Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 17:39

fjordjes schreef:
Het is wel een uitgeselecteerde uit een oranje rili groep, ik koop ze bij een kweker en degene die niet aan de eisen voldoen die gaan in een andere bak. Maar dan nog was ze eerst mooi oranje en nu heel vaag/doorzichtig oranje.

Hmmn dan zou ik wat variatie in voer aanbrengen, of even in de gaten houden. Pas zorgelijk als er meer garnalen last van krijgen.

Mijn antennebaarsjes gaan goed! Je hebt een heerlijk leven als je potentiële voedsel je aanbid alsof je een god bent :+
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:25

lopend..eh nee ..zwemmend buffet!! *\o/*

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:23

Ik heb mn Botia verkocht en ineens komen allemaal garnalen tevoorschijn :')
Ze zaten er dus nog wel in.

Ik ben mn zoons aquarium aan t leegverkopen maar er was ineens een Helena slak explosie.
Heb ze maar te koop gezet 15 voor 5€ want om ze straks allemaal in ons aquarium te doen is wel erg veel.
Ze
Zijn nog wel mini maar verkoopt toch wel.

dierenfan

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:32

Ik ben mijn bestand aan het aanpassen voor mijn apistogramma cacatuoides oftewel dwergcichlide koppel.
Mijn platy's zijn verhuisd en zaterdag vertrekt mijn L015

Nu is de vraag wat kan er in mijn aquarium bij zonder dat het een bedreiging is voor de nestjes van de dwergcichliden.

Ik heb een groep Corydoras Schwartzi die sowieso blijven en zich weg laten jagen bij de jongen. Ik heb ook nog 5 koperzalmen die er al helemaal niet naar omkijken. En ergens hooguit 5 japonica garnalen die zich niet voortplanten dus.

Nu wil ik graag een groepje otocinclus???? Toevoegen ik heb best wat algen dus verwacht dat hun het in mijn bak goed gaan doen.

De koperzalmen zijn 3 mannen en 2 vrouwen. Ik wil daar best wat vrouwen bij halen. Stuk of 3 voor wat betere verhouding.

Daarnaast in de bovenlaag een leuke scholenvis. Ik kom uit bij of vuurtetra (10x)of chili rasbora (15x)

Zou dat heel veel te druk zijn voor 80 cm/112 liter aquarium?

Dan zou het worden
Koppel dwergcichliden
6x Corydoras Schwartzi
5x?? japonica garnaal
5x otocinclus ????
8x koperzalmen
10x vuurtetra / 15x chili rasbora
Populatie helena slakken

Ik wil eigenlijk de koperzalmen uit laten sterven die zitten er al lang in maar doordat er nu 3 mannen op 2 vrouwen zijn heb ik best wat onrust in het 5 tal. Vandaar dan toch de twijfel tot wat uitbreiding.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:59

dierenfan schreef:
Ik ben mijn bestand aan het aanpassen voor mijn apistogramma cacatuoides oftewel dwergcichlide koppel.
Mijn platy's zijn verhuisd en zaterdag vertrekt mijn L015

Nu is de vraag wat kan er in mijn aquarium bij zonder dat het een bedreiging is voor de nestjes van de dwergcichliden.

Ik heb een groep Corydoras Schwartzi die sowieso blijven en zich weg laten jagen bij de jongen. Ik heb ook nog 5 koperzalmen die er al helemaal niet naar omkijken. En ergens hooguit 5 japonica garnalen die zich niet voortplanten dus.

Nu wil ik graag een groepje otocinclus???? Toevoegen ik heb best wat algen dus verwacht dat hun het in mijn bak goed gaan doen.

De koperzalmen zijn 3 mannen en 2 vrouwen. Ik wil daar best wat vrouwen bij halen. Stuk of 3 voor wat betere verhouding.

Daarnaast in de bovenlaag een leuke scholenvis. Ik kom uit bij of vuurtetra (10x)of chili rasbora (15x)

Zou dat heel veel te druk zijn voor 80 cm/112 liter aquarium?

Dan zou het worden
Koppel dwergcichliden
6x Corydoras Schwartzi
5x?? japonica garnaal
5x otocinclus ????
8x koperzalmen
10x vuurtetra / 15x chili rasbora
Populatie helena slakken

Ik wil eigenlijk de koperzalmen uit laten sterven die zitten er al lang in maar doordat er nu 3 mannen op 2 vrouwen zijn heb ik best wat onrust in het 5 tal. Vandaar dan toch de twijfel tot wat uitbreiding.

Ben je niet bang dat je dwergcichlides de rasbora’s als snack gaan zien?
Ze zijn echt klein en zwemmen hier niet in de boven laag maar het midden.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 23:03

De chili rasboras zou ik inderdaad niet doen. Die zijn kleiner/even groot als mijn volwassen vuurgarnalen :+

Ik zou eerst de koperzalmen uitbreiden, misschien naar een groepje van 8-10, en dan kijken hoe het gaat.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 23:55

Dan zou ik ook voor de vuurtetra’s gaan :j Die zijn mooi klein maar worden niet als voer gezien, tenminste met Figure 8 vreet ze niet op _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 06:57

Goed dat ik het na vraag dus. Al verwacht ik niet dat ze gegeten gaan worden maar ik had de chili rasbora denk ik groter verwacht dan dat ze dus zijn vermoed ik.

Ik vind enkel koperzalmen kaal vandaar dat ik een andere scholenvis toe wil voegen voor de kleur in mijn aquarium. Daarom had ik platy's maar dat zijn etters en nogal zwak qua gezondheid. Qua voortplanting had ik er 1 in ongeveer 8 maanden die groot geworden is haha maar ze terroriseren de hele bak

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:30

Nou welke kenner?!

Zijn dit guppen van verschillende leeftijden of zitten er platy’s bij?

Ik heb nml nog nooit jonge platy’s gehad die het gered hebben en nu ineens zie ik kleurverschil.
Jongen zijn vrijwel zeker een dag oud want gister heb ik alle jongen al weggehaald omdat ik het aquarium aan t opruimen ben.

Owja misschien ook handig te vermelden dat ik alleen 2 platy’s mary gold erin heb zitten.

Afbeelding

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:50

cinniz123 schreef:
Nou welke kenner?!

Ik heb nml nog nooit jonge platy’s gehad die het gered hebben en nu ineens zie ik kleurverschil.
Jongen zijn vrijwel zeker een dag oud want gister heb ik alle jongen al weggehaald omdat ik het aquarium aan t opruimen ben.

Owja misschien ook handig te vermelden dat ik alleen 2 platy’s mary gold erin heb zitten.

[ [url=m/x1twhZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je geen guppies erin hebt zitten hoe kunnen dit dan baby guppies zijn? *D

Ik denk dat veel levendbarenden er hetzelfde uitzien als ze jong zijn.
Dus ik durf niet zo goed te zeggen wat het is

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:57

Jessy_luna schreef:
cinniz123 schreef:
Nou welke kenner?!

[ [url=m/x1twhZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je geen guppies erin hebt zitten hoe kunnen dit dan baby guppies zijn? *D

Ik denk dat veel levendbarenden er hetzelfde uitzien als ze jong zijn.
Dus ik durf niet zo goed te zeggen wat het is

Haha uhm ja ik heb wel guppy’s uiteraard anders zou t gek zijn indd.
En guppy’s hebben we al heel vaak gehad zelfs zonder mannen!

Maar je ziet verschil in kleur in de jongen(zie foto)
De grijze zijn sws guppen maar zijn die lichte dan platy’s of zijn dat jonge die later geboren zijn? :+

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:55

Je kan ook verschillend gekleurde babys uit 1 gup hebben weet ik uit ervaring

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:51

Marisje76 schreef:
Je kan ook verschillend gekleurde babys uit 1 gup hebben weet ik uit ervaring

Oke nou dan blijft het een verrassing :D
Aquarium van mn zoon wordt als het goed is gehaald vanavond,hopen dat ze ook komen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:25

ik ben wat aan het twijfelen over het bakje op mijn werk.
ik verzorg die.
is een 70 liter geloof ik met rouwtetra en nog iets. weet de naam niet …rode visjes.
zit ook een albino ancistrus in en een paar corydoras.
maar ik ben die bak zo zat.
zit een voedingsbodem in en ik heb steeds ellende met waterwaardes.
en vind het helemaal niks.
kwa inrichting vind ik het ook niet leuk meer
en eigenlijk wil ik gewoon een grotere bak met een mooi meubel er onder.
het bakje van nu staat op een tafel :+

maar ik vraag me af if ik voor elkaar krijg of ze vanuit de organisatie een mooe 80cm juwelbak met meubel gaan betalen. :D

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:26

ellepel schreef:
ik ben wat aan het twijfelen over het bakje op mijn werk.
ik verzorg die.
is een 70 liter geloof ik met rouwtetra en nog iets. weet de naam niet …rode visjes.
zit ook een albino ancistrus in en een paar corydoras.
maar ik ben die bak zo zat.
zit een voedingsbodem in en ik heb steeds ellende met waterwaardes.
en vind het helemaal niks.
kwa inrichting vind ik het ook niet leuk meer
en eigenlijk wil ik gewoon een grotere bak met een mooi meubel er onder.
het bakje van nu staat op een tafel :+

maar ik vraag me af if ik voor elkaar krijg of ze vanuit de organisatie een mooe 80cm juwelbak met meubel gaan betalen. :D

Misschien mp..
Of werk je in de verzorging( bejaardentehuis oid) anders sponsering / samenwerking van uit dierenwinkel

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:00

ja ik ga eens informeren,wie weet wat er gaat lukken!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:04

Heeft iemand ook axelotls?
We willen ze graag op mn werk gaan houden dus ik ben alvast aan het kijken voor wat informatie. Ik ga in ieder geval een 1 m aquarium adviseren, verder nog zoekende

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 20:57

Toch vanmorgen mijn koperzalmen terug aangevuld naar 10. Ik bleek 4 mannen en 1 vrouw te hebben en dat gaf enorme onrust. Nu 5 vrouwen erbij.
Mijn L015 is ook verhuisd vandaag naar een 2 meter aquarium dus die gaat er lekker op vooruit (hopelijk).

Ik heb nu in mijn 80cm aquarium
6x Corydoras Schwartzi
10x koperzalmen
Koppel apistogramma cacatuoides
Mogelijk 5x XXL japonica garnalen

Nu ga ik komend weekend verder aanvullen. Ik ga komende vrijdag wat groter onderhoud doen zodat daarna de bak weken rust heeft.

Hoeveel otocinclussen zouden jullie hier nog bij zetten?
Ik twijfel nog over school micro vissen, de chili rasbora. Het kan wel bij mijn huidige bestand geeft deze aquarium zaak aan.
Achterzijde
Afbeelding

Voorzijde
Afbeelding

Foto's zijn van paar weken geleden toen nog platy's die zijn verhuisd wat een etters waren dat haha

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:15

even rustig aan en afwachten hoe je huidige bestand gaat want er kan van alles gebeuren.
apistogrammas kunnen best territoriaal zijn en gaan jagen..
even geduld voor meer vissen.
eten die apistogrammas geen kleine visjes op zoals die chili rasbora?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:23

ellepel schreef:
even rustig aan en afwachten hoe je huidige bestand gaat want er kan van alles gebeuren.
apistogrammas kunnen best territoriaal zijn en gaan jagen..
even geduld voor meer vissen.
eten die apistogrammas geen kleine visjes op zoals die chili rasbora?

Nee doen ze niet. Heb ik nog expres nagevraagd omdat dit hier gezegd werd. Ook in groepen op Facebook zegt men dat het geen enkel probleem is. Ik geloof dat ook wel. Mijn XXL garnalen waren kleiner toen ze hier kwamen dan die visjes zijn en die zijn ook groot geworden.
De apistogramma's zijn enkel territoriaal als er jongen zijn en dat enkel rondom de jongen. Hier al meerdere nesten gehad en heeft nog nooit problemen gegeven dan dat mijn platy's en L nummer deze toch in week tijd wisten op te eten. Ben heel erg benieuwd of er nu wel op gaan groeien. Mijn apistogramma vrouw zwent nu gewoon mee in de school koperzalmen op dit moment. Ze is enkel al meerdere dagen zeer agressief naar de man. Zodra ze die ziet gaat ze vol in aanval. Zodoende dacht ik van de week dat hij dood was maar hij zit continu verscholen. Er is op dit moment 100 procent zeker geen nest. Waar die agressie door komt? Ze waren altijd onafscheidelijk

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:39

ja mijn apistogramma zouden wel kleine visjes eten.
die proppen er ook flinke garnalen in als ze de kans krijgen :')
ik heb nog 1 vrouwtje maar die zit steeds achter andere visjes aan die te dicht bij een boomstammetje komen waar ze graag in zit.
jongen krijg ik niet denk ik.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:11

Ik heb eerder ook de ap. Cacatuoides gehad. Daar zou ik wel wat snelle rasbora bij durven doen. Ik vind alleen dat het bestand al aardig gevuld is. En mooi in balans lijkt mij.

Momenteel heb ik de ap. Panduro.. deze zijn echt een stuk agressiever. Vallen ook de Corry’s bewust aan. Gelukkig grote Corry’s en ruime bak.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:22

Ik heb in mijn 80cm 8x Cory elegans, 12x blauwoogjes, een koppel ramirezi gold en kleine garnaaltjes. De kinderen willen er graag nog wat zebraslakken bij, maar verder vind ik dit toch echt wel genoeg vissen voor in een 80cm bak. Ik zou er dan ook niet nog een hele school bij doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:15

Ik heb behoorlijk veel mos en planten. Die otocinclus gaat er sowieso nog bij komen om te helpen qua algen. Dat is gewoon noodzaak. Ik kan geen pomp buiten aquarium kwijt en heb sterke pomp er in maar is toch onvoldoende. Daarom gaat daar sowieso een groeoje van komen.
Bedankt voor de verdere adviezen ik zal nog geen rasbora school mee nemen maar het laten bij wat ik heb plus de otocinclus en kijken hoe het dan gaat

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:14

Ik heb even een vraagje. Mijn 80liter bak is de deur uit, hij is te groot/lomp voor ons nieuwe huis, en de enige plek waar hij mooi zou kunnen staan, staat hij vol in de zon op het zuiden.

Nu neem ik een 30l over. Wat kan ik hier voor visjes in houden? Internet geeft véél en wisselende informatie. Ik wil geen betta, neon tetra's of guppy's. Zit wel na te denken over garnaaltjes, maar hier nog geen ervaring in. Vriendlief is van de kleurrijke visjes. :')