Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:53

Ja dat ook vaak... Ik heb dan nu een kitten mee gekregen die nog gecastreerd moet worden (hij was nog herstellende van het een of ander dus dat kon nog niet) maar ik mag het (voor mij) gratis bij hen laten doen. Normaal gaan ze niet eerder weg omdat je anders krijgt dat mensen zeggen "Jahoor ik kom het doen!" en uiteindelijk toch wegblijven. Nu weet je tenminste zeker dat het niet (of iets minder) dweilen met de kraan open is.

Geen ervaring met de tuin katproof maken maar we zijn wel van plan een net op te hangen voor het balkon. Ik woon op de 3e en ben als de dood dat ze een keer eraf kukelen... Of is dat onterecht? :o

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:58

Wat een leuke katten komen er weer voorbij <3

Magrathea schreef:
Ja dat ook vaak... Ik heb dan nu een kitten mee gekregen die nog gecastreerd moet worden (hij was nog herstellende van het een of ander dus dat kon nog niet) maar ik mag het (voor mij) gratis bij hen laten doen. Normaal gaan ze niet eerder weg omdat je anders krijgt dat mensen zeggen "Jahoor ik kom het doen!" en uiteindelijk toch wegblijven. Nu weet je tenminste zeker dat het niet (of iets minder) dweilen met de kraan open is.

Geen ervaring met de tuin katproof maken maar we zijn wel van plan een net op te hangen voor het balkon. Ik woon op de 3e en ben als de dood dat ze een keer eraf kukelen... Of is dat onterecht? :o

Als ik ooit op een balkon terecht zou komen zou hij hermetisch worden afgesloten. Zie mijn katten al helemaal op het randje klimmen en een stap te ver zetten.. :brr: :oo

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:09

Mijn hond Billie en Katertje Noah gaan al super goed samen. Billie was al katten gewend dus dat maakte het wat makkelijker. Toch is ze blijkbaar wel erg dol op Noah want ze probeert zelfs te spelen (iets wat ze nauwelijks doet). Meestal vind Noah het spelen geweldig maar Billie is soms nog wat lomp.

Hier laat ze Noah behoorlijk schrikken want hij is net wakker en nog wat duf, terwijl Billie juist blij is dat er weer beweging in meneer zit.
Billie is goed onder appel en stopt meteen met het druk doen als ik dat zeg. Noah gaf vijf minuten later alweer kopjes tegen haar kin aan.

Arme knul schrok zich een hoedje.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:19

Ah gossie :') Waar schrikken ze nou van? Elkaar? :=

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:25

Noah schrikt van Billie, Billie is aan het-.. uh.. spelen :D Ze is een beetje lomp haha

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:39

Aaah, wel fijn dat het zo goed gaat tussen die twee. Altijd leuk zulke filmpjes. Zo is Sjaak bang voor furby's.... toen ie ein-de-lijk in de buurt durfde te komen zei furby ineens heel vrolijk "pom-tie-dom-tie-dom". :') Sjaak spatte de lucht in van schrik. Zal zien of ik dat filmpje toevallig op de laptop heb staan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:19

Ik vrees dat ik volgende week alweer afscheid moet nemen van Sonic.... Hij groeit als een idioot nu... Hij weegt op dit moment rond de 740 gram. Hij komt dus echt flink aan. Als hij 1 kilo weegt gaat hij naar zijn nieuwe baasje!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:23

Ah wat leuk Forbiddenpie!
Ik vind jouw filmpjes echt heel leuk om te kijken :D.
Mario is nu twee keer hierboven op de gallerij geweest. Is een groot balkon.
Hij vind het echt geweldig! Daar kan hij lekker zijn energie kwijt.
Het enige nadeel is dat ik bang ben dat hij naar beneden valt...

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:56

Brrrr, ja nu snap ik ineens waarom die netten 'opvangnetten' heten.. snap nu de link met balkons :P
Ik wil mijn tuin afsluiten omdat er hier in de buurt veel kattenhaters zitten, mijn dierenarts benadrukte dat gisteren nog eens. Voor een paar weken terug was er hier nog een kat met een hagelgeweer neergeschoten.
Moet je toch niet aan denken dat je buren/buurtgenoten jouw lieve poezels wat aan doen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:00

Brrr, nee :n dan zou ik dat wel doen inderdaad!
Ik vertrouw de volwassen kat (Sherry) overigens wel, die heeft gezworven dus die snapt wel een beetje wat gevaarlijk is en wat niet, en ze is heel rustig :+ Ik denk dat ik haar rustig op het balkon kan laten. Whisky echter... Hij liep gisteren weer tegen een deur aan die open stond en die een paar seconden eerder nog dicht was :o

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:34

Mario had net een ongelukje, hij zat helemaal onder de stront. Hij was heel onhandig geweest bij de kattenbak en had zijn drol helemaal uitgeveegd in een poging hem te begraven. Dus moest hij onder de douche.
Hebben jullie dat al een keer gedaan met je kat?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:05

Maanlicht schreef:
Mario had net een ongelukje, hij zat helemaal onder de stront. Hij was heel onhandig geweest bij de kattenbak en had zijn drol helemaal uitgeveegd in een poging hem te begraven. Dus moest hij onder de douche.

Volgens mij heeft Roosch daat ervaring mee :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:09

Ik heb hem nu zachtjes gewassen met lauwwarm water in een emmer. Hij was heel zielig.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:46

Maanlicht schreef:

Ja hoor. Onze katten vinden het niet leuk, maar als je ze gewoon rustig vasthoudt en zelf rustig blijft gaat het meestal wel.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:33

Aaah die 2 kittens zijn super lief! wij hebben de tuin niet kittenvrij gemaakt, hebben een grote tuin waar Tommie heerlijk in speelt, gaat soms met de andere katten mee op onderzoek, maar zodra hij te ver van huis is rent hij heel hard naar binnen. Zo lief!

Die hond en die kat hierboven is heel herkenbaar! :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:09

Ik heb nog nooit een kat gewassen := Wel ben ik sinds vandaag de plantenspuit gaan hanteren, hij vond de gerbils me toch iets te interessant... Beetje zielig, maar goed, het moet voor iedereen leuk blijven. Genoeg plek waar hij wél mag komen :j
Hij heeft gisteren 2x een spuitje water gehad en nu heeft ie volgens mij al eieren voor zijn geld gekozen := Wel verlangend naar de kooi kijken maar hij blijft er uit de buurt.

Edit: wauw, ik voelde me net echt een bediende van mijn katten. Zat op mijn hurken de bak uit te scheppen, kijk opzij, zitten ze me vol interesse en grote ogen aan te kijken. Juist. :')
Ik ben trouwens ook niet te spreken over de Jumbo kattenbakkorrels :oo

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:55

Over kattenbakken gesproken trouwens: heeft iemand de gouden tip voor me, dat ik niet elke dag hoef te stofzuigen in de gang omdat ze de korrels mee naar buiten lopen? Hebben jullie misschien iets wat daar goed tegen werkt?

Edit: *spam spam* deze kerel heeft een machine gebouwd waar zijn kat balletjes in moet gooien die hij verstopt in huis, waarna de machine een portie brokjes verstrekt :)
http://www.boredpanda.com/cat-feeder-ma ... en-millam/

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:20

uitloopmatje of even met een bezem erlangs. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 00:17

lor1_1984 schreef:
uitloopmatje of even met een bezem erlangs. :)

Ja als ik niks vind wordt het idd de bezem. :P Maar een matje is wat minder tijdrovend... Gebruik je dan gewoon een deurmat, of bijv. een placemat? (Heb beiden liggen haha)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 00:32

Ik heb er zo een voor liggen; Afbeelding

Blijven de korrels goed tussen liggen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 00:43

kokosmat schijnt ook goed te werken. :)

Ikzelf heb geen matjes maar deze:
Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:28

Fijne Internationale katten dag iedereen! *\o/* :D

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:35

Jullie ook een fijne kattendag vandaag!

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:30

Noah is echt nog zo klein, verbaas me er telkens weer over. Hij is nauwelijks groter dan mijn controller van mijn Xbox.

Als ik zo het filmpje terug kijk, verwacht ik dat hij nog iets grijzer gaat worden op zijn rug.

Geniet van de kattendag <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 21:00

Oh gut wassen.. Ja Neko heeft z'n achterwerk soms vies.. leuk vindt ie het niet maar inderdaad zelf rustig blijven en hij ondergaat het braaf.

Mijn kerel. <3

Afbeelding