen dat ik hem met geen mogelijkheid loskrijg. Als ik stevig doortil komt de hele tafel omhoog waar m'n (nog volle) meterbak ook op staat, dus maar gauw weer laten zakken. :+

Iemand briljante ideeën om de boel los te krijgen? Ze staan op een rubber mat op een keurig vlak houten bureau. Een mes of prikker er tussen steken helpt niet. -O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:09

oeps. :')
en de boel wat nat maken??

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:39

Oh, dat zou ik kunnen proberen inderdaad! Dat zal ook zijn hoe het vast is komen te zitten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:40

klinkt wel eng,straks breekt je tafel doormidden. :=

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:30

Hier een vraagt mbt de nitriet waardes..

Mijn nieuwe aquarium draait nu precies 2 week, zonder bewoners, en ik test met enige regelmaat de NO2 waarde (druppel test), maar de waarde blijft heel hoog. In deze 2 week is hij nog niet onder de 2,00 mg/l geweest. Er zitten plantjes in, filter werkt, bacteriën toegevoegd. Is dit normaal? :+ Op google lees ik dat je vaak 2 x een piek hebt tijdens het indraaien, maar mijn piek duurt nu al 2 week. :')

Al wel aardig wat alg erin, maar plantjes doen het wel prima. Ik weet overigens dat ie ong 3/4 week moet indraaien, maar mijn vorige heeft dit niet zo gehad. :+

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 22:57

Oblivion schreef:

Mijn nieuwe aquarium draait nu precies 2 week, zonder bewoners, en ik test met enige regelmaat de NO2 waarde (druppel test), maar de waarde blijft heel hoog. In deze 2 week is hij nog niet onder de 2,00 mg/l geweest. Er zitten plantjes in, filter werkt, bacteriën toegevoegd. Is dit normaal? :+ Op google lees ik dat je vaak 2 x een piek hebt tijdens het indraaien, maar mijn piek duurt nu al 2 week. :')

Al wel aardig wat alg erin, maar plantjes doen het wel prima. Ik weet overigens dat ie ong 3/4 week moet indraaien, maar mijn vorige heeft dit niet zo gehad. :+

Heb je een bepaald type substraat? Aquasoil laat de eerste paar weken veel verschillende stoffen af, waaronder ammonia en nitriet. Heeft vaak wat langer nodig (6week) om in te draaien in vergelijking met ‘inactieve’ bodems.
Voeg je voeding toe?
Liggen er ook afstervende bladeren in? Die kunnen ook voor hogere waardes zorgen.

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 23:06

Melyoramel schreef:
Oblivion schreef:

Heb je een bepaald type substraat? Aquasoil laat de eerste paar weken veel verschillende stoffen af, waaronder ammonia en nitriet. Heeft vaak wat langer nodig (6week) om in te draaien in vergelijking met ‘inactieve’ bodems.
Voeg je voeding toe?
Liggen er ook afstervende bladeren in? Die kunnen ook voor hogere waardes zorgen.

Niet dat ik weet, van hetzelfde merk als het vorige. Zal eens kijken op de zak van het substraat! Ik voeg geen voeding toe, er zitten wel voedingscapsules in de bodem. Geen afstervende bladeren gespot..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:22

Afbeelding

Weer een poging. Zo gaaf!! Benieuwd of mijn nieuwe vis bestand maakt dat er nu wel overleven. Zie onder mams de speldenprikjes

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:00

Blijkbaar heb ik 3 caridina garnalen in m'n aquarium zitten, zaten bij een mixgroepje die ik een paar maanden geleden heb gekocht. Ze doen het goed bij de rest :D en volgens mij is er 1 zwanger!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:03

Welke heb je zitten fjordjes?
Ik kan bij mijn Caridina’s niet zien of ze zwanger zijn maar dat ligt denk aan de kleur.
Ik heb een flinke babyboom :+

Ik ben aan t opruimen en ga op mn 20 liter bak met caridina’s alles weg doen.
Mn bakken draaien prima maar vind mn garnalen bakje gewoon t leukste.

Garnalen bakken van mn zoons zijn al weg/leeg en de juwel vision van mn zoon heeft hij ook verkocht.
Mn lido 200 staat ook te koop maar dat is meer omdat onze kraan vervangen is en ik nu geen slang er meer kan op aansluiten en vind het met gieters echt teveel gedoe.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:01

Ik weet even niet hoe ze heten want ik zit niet zo in de caridina's (alleen neocaridina)
Hier een fotootje
Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:48

Lijkt op een crystal black.
Zie je daar de eitjes bij zitten ja?