Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:52

waauw gaaf mooi terrarium!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:54

Ze zijn er ook heel blij mee.
Lekker zwemmen, achter krekels aanjagen, luieren op een tak.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:56

Krijg woensdag voor het eerst kakkerlakken voor Scully.. Ben benieuwd :+

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:57

Brrrrrrrrr het idee alleen al. ..

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:07

Ik heb nog een leuk filmpje van mijn baardje die kakkerlakjes eet... Zal straks is uploaden

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:29

Tof die bak!

En wat een leuk huisje voor Mormel, die laatste foto aahhh <3

Michelle_96 schreef:
Ahw echt leuk!!

Ik heb vandaag met bidsprinkhaan opgehaald een sphodromantis viridis, hij/zij is al wat groter en heeft al wat vervellingen achter de rug maar omdat dit de eerste was was het het makkelijkst. lk heb dan ook wel korting op deze bidsprinkhaan gehad.. Hij eet al heel goed en ziet er goed uit, hij zit in een terrarium van 30x30x47 dus lekker ruim.

Leuk, heb je een foto van 'm? :D

Met het gedumpte egeltje Iðunn gaat het erg goed, ze kan inmiddels rennen en je ziet nog wel dat ze niet 100% goed loopt maar het blijft steeds beter gaan. Dus ik hoop dat er straks helemaal niks meer van te merken is.
Had wat foto'tjes van haar gemaakt gisteren, is wat lastig bij haar omdat ze vaak schrikt van het geluid van de camera en dan trekt ze d'r stekels over haar neus heen :') maar er waren er toch een paar gelukt.

Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje van Smaug op zijn favoriete plekje tussen de bloemetjes :))

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:55

Wat ziet ze er fantastisch uit Fiffil! Knap werk gedaan!

En Smaug is gewoon té schattig :)

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:16

Jaa ik heb wel foto's moet ze alleen eerst op de computer gaan zetten.. Dat word morgen denk ik ;)
Hij/zij is wel leuk wil graag bij mij op de hand zitten, als hij me ziet komt hij meteen naar beneden en als ik dan open doe komt hij in de ingang zitten en loopt dan zo mijn hand op haha..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 00:12

Harry in zijn nieuwe 75 liter bak! Kwa inrichting moet er nog wat bij

Afbeelding

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:08

Mocht iemand nog geinterresseerd zijn in jonge boas wij zoeken een goed tehuis voor onze jongen:

Boa constrictors dh Kahl Albino / Squaretail mannen en vrouwen beschikbaar eten diepvries volwassen muizen mogen weg voor 25 euro per stuk.

voor meer info pb

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:47

Wat is het stil hier.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:21

Hierbij eentje van mijn vreemde eend

Afbeelding

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:29

Hahah wat een geweldig dier!

Ik moet nog steeds een foto van Sjaak (bidsprinkhaan) sturen maar ik kan geen foto's uploaden.. Hij is op dit moment echt brutaal, als het terrarium los gaat springt hij eruit en rent heel hard mijn arm op. Waarna ik hem weer uit mijn nek of haar moet halen en dan pas kan ik hem voeren.. haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:36

Wat een leukerd, die eend! <3

Hierbij ook mijn hamsterratten weer eens. Momenteel ruim 1,5 kilo per stuk. ;) Hammer is inmiddels gecastreerd, hij had erg veel last van zijn hormonen (en Harry en ik van hem). Het heeft enorm geholpen, hij is weer helemaal mijn lieve mannetje!

Hammer
Afbeelding

Afbeelding

Harry (ze zijn in 1 nachtje door zo'n kokosnoot heen)
Afbeelding

Afbeelding

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:45

Ik vind die hamsterratten echt gaaf. Van mij mag je meer foto's plaatsen!!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:31

Ik wist niet eens dat het bestond een hamsterrat!!

Leuke eend!

Bidsprinkhaan...brrrrrrrrr

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:32

Ahhhh ze zijn zo leuk <3

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 02:02

Leuk die hamster ratjes :+:

Ik ook maar even uit de meeleesmodus :D
Ik had twee baardagamen Spic en Span :')
Helaas hebben wij span twee maanden geleden in moeten laten slapen. Zij heeft als jonkie bij de vorige eigenaar een erg slechte start gehad met veel te weinig calcium, eten en goed licht. Daardoor had ze ook een oude breuk en vergroeiing. Waar ze nooit last van had. Ze rende, jaagde en at prima en plantte zich ook voort als we er geen stokje voor staken. Maar twee maanden geleden merkten we dat ze last kreeg en ook verder erg achteruit ging, na bloedprikken bleken ook de waarden heel slecht te zijn en te te verbeteren dus hebben we besloten haar niet verder te laten lijden. Ze is 5 jaar geworden.
Afbeelding

Spic hebben we later geprobeerd te koppelen aan twee verschillende nieuwe vrouwtjes op vreemd terrein en eigen terrein... maar hij accepteerde beide niet, werd erg agressief dus hij blijft een alleenstaande weduwnaar. Hij doet het erg goed, lijkt vrolijk en eet prima, hij komt er vaak uit in huis en is een echte schootagaam aan het worden :') Meneer houdt namelijk erg van kriebelen onder zijn kin... je moet wel op letten dat je geen fel gekleurde nagellak op hebt want dan verward hij het weleens met wat lekkers :+
Hij laat het goed merken als hij eruit wil... dan staat hij voor het raampje te tikken met z'n pink nagel hahaha en dan komt hij lekker op schoot of mag hij in huis rondhobbelen of in de tuin achter de beestjes aan. Dan wel even de katten apart... want hij denkt dat hij die ook op kan eten. :Y) De katten andersom niet, die vinden hem maar eng.
Zijn "Spic-quality time" pose :D
Afbeelding

*tik*tik*tik*
Afbeelding

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:29

Haha, zo herkenbaar, dat gedrag van eruit willen.

Onze baard-broertjes hadden gisteren fikse ruzie. Normaal hebben ze weleens ruzie (dan zit de één de ander uit te dagen), maar gisteren bleef het maar aan de gang. Bert was ook flink gebeten denk ik want bloedde wat. Ze hebben twee koude douches nodig gehad om af te koelen en toen keerde de rust weer terug en nu zijn ze weer de dikste maatjes. Typisch :D Hahaha.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:49

Ik vind het sowieso knap dat twee mannen samen gaan met niet al te veel ruziën :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:20

Ja, dat zegt iedereen, maar hier gaat het tot nu toe echt heel erg goed. Misschien komt het ook omdat ze broertjes zijn en van geboorte af aan al samen zijn. Soms even wat knikken en achter elkaar aan zitten, maar dat is vooral buiten de bak. In de bak slapen ze echt vrijwel altijd samen (en dan ook echt bovenop elkaar :') ). Een enkele keer slapen ze apart, maar dat is in een jaar op twee handen te tellen denk ik. En dan is het veel. We zijn en blijven wel altijd alert hoe het gaat samen. Gaat het niet meer, dan moeten we er iets op verzinnen. Maar tot nu toe gaat het prima.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:17

Ik heb altijd gehoord dat boven op elkaar liggen een vorm van dominantie is, veel mensen denken dat ze lief bij elkaar liggen maar dat schijnt dus niet zo te zijn. Maar baardagamen zijn niet echt iets waar ik veel verstand van heb, heb 't ook maar van anderen gehoord dus of het waar is... het zijn natuurlijk wel solitaire dieren eigenlijk.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:26

Boven op mekeer slapen is idd een teken van dominantie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:43

Hoe weet je dat eigenlijk? :)
Ik vind het gave dieren, maar ik kan ze niet 'lezen' denk ik. Ik zou daarom erg onzeker worden of ze zich wel goed voelen, lijkt me zo lastig te peilen bij zulke dieren. Of valt dat mee, als je kenner bent en er gevoel voor hebt?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:00

Klopt dat is dominantie, onze man lag ook altijd op de vrouw, nooit andersom. Heb veel man/man koppels gekend die ook broers uit dezelfde leg waren, en waarbij het eerst goed ging, maar elkaar uiteindelijk verscheurden toen ze helemaal volwassen waren.
Ook mijn vrouw-man koppel zaten niet continu samen, rond de maanden dat Spic & Span baby wensen hadden zaten ze appart. Maar ook als ik aan ze merkten dat ze elkaar even zat waren. (Veel zwarte baarden, kopknikken en langs het glas rennen en krabbelen)