Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, dit weekend weer 4 kuikens uitgekomen en vanmiddag gaat mijn dochter kijken ligt er 1 dood in het hok. Waarschijnlijk een lompe actie van moeder kip.
en de eitjes zijn natuurlijk mooi meegenomen. En na wat rondkijken op marktplaats had ik een adresje in de buurt gevonden, ze waren ge-ent tegen mareks ziekte (weet niet hoe je het precies schrijft?) en behandeld tegen van alles en nog wat en met 98% geslacht garantie (mocht er toch nog een foutje tussen zitten mocht ik altijd terug komen of als ik vragen had mocht ik altijd bellen)!
maar dat is ook HET stresskipje van de groep zullen we maar zeggen ze durft nog steeds niet echt en wacht altijd even op een afstandje rustig af wat de rest doet. Ze zijn wel heel hecht met elkaar kletsen lekker, maken elkaars snavel schoon en nemen een zandbad samen. En dat ziet er hilarisch uit want ze krijgen nu hun "echte" verenpak en hoe dat nou helemaal werkt zijn ze nog niet achter...
tot nu toe gaan ze op hun zij in het zand liggen en dan gaan ze graven met hun poten terwijl alle veren bol staan, het helpt natuurlijk ook niet dat je met z'n 4 tegelijk op dezelfde plek gaat liggen.
maar de eerste worm is gewoon weer uit het hok gekropen 

NenaC schreef:hahaha ja die pan ligt echt klaar om er 1 een mep te geven als ie het perk inloopt ofzo haha![]()
Hier de eerste kuikens uit de broedmachine, leuk! Zitten nu in de woonkamer, piep piep![]()
![]()
ja dat ziet er apart uit maar daar drinken de vogels graag uit, die heb ik ooit toen ie afgeschreven was in de tuin gegooid en een tijdje later zag ik allemaal musje badderen en drinken dus toen is ie blijven staan...