gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:34

Eoweyn_x schreef:
iris_relente schreef:
[ [url=m/TicaZi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk je dat dit ook een half wilde is de vader is onbekend... De mensen waren op vakantie en toen ze terug kwamen lag er een nestje, hij lijkt ook totaal niet op zijn moeder

Ps hun hadden maar 1 konijn

Nee, overduidelijk geen halfwilde.

Die daaronder ook niet. Dat is een haas en heeft dus niets met konijnen te maken.

Weet ook wel dat dat geen konijn is maar wel 100% wild ;)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:50

_Tarzan schreef:
Och wat een schatje!
In welke opvang zit ze?

Het Heerveld in Luinjeberd! Dat is bij Heerenveen :)

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:00

nienke555 schreef:
_Tarzan schreef:
Och wat een schatje!
In welke opvang zit ze?

Het Heerveld in Luinjeberd! Dat is bij Heerenveen :)

Waarom kon je hem zelf niet houden?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:05

Haar, haha :P

We dachten dat we 2 vrouwtjes hadden maar dat bleken een mannetje en een vrouwtje te zijn. Die konijnen waren van de opvang, zij hebben dus niet goed gekeken naar de geslachten :) Eerst hadden we een nestje van 3 konijnen, en dat nestje zagen we 's avonds pas dus had het mannetje het vrouwtje al weer gedekt. Van dat nestje zijn alledrie de baby's overleden. Daarna hadden we dus weer een nestje, dit keer 5 konijntjes. Één is overleden en 4 zijn gewoon groot geworden. Van dat nestje mochten we er maar één houden van onze ouders.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:09

nienke555 schreef:
Haar, haha :P

We dachten dat we 2 vrouwtjes hadden maar dat bleken een mannetje en een vrouwtje te zijn. Die konijnen waren van de opvang, zij hebben dus niet goed gekeken naar de geslachten :) Eerst hadden we een nestje van 3 konijnen, en dat nestje zagen we 's avonds pas dus had het mannetje het vrouwtje al weer gedekt. Van dat nestje zijn alledrie de baby's overleden. Daarna hadden we dus weer een nestje, dit keer 5 konijntjes. Één is overleden en 4 zijn gewoon groot geworden. Van dat nestje mochten we er maar één houden van onze ouders.

Zijn de rest al wel herplaatst ? En moeten ze dan automatisch terug naar de opvang?

nienke555

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:10

We mochten de konijntjes zelf houden maar we hebben er voor gekozen om er 3 naar de opvang te brengen. 1 hebben we dus zelf gehouden, 2 zijn al herplaatst en 1 zit nog in de opvang :)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:35

Hallo allemaal!

Ik heb een vraag :).
Ik ben opzoek naar een binnenkooi van 1m breed en 2 verdiepingen, op budgetkooien kan je ze voor 60,- al kopen, maar die kwaliteit is niet echt om over naar huis te schrijven en die van Ferplast zijn 150,- wat ik toch wel weer erg prijzig vind.

Nu is mijn vraag of 1 van jullie misschien zelf zo'n 2verdiepingenkooi zelf heeft gemaakt. Dus van 2 1meter bakken en dan een gat erin zagen en een plankje maken en op de 1 of andere manier aan elkaar bevestigen.

Ik heb momenteel een prachtig hok, maar ik ga binnenkort op mezelf en het is nogal een klein huisje, dus ik vind mijn hok te groot en te lomp om neer te zetten in de woonkamer.

Dit is mijn hok nu:Afbeelding

Dit is een soortgelijke kooi die ik bedoel.
Afbeelding

Oja, het hok wat ik nu heb staat nu dus te koop.
En als er hier toevallig iemand zo'n dubbele kooi tekoop heeft staan, dan hoor ik dat graag.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:37

Er zijn geen tamme gedomesticeerde hazen dus een wilde haas is normaal :)

Kun je niet beter een 1.20 kooi met panelenren nemen?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:57

Eoweyn_x schreef:

Nee, een 1.20 vind ik te groot. Ik wil echt een 100cm.
Ik wil niet mijn hele woonkamer vol hebben staan met konijnenkooi :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:07

En als je je kamer konijnproof maakt en gewoon een 1m kooi neerzet die altijd open is? Is voor het konijn nog het leukst en voor jou ook gezellig :)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:10

_Tarzan schreef:
En als je je kamer konijnproof maakt en gewoon een 1m kooi neerzet die altijd open is? Is voor het konijn nog het leukst en voor jou ook gezellig :)

Het is ook de bedoeling dat ze los komen te lopen in de kamer, maar 's nachts wil ik ze wel in de kooi hebben.
Dan vind ik een 1m kooi te klein met 1 verdieping, daarom dat ik 2verdiepingen wil.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:11

EarthFocus schreef:
_Tarzan schreef:

Het is ook de bedoeling dat ze los komen te lopen in de kamer, maar 's nachts wil ik ze wel in de kooi hebben.
Dan vind ik een 1m kooi te klein met 1 verdieping, daarom dat ik 2verdiepingen wil.

1 m kooi met 2 verdiepingen vind ik voor 's nachts véél te klein!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:15

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:29

's Nachts zijn ze het meest actief, dat zou dus heel sneu zijn.. Verdiepingen voegen weinig toe.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:30

Eoweyn_x schreef:
's Nachts zijn ze het meest actief, dat zou dus heel sneu zijn..

:j

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:41

nienke555 schreef:
EarthFocus: Kan je dan niet beter zo'n puppyren nemen? Maar dat is waarschijnlijk ook te groot...

Of is er geen mogelijkheid om ze buiten te houden in een hok/ren van minstens 2m2?

http://www.witjesverzendhuis.com/fokker ... uppyrennen

Ja, ik ben zo'n ongelooflijke dierenbeul, als ik jou was zou ik 144 bellen.
En voor de andere zeikerds hier die vinden dat het te klein is en het zo vreselijk zielig vinden, zal ik ook maar meteen vertellen wat voor voer ik ze geef en hoevaak en hoe vaak ik ze schoonmaak en of ze uberhaupt wel eten krijgen? Misschien schop, sla, trap ik ze wel...

Mijn vraag was niet of jullie commentaar wilde geven en mij de les willen wijzen over hoe ik voor mijn dieren zorg, mijn vraag was of iemand weleens van 2 kooien 1 kooi heeft gemaakt.

Maar volgens mij kan je op bokt nooit normaal een vraag stellen zonder dat er gezeken wordt..

Ik heb al een ren en daar zouden ze 's nachts gewoon ook in mogen, maar dan niet de gehele woonkamer. Ze zouden dan zo'n 7m2 ren hebben inclusief een hok met 2 verdiepingen..

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:44

Eoweyn_x schreef:

En hoezo niet? Deze haas kunnen wij aaien, allleen niet meer oppakken en hij blijft hier in de buurt en komt vaak nog even langs in de tuin en dan krijgt hij een beetje brokjes of wat brood en even later gaat hij weer weg
Laatst bijgewerkt door iris_relente op 22-01-16 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:46

Eoweyn_x schreef:

Maar bedoel wild kwa soort enzo net zoals jullie een half wild konijn hebben

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:51

EarthFocus schreef:
nienke555 schreef:
EarthFocus: Kan je dan niet beter zo'n puppyren nemen? Maar dat is waarschijnlijk ook te groot...

Of is er geen mogelijkheid om ze buiten te houden in een hok/ren van minstens 2m2?

En voor de andere zeikerds hier die vinden dat het te klein is en het zo vreselijk zielig vinden, zal ik ook maar meteen vertellen wat voor voer ik ze geef en hoevaak en hoe vaak ik ze schoonmaak en of ze uberhaupt wel eten krijgen? Misschien schop, sla, trap ik ze wel...

Mijn vraag was niet of jullie commentaar wilde geven en mij de les willen wijzen over hoe ik voor mijn dieren zorg, mijn vraag was of iemand weleens van 2 kooien 1 kooi heeft gemaakt.

Maar volgens mij kan je op bokt nooit normaal een vraag stellen zonder dat er gezeken wordt..

Ik heb al een ren en daar zouden ze 's nachts gewoon ook in mogen, maar dan niet de gehele woonkamer. Ze zouden dan zo'n 7m2 ren hebben inclusief een hok met 2 verdiepingen..

Ik bedoelde het gewoon goed hoor? In datgene wat jij gequote hebt staat niks negatiefs volgens mij hoor... Ik help je gewoon zoeken naar een oplossing?

En over wat ik dikgedrukt heb gemaakt: Dat zei je er net niet bij! Als ze 's nachts in die ren kunnen is een 1 meter hok helemaal prima! Dan hoeven ze eigenlijk niet eens een hok. Maar waarom zet je dit er dan niet direct bij?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:52

EarthFocus schreef:
_Tarzan schreef:

Hier zet je neer dat ze 's nachts in een kooi komen...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:57

EarthFocus schreef:
nienke555 schreef:

Dan kun je dat ook gewoon zeggen toch?

Maar, nee, ik heb daar geen ervaring mee. Denk dat die bakken ook erg slap worden dan, als je eraan gaat lopen vervelen. Mijn konijnen hebben geen kleine rotkooi. Maar nogmaals, waarom pak je niet gewoon een 1 meter of 1.20 kooi als ze verder die ren hebben?

En als je het zo goed zelf weet, wat doe je hier dan?
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 22-01-16 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:59

iris_relente schreef:
Eoweyn_x schreef:

En hoezo niet? Deze haas kunnen wij aaien, allleen niet meer oppakken en hij blijft hier in de buurt en komt vaak nog even langs in de tuin en dan krijgt hij een beetje brokjes of wat brood en even later gaat hij weer weg

Ongezonde situatie vind ik dat. Een haas is een wild dier en die moet wild blijven. Brokjes en brood zijn ook helemaal niet goed.

Een halfwild konijn wil zeggen dat ze half wild zijn, en half tam. Vaak een wilde vader en een tamme moeder. Een kruising dus, en omdat wilde konijnen niet tam of gedomesticeerd zijn, noemen ze dat halfwild. Dat heeft niets te maken met die haas, want een haas is niet gedomesticeerd. Een haas is een dier wat alleen in de natuur voorkomt, er zijn geen tamme soorten oid van. "Wild" is geen soort. Het betekent alleen dat een bepaald dier of een bepaalde soort alleen in het wild voorkomt.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:05

nienke555 schreef:
EarthFocus schreef:

Ik bedoelde het gewoon goed hoor? In datgene wat jij gequote hebt staat niks negatiefs volgens mij hoor... Ik help je gewoon zoeken naar een oplossing?

En over wat ik dikgedrukt heb gemaakt: Dat zei je er net niet bij! Als ze 's nachts in die ren kunnen is een 1 meter hok helemaal prima! Dan hoeven ze eigenlijk niet eens een hok. Maar waarom zet je dit er dan niet direct bij?

Ik zei het er niet bij omdat jij het niet eens gevraagd hebt... Je suggereerde meteen ' dat dat ook wel te groot zou zijn'.
Als jij het normaal zou bedoelen, dan zou je zeggen dat een puppyren ook een goede oplossing is, en daarachter niet neer te zetten dat dat ook wel te groot zou zijn ;). Dan zou je hooguit de vraag stellen; 'Of is dat ook te groot?'

Ik vind een kooi met een ren eraan gewoon in het geheel onder de kooi vallen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:07

Ik zei: Maar dat is waarschijnlijk ook te groot...

Daar bedoelde ik absoluut niets negatiefs mee! Maar ik ging er gewoon van uit dat dat ook te groot zou zijn in je kamer, omdat een 120 kooi eigenlijk ook te groot is in je nieuwe huis...

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:09

Als je de ren eraan hebt zou ik niet voor een dubbele kooi gaan. Waarschijnlijk verlies je stevigheid en je verliest zowel in de onderkooi als in de bovenkooi loop ruimte door de trap/trapgat.