Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:04

Had ook niet onze voorkeur, maar we hebben 1 kleed neergelegd omdat de rest een eikenhouten vloer is, en dat snel glijdt. Zeker met het oog dat we voorzichtig moeten zijn met de heupen, was dit meer een verplichting dan voorkeur. _O-

Voor nu wordt het even op de knieën, maar die bezem ga ik ook eens maar kijken. Thanks!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:39

Hier ook hoor.
Als Jaxx z'n kleedje kapot bleef knagen dan krijgt ie niks meer. Gelukkig doet Jaxx dat niet

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:50

Haren tip,naakies! :+

Thanks dames dat ga ik regelen met de fokker.

En eerlijk is eerlijk als ik zelf loops moet worden kan ik die kinderen soms ook wel opvreten :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:13

Ik gebruik gewoon mijn “aftrekker” weet niet hoe dat officieel heet ofz. Hetgene dat je gebruikt om te dweilen. Is dus ook van rubber en werkt super goed. Wij hebben in de woonkamer tapijt liggen want we hebben nog geen officiële vloer. Dus dan “borstel” ik daarmee tot hoopjes en dan stofzuigen :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:03

Bedankt voor de complimenten over Lyn, skippy ik vind het kortere haar ook heerlijk. Ook weinig verharen in tegenstelling tot Guinness. En ook niet zo snel vies :+

Qua loops durf ik niks te zeggen. Dat duurt hier hopelijk nog wel even

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:08

Ik heb het met de raamzemer gedaan, snap nu ook heel goed waarom je een bezem hebt. :') Ben nu doodop. Maar kleed is weer helemaal schoon naar mijn zin. Echt, vandaag was het toppunt dat ik me er aan ergerde.

Edit: ik word wel een beetje moe van de hoeveelheid mensen die de fokker van Zhiva willen weten puur vanwege haar uiterlijk. Lezen mensen überhaupt nog wel in als ze een hond nemen? :=

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:49

Zou zo’n rubber veger niet werken?Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:54

Wat een knappe pups komen er voorbij! Die pinscher, zucht <3.

Scout vandaag voor het eerst 'echt' alleen gelaten tijdens een klein wandelingetje met AJ, na veel voorbereidingen en oefeningetjes. Camera erop en gaan. Hij deed 't super!. geen piep gegeven, netjes een kwartiertje gekauwd totdat we weer terug waren. Knappe pup.

Wij hebben 3 grote antislip matten (soort deurmatten op rol, kun je bij de xenos stukken van kopen) door het huis liggen. Oorspronkelijk voor AJ en toen laten liggen, nu liggen ze er ook voor Scout. We hebben ook nog een groot vloerkleed in de kamer liggen, dus het is bijna nergens glad.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:55

Daar had Skippy het over inderdaad. Heb die nu niet in huis maar vind het wel een goede aanrader. Een kleedje van 2 bij 3 ongeveer heeft me gesloopt. _O- Hond met veel haar heeft zijn nadelen. :')

Edit: wat fijn zeg, ZoZenn!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:04

Hoe groot zijn die matten?
Kan je die ook gebruiken om op te trainen? Ik ben Jinn trucjes aan t leren maar soms echt te glad bij mij

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:11

Wat goed van Scout Zozenn +:)+

Wij hebben twee van deze besteld beide 80 x 270 cm (maar €13 pst!) voor onze golden pup, ivm glad laminaat. Liggen nu in de keuken en gang. Ze verhaart nog niet echt nu, maar met de Dyson die we hebben zou het hopelijk te doen moeten zijn straks O:)

https://www.tapijtkeuze.nl/karpet-buad.html
Heb express de beige variant gekozen want dan zie je de haren hopelijk minder :D

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:32

Voor degene die hun pup een tuigje om hebben met wandelen, welke is fijn? Mijn JR wil ik graag een tuigje om doen want ik ben bang dat ze ontsnapt of haar nekje bezeert met de rare capriolen die ze uithaalt met aan de riem leren lopen.. :')

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:35

Majabeest, wij hebben een Y-tuig van dogs Copenhagen. Nu hoor ik van anderen ook goede ervaringen met andere Y-tuig merken. :j

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:11

Jaa, ik ben super trots op mijn ventje!

JesdaJinn schreef:
Hoe groot zijn die matten?
Kan je die ook gebruiken om op te trainen? Ik ben Jinn trucjes aan t leren maar soms echt te glad bij mij

2m x de lengte die je zelf kiest. Ik heb 2 van 2m x 5m naast elkaar liggen, zo hebben ze het grootste deel van de woonkamer wel gecovered. Kostte iets van 24€ geloof ik.

Je kunt ze prima gebruiken voor trucs en om op te trainen, doe ik zelf ook wel eens. Ze zijn best dik, waardoor ze ook wel wat dempen, en zijn ook bovenop antislip genoeg zodat de honden niet uitglijden.

Scout heeft de 'gewone' van trixie, die voldoet voor nu prima. Zodra hij uitgegroeid is, ga ik kijken welke goed past voor hem. Zig heeft de Frenkiez, maar die draait te makkelijk. AJ heeft de Dog Copenhagen, maar die past hem niet helemaal goed (voor te smal, achter te breed).

Als je bang bent dat je pup uit een tuigje ontsnapt (en alle y-tuigje kunnen af, zeker bij kleine hondjes. Halsbanden niet, als je die op de juiste lengte hebt.), dan zou ik een halsband + tuig omdoen en een dubbele lijn aan tuigje + halsband klikken. Glipt je pup dan toch per ongeluk uit het tuig, heb je 'm nog aan de halsband.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:00

Ben ik de enige die Jaxx meteen een dag later direct los liet lopen. Met Jinn, zonder andere honden..

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:03

Pff, ging weer even heel hard hier ;)
En inderdaad, bewust iemand negeren doe ik niet en helaas is Curse er niet, die maakte altijd van die mooie bijleesposten.
En voor iedereen die twijfelt, gewoon foto's blijven posten hoor, ik vind het leuk.
Haren op een kleed, ik heb een dyson met zo'n roterende borstel, ideaal daarvoor.
Tuigje, Roetsj heeft een tuig van justfordogs en voor mijn toekomstige pup heb ik alvast een DogCopenhagen tuig overgenomen van iemand.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:07

JJ, nee hoor, Zhiva ging ook gewoon los. Begreep dat zeker op die leeftijd, ze de eigenaar wel volgen. Geen idee of het waar is maar hier ging het goed.

Fannetje, zo'n stofzuiger kunnen we overwegen maar we oefenen op dit moment met haar angst voor de stofzuiger. Gaat overigens nu wel beter. :D

ZoZenn, nooit geweten dat ze uit een Y-tuig kunnen stappen. :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 20:13

Nayomie schreef:
JJ, nee hoor, Zhiva ging ook gewoon los. Begreep dat zeker op die leeftijd, ze de eigenaar wel volgen. Geen idee of het waar is maar hier ging het goed.

Fannetje, zo'n stofzuiger kunnen we overwegen maar we oefenen op dit moment met haar angst voor de stofzuiger. Gaat overigens nu wel beter. :D

ZoZenn, nooit geweten dat ze uit een Y-tuig kunnen stappen. :P

Typerend. De pups vonden hier de stofzuiger geweldig. Een dyson. In de nieuwe huisjes bang voor de stofzuiger. Baco ook. Maar door dat wij zo fan zijn van dyson kochten hun er ook eentje. Baco spontaan niet meer bang van de stofzuiger.

T zelfde met onze katten. Die schoten altijd weg als ze de stofzuiger zagen. Sinds de dyson kan ik zelfs de krabpaal zuigen als ze erop zitten.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:22

Als nieuweling hier vind ik bijlezen en reageren ook best lastig, voelt nog wat onpersoonlijk zeg maar, maar ik vind het allemaal wel erg leuk en enorm leerzaam :j

@majabeestje, wij hebben een tweedehandse Dog Copenhagen gekocht en vind het een mooi ding en past netjes :)

En Mona foto’s, dag 3 <3

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:29

JesdaJinn schreef:
Ben ik de enige die Jaxx meteen een dag later direct los liet lopen. Met Jinn, zonder andere honden..

Ik had deze net gemist zag ik.
Maar ik had Roetsj ook de volgende dag los hoor, was nog wel een uitdaging met een pup die alles en iedereen leuk vond.
Maar ook dat is goed gekomen....

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:36

Nayomie schreef:
ik word wel een beetje moe van de hoeveelheid mensen die de fokker van Zhiva willen weten puur vanwege haar uiterlijk. Lezen mensen überhaupt nog wel in als ze een hond nemen? :=

Nope. Doen ze zeker niet ;)
Ik ben ook wel eens staande gehouden met de vraag waar ik een beige border terrier gevonden heb, die wilden ze ook... **Zucht** 8)7
Uitgelegd dat hij dat echt niet is, en dat ik hem ook niet zou aanraden als je denkt dat ze zo zijn als border terriers :n
Het summum ooit: waar je zo'n handige kleine labrador kon vinden. Ja, echt.
Toby is natuurlijk niet zuiver. Maar hoe verwar je 10kg hond met een labrador, HOE DAN?

Dus nee, mensen lezen zich echt niet in ;) die zien iets, en die willen dat hebben. Klaar. En waar heel veel mensen vermoedelijk echt beter af zouden zijn met een hond uit de retriever groep, bij voorkeur showlijn zodat het jachtinstinct gematigd is, lopen heel veel mensen nu enorm gefrustreerd achter enorm gefrustreerde honden aan, uitgezocht op uiterlijk...
(Uiteraard speelt uiterlijk mee hè, sommige dingen spreken je gewoon niet aan, maar kies geen herder als je beter af zou zijn met een labrador, en geen podengo als je een herder mens bent ;) )

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:50

fannetje schreef:
JesdaJinn schreef:

Ik had deze net gemist zag ik.
Maar ik had Roetsj ook de volgende dag los hoor, was nog wel een uitdaging met een pup die alles en iedereen leuk vond.
Maar ook dat is goed gekomen....

Maar liepen jullie dan al op straat de eerste dag na het ophalen/thuisbrengen? Of meteen met de auto mee naar het bos oid? Hoe moet ik me ‘meteen los’ voorstellen?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:50

Toch een goed teken dat je een knapperd hebt Nayomie!
Ik vind Zhiva ook super knap!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 21:01

Nayomie; wil je een eerlijk of een sociaal wenselijk antwoord :o

In t eerlijke;
Nee. Mensen lezen zich veel te vaak niet in. En willen vooral zelf 0,0 onderzoek doen.
Ik ben zaterdag naar de reu gaan kijken om te kijken of hij in t echt net zo bevalt als “op papier” en ik wil een klik hebben met een hond.
Daarna iedereen op de lijst geïnformeerd.
Vooral omdat ie net iets buiten de verwachtingen valt die mensen van mij hebben mbt testen.
Waar ik voor kan begrijpen dat niet iedereen daar op zit te wachten.
Nou je wil niet weten hoeveel mensen al een andere pup hadden of bij een andere pup gaan kijken. (En dan heb ik pas een krappe maand een wachtlijst ;) )
Vervolgens ook mensen die afhaken om de testen/uitslagen en vervolgens bij een fokker op de lijst gaat staan die zegt dat testen niet belangrijk zijn want t is allemaal gezond en hd en ed komt amper voor in ons ras.

Daar heb ik dus een uur t belang van testen uit gelegd maar ook t belang om verder te kijken dan puur de testen.
Maar wel verteld dat ze bij mij van de lijst is gehaald.
En dat soort gesprekken echt meerdere keren per week.
Net als t advies vanuit de rasvereniging mbt blauwfok en adviesprijzen. En als je dat aan hun neus hangt omdat ze beginnen te janken dat de hondjes iets mankeren of omdat de in de zoveelste f*ucker getrapt zijn dan is het; “oh dat wist ik niet”

Nee ik krijg daar echt neigingen van ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:03

woepsie90 schreef:
Maar liepen jullie dan al op straat de eerste dag na het ophalen/thuisbrengen? Of meteen met de auto mee naar het bos oid? Hoe moet ik me ‘meteen los’ voorstellen?

In de auto, losloop gebied en los.
Aan de weg is Jaxx en Jinn gewoon vast