Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:05

Voor jullie en jullie poezels fijne kattendag vandaag! :)
En omdat het vandaag internationale kattendag is wil ik jullie even aan iemand voorstellen;;

Meet Dushi, onze schoon wit odd eyed poesje <3

Afbeelding

Afbeelding

Het was na het verdrietige nieuws van Lenny niet de bedoeling nog naar een katje te gaan kijken.,, te hard geroepen en een mooi witje kwam voorbij.. toch even gaan kijken en knuffelen en ik was verkocht <3

Wij mogen haar na onze vakantie (over 1,5 week dus :D) gaan ophalen. Ze is dan 15 weekjes oud!

Roosch

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 21:07

Ik vind het echt zo leuk dat een zusje van Kedi naar jou toe gaat.. :D :D :D
Heel veel geluk met haar!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:10

Die tweede foto is ook echt wel sprekend Kedi! Afgezien van d'r ogen dan..

Ben blij voor jullie en wens jullie veel geluk toe! *\o/*

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:19

Wauw meisje! Dushi is leuk!!! Geniet er straks maar lekker van.

Sammie gaat met de dag beter! Dinsdag controle weer, ben benieuwd.

Afbeelding

Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:25

Dankjulliewel! Hihi ze kwam ook dankzij Roos op mijn pad!
Dushi heeft mijn vriend verzonnen hihi, is Arubaans voor schatje (en we zitten momenteel op Aruba <3)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:27

Handig die connecties van Roos :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 21:49

Ik zei al.. eens je verliefd wordt op een witje gaat het mis.. :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:53

Wat een knapperd is Dushi, jullie hebben weer iets leuks om naar uit te kijken na de vakantie.

Fijn dat Sammy zich weer beter voelt.

Ik heb een tijdje niet gereageerd hier. Onze Finnian is nu 5,5 maand en het is een heerlijke kat. Ontzettend lief en knuffelig, maar ook een enorme dondersteen. Hij ligt nu heerlijk bij mijn man op schoot, nadat hij hem eerst flink gemarteld heeft :D
Maar hij heeft dondersgoed door dat hij alleen hard mag doen bij mijn man, bij de kinderen is hij eigenlijk altijd erg lief en voorzichtig.
Hier een foto van gisteren.
Afbeelding

Op deze foto lijkt hij onwijs dik, maar dat valt reuze mee. Hij is alleen vrij onmogelijk om op de foto te zetten. Door zijn kleur en hij zit/ligt alleen stil als hij slaapt.
Hier een foto van 3 weken geleden ongeveer.

Afbeelding

Helaas hebben we enkele weken geleden afscheid moeten nemen van onze Oosters Korthaar Aiden
Hierdoor hebben we weer 3 katten. Finnian heeft veel meer energie dan Logan en Laurenzo, dus hebben we besloten om er een kitten bij te zoeken.
Aangezien we best wel pech hebben gehad met de gezondheid van 2 van onze katten (Siamees en OK) hebben we besloten om op zoek te gaan naar een rasloos katje.
Maar we willen wel graag dat hij zeker 3 maanden bij zijn moeder mocht blijven. Dat viel nog niet mee, genoeg kittens te vinden maar allemaal 7 a 8 weken.
Uiteindelijk viel mijn oog op dit katertje:

Afbeelding

Hij was 2x geënt en gechipt en mocht verhuizen als hij minimaal 3 maanden oud was. En het was ook nog eens vlakbij.
Dus ik gelijk een mail gestuurd voor meer informatie. Maar helaas was hij al besproken. Die mevrouw stuurde dat ze nog meer katertjes kreeg die in september mochten verhuizen, of ik daar misschien interesse in had.

Ik vond dat een beetje apart klinken, dus even nagevraagd hoe dat zat. Bleek dat deze mevrouw samen met een vriendin die uit Griekenland komt 2 zwangere poezen hadden opgevangen van straat. En deze poezen en kittens dus in Nederland proberen te herplaatsen.

Ik moest hier even goed over nadenken, aangezien er in Nederland ook genoeg zwerfkatten en asiel katten zijn. Maar ondertussen was ik verliefd geworden op dit mannetje, en ik had hem zelfs al een naam gegeven :o

Afbeelding

Na een prettig telefoon gesprek en veel mail contact, hebben we dus besloten om dit katertje in huis te nemen. We hebben hem Deaglan genoemd en hij komt begin september.

Maar het verhaal is nog niet afgelopen, want donderdag stuurde ik een mail om nog wat na te vragen. En toen kreeg ik te horen dat ons eerste keus katje was afgezegd. Dus we konden kiezen, dit katje is uit het eerste nest en komt as dinsdag naar Nederland.
Mijn man en dochter wilden allebei dit katje en ik wilde Deaglan, dus wat doe je dan?.....
Alles afwegen, 4 katten is eigenlijk genoeg. .... maar we hebben een groot huis en een tuin waar ze in kunnen. .... waar er 4 kunnen eten kan een 5 de ook....
:D
Dus we krijgen er 2 Griekse katten bij. Cullan en Deaglan *\o/*
Cullan gaan we dus dinsdag ophalen en Deaglan komt begin september.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:15

gefeliciteerd met Dushi meisje_ volgens mij heb ik die op marktplaats zien staan als zijnde "Turkse Van"

En tinkertreas gefeliciteerd met Cullan en Deaglan :D

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:22

Van dat klopt, al betwijfel ik of ze een 'echte' turkse van is. Maar dat maakt voor mij verder toch niet uit. As ze maar lief is :D

Tinkertreas, veel plezier met de 2 griekjes!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:25

een Van is ze niet :Y)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:26

Ik heb geenidd werkelijk waar niet, maar leuk vind ik haar toch :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 23:28

Als ze net zo goed Turks kan miauwen als haar grote zus.. :D :D

Afbeelding
Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:05

Wat een knappe witjes <3

Ik hou van Marktplaats: één mailtje en morgen kan ik op 5 minuten fietsen een voertoren en zo'n balletje-in-racebaan van Senses afhalen voor 20 euro! :) Ik ben blij.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:20

Haha soow dat heb je snel gefixt!

Denk die ga ik ook nog halen dat balletjes rol ding.. Maar eerst maar ff de poezel halen! Nog maar 10 dagen. *\o/*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:33

Haha ja in het weekend reageren mensen altijd snel op de mail! En ik heb morgen tijd en haar man werkt op de TU dus ik haal het daar gewoon op :)*

Spannend, aan het aftellen? :D

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:55

Haha een beetje wel! Maar ik zit in tweestrijd hihi momenteel zit ik op Aruba en dalijk nog op Bonaire :o dus wil niet teveel aftellen.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:33

Altijd zo vervelend als er een veertje aan je neus blijft plakken :\

Afbeelding

Ares wordt groot, hij is nu 12 weken en weegt 1.8 kilo <3

Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:32

Oh, Sammy is echt heel mooi zeg <3

Oh die oren van Finnian :') :D Schattig!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:34

Prachtige kittens hierboven!

Sonic groeit lekker door helaas, wat betekent dat hij binnenkort het nest moet verlaten :( ik heb nu al met Ginger te doen, zeker omdat ik veel werk. Ik wil er wel een tweede bij maar ik wil dat pas doen als ik zekerheid heb qua werk dat ik door mijn proefperiode heen kom enzo...

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:45

Dat zal wel heel leuk zijn voor Ginger idd. Een vast vriendje. Gaat vast lukken over een tijdje, Renee. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:38

Huzzah, speelunits gescoord. En dat alles in minder dan 24 uur! :D
Ik hoor zo vaak dat katten niks doen met zo'n voertoren, maar ik ben van plan om gewoon een flinke portie van hun dagelijkse hap erin te doen. Heb nu al het idee dat met name Sherry de neiging heeft om dikkig te worden, en op deze manier vermaken ze zichzelf ook nog een beetje. :)

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:44

Met Noah gaat het heel goed. Helaas wel gemerkt dat hij een plasje heeft gedaan op mijn oude bankstel dus dat is wat jammer maar nu meteen in de was gedaan en goed in de gaten gehouden. Ik geloof dat hij niet zo blij is met de houtkorrels dus ga langzaam aan op iets anders. Hoop dat ik iets kan vinden wat ons beiden bevalt.

Mijn kleine man komt al in het passende ritme en het gaat ook heel goed met de hond.
Enig idee waarom hij hondenspeeltjes leuker vind dat de kattenspeeltjes? xDD

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:18

Wat fijn dat het goed gaat! Over de hondenspeeltjes weet ik helaas niet haha!
Mario vind alles wat niet als speeltje bedoelt is veel leuker dan zijn speeltjes, behalve zijn muis, daar is hij gek op!

Ik heb even een vraagje, hoe doen jullie het met voeren?
Mario is nu 12 weken en ik voer hem 4 keer 12/15 gram kattenbrokjes (Purina) per dag, maar hij vreet het steeds binnen 3 minuten op. Elke keer als ik op sta om even naar de keuken te lopen of naar de wc, loopt hij naar z'n bakje in de veronderstelling dat ik hem ga voeren. Is dit normaal?
Ook struint hij vaak de keukenvloer af naar dingen die zijn gevallen.
Hij is niet dik, maar heeft wel een behoorlijk buikje.

Vanmiddag had ik hem om 13 uur voer gegeven, vervolgens ben ik even boodschappen gaan doen en een kwartier later moest ik even z'n kont schoonmaken met een doekje (was een beetje vies), dat vind hij heel vervelend dus als beloning gaf ik hem 4 brokjes. Zit meneer me verbaasd aan te kijken waar de rest blijft want hij is uitgehongerd. Is dit normaal bij kittens?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:22

Hier hebben ze onbeperkt toegang tot brokken. Kennelijk heeft hij meer nodig dan hij momenteel krijgt. Heb je al geprobeerd hoeveel hij eet als je hem onbeperkt brokken geeft?