Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 06:12

Ik had dit topic perongeluk ontstipt en was het even uit het oog verloren, snel weer een stipje geplaatst :+

xSanne, heel veel sterkte met en voor Evi :(:)

Afgelopen weekend waren wij vanuit de hondenschool wezen kanovaren. Ik dacht dat er 2 scenarios zouden zijn: Cody durft niet, of hij wilt er alleen maar uit springen om mee te zwemmen, laat ons omslaan, één en al ellende :') Er bleek een derde scenario te zijn, hij heeft ons echt verbaasd: Hij stapt rustig in- en uit de kano, blijft de gehele tocht rustig staan/zitten/liggen en geniet volop van de tocht. We hebben zo genoten! :D

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook een supboard gekocht, dus dat kanovaren was wel de ultieme oefening wat ook vertrouwen geeft :) Met het slechte weer had ik hem op zolder even opgepompt en heeft Cody even kennis gemaakt en geoefend :+
Afbeelding

Nu ben ik er wel achter dat wij maar weinig sup plekken hebben in de regio, de plekken die er zijn worden nogal druk bezocht met sup, kano's en kleine motorboten. Ik ben dus nog op zoek naar een plek waar ik met Cody de eerste keer het water op kan, ik vind het toch ergens een beetje spannend ofzo :+

EmptyWords

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 06:23

Wat ziet dat kanovaren er gezellig uit kim!

Jeetje sanne, wat heftig met evi. Beterschap en hopelijk is het allemaal snel voorbij

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:08

Wat leuk zo in de kano

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 20:57

Jeetje, heftig voor Evi :(:) heel veel sterkte! Duimen draaien dat ze wat vinden :(:)

Die schutting foto :') Heerlijke draak _O-

Knappie is Appa ook <3

Wat een heerlijke kano foto kiimm <3
Ziet er gezellig uit :D

Hier gaan we rustig door met alles. De gehoorzaamheidslessen zijn afgerond, wederom een examen met alleen maar 9's _O-
De showlessen zijn nagenoeg afgerond, we volgen nog wat losse lessen. Maar wat een verschil vergeleken met maart. Toen wist 'ie amper wat de bedoeling was. Nu heeft 'ie z'n beste pootje voor gezet en heeft hij op de clubmatch zijn eerste uitmuntend behaald en beste jeugd <3 Jarv heeft 1U en BoB behaald, dus al met al een erg leuke dag :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog even saampjes afkoelen, want warm was het wel natuurlijk.
Afbeelding

En het is natuurlijk nog altijd een gigantische clown :')
Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:33

Dankjewel allemaal :+:
Met de CT zijn we een stapje verder. We zoeken waarschijnlijk in een zeer zeldzame hoek en het is allemaal 1 grote rollercoaster. Volgende week wordt er een biopt afgenomen om de voorlopige diagnose te bevestigen. Als die binnen is zal ik er nog wel wat meer over vertellen.

Voor nu doen de pijnstillers & antibiotica hun werk want ze was vandaag weer heel blij en hyper zoals een pup hoort te zijn <3

Gefeliciteerd met alle lintjes Tigress! Toppers zijn het *D

& Kim wat heerlijk zo met de kano!! Hij ligt er heerlijk bij haha.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:49

Sannee, wat een stress toch ook :(:)

Tigress, knappe prestatie!

Hier met Bonne genoten aan het water. Hij moest wel aan de lijn. Hij ruikt teveel en luistert dan niet.
Uiteindelijk deed hij zelf een poging het water in te gaan. Het zo gelaten en uiteindelijk zelf ook pootje gebaden en wat gemotiveerd. Hij gaat het wel leuk vinden
Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:47

Blijft spannend dus nog even voor Evi.

Gefeliciteerd met de prestaties van Parker en Jarvis! Zie je maar dat hard werken loont ;)

Gisteren wat foto's laten maken van Tommy. Nero mocht ook mee om samen op de foto te gaan.

2 foto's heb ik al mogen ontvangen.

Afbeelding

Afbeelding
<3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 23:49

Spannend met evi!

Gefeliciteerd met de showresultaten!

Mooie foto’s van tommy en nero

Wat leuk bonne in t water. Groot gelijk dat je hem aangelijnd houd hoor

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 06:55

Shaya, mooie foto's!

Kiwiwitje, ik heb hem heel even los gehad om hem een kans te geven maar als je dan ook voor Knakworst niet meer komt.... Dan houdt het echt op. Ik heb een 5 meter lijn die ook goed schoon te maken is en heel licht dus hij kan dan alsnog veel ravotten.

En zo trots op Bonne, vannacht er nog uit om het raam dicht te doen en gordijnen wat dicht te trekken want er kwam onweer aan en het ging echt te keer. Op de camera in de gaten gehouden maar hij sliep rustig door <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 07:06

Groot gelijk. T loslopen moeten ze verdienen! :)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:10

Is Bonne ook niet gek te krijgen met/op een speeltje? Een beloning hoeft natuurlijk niet alleen te betekenen een voerbeloning

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:45

Veiligheid voor alles StalMelyn, ondertussen lekker doortrainen.

Nog even spannend met evi. Ik hoop dat er snel een goede oplossing komt voor jullie.

Mooie foto's van nero en Tommy.

Jarcis en parker ook mooie resultaten, gefeliciteerd.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 09:05

Drico, nee helaas niet. Binnen speelt hij wel maar buiten niet. Mijn trainster zei ook al dat ze Bonne leuk vindt omdat het zo'n uitdaging is... lekker dan, heb ik weer dacht ik alleen maar :P als hij wat ruikt dan is hij gewoon onbereikbaar. Echt weglopen doet hij dan weer niet, hij is altijd in zicht dus dat is wel fijn. Als ik nu wil dat hij echt komt dan roep ik hem en doe ik alsof ik ga wegrennen. Dan is hij er zo :+
Of ik haal hem op en als ik er dan vlakbij ben gaat hij gekke sprongetjes maken omdat hij weet dat hij niet luisterde, kan hem dan wel zo aanlijnen.

Mijn trainster zei dat speuren misschien wel iets voor hem is zodat hij leert zijn neus te gebruiken wanneer dat mag en hij zal dat zeer waarschijnlijk super leuk vinden. Maar goed, toekomstmuziek. Eerst maar eens beter luisteren.

Heel veel dingen gaan wel goed hoor! Zo kan hij al op aardige afstand blijven zitten. Liggen doet hij nu ook overal maar blijven liggen vindt hij nog moeilijk. En zeker bij huis kan hij eigenlijk altijd los en loopt hij super mee.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 09:47

Kan het overmatig snuffelen ook een vorm van oversprongedrag zijn nu de hormonen door zijn lijf beginnen te gieren (super verwarrend) en al het andere (luisteren, oefeningen) ineens erg moeilijk en ingewikkeld is?

Fitz had die bananen en het vele snuffelen ook, en hij raakte die periode (begin puberteit) weer enorm snel overprikkeld van alles. Omdat hij zichzelf ook wat verloor in het snuffelen zijn we afspraken gaan maken: wandelen is naast en aandacht (hoeft echt niet lang, ben met kleine stukjes begonnen) en dan "snuffelvrij" op meerdere momenten tijdens de wandeling. Zo leerde hij dat er momenten waren dat er uitgebreid en op zijn tempo gesnuffeld mocht worden, maar dat er ook een commando was voor doorlopen. Het snuffelen heeft dus ook een start en eindsignaal.
Later pas werd het snuffelen ook fixeren op een geur (er niet vanaf willen, kwijlen en geurtje willen likken). We hebben de deal gemaakt dat dat niet mag: fixeren op een geur = ik vraag hem mee, komt hij zelf: voertje en enthousiast belonen. Komt hij niet, neem ik hem mee. Gewoon snuffelen mag uiteraard wel.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:09

Ik merk het met Elvis ook hoor, die is momenteel ook enorm aan het snuffelen overal en soms ook erg gefixeerd op een bepaalde geur. Hij lijkt ook echt overprikkeld te raken van alles wat er gebeurd en het komt dan ook niet echt goed meer binnen volgens mij. Ik kan dan roepen wat ik wil, maar hij is er dan gewoon even niet. Soms is hij gewoon echt even over z’n toeren van alles wat hij ruikt. Vanochtend heeft hij zich keurig gedragen tijdens de boswandeling en kwam hij braaf toen ik hem riep om aan te lijnen, maar dat kan vanmiddag weer anders zijn. Ik probeer het maar per keer te bekijken, maar soms kan ik hem wel even achter het behang plakken. :+ Er gebeurt natuurlijk zo ontzettend veel in zo’n lijfje dat het ook niet gek is, maar soms wel even erg irritant.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:20

Herkenbaar dat het ook enorm irritant kan zijn _O- soms is je eigen geduld ook gewoon een stuk minder met zulk gedrag, ook al zou je nog zo graag zeeën van geduld hebben.

Ik ben een poosje terug (april denk ik?) gestart met druppels Puur Hypersex. Fitz heeft geen gefrustreerd gedrag maar was echt ontzettend moe van alle prikkels en geurtjes. Het haalt de fixatie op de echt lekkere geurtjes niet weg maar het is een enorme verbetering sinds we het zijn gaan gebruiken (of hij is gewoon ouder geworden ;) )

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:02

Overspronggedrag moest ik opzoeken. Ik plak er nu nog geen label aan, gewoon een 6 maanden (over 2 dagen) oude pup die aan het ontwikkelen is qua hormonen en geur. Wat ook gewoon even wennen is is dat ik jacks gewend ben. Die zijn toch wat mensgerichter en hebben iets minder sterk instinct.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:32

Mijn vorige hond had ik het voorjaar soms extra lange snuffel momenten, hij wist wel als ik hem riep dat hij moest komen maar ik liet hem ook gerust dan af en toe wat langer snuffelen. Maar er is een moment van snuffelen en van doorlopen :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:34

StalMelyn schreef:
Overspronggedrag moest ik opzoeken. Ik plak er nu nog geen label aan, gewoon een 6 maanden (over 2 dagen) oude pup die aan het ontwikkelen is qua hormonen en geur. Wat ook gewoon even wennen is is dat ik jacks gewend ben. Die zijn toch wat mensgerichter en hebben iets minder sterk instinct.

Nee bedoelde het ook zeker niet als label. :D is gedrag wat ieder dier wel heeft (mensen ook :+ )

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:42

Je ziet oversprong gedrag ook weleens dat als je iets vraagt en ze begrijpen het niet goed dat ze opeens gaan krabben of gapen. Ik zie het als een soort error :P ze kunnen even niet zo goed met de situatie omgaan, ze snappen het even niet
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-07-23 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:23

:j zo gaat Fitz tegenwoordig spontaan gras eten op cursus tijdens een oefening :') of niet eens eten maar plukken (en gooit het dan weer uit zijn bek).

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:44

Oh en Evi is een graver op cursus. Het hele veld moet er aan geloven soms _O-

Denk helemaal niet gek hoor Pien, deze fase! Gewoon zoeken wat voor jullie werkt & een beetje geduld misschien hahaha!

Supercute foto's van Tommy (en Nero natuurlijk) <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:58

Geduld ja, niet zo goed in haha.
Heb een hekel aan dieren die niet luisteren en heb er nu zelf een al kan je het van eigen toch beter hebben :P
Toch ben ik blij als Bonne een jaar is (of 2, of 3 a 4) _O-

Maar het is een scheetje hoor. Ik focus soms teveel op wat niet goed gaat terwijl er heel veel ook wel goed gaat.
Hij had me zo gemist toen ik bij de paarden was en Bonne bij mijn ouders, dus lekker kroelen op de grond.
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:08

Ach daar kan je toch niet gefrustreerd door raken <3 :P

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:59

Oh haha herkenbaar al die "stoute" pups. Ik weet nog dat ik bang was dat we nooit een rustige wandeling zouden kunnen maken. Gelukkig kan dat inmiddels wel gewoon. :D