[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:21

Wat naar van die waardes, al enig idee hoe het kwam?

Hier gaat tot nu toe alles prima op wat dode bladeren van mijn varens na!
Net even naar de geitjes geweest en deze foto moet ik toch even delen met jullie hoor!
6 maanden oud inmiddels :D en super stoer :')

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:22

Hihi leuke foto kozbi!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:39

Haha.. weer eens wat anders dan vissen..!! +:)+

Mijn thermostaat hangt erin.. maar jemig wat een ding.. :x
Hij kan tot 1000 liter verwarmen, dus ook geschikt voor de bak in de (verre) toekomst.. :')
Koud zullen ze het straks iig niet meer hebben.. haha..

Wat betreft die waardes.. ik weet niet hoe het is gekomen.
Weet wel dat ik op 31 januari zelfs nog 30% heb ververst en mijn waardes prima waren..
En 10 dagen later dus dit probleem.. en het enige wat ik kan verklaren is dat het zuurstofblok (calciumsulfaat).
Maar goed.. oliebol happens..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 12-02-16 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:43

Spruit schreef:
Mooi hé! Ik hoop voor je dat je het krijgt :D Of hoef je alleen nog maar 'ja' te zeggen?
Tsja, misschien hebben ze ergens zo'n old-old-old skool buiten-het-huis-wc'tje? :')

Ik hoef alleen ja te zeggen en dat heb ik deze ochtend gedaan :D

Marisje76 schreef:
die wc borstel is om huis in te zegenen....
ben heel benieuwd die bak zal daar zeker een mooi plekje krijgen!!!

dankje haha nooit geweten ! Nou fijn van de oude bewoonster :P

@kozbi wat een geweldige geitjes :D

@casarell ik heb er ook zo 1 :P altijd handig, alleen wel oppassen, in mijn 120 cm was deze "te warm" en werd die niet lager als 29 graden, heb hem destijds dus opgeborgen tot in de 2 meter te kunnen doen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:51

Dat moet ik inderdaad even in de gaten houden.
Mijn bak stond nog steeds op 29 ivm alle gedoe met zieke vissen.. en hier deden ze het prima op, dus dat zou nog niet zo erg zijn.
Mijn elektronische thermostaat (dat kastje) doet het nog wel, dus kan ik even kijken hoe warm het water werkelijk is.

Ben wel benieuwd naar Marcel zijn reactie als hij thuis komt.. :=

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:46

Nou.. auto staat weer voor de deur, en verwarmingselement doet het prima!
Temperatuur liep vlot op naar 27,4 en toen sloeg hij af.. ik hou em maar even lekker zo staan denk ik.. :o

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:49

Ik was gister trouwens echt geschrokken!
Ik moest weer naa rhet ziekenhuis en deze keer in Maastricht, hier hadden ze een vet mooi aquarium staan dus ik moest natuurlijk even stalken.

Zaten drie algeneters op de ruit die me bekend voor kwamen maar ze waren echt 10-15 cm zeker. En ik kijk goed, zijn dit Garra rufa's.. De andere soort van wat ik heb. Ik wilde deze eigenlijk in mijn grote bak en die andere in de kleine maar deze zijn me toch veeeeel te groot! Net zo lang als een hand van palm tot topje middelvinger.

Wel gaaf om te zien :D

Voor de mensen die het wat interesseerd:
Spoiler:
ik word eind maart begin april geopereerd aan mijn nieren in maastricht, gelukkig de optie die ik graag wilde, dus geen groot litteken en na 2 dagen weer naar huis

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:58

Hopen dat het mee gaat vallen.. :(:)

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:33

heeyyy

Ben nieuw in dit topic, ik ga nog wel een keer de tijd nemen om hem ff snel door te lezen.

Ik heb nu 2 aquaria, eerst 3 maar de kleinste heb ik weg gedaan. Van die 2 draait er momenteel maar 1, die andere ga ik iets anders mee doen, was erop uit gekeken. Mijn ouders kweken vissen, en heb er een paar van hun rondzwemmen (rode ancistrus).

Hier me draaiende aquarium, hij is 1,75 m, draaien 2 externe filters op.
De kast, de kap en de achterwand heb ik allemaal zelf gemaakt.
Afbeelding

Er zit nu 1 gibbiceps in, 3 rode ancistrussen, 4 corydora melanotaenia (word binnenkort uitgebreid), 8 garra ruffas, 8 bijlzalmen, 18 blauwe neons in.

Hier zo'n rode ancistrus:

Afbeelding

Er zit nu ook wel al meer planten in hoor, komen nog planten en vissen bij ook.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:16

Gaaf zeg.. zo'n rode ancistrus!!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:06

succes met de operatie !!

Leuk die redjes hoor, al hou ik het wel bij mijn thomas :P die neemt alle ruimte al in haha

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:09

Jeeeej nog meer Garra fans!!

Ik heb er net nog 2 gehaald voor de kleine bak!
Mooie bak trouwens, die rode ancistrus is gaaf!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:38

Ik heb hier iets raars; twee dames black molly's lijken van geslacht te zijn veranderd naar man.

Ik heb ze zeer zeker gekocht als vrouw en ze zijn drachtig geweest. Je ziet zelfs nog de plekjes waar de schubben toen wat zijn uitgezet tijdens de dracht. Nu hebben ze ineens een gonopodium en gedragen ze zich als man. (Rugvin heel strak omhoog, achter de andere vrouwtjes aan, tegen de buik duwen). Is dit mogelijk? Kunnen ze van geslacht veranderen door hormonen of iets dergelijks?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:50

Ik heb het vaker gehoord, maar zelf geen ervaring mee..

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:46

Pearlx schreef:
Ik heb hier iets raars; twee dames black molly's lijken van geslacht te zijn veranderd naar man.

Ik heb ze zeer zeker gekocht als vrouw en ze zijn drachtig geweest. Je ziet zelfs nog de plekjes waar de schubben toen wat zijn uitgezet tijdens de dracht. Nu hebben ze ineens een gonopodium en gedragen ze zich als man. (Rugvin heel strak omhoog, achter de andere vrouwtjes aan, tegen de buik duwen). Is dit mogelijk? Kunnen ze van geslacht veranderen door hormonen of iets dergelijks?

Nee kan niet, mensen zeggen dat het bij zwaarddragers kan, maar dat is ook een fabel, vaak lijkt dat zo, maar dan zijn het meestal laat bloeiers, en gaan pas hun mannelijke kenmerken laten zien als ze er klaar voor zijn ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:53

Kozbi, sterkte! Fijn dat je naar het ziekenhuis kan waar je graag naar toe wilde :)

Tammy, welkom! Die rode ancistrus is gaaf :D Leuke kast heb je eronder gemaakt :) Netjes geordend!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:58

Mijn molly mannen leken eerst ook vrouw en dragend (gigantische dikke buik!).. maar zijn nu toch echt overduidelijk man.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:43

tammy1990 schreef:
Pearlx schreef:

Nee kan niet, mensen zeggen dat het bij zwaarddragers kan, maar dat is ook een fabel, vaak lijkt dat zo, maar dan zijn het meestal laat bloeiers, en gaan pas hun mannelijke kenmerken laten zien als ze er klaar voor zijn ofzo.

Ze zijn zeker dragend geweest dus laatbloeiende mannen dat lijkt me niet. Heb ze zien bevallen in de kraambak. Weet ook zeker dat het die twee 'dames' zijn vanwege de plekjes die ze over hebben gehouden aan de dracht. Snap er niks van.. :o?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:52

Zo.. vandaag weer een deel water ververst en vanmiddag de waardes nogmaals meten.
Temperatuur blijft rond de 27,5 hangen.. prima dus! :D

De nieuwe vrouw lijkt zeker iets verbeterd, maar ik betwijfel stiekem of het helemaal goed gaat komen.
Haar staartvin is aangetast door vinrot, maar dat lijkt nu stabiel door de esha 2000.
Verder ademt ze sneller lijkt wel, en ligt regelmatig even op de bodem; als ze zwemt zie je er helemaal niks aan.
Maar goed.. zoals ik al zei.. ze lijkt wat te verbeteren.. dus we houden nog maar even vol.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:18

Goeiemorgen allemaal.. ben ik hier de enige nog of zo?? :+

Anyway.. waardes zijn nu binnen het acceptabele.. dus morgen nog een keer bacteriën toevoegen en in de middag nogmaals meten.
Mijn planten doen het nu weer goed; ik heb momenteel 7 nieuwe scheuten bij mijn 9 anubiassen, en de lotus blijft maar blad maken.

Zat alleen te denken.. ik gaf het zuurstofblok de schuld van de slechte waterwaardes.. maar dat kan natuurlijk net zo goed zijn gekomen door de medicijnen die ik de laatste tijd heb gebruikt.. :=
Aangezien mijn vissen natuurlijk steeds problemen hadden heb ik diverse ziekten behandeld.. maar het kán natuurlijk zomaar zijn dat mijn goeie bacteriën daar niet tegen konden, met de nitriet en nitraat problemen van dien.. en dat het zuurstofblok de laatste trigger is geweest.

Ik kan me nl niet voorstellen dat calciumsulfaat de échte oorzaak is.. de calcium en de sulfaat worden allebei door de planten opgenomen..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:17

Ik denk dat je het gewoon even een tijdje aan moet kijken.
Wacht tot je waardes minimaal een week stabiel zijn, of langer, whatever you like.
En dan het blok er weer in, en elke dag, of om de dag, testen. Dan kan je meteen het verschil zien, en of het van het blok komt.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:44

ik kruip weer even onder de meelees steen vandaan :+ door het overlijden van mijn jackie had ik 0,0 motivatie om bezig te zijn met alle vissen en de aquariums wat dus heeft geleid tot vieze bakken en verschrikkelijke waterwaardes :n maarja visjes konden er niks aan doen dat ik mij zo voelde , dus ben ik maar aan de slag gegaan, alle bakken grondig schoongemaakt en de vissen weer wat aandacht gegeven. toch mis ik mijn jackie super erg, ondanks dat ze een blaffend mormel was die vreselijk stonk uit haar achterste :+ ( was altijd er gevoelig voor eten ) gelukkig houd mijn andere hond mij wel bezig, maar ook hij mist haar , telkens zoekt hij in haar mandje naar haar, en bij het thuiskomen wacht hij geduldig totdat ze hem komt begroeten :(:) . dit is nu gelukkig wel minder . Om een lang verhaal kort te maken : we gaan langzaam opzoek naar een pup om mijn andere hond gezelschap te houden ( hij is 1.5 jaar ) of een oudere hond , uiteraard wel van zijn leeftijd. de pup komt er ook om mij weer een beetje op de rails te brengen en weer wat motivatie in mij te pompen :)

omdat dit een aquarium topic is zal ik maar even wat foto's plaatsen die ik vanochtend heb gemaakt :Y)

Afbeelding
deze kerel heb ik een poosje terug opgehaald, het is wel een betta met een handleiding, meneer lust alleen maar levend :+

Afbeelding
om maar even in de feeststemming te komen : deze dame is nu bijna 2 jaar *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:32

Mooie betta weer ! Vind alleen bij de man de vinnen wel sonde die krul, heeft die vinrot gehad? Wel mooie kleur !! En cambodian altijd een fan van :P

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:57

Die laatste is mooi Aiden!!

Ik wilde een nieuwe garnalenkudde gaan bestellen bij Corineshrimps, maar ze hebben geen red bees op vooraad... -O-

Heb ook deze site gevonden: http://www.shrimps-royal.com/c-1102864/ ... now-white/

Maar die is vrij prijzig.... iemand nog andere tips?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:26

Die eerste is echt mooi Aidenn..!!