De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:11

Bedankt tot zover :D

Is de korrel van mijten of havens ook iets? Zo te lezen wel oké. Zijn er mensen die dat voeren?
Of is gewoon de korrel van de welkoop ook oké?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:52

Wij voeren hier nu de korrel van Havens en daar doen ze het goed op. Hier en daar voeren we soms bij met sience selective.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:59

NAIWHL schreef:
Goed geleerd :')

Ik schrok mij net het heen en weer. Ik telde maar 7 ipv 8 konijntjes. En iedereen groeit en doet het goed. Had zich 1 onder een mega bult met haar verstopt. Moest echt goed zoeken. Het is een wonder dat Checo niet kaal is met die hoeveelheid haar in het hok…

En gister waren ze er allemaal naast gaan liggen…

[ [url=m/srW8jX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag zitten ze er wel weer deels onder
[ [url=m/6Kiu5u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah zijn het er 8?
Met dat weer is het idd normaal dat ze wat schuiven. Hier kwamen ze ook stiekem piepen overdag en dan savonds terug braaf in nest.

Hier krijgen ze Science Selective.
Chester wel nog gemengd voer erbij van de aveve.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:12

Hier krijgen ze ook Science selective. Ik had eerst ook gemengd voer maar had hetzelfde probleem met de korrels niet willen eten. Toen ben ik overgestapt op de selective.

En als 'lekkers' krijgen ze een paar keer per week in een ander bakje wat konijnen musli van de welkoop met timohty grasbrokjes.

Verder krijgen ze elke dag een flinke pluk gras en diverse groentes, afhankelijk van wat ik in huis heb. Deze week is het witlof met bospeen. En natuurlijk de standaard plukken hooi :)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:13

monsera schreef:
Bedankt tot zover :D

Is de korrel van mijten of havens ook iets? Zo te lezen wel oké. Zijn er mensen die dat voeren?
Of is gewoon de korrel van de welkoop ook oké?

Ik voerde heel lang biksjes vd Welkoop. Alleen deed mijn oude nijntje, Rosie, vd winter ineens alsof ze deze niet meer lekker vond. Dus sindsdien is hoofddeel selective, gemengd met rest Welkoop.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:38

Het zijn er uiteindelijk inderdaad 8. Die hele kleine friemels gingen zo door elkaar dat ik eerst verkeerd geteld zal hebben. Het waren er 10, maar 2 hebben het niet gered.
En ik hoop ook echt dat het hierbij blijft en Gonnie niet nog een tweede keer gaat en Max ook niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:02

monsera schreef:
Ik geef mijn konijnen nu gemengd voer van de welkoop. Ze laten sinds 2 weken elke keer de donkere korrels liggen.
Ik ben eigenlijk op zoek naar wat anders.
Wat zou ik het beste kunnen geven?

Geen gemengd voer, maar een complete korrel.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:37

Ik ga voor nu voor de konijnen korrels van havens.

Verder ligt er altijd hooi. In de winter voer ik ze groentes bij. Meestal haal ik 3 verschillende soorten per week. Nu krijgen ze een aantal keer oer dag gras, paardenbloemen en klaviertjes. Elke ochtend een tak van de wilg.

Om deze 4 gaat het. 2 vrouwtjes en 2 gecastreerde mannetjes. De zwarte hoort er niet helemaal bij. Zo jammer dat ik denk zou ik er mss nog 1 of 2 vrouwtjes bij doen voor hem. Maar ja de ruimte is ook maar beperkt. De ren is 2 bij 5 Meter. Er staan 2 hokken in.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:39

Ik voer garvo brokjes. Heb nu 10 kilo gemengd voer gekregen. Misschien lukt het om de slechte eters wat beter aan het eten te krijgen.
Verder hooi, veel groente en soms wat fruit krijgen die van mij met af en toe wat van de vlinderstruik

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:08

Vrouwtjes erbij geeft ook nooit een garantie dat het dan dikke mik wordt en blijft. Ziva en Witje die hun hele leven bij elkaar waren kregen ook opeens enorme bonje. En Max die eerder nog wel bij Ziva (en ricciardo) in de wei zat, die kunnen elkaar ook niet meer luchten of zien.

Als je niet de ruimte hebt om het in nood op te kunnen delen, dan zou ik voorzichtig zijn met een grote uitbreiding erbij.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:15

Het lijkt erop dat Gonnie bezig is een nieuw nest te bouwen. Hele hok ligt overhoop en waar ze eerste nestje had heeft ze een nieuw holletje gemaakt. :oo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:24

Welkom bij Fokker NAIWHL :)).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:27

Het is bij de konijnen af...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:39

Oeps dat wordt weer een uitbreiding :))

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:47

Dan maar zo laten.
En er niet op gokken dat het goed kan gaan.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:57

Hopelijk houdt ze het bij een klein nestje en is Max niet dragend.

Wilde kijken dat evt alles kan blijven als merendeel dame is, maar kan de hele achtertuin naar konijnenparadijs om gaan bouwen anders…

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:59

Was jouw hele achtertuin niet al een konijnenparadijs dan? :+
Om je te steunen mag je hier al je baby konijnenfoto's kwijt. Dat nemen we graag op ons.

Overigens is mijn voedster op het moment hartstikke schijnzwanger. Misschien wil die wel een paar baby's adopteren? :')
Misschien houdt ze dan op haar van haar vriendje te plukken (die daar echt not amused van is, ik vond hem vanmorgen een beetje zielig tussen allemaal plukken van zijn eigen haar).

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:03

Nou ja, het is met elkaar ruim 40m2 aan konijnenren en hok, maar de hobby loopt zo wel een klein beetje uit de hand _O-

Laat ik het zo zeggen: ik heb niet meer de behoefte nu om op marktplaats ofzo naar konijnen te kijken.

Ik zal vanmiddag nog wel paar leuke foto’s van ze maken. :Y)

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:22

Wow 40m2 dat is wel een echt konijnen paradijs :P !

Hoe voeren jullie de konijnen trouwens? Misschien een gekke vraag zo, maar mijn mannetje vind het leuk om zijn voerbakjes om te gooien :D . Opzich vind ik dat niet erg, dan kunnen ze het lekker van de grond eten. Maar ik zag gisteren de eerste mieren in de ren. Daar ben ik iets minder blij mee :x .
Hij doet het met de bak waar biks in zitten en ook de groentes worden door de hele ren mee genomen.
In het binnen hok voeren is geen optie, ik zag hem gisteren met een blad witlof in z'n bek van het trapje af race :D .

Ik zat te denken aan zo'n voerbak: https://www.petsplace.nl/platepet-beton ... gLV6fD_BwE

Misschien is die kwa vorm lastig op te pakken en wellicht ook wat zwaarder? En dan 2 stuks, 1 voor de biks en 1 voor groenvoer. Of misschien heeft iemand een andere goede tip?

Ik heb nu ronde stenen bakjes, met zo'n rand naar binnen toe. Eigenlijk zouden ze die al lastiger moeten kunnen pakken.
Het is trouwens alleen het mannetje die dit leuk vind, het vrouwtje laat de bakjes netjes staan :Y) .

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:53

Zo'n dergelijke voerbak staat hier ook wel en zijn ze hier nog niet mee aan de wandel gegaan.
Maar ook ronde stenen gaan ze hier niet mee aan de wandel. Garantie kan je met konijnen nooit geven :')

Fruit/groenten gooi ik hier eigenlijk standaard op de grond.
Laatst bijgewerkt door NAIWHL op 13-05-22 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:59

Ik heb een grote graniet-achtige bak. Die krijgen ze niet om. Hun groente, brokjes en kruidenmixen gaan daarin. Hooi krijgen ze op de grond of in een ruif.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:54

San87, heb je misschien een foto?

En inderdaad, nooit garantie met de konijnen hahaha. Groenten geef ik eindelijk ook altijd op de grond. Tot ik gisteren een mieren kolonie in de weer zag

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:17

Oeska schreef:
Om je te steunen mag je hier al je baby konijnenfoto's kwijt. Dat nemen we graag op ons.

Bij deze nog een paar van vandaag… op de kop af 14 dagen oud…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:30

Hier sinds vd week 2 nijntjes die weer buiten wonen. Helemaal gelukkig. Alleen komen ze op de etensmomenten weer even gezellig binnen kijken, als we de keukendeur open hebben _O-

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:23