De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:12

Lief zeg! Leuke foto ook :)

Bedankt voor jullie lieve berichtjes, doet me goed! Maandag kijken voor een ander vriendje voor hem.

Mocht iemand een leuke gecastreerde ram vinden/weten in de omgeving van Apeldoorn... Let me know :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:13

Tarzan is geniaal met marktplaats wie weet kan die een gecastreerde ram uit haar hoed vissen :D

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:20

Wat jammer van je cavia, sterkte.

Die foto's, wat mooi! Echt zo'n dromerige sfeer, als twee engeltjes op een wolk :') Daar doet het me aan denken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 00:55

sabine1979 schreef:
Sterkte!
Nog een leuke foto van Dips kunnen maken
[ [url=m/HkuSOS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eergister had ik de deur van het nachthok openstaan, ze sprong er gewoon uit, is 1 meter hoog >;)
Het gaat gelukkig heel goed met Knabbel samen, ze zitten soms samen op de buiten wc ( hier heb ik iets omheen gemaakt zodat ze in de frisse lucht kunnen poepen/ plassen, is toch 30-35 cm hoog), daar had Knabbel nog nooit opgezeten, heeft hij van Dips geleerd dat je daar ook lekker kan zitten :P
Ook als ik s morgens of s avonds thuiskom, dan komen ze met z'n 2en aanvliegen voor een snoepje _O-

Zo herkenbaar :') .
Blik kent nu ook commando “kom” en “hier”. Maar vooral omdat ie weet dat ie eten krijgt.
En “foei”, dan rent ie naar zn kleedje en kijkt ie heeeeel onschuldig.

Stoffer is wat meer hardleers, die is gewoon oost-Indisch doof :') .

Afbeelding
En meneer Blik heeft het kussentje van de bank toegeëigend.. ze nemen mn hele huis over!

Haha inderdaad, Tarzan is wel een meester in marktplaats!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 06:18

Rebecca schreef:
Tarzan is geniaal met marktplaats wie weet kan die een gecastreerde ram uit haar hoed vissen :D

:') .. ik zal eens kijken Coconut Hahah!

Wat is Dips mooi en klinkt geweldig die 2 bij elkaar!

Ester, hahaha kijk maar uit, straks zetten ze je nog op straat :') (of buiten in een hokje .. :') )

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 09:45

Ben benieuwd Tarzan :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:41

Bij mij heeft er een ook sore Hocks gehad. Heb ze altijd los lopen binnen, beweging is goed. Heb ze nu ook op vlas gezet in de plasbakken omdat dat geen natte plekken achterlaat.
Eerst honing zalf gesmeerd maar dat hielp niet goed dus toen paw wax gekocht en heb heel snel verbetering gezien, echt super spul. Heb het met de dierenarts overlegd en de wax gebruiken ze ook bij honden en katten aan de poten. (Ik heb wel speciaal voor konijnen besteld op internet)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:37

Onze nieuwe verblijven zijn klaar en het ziet er supergezellig uit!! Links wonen Blackie, Lara en Stroepie. Rechts wonen Bob en Rosa. Verblijven zijn 6m2 met een hok van 2x 1m2.

Afbeelding

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:12

Mooie verblijven zeg! :wow:

De meiden gaan hier volledig uit elkaar. Heb ze nu nog in een ren met een tussenschot maar ze breken de hele boel af omdat ze niet naar elkaar kunnen. Pebbles loopt alleen maar te knorren richting Pip. Ze hebben beide vreselijk last van hun hormonen.
Vanmiddag een extra ren halen, deze gaat tijdelijk maar midden in de kamer. Dan hebben ze ook veeeeeel meer ruimte. De 16e worden de dames gesteriliseerd. Ze blijven beide nog even bij mij om rustig te herstellen. Ik heb lekker een paar dagen vrij gevraagd om ze goed in de gaten te houden. Zodra ze goed hersteld zijn gaan we met beide meiden naar de opvang om een leuk vriendje uit te zoeken. Als de koppeling is gelukt gaat pebbles met mijn ouders mee en pip en haar vriendje blijven bij mij. Hopelijk heb ik snel rust want ik ben alleen maar met hun bezig, kom niet eens aan mezelf toe. Maarja, alles voor mijn meiden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 13:21

Wat een gave verblijven!

Afbeelding
Dit zat vanmorgen bij de post <3

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:22

Wat een leuk pakketje! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:27

Gaaf noviceh! Maar niet overdekt ? (Ik ben tikje nerveus voor marters geworden )

Balen charr :(:)

Wat een leuk pakket :oo

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:32

Moet er nog even doorheen. Ik weet dat er snel verandering komt. Ze moeten alleen nog eventjes alleen zitten omdat ze de 16e pas terecht konden bij de DA. Daarna even rustig herstellen en dan de perfecte soulmate voor ze zoeken. Dat idee maakt me wel gelukkig, als het allemaal goed gaat natuurlijk.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:37

Zo’n pakketje wil ik ook wel! :D

Nog even doorbijten Charrr! Je doet er in ieder geval alles aan om het ze zo comfortabel mogelijk te maken.

Heb ik aan zitten denken Rebecca, maar volgens mij hebben wij die hier niet? Wel veel valken, maar in dit verblijf vallen ze niet gelijk op. Tzt zou ik er graag een dakplataan voor natuurlijke beschutting voor zetten.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:47

Char ik snap precies hoe je je voelt, hier ook gehad. Duurt voor je gevoel allemaal zo lang en je hebt medelijden met de konijnen. Maar als het eenmaal allemaal achter de rug is dan vergeet je het zo.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:56

Bedankt allemaal. Fijn om te lezen dat ik het goed doe. Twijfel er namelijk zelf enorm aan.
Ik kies mijn konijnen momenteel zelfs boven mijzelf. Heb contact opgenomen met de fokster waar ze vandaan komen en die doet er zo luchtig over. In al die 12 jaar heeft ze nog nooit meegemaakt dat 2 voedsters niet samen kunnen. Dat gaf voor mij de doorslag om 2 voedsters te nemen. Ik krijg totaal geen steun van haar kant. Je moet ze gewoon bij elkaar zetten, went vanzelf weer, zegt ze. Jaja, lekker dan.. ik zit ermee en ze laat niks meer van zich horen. Dat was eens, maar nooit weer!!
Heb gelukkig zelf een oplossing gevonden, maar niet dankzij haar..

febe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:14

Coconut schreef:
Ben benieuwd naar de foto's.
Als het niet open is zal ik even niks doen en het hok goed schoon houden.

Ik hoop dat foto plaatsen lukt.

Afbeelding

Ook niet de meest duidelijke foto met zo'n tegenwerkend konijn natuurlijk.
Ik twijfel er wel een beetje over. Ik merk namelijk wel echt dat ze er last van heeft doordat ze het probeert te ontzien (voorpootje vaak omhoog en als ze zit, zit ze een soort van op haar hurken met haar hakken van de grond). Denk dat we maandag toch maar even langs de dierenarts gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:15

Vind het er niet mooi uitzien :o , wat zien diw poten eruit

febe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:27

Ik ook niet. Heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe lang het zo is. Vanaf de bovenkant kan je er niks aan zien en zie niet iedere dag de onderkant. De laatste keer dat ik haar vast heb gehad was een paar weken geleden en toen heb ik het niet gezien. Ook gek dat er gewoon echt geen haar meer op zit. Op de voorpootjes ook niet echt meer, maar daar zijn alleen haar teentjes een beetje rood. Niet van de enge rode plakken als achter.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:29

Jeetje dit is wel heel erge sore Hocks, Zou zeker meteen naar de dierenarts gaan.
Wat ik zei over de paw wax mag ook alleen als er geen open wondjes zijn.

Nagels zijn ook lang heb ik het idee, de nagels mooi op lengte houden is bij sore Hocks ook van belang

Lopen de konijnen altijd los of zitten ze in een kooi ?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 15:34

Ik vind ze er ook een beetje naar uitzien als ik eerlijk ben!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:34

Dit is wel in een ver stadium al :oo ik vind dit wel een spoedje naar de dierenarts nu! De ontsteking kan al op het bot zitten namelijk.

febe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:49

Hier schrik ik wel van dat het blijkbaar al zo erg is. Baal nu echt van mezelf dat ik het niet eerder heb gezien. :\ Dank jullie wel. Dan gaan we zo snel mogelijk naar de dierenarts met haar.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:54

Coconut je hebt PB :D
Gave verblijven, daar zullen de konijnen heel blij mee zijn!
Esther, zo'n pakketje wil ik ook wel <3
Fijne fokster dan Char pfff niet normaal!
Febe, hier zou ik ook maar mee naar de DA gaan, ziet erg pijnlijk uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:03

Helaas vaak zo met fokkers , gaat ze om alles behalve de juiste welzijn norm voor de dieren .. Je doet het juiste hoor Charr