Aah wat een super schattige foto! ik heb het zand even in de koelkast gehad, ze liggen hier namelijk echt voor Pampus op het houten plankje.. Lang uitgestrekt te slapen. Best zielig, het is hier ook 29 graden en niet koud te krijgen :'( fles water durfde ik eigenlijk niet omdat ik bang ben dat ze het kapot knagen en er overdag niemand thuis is..
Pip rende nog wel als een dolle in het looprad vanmorgen dus die heb ik er maar even uit gehaald
Hier hebben ze volgens mij weinig last van de warmte,het is hier binnen25,5 graden. Ik heb ze net wel een stukje appel gegeven,lekker fris voor ze.
Kan een gerbil door gaas heen met mazen van 2 x 2 cm? 1 van de lucht roosters van mijn terra bestaat uit van dat ijzeren horgaas,nou hebben ze via het dak van een huisje daar een gat in geknaagd. Kan ik dat vervangen door stevig gaas met mazen van 2 x 2 cm,of gaan ze daar doorheen?
Nee ,geen ijzeren rooster,het is horgaas,maar niet van draad maar van metaal(ik weet niet hoe het heet)
nu wil ik er van dat stevige kippengaas op doen met mazen van 2 x 2 cm. ik dacht dat ik foto's in dit topic had geziendat iemand dat grbruikte in een tussen schot om een bak in tweeen te delen. Dus vandaar mijn vraag of ze daar niet door gaan.
Ik had 1x1 cm gaas als tussenschot. Kostte geen drol bij de plaatselijke enorm, dus zou als ik jou was daarvoor het risico niet lopen. 2 cm is best veel
Ik ga het niet te hard zeggen maar de dames waarvan ik verwacht dat ze gedekt worden/zijn, zijn een paar gram in 2 dagen aangekomen
Wat leuk spannend!!
Azmay
Geplaatst: 08-07-15 10:44
Voor iedereen die aluminium horrengaas overweegt voor de deksel, niet doen
Kan er nu mee lachen omdat ze alleen maar een rondje hebben gelopen op de deksel, maar kreeg wel bijna een toeval toen ik de kooi zo gisteren avond laat aantrof. Iemand een betaalbare tip voor een nieuwe deksel?
Dat probleem heb ik hier dus ook. ik ga er nu van dat vierkantjes gaas op doen. tot die tijd even geen hoge huisjes in de bak,zodat ze er niet bij kunnen.
Azmay
Geplaatst: 08-07-15 12:07
Roosje01 schreef:
Gewoon fijn gaas met kleine mazen.
Ben bang dat ze daar net zo goed doorheen komen, op dat punt staat een schot dus kunnen ze altijd bij de deksel in principe..