Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik zou ook niet teveel honden/kattenbrokken (vooral kattenbrokken zit veel zout in en dat is slecht voor de nieren) en yoghurtdrops voeren, verse groenten zoals witlof, komkommer en courgette zijn echt een stuk gezonder.
Citaat:Een complete voeding voor alle ratten, gemaakt naar het recept van Mary Giles (Zephyr Rats). Gebruik wordt gemaakt van Basis 3 met soja en niervriendelijke zaden- en granen.
Mocht u deze mix aan rittens willen voeren, dan dienen extra eiwitten te worden toegevoegd. Bijvoorbeeld gammarusgarnalen of gemengde insecten en waterdieren.
11a en b zijn grotendeels hetzelfde, met enige verschillen in fruit en kruiden. Dit voor de afwisseling.
Ingrediënten:
Hele gerst, gerstevlokken, maïsvlokken, erwtenvlokken, paddy, boekweit, witte sorghum, gemengde gierst, gemengde zaden (venkel, melkdistel, pompoenzaad, hennepzaad, lijnzaad, witte quinoa), gemengde gepofte granen (gierst, rijst, boekweit), gedroogde gemengde groenten, paardenbloembladeren, rode paprikavlokken, rode biet, zeewierpoeder en/of stukjes zeewier, wortelvlokken, gepofte spelt, gepofte rijst, knoflook, cornflakes, tarwekussentjes, kokos, krenten, gemengde bessen (vlierbessen, meidoornbessen, jeneverbessen, Mountain Ash bessen, rozenbottel), johannesbrood, citroenmelisse, braamblad, papayastukjes, tomaatvlokken, sojavlokken, basilicum, rozijnen.
Maar van de ongezonde dingen krijgen ze geen heel bakje vol. Van de yoghurtdrops krijgen ze er 1 per dag en dan niet iedere dag en van een appel krijgen ze bijvoorbeeld ieder een stukje zo groot als 2 vingertopjes. En van de hondenbrokken krijgen ze ook geen bakje vol, maar gewoon ieder 1 brokje

En het is maar 3 euro voor 5 kilo en daar doe je makkelijk een maand mee.
KingYasFenn schreef:joverigens ben ik bereid wat verder te reizen hoor, maar dan wil ik ook vinden wat ik zoek..
of marters of harley's of fuzzy ( en een red devil mag ook nog wel een keertje, al vind mijn vriend die niks..) .. maar kom nergens een rattery tegen daar in?
Bij slechte fokkers zul je ze wel vinden, maar of je dat moet willen en er dan ook nog zelf mee moet fokken? Fuzz is gewoon een handicap, dat moet je toch niet willen?