Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 06:50

_BlingBling_ schreef:
Leuk! Pietje is op leeftijd dus. Zn vrouwtje is een half jaar geleden doodgegaan, dus hij is misschien wel toe een een nieuw oma vriendinnetje, kimley. Hahaha.

Maar mijn popje is van 2017 :')

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:59

Pierre is een gloster kanarie.
Een vriendinnetje uit 2017 maakt hem wel een sugardaddy. :')
Afbeelding
Afbeelding

Kimley

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:56

Hij is wel sexy ! <<) _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:18

Hahaha, sugar daddy _O-

Hij vindt zichzelf toch wel knap hoor. Kijk wat een sexy poses hij neemt := . Kan ook niet anders voor zo’n jonge griet.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:50

Wat ik vanmiddag toch zag.. ons kanarie pietje heeft moeder gevoelens :=
Ze besloot zomaar ineens 1 van de zebravink jongen te voeren >;)
Euh pietje.. die eten al zelfstandig hoor _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:19

Oh, hoe schattig

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:31

Pietje is wel mega sexy zeg! :P

Kimley :') Zo heb ik een valk van 6 jaar die opeens besloot dat ze weer gevoerd moest worden.
En een andere dame van 1 jaar besloot dat zij die taak wel op zich zou nemen :')

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 06:49

Vogels :=

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:39

Weten jullie hoe je een grasparkiet een beetje aan kan laten komen? Pringles is een wat afgevallen en ik vind hem nogal dun nu, maar ik weet niet wat ik hem het beste kan geven.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:22

Wat is de reden dat hij afgevallen is? Weet je zeker dat hij niet ziek is of geen wormen heeft?

Trosgierst en dan eerder de gele dan de rode is bv wel iets wat je kan geven en ze doorgaans erg graag lusten. Ook zonnebloempitten vetten aan.

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:47

Lukasje schreef:
Wat is de reden dat hij afgevallen is? Weet je zeker dat hij niet ziek is of geen wormen heeft?

Trosgierst en dan eerder de gele dan de rode is bv wel iets wat je kan geven en ze doorgaans erg graag lusten. Ook zonnebloempitten vetten aan.

Mijn andere grasparkiet is heel dominant en duwde hem steeds bij het eten weg, waardoor hij niet kon eten. Hebben we nu wel gelukkig een oplossing voor gevonden, maar wil toch dat hij wel een beetje aankomt.

Trosgierst zal ik straks even ophangen, en ik zal ook proberen hem zonnebloempitten te geven. Heel erg bedankt voor je tips! :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:17

Oh, gelukkig dat hij gezond is !

Je hebt al een oplossing lees ik!
Waar ik in zulk geval aan denk is meerdere eetbakjes. Het aantal vogels + 1.

Snoepstokjes maken ook dik omdat er veel suiker in zit. Zelf ben ik er geen voorstander van, geef het zelf nooit, maar mss in dit geval voor een keertje? Trosgierst en zonnebloempitten zijn wel gezonder.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:41

Krijgt hij eivoer?
Dat kun je ook wat meer geven.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:15

Ah Femke, dat is sneu. Gelukkig heb je een oplossing gevonden :o

Yoshi heeft bijna geen zwarte snaveltje meer -O-

Yoshi en Snoopy beginnen steeds meer aan elkaar te wennen, waren net allebei voedsel aan het opkotsen, daar blijft het wel bij. Van de week had ik er een hard hoofd in. Yoshi beet super hard in de poten en trok veren uit Snoopy en zat daar dan op te peuzelen... Gelukkig lijkt het nu beter te gaan :o

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:56

Oei, dat laatste klinkt niet gunstig :wow: . Wanneer dat een gewoonte wordt ... Stoute Yoshi zeg!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:19

femke19 schreef:
Weten jullie hoe je een grasparkiet een beetje aan kan laten komen? Pringles is een wat afgevallen en ik vind hem nogal dun nu, maar ik weet niet wat ik hem het beste kan geven.

Is het 'wat afgevallen' bevestigd met de keukenweegschaal of ziet ie er smaller uit? Want vaker zit dan de 'dikkere' bol en is die ziek. 99% van de grasparkieten die wij zien zijn echt moddervet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 06:11

Kim, het kotsklonteren (zo noemen wij dat altijd :') ) is wel een goed teken dat ze elkaar leuk vinden!
Mango kotsklontert hier altijd bij ons :') Iets minder fijn, maar wel een teken dat hij ons lief vind :+
Heerlijk wanneer hij net fruit ofzo heeft gegeten en het daarna weer in jouw hand deponeert :=
'Hier baasje! Voor jou! :+: '

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:10

Cayenne schreef:
Kim, het kotsklonteren (zo noemen wij dat altijd :') ) is wel een goed teken dat ze elkaar leuk vinden!
Mango kotsklontert hier altijd bij ons :') Iets minder fijn, maar wel een teken dat hij ons lief vind :+
Heerlijk wanneer hij net fruit ofzo heeft gegeten en het daarna weer in jouw hand deponeert :=
'Hier baasje! Voor jou! :+: '

Hahaha ja, daarom was ik zo blij dat ik ze dat gisteren allebei zag doen. :D Dat poten bijten en veren trekken vond ik maar niets..

Ik zag een tijdje terug inderdaad in je topic voorbij komen dat Mango dat doet :')

Het zwarte snaveltje van Yoshi zie ik met de dag verdwijnen. Het maakt hem gelijk veel minder baby -O-

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:56

@Lukasje dat was ook mijn oplossing! Ik heb een tweede etensbak opgehangen en daar kon de andere niet bij.

@Cayenne ik heb wat eivoer in de kast liggen en had het ook al een beetje door het eten heen gedaan, maar wel bedankt voor de tip!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:49

Ik zou iig een aantal dagen 's ochtends even wegen voordat hij gegeten heeft.
Mango gaat ook minstens 1 keer per week op de weegschaal. Maar die zit altijd rond de 450 gram :P

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:47

Bedankt voor de tip! Ik zal straks even kijken of het lukt om hem te wegen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 19:12

Met de valken doe ik altijd hun reismandje eerst leeg wegen en daarna met vogel erin nog eens wegen.
Mango kan ik er zo op zetten en wegen, maar de valken blijven niet zitten. Dus dan maar op die manier :+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:04

Nog even een vraagje aan jou Cayenne ... Ik las in een ander topic over een ziek parkietje dat jij standaard 2x/jaar ontlasting opstuurt. Wil je mss in detail wat meer daarover vertellen? Mss domme vraag maar hoe stuur je dat op, in een plastiek zakje? Hoe maak je onderscheid tussen de ontlasting van de verschillende vogels? Moet ik dan bij ze “kamperen” om te zien welke kaka van wie komt? Hoe oud mag de ontlasting zijn? Hoe regel je betaling, stort je vooraf? ....
Bedankt alvast!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:11

- Ik doe de ontlasting altijd met een theelepeltje op zilverfolie/aluminiumfolie en dat vouw ik dan dicht. Op die manier gaat het prima! Dan doe ik het in een envelop met begeleidend briefje erbij. Dat stuur ik dan op en dan krijg ik meestal na 2 dagen de uitslag! De rekening sturen ze dan meestal op, maar dat ligt aan de praktijk. Bij sommige praktijken moet je van tevoren betalen.
Wanneer je vogels wilt laten testen die in een kolonie of groepje leven kun je gewoon diverse poepjes bij elkaar doen. Ik heb bijvoorbeeld nu 21 valken en dan probeer ik een stuk of 13 poepjes van diverse plekken uit de voliere te pakken zodat ik zeker weet dat ik echt een mengeling van diverse vogels heb.
Aan de hand daarvan kijken ze of er parasieten of ander gespuis te vinden is. Wanneer één vogel in een kolonie wormen heeft, is de rest meestal ook besmet, dus echt individueel hoef je dan niet te testen.
(Tenzij je natuurlijk een bepaalde vogel wilt laten testen. Dan moet je die wel even apart zetten om het op te vangen).
De artsen willen natuurlijk zo vers mogelijke ontlasting, maar wanneer er een dag of 2 tussen zit (ivm weekeinde) dan is dat ook geen probleem. Ze hebben daarvoor middelen om het weer vloeibaarder te maken zonder dat het direct onbruikbaar is.
Bij mijn eigen arts kost een ontlastingsonderzoek zo'n 15 euro. Bij een schone test blijft het daar natuurlijk bij, maar bij problemen komt er sowieso nog medicatie bij en in sommige gevallen wil de arts de vogel dan ook nog even zelf bekijken.

Heb ik zo alles beantwoord of ben ik iets vergeten? :P
Mango laat ik altijd ter plekke testen trouwens dus die gaat mee. Maar dat is vooral omdat hij veel groente en fruit eet en zijn ontlasting dus moeilijker goed blijft tijdens het verzenden. Plus dat het voor hem ook een leermoment is om op de tafel bij de vogelarts te komen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:19

Dat is snel gereageerd! Bedankt! _/-\o_

Mijn 2 catharina’s eten best veel groenten en fruit. Mss zet ik ze dan best een dagje of 2 zonder zodat hun ontlasting droger is? En verzenden vanuit België duurt ook langer. Dat kan ik dan ook beter vanuit Nederland.
Doe jij dan de arts uit Riel, of een andere? Dan neem ik vooraf contact om te kijken hoe zij tewerk gaan.