Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:43

Hier een geslaagde guapa alleen geen certificaat want ze had nieuwe maar het printen lukte niet :')
Wel een leuk pakketje met snacks gehad voor haar.
Op naar de volgende training.

Hier lijkt het erop dat het met parel dr oog beter gaat nu we haar optimmune (voor haar kcs) even hebben stop gezet en alleen nog kunsttranen en nog een zalfje doen ,hoop t zo!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 14:47

Fijn dat het beter lijkt te gaan cinniz! :D en gefeliciteerd! :D

Wij hebben weer een nieuwe lading flyers binnen gekregen dus dat is leuk voor bij de bestellingen en als t goed is komt er binnenkort nog een pakketje binnen via onze fysio.

Iemand nog leuke ideetjes voor (onbekende) dingen waar we flyers voor aan kunnen vragen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:58

Haha die foto, heerlijk zo'n verwaaide hond!

Het zal zeker mee spelen dat ik er wat relaxter onder ben. Toch stond ik onbewust te trillen op mijn benen vanochtend (zal wel adrenaline zijn ofzo). Feit blijft nog steeds dat zowel de andere hond als mijn hond kunnen uithalen/bijten/in gevecht raken. Lijn ze gewoon aan, kleine moeite groot plezier.
Maar mijn bevindingen kloppen wel. In één huis zitten ineens wat extra mensen + extra honden. Bijzonder …. (niet een paar dagen dus)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 16:25

Nou wij hadden dat toestraks met wandelen ook. Iemand had der honden los lopen. Op dat stuk mocht het, maar of t verstandig is is een tweede ;)
alleen nu komt t; ze wil de honden netjes aanlijnen toen ze ons zag. Maar ze kon roepen tot ze een ons woog. Want een van de twee kwam gewoon niet. En uiteindelijk heeft een wandelaar ingegrepen en de hond gepakt tot zij hem aan kon lijnen. Want die was de hond tussen en tegen zijn benen beu (terecht, en de hond was zeiknat.. ) En als dat nu eventjes was. Maar t heeft echt minuten geduurd. En die man was inmiddels ook gewoon nat en vies van die hond.

Ter verduidelijking; het ging niet eens om een losloop veld of gebied. Maar om een fietspad langs een natuurgebied. En vanaf t fietspad kun je het natuurgebied in en een dijkje op. En het fietspad komt op een vrij drukke weg uit.

Ik vind daar dan iets van :o

Rare situatie denies...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:04

Leuk hoor, nieuwe kleurtjes *\o/*

Afbeelding

Top model is het toch ook haha

Ja Kiwiwitje, af en toe …….

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 22:12

Dat hoofd ook <3 :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:12

Daar smelt je toch van? Ik wel hoor *\o/*

Vanochtend waren wij op tijd wakker en ik besloot om maar gewoon uit bed te gaan om te gaan wandelen. Dat heeft er in geresulteerd dat ik met Bodhi een stukje verder ben gewandeld. Toch proberen om wat meer uit deze plek te gaan wandelen. Dat ging hartstikke goed en ook hier weer geen negatief gedrag naar andere honden *\o/*

Daarna met Mera een gewandeld. Dat is zo'n fijn hondje om mee te wandelen en ben echt blij dat dit zo verloopt. Zij is buiten gewoon veel relaxter. Zo ben ik even op een bankje gaan zitten waar zij netjes bij me moet blijven. Even naar de eendjes gekeken en hier en daar wat oefeningen. Het was genieten!

Wel koud :brr:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:42

Groot gelijk van die man kiwi, ik zou daar ook niet van gediend zijn. Het was wel al heel wat dat ze in ieder geval probeerde om ze aan te lijnen :+

Heerlijk Denies, fijn dat t nu met bodhi ook beter gaat!!! Kun je zelf ook meer ontspannen.

Wij vanochtend ook al vroeg de hort op
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:44

Zo jij bent sportief bezig geweest!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:03

Ik was vr met parel bij de dierenarts en zat daar te wachten met haar op schoot omdat ze altijd zo gestrest is.
Guapa was mee om te wegen dus die zat onder mn stoel te wachten.
Komt er een bullmastif binnen,gaat eerst bij de katten zitten dus werd erop gewezen en kwam onze kant op....baf zo die hele kop over parel heen en mn broek helemaal onder de kwijl, guapa natuurlijk weer helemaal over de zeik!
Ik zei niets maar dacht genoeg.
Laat vervolgens zn hond los en die stormt zo op de assistenten af die langs liep vervolgens nog 2 keer.
wij worden geroepen en bam weer die hond door me lijnen dus heb hem vriendelijk bedankt.
De dierenarts zei gelijk al sommige mensen denken altijd maar dat als je honden eigenaar of dierenarts bent dat je alle honden leuk vindt.
Zulke mensen zouden gewoon echt geen honden moeten nemen,die snappen het gewoon echt niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 11:07

Nee dat gaat inderdaad wel erg ver Cinniz. Ben blij dat het bij ons laatst een stuk beter ging bij de DA met de andere honden :P

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:32

Jongens.... Ik hoor straks of er een bearded teefje vrijkomt bij een fokster en IK BEN ZO ZENUWACHTIG :')

Wie heeft er nog leuke ideeën voor namen voor een teefje? Een naam die niet op Jones lijkt? Ze is blauw.

Verder loop ik niet op de zaken vooruit hoor en heb ik ook nog geen vakantie gepland voor haar komst en totaal nog niet alle spullen bij elkaar gezocht en het huis opgeruimd :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:23

Spannend RoosvanBlue! Ik vernoem mijn beesten altijd naar karakters uit series en zo die ik leuk vind dus ik kan je denk ik niet echt helpen. Ik hou niet van typische "hondennamen" :+

@Denise Het blijft wel irritant dat gedoe met je buurtbewoners. Maar wat goed doet Bodhi het!

@Kiwi Zulke mensen kom ik ook wel geregeld tegen. Popo rent ook heus wel eens op iemand af maar komt wel netjes mee terug. Persoonlijk begrijp ik niet dat mensen met zo'n slecht luisterende hond ze los laten lopen. Ga dan eerst oefenen...

@Cinniz Beterschap met het oog... En gefeliciteerd met de cursus! Dat van die mastiff komt me bekend voor hoor. We hebben op de praktijk waar ik werk expliciet HONDEN AAN DE LIJN op de deur moeten zetten want er zijn blijkbaar mensen die dat niet vanzelfsprekend vinden als ze naar de dierenarts gaan. :?

Wij hebben vanmorgen lekker een stukje gefietst, 5 km ongeveer. Ik vond Popo niet zo energiek maar hij was gisteren ook niet helemaal lekker. Echter als hij een hond of kat zag was meneer weer hyper dus het zal ook allemaal wel meevallen. Ik dacht ik ga redelijk vroeg op een zondagochtend (half 9). Op straat was bijna niemand, ook een stukje door het bos gefietst, daar kwam ik op 200m denk ik wel 6 mensen met honden tegen. Het is daar losloopgebied dus ik had Popo niet aan de fiets vast zitten anders was dat drama geweest hahaha maar hij kwam netjes achter me aan als hij even kennis had gemaakt. Nu ligt hij in coma.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:38

Ik mag komen kijken <3 *\o/*

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:17

RoosvanBlue spannnend!! *\o/*

Simoonzel Dat klinkt als een heerlijk rondje.

cinniz123 Dat gaat inderdaad best wel ver. Ik zou denk ik wel mijn mond open getrokken hebben naar de eigenaar van de bullmastif.

Toen wij een naam voor Jip moesten verzinnen, dat was ook best lastig! Nu roept iedereen hier in huis dat er nog een Janneke bij moet. En als ik opper om dan nog een hond te nemen lopen ze allemaal weg _O-

Vanmiddag was ik samen met mijn zus en haar vriend op wandeling met Jip. Tegenwoordig gaat hij enorm blaffen als we andere honden tegenkomen. Maar vanmiddag heeft hij geen een keer geblaft naar alle honden die we tegenkwamen.
We kwamen namelijk eerst een groep tegen die hadden van die hele grote harige honden bij zich. Beetje Shetlander grootte zegmaar. Daar liepen ook jack russels en teckels bij. Op afstand heb ik Jip laten zitten en gezorgd dat zijn focus bij mij lag. Dat ging grotendeels goed. Toen de honden eenmaal dichtbij waren, trok hij wel naar ze toe, hierop ben ik een meter naar achter gegaan en heb hem laten zitten totdat ze voorbij waren.
Ook de andere honden die we tegenkwamen heeft hij niet op geblaft.

We proberen veel met andere honden te oefenen, maar dat blijft soms nog wat lastig. Want dan blaft hij niet meer naar die honden, maar wel naar de andere onbekende honden. Ik hoop maar dat het een 'periode' is dat hij enorm blaft naar andere honden. -O-

Gisteren waren we weer enorm verregend. Zo erg dat ik niets eens wat kon zien door m'n bril. We waren net twee verzopen katten, aldus de woorden van mijn opa _O-

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:43

Normaal trek ik mn scheur ook wel open maar ik was gewoon met stomheid geslagen dit keer en weet je ik denk als je zulken mensen aanspreekt dat je alleen maar een dom antwoord kan verwachten ‘ohhh maar hij doet niets hoor’
Ik had geen zin in een discussie met al een super gestreste hond op mn schoot.

Hier vandaag lekker uit wezen waaien.
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 08:26

RoosvanBlue schreef:
Ik mag komen kijken <3 *\o/*

Jeej, gefeliciteerd! *\o/*

Pf, net als de rest van jullie: weggewaaid dit weekend! Alleen zaterdagochtend was het echt heel erg lekker, dus zijn Toobs en ik al vroeg naar het 'verstopte speelveldje' gegaan (er is er eentje waar bijna niemand vanaf weet, ligt echt redelijk verstopt, dus daar kan hij zeker in de ochtend vaak gewoon lekker alleen spelen :D ) en daarna direct een flink rondje door het dorp. Maar dat was het dan ook weer met het lange wandelen, alles doet zeer in mijn eigen lijf met die regen en wind inmiddels. Ponylief ook alleen maar half uurtje zonder zadel (want lekker warm) gereden dit weekend. Kom maar door met die lente hoor! :j

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:17

Och Cinniz wat zijn ze koddig in hun regenpakjes :D

@Skippy Fijn dat je zo'n plekje hebt! Wel vervelend dat je last hebt van je lijf, ik hoop dat het weer een beetje opknapt.

Wij zijn gistermiddag nog even naar het park geweest om lekker te spelen, daar heeft Popo wel behoefte aan. Zijn bewegingsbehoefte is niet eens zo groot maar hij is áltijd speels, dus ik probeer elke dag een echte speelsessie met hem te doen. :D
Er kwamen nog een golden retriever en een soort galgo bij en ze hebben ook nog met z'n drietjes wat gerend en gespeeld, dat was ook wel gezellig voor hem. De galgo bleef hij een beetje uit de buurt want die bromde nogal veel tijdens het rennen en dat vindt mijn stoere vent een beetje te heftig. :+

Vanmorgen hebben we een rondje hardgelopen, ik vind dat ik wat meer moet sporten (bewegen doe ik genoeg, maar de intensiteit mis ik) en dat ging ook super! Ik merk dat Popo van het fietsen al goed weet dat er niet gesnuffeld en gemarkeerd wordt op het moment dat we tempo maken, dat is heel prettig. Hij vindt het wel na een tijdje wat te saai worden om alleen maar naast me te draven dus dan begint hij een beetje te clownen als een echte poedel hahaha. Het weer was wel echt ruk dus we kwamen als 2 verzopen katjes thuis. Ik had een regenjas over mijn hardloopkleren aan maar daar was het nog helemaal doorheen gelekt. :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:27

@simoonzel fijn dat je weet wat zijn behoefte is qua spelen (en een beetje jammer dat hij draven naast een hardlopende mens saai vindt haha)!
Toby wil vooral rénnen. Met andere honden spelen is dus ook alleen maar leuk als die óók willen rennen, want dat over elkaar gespring, daar is meneer niet zo van. Maar die kan dus bijvoorbeeld wel gerust 45minuten mee rennen met je (heeft ie alleen een baasje dat een hekel heeft aan hardlopen :+ )

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:58

RoosvanBleu spannend kijken wanneer?

Cinniz gefeliciteerd met je certificaat en wat een leuke foto's in de regen.

Simoonzel sportief geweest. Wil soms ook gaan hardlopen maar toch doe ik het niet.

Skippy01 gewoon een prive speelveld.

Was op gemakje buiten aan het gluren. Ze had door dat ik een foto wou maken.
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:00

Mag ik komen meelezen, volgen, typen :D
Ik ben Jeanine en sta op de lijst bij een teckelfokster voor een ruwharige standaard teckel :) Dekking heeft plaatsgevonden, ga nog niet bekend maken waar en bij wie :o
Maar mijn schoonouders fokken met de Schapendoes en verwachten over 2 weken ongeveer weer een nestje :)
Voor manlief en mij zou 'takkie' onze eerste hond worden :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:03

x_Jeanine_x schreef:
Ik ben Jeanine en sta op de lijst bij een teckelfokster voor een ruwharige standaard teckel :) Dekking heeft plaatsgevonden, ga nog niet bekend maken waar en bij wie :o
Maar mijn schoonouders fokken met de Schapendoes en verwachten over 2 weken ongeveer weer een nestje :)

Wat leuk! fotospam van beiden :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:05

x_Jeanine_x schreef:

Takkie vind ik ook een veel betere keuze dan zo'n stofdoek! :+ Welkom!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:11

Welkom Jeanine! Dat word wel fotospam :D

Vanochtend tijdens de wandeling probeerde Jip de ree die overstak bij te houden, dat werd hem natuurlijk niet :Y)

We kwamen ook toeristen tegen, die dachten dat Jip een Berner Senner was _O-

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 12:14

Ach arme Jip :P
Welkom Jeanine!
Haha Punjab, heerlijke foto! :D