Heb net bij de rook en waterschade een geperforeerde plaat op de kop getikt. Nou moet die nog wel op maat maar tot die tijd kunnen ze in ieder geval niet zomaar de kooi uit..
soesita
Geplaatst: 09-07-15 09:25
Zo, goed dat de ergste hitte voorbij is en jullie diertjes er allemaal goed doorgekomen zijn. Die zullen er niet kwaad om zijn dat de zon wat minder brandt.
Hier komt het gerbil-project steeds dichterbij; begin september zouden we ze graag gaan halen. Ik weet alleen nog steeds niet waar. Er is helaas geen fokker in de buurt te vinden. Iemand die ik ken heeft altijd wel pups; aan de lopende band zeg maar, maar dat is vermeerderen i.p.v. fokken en dat wil ik nu ook weer niet steunen.
Als gebilarium gaan we een aquarium zelf inrichten. We hebben ook nog een opzetstuk met tralies, van een oude hamsterkooi. Manlief is nogal handig en wil bekijken of hij daar niet wat mee kan. Ik ben benieuwd. Anders word het ook gewoon gaas met kleine openingen.
@stalmilargo: Je hebt leuke pups! Jammer dat je zo ver weg woont.
@colunder: Ben je dan niet bang dat ze alsnog ontsnappen?
Een tijdje geleden postte ik dat mijn witte gerbil is overleden. In de tussentijd was ik op zoek naar een nieuw maatje / nieuw plekje voor mijn zwarte.
Echter heeft ze zo'n last gehad van gemis (althans dat denk ik) want ook daar zat de afgelopen dagen weinig leven meer in. Als ik haar voerde dan at ze wel wat, maar ik vond haar best wel vermagerd. Toen ik vanmorgen ging kijken leek het alsof ze dood in haar hok lag, ze reageert ook nergens meer op... echter beweegt haar buikje nog een beetje op en neer. Wat kan ik nu het beste doen? Haar lekker laten liggen en in laten slapen? Of haar een handje laten helpen? Ik ga niet meer naar de DA want die stress wil ik haar besparen.
Oef balen xmyrth. Ik denk persoonlijk als het beestje niet zelfstandig meer eet of drinkt dat het dan klaar is. Dat is tenminste altijd mijn uitgangspunt.
Je weet natuurlijk niet of het beestje pijn lijdt oid. Ik heb een hamster gehad die ook steeds minder actief werd en is uiteindelijk zelf overleden (was al oud).
Op dit moment laat ik haar maar even liggen zoals ze ligt. Ze ligt heel rustig te slapen en alleen aan haar rustig op en neer gaande buikje zie ik dat ze nog leeft. Het lijkt er niet op dat ze pijn heeft, dus ik denk "lekker laten liggen". Echter wil ik natuurlijk niet dat ze zo nog een week moet blijven liggen, dat vind ik wel sneu
Dat snap ik ook wel weer. Mijn hammie ademde destijds ook steeds minder, dus misschien is het snel klaar. Maar het is altijd rot om ze zo hulpeloos te zien . Sterkte !
wie van jullie heeft een aanrader qua bodembedekking? Ik heb nu zaagsel maar dat stoft enorm. Heb wat nieuws gekocht genaamd cosiNdri (voorheen carefresh volgens mij ) . Maar dat ruik je na een week al...
Met zaagsel kan ik makkelijk een maand doen zonder stank. Het liefst heb ik stofvrij wat dus niet na een week stinkt, niet al te duur en ook iets waar ze wel gangen in kunnen maken.
_Karlijn
Geplaatst: 02-08-15 14:01
Dat is al vaker besproken in het topic, maar ik heb Cotton Comfort, Supasoft en hooi door elkaar heen zitten en dat ruik ik na 2 maanden nog niet. Ze kunnen er ook prima gangen in graven.
Edit: en het stoft nauwelijks.
Eske_B
Geplaatst: 02-08-15 14:02
Ik heb een mengsel van zaagsel (geen bepaald merk), Cotton Comfort en hooi. Gaat pas na 6-8 weken stinken
ja, ze schieten nog niet echt op maar het kan nog haha
soesita
Geplaatst: 10-08-15 09:01
Ha, weer leven in het topic!
Wij hebben dit weekend een mooi gerbilarium gehaald: 100x40x40. Uit glas met de bovenste helft vooraan tralies voor de verluchting, maar dus ook genoeg ruimte om dik in te strooien. Nog een paar weken, dan halen we de diertjes.
Wat leuk soesita. Ik kan ook bijna niet wachten hahah
stalmilagro
Geplaatst: 13-08-15 22:59
hoi hoi, een update over mijn gerbil dames, nu na enige tijd nog niks zwanger en eigenlijk vermoed ik dat ze het saffraan kleurige mannetje meer leuk vonden om mee te knuffelen haha. Zijn leeftijd weet ik niet precies, maar maximaal een jaar. Heb hem weggehaald bij de dames en een vriendje voor hem gezocht, een 5 weken jong lilac gevlekt super lief pupje. Ze worden gekoppeld en ik zoek er een lief baasje voor! Ook heb ik een 3 maand jong geel wildkleur mannetje gevonden welke gekoppeld gaat worden aan de dames, want ik vermoed dat een jong fris mannetje wat net in zijn vruchtbare periode komt toch een beter idee is voor de dames haha
ahh mijn nieuwe gerbil van 3 maand zit in het split en heeft zo'n 2 cm afgestroopt vel van zijn staart en het bloed dus en je ziet alleen het bot! het is nacht, dus naar de dierenarts gaat nu niet. ik denk dat hij door het split heeft gezeten met de staart en de andere gerbil hem te pakken heeft gehad. morgen vroeg meteen even kijken hoe het gaat, want ik wil niet dat het gaat ontsteken. gelukkig is hij wel gewoon zijn ding aan het doen en had ik de bak vanmiddag schoon gesopt en nieuw hennepvezel erin gedaan. net ook maar wat vitamine druppeltjes in zijn water gedaan