Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lies_Miek

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:12

Oeh leuk dat je weer uitbreiding hebt Warboel :) Hoe gaan ze bij de anderen?

En ooog Tigress! Wat een knapperd :D Hij ziet er erg goed uit voor zijn leeftijd. Welke kleur heeft hij? Jelly lijkt er namelijk wel op.

Harley gaat hier nog steeds lekker :) En de rest gaat ook nog goed. Nugget was laatst alleen flink boos op Kale := ben ik niet van haar gewend. Nu Kale ook ouder wordt gaat de rest meer over haar de baas spelen dan andersom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:30

Tigress schreef:
Kan trouwens wel komen natuurlijk omdat er waarschijnlijk wilde rat doorheen zit (tenminste, dat vermoeden de vorige eigenaren)
Aangezien die nog wat makkelijker een oudere leeftijd halen omdat die minder kwaaltjes hebben, vermoed ik dat hij daarom zo hoogbejaard is :j

Vanwaar dat vermoeden? Afgaand op zijn kleur en bouw lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk, en in gedrag zou je dat ook kunnen merken. Overigens worden wildjes geen spat ouder dan tamme ratten hoor, integendeel juist vaak (ook wildjes in gevangenschap). Die zijn vreselijk gezond tot ze 1,5 jaar zijn en daarna worden ze meestal snel oud en slecht. Tumoren, luchtweg/hartproblemen komen net zo vaak voor als bij tamme ratten, helaas....

In ieder geval, fijn dat je oudje het nog zo goed doet! :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:33

Hij heeft een argente vachtje van wat ik op internet heb kunnen vinden :)
en hij is zeker wel een knapperd :o hihi, hij is de eerste man die ik ooit gehouden heb. Dankzij hem is mijn groepje opgestart :)
Laatst bijgewerkt door Tigress op 04-11-13 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:34

RedPassion schreef:
Tigress schreef:
Kan trouwens wel komen natuurlijk omdat er waarschijnlijk wilde rat doorheen zit (tenminste, dat vermoeden de vorige eigenaren)
Aangezien die nog wat makkelijker een oudere leeftijd halen omdat die minder kwaaltjes hebben, vermoed ik dat hij daarom zo hoogbejaard is :j

Vanwaar dat vermoeden? Afgaand op zijn kleur en bouw lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk, en in gedrag zou je dat ook kunnen merken. Overigens worden wildjes geen spat ouder dan tamme ratten hoor, integendeel juist vaak (ook wildjes in gevangenschap). Die zijn vreselijk gezond tot ze 1,5 jaar zijn en daarna worden ze meestal snel oud en slecht. Tumoren, luchtweg/hartproblemen komen net zo vaak voor als bij tamme ratten, helaas....

In ieder geval, fijn dat je oudje het nog zo goed doet! :)

Ik heb geen idee _O- Maar zij waren er heilig van overtuigd :') Ik heb ergens eens gelezen/gehoord dat wilde ratjes juist ouder worden :')
Maar bedankt dan voor de verbetering/extra info ^_^

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:00

Ovigens, heeft iemand een paar leuke ideetjes hoe je met htk spul iets stevigs maar leuks in elkaar zet? :)
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd tot hangmatjes aan toe, maar elke keer weer word het na een paar dagen kapot gemaakt :')

eeeen (jaja, ik zit weer even vol ermee xD) weet iemand nog meer een tip om mijn ratje van haar tic af te krijgen? Ze knaagt steeds aan dezelfde tralies. erg vervelend geluid, en natuurlijk ongewenst gedrag. Heb er nu een mineraalblok voor hangen, maar mocht dit niet werken...hebben jullie dan nog meer tips?
Ze heeft uitdaging in haar hok, en altijd voldoende om op te knagen.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:54

Ik snap wel dat je verliefd wordt door zo'n ratje Tiggres.
Qua HTK knutsels weet ik niet zoveel :P Zelf maak ik simpele dingen zodat het juist niet erg is als het gesloopt wordt := Ratjes zijn nu eenmaal knagers en de meeste slopen alles wat los en vast zit.

Tralies knagen is bij mijn dames vaak dat ze geen eten in hun bakje meer hebben liggen, weet niet of dat het probleem kan zijn? Jelly heeft ook een periode gehad dat ze flink knaagde om echt uit te breken volgens mij. Elke keer bij het deurtje (Wat dicht is gemaakt met ijzerdraad vanwege eerdere ontsnappingen) en ze ging zelf zo ver dat ze op die plek ook aan verdiepingen knaagde die op die plek zat. Ik heb het idee dat het kwam doordat ze niet lekker in de groep lag maar ze gaan nu al een stuk beter weer en heb genoeg plekjes om te liggen zodat ze elkaar kunnen ontwijken met slapen. Kan het zijn dat ze gewoon niet lekker in de groep ligt?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:58

Ookal ligt de bak vol, liggen er knaagblokjes of ander lekkers, de tralies zijn een lokkertje xD
Ze is altijd wel een uitbrekertje geweest...misshcien heeft het daar wat mee te maken? Is toevallig inderdaad wel naast een deurtje..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:41

Tigress schreef:
Ookal ligt de bak vol, liggen er knaagblokjes of ander lekkers, de tralies zijn een lokkertje xD
Ze is altijd wel een uitbrekertje geweest...misshcien heeft het daar wat mee te maken? Is toevallig inderdaad wel naast een deurtje..

Heeft ze wel een maatje of lees ik daar overheen?

Edit; sorry, ik lees er overheen!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:59

Ik heb ooit een vent gehad die 6 jaar oud is geworden. En hij deed alles nog; eten, drinken, aandacht vragen, poepen, plassen. We hebben hem laten gaan toen zijn achterpootjes het opgaven.

Wat leuk Warboel! :D Gaat het goed met ze?

Fijn dat Harley nog steeds goed gaat, Lies!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:00

wauw wat een leeftijd <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:57

Ze doen het super <3 Ze zijn zo ontzettend schattig. Echt ontzettend leuk, als ik 's ochtends om 6:15 beneden kom staan er 5 blije koppies op een rijtje op me te wachten. Dan ben ik echt gelijk wakker en deel ik een komkommertje met ze <3

Wat een leeftijden zeg, jeetje!

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:33

Jaaa ik ben ook superblij ermee Jorinda :D Kan me echt geen kooi voorstellen zonder mijn aandachtsgeile lievelingetje.

En fijn dat ze goed gaan met elkaar Warboel, en dat van die blije koppies ken ik wel. Hier zit het ook allevier bij het deurtje zodra ze merken dat er leven in me komt :p

Hier nog een fototje van Harley, Lijkt haast alsof ze dik is maar dat is haar tumor ;)
Volgens de dierenarts was hij toen 2-3 cm en ik denk dat hij nu rond de 2 zit, want hij is wel iets kleiner geworden inmiddels.
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:27

Prepare voor ze cuteness :D

Afbeelding
Chef is het Japannertje, Q is het berken ratje :) (ik dacht eerst burmees, maar bij nader research op het internet toch maar berken)

Afbeelding
Schatjes <3

Afbeelding
Spelen!

Afbeelding
Q!

Afbeelding
Buikje <3

Lief he :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:59

:wave: stil hier.. Jammer!

Wij hebben een nieuw ratje erbij :o <3 ze heet Roosje en is ongeveer 9 weken oud :)
Ze is cinnamon met wit, een combi die we nog niet hadden haha!
Ze zit vooral samen met onze 'kleinste', Saar, en dat gaat heel goed! Met de grotere doen we af en toe samen, die zijn nog een beetje ruw haha

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:33

Leuk :D Veel plezier met haar :D

Ik heb op een beurs staan fotograferen, en zag eindelijk eens iets wat ik voor mijn ratjes wilde :D Ik heb geen ratten met een knuffelgehalte (helaas :'))
Maar ze vinden het heerlijk om in hun hok gewoon hun eigen ding te doen. heb een mooi ruim looprad gevonden waar ze in passen, die veilig is ook voor de staart :D zo leuk, nu moeten ze het nog even door krijgen xd

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:52

Berken is een aftekening, geen kleur... dus burmees berken zou kunnen... maar dit is geen burmees... geen idee welke kleur het wel is... maar burmees is veel lichter.. :P

Saintelette: leuk dat je een ratje erbij hebt... :) Hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen haar en jullie jongste? Meer dan 2 maanden leeftijdsverschil is eigenlijk te groot... dan zou ik er een leeftijdsgenootje bij zoeken voor haar... :)

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:21

Wat een schatjes Warboel :) En leuk dat je weer een ratje erbij hebt Saintelette, klinkt als een leuke kleurencombi :)

Hier gaan de dames ook wel lekker. Kale kwakkelt een beetje met haar gezondheid, veel reutelen afwisselend met periodes dat het weer gaat. Maar goed in de gaten houden dat het niet doorslaat naar een luchtweginfectie. Ze is tot nu het oudste naaktratje wat ik heb met haar twee jaar alweer bijna (Heb haar sinds begin december 2011) Merk wel dat de rest haar nu steeds meer op haar plek zet en dat Jelly de positie van haar als leider wilt overnemen. Vrees ook nog eens dat ze blind is (Ze hapt steeds mis bij snoepjes, ook gewoon 3 cm ervanaf. Zodra ze eten ruikt dan is het flink hap :') )

Harley gaat gelukkig nog steeds goed alleen het reizen wil haar nog niet echt wennen af en toe. Meestal als het in de trein rustig is gaat ze gelukkig wel lekker liggen slapen. Maar anders is ze druk aan het ruiken overal. Ze neemt meestal wel de tijd om lekker rustig een snoepje te eten

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:41

Wat leuk een centraal topic!

Heb hier een gedumpte dame zitten.
Stond een dame bij de winkel stampij te maken omdat ze er vanaf wou, winkel wou d'r niet hebben dus is ze op hoge poten de winkel uit gelopen. Toen ik even later bij 't station kwam zag ik een zelfde soort doos liggen, dus trok die doos open en ja hoor... een heel bang dametje. Heb haar maar meegenomen en ze mag hier lekker blijven.
Ze is alleen zo 'vals' als de nacht richting handen. Als er een hand in de buurt is dan hangt ze erin.
Al loopt ze los door de woonkamer heen, heb je je hand op de grond liggen dan komt ze eraan lopen, snuft aan je hand en dan hapt ze in je hand en gaat ze ervandoor haha.

Heb haar helaas wel alleen zitten, durf haar niet te koppelen. Ben bang dat ze geen anderen in de buurt duldt. :(

Meet Swiebertje, de zwerver haha!
Afbeelding

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:56

ik wist niet dat er een centraal topic van ratjes was, dus ik er opende er eentje..
maar daar werd ik doorverwezen naar hier ;)

in iedergeval,
in dat topic staan mijn diertjes:
[BB] Ratjeslovers? plaats foto's!

Leuk om mede rattenlovers tegen te komen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:11

carr_friesje schreef:
Wat leuk een centraal topic!

Heb hier een gedumpte dame zitten.
Stond een dame bij de winkel stampij te maken omdat ze er vanaf wou, winkel wou d'r niet hebben dus is ze op hoge poten de winkel uit gelopen. Toen ik even later bij 't station kwam zag ik een zelfde soort doos liggen, dus trok die doos open en ja hoor... een heel bang dametje. Heb haar maar meegenomen en ze mag hier lekker blijven.
Ze is alleen zo 'vals' als de nacht richting handen. Als er een hand in de buurt is dan hangt ze erin.
Al loopt ze los door de woonkamer heen, heb je je hand op de grond liggen dan komt ze eraan lopen, snuft aan je hand en dan hapt ze in je hand en gaat ze ervandoor haha.

Heb haar helaas wel alleen zitten, durf haar niet te koppelen. Ben bang dat ze geen anderen in de buurt duldt. :(

Meet Swiebertje, de zwerver haha!
[ Afbeelding ]

Fijn dat je haar hebt meegenomen, maar wel heel jammer dat je haar alleen laat zitten... Waarom vermoed je dat ze niet met anderen kan?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:23

Nou ik heb altijd ratten gehad, en dat waren echt schatjes samen, maar die hadden we ook van jongs af aan.
Hadden er toen 5 in een 3laags konijnenflat.
Ben gewoon als de dood dat 't fout gaat en er gewonden vallen, Ben gewoon een beetje een schijterd denk ik :+
En dan zit ik wéér met een extra kooi en 2 ratten die alleen zitten omdat ze 't niet kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:23

Maar dan is dit ratje (wat gewoon een groepsdier is) dus de dupe van jouw gebrek aan lef, om het zo even te stellen. ;) Dat vind ik niet eerlijk naar het diertje toe. Ik heb zelden meegemaakt dat een rat niet gekoppeld kon worden.
Je zou met haar naar een opvang kunnen gaan om ter plekke te zien of er een ratje is waarmee het klikt, dan heb je begeleiding bij de kennismaking als je dat spannend vindt en je loopt niet het risico dat je met twee kooien zit.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:02

Wat doen jullie met de ratten met oud en nieuw?

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:05

Lichtje aan (doe ik standaard altijd) en zachtjes de radio aan.
maar eigenlijk heb ik nooit gemerkt dat ze er wat van meekregen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:08

Er wordt hier in de buurt wel altijd veel karbit (ofzo haha) geschoten. Echt van die hele harde knallen..