Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:37

ZoZenn schreef:
Helaas compleet uit de buurt :(. Er zitten hier 2 hondenscholen met fijne agility lessen, maar beide helaas alleen beginners -O- . Zij geven dus wel gevorderden workshops, waar ik altijd aan mee doe.

Zondag ook weer workshop, eens kijken wat hij dan gaat doen. Als hij weer dichtklapt, gaan we gewoon lekker wat anders doen.

En eens met een beginnesles mee doen? Om te kijken of hij hetzelfde doet, of maakt dat niet uit?

Voor de reu eigenaren onder ons, trekt die van jullie ook enorm naar jullie toe ipv de man? :P

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:40

gribaldi schreef:
ZoZenn schreef:
Helaas compleet uit de buurt :(. Er zitten hier 2 hondenscholen met fijne agility lessen, maar beide helaas alleen beginners -O- . Zij geven dus wel gevorderden workshops, waar ik altijd aan mee doe.

Zondag ook weer workshop, eens kijken wat hij dan gaat doen. Als hij weer dichtklapt, gaan we gewoon lekker wat anders doen.

En eens met een beginnesles mee doen? Om te kijken of hij hetzelfde doet, of maakt dat niet uit?

Voor de reu eigenaren onder ons, trekt die van jullie ook enorm naar jullie toe ipv de man? :P

Dit is best slim inderdaad, kan ik wel eens doen. Ben voor de licentie toch nog lid van die andere hondenschool :j.

Mijn ene reu trekt ontzettend naar mij toe en heeft dat altijd al gedaan, mijn andere reu ook wel naar m'n vriend maar net wat meer naar mij. (hij is wel 'mijn hond', dus dat maakt ook uit)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:43

Ja ik dacht wellicht een andere druk oid. Niet geschoten is altijd mis :P

Oke grappig, doet die van ons ook. Nou niet altijd heel leuk want als ik wegga dan breekt hij de "boel" af met zijn gejank :') . Terwijl als ik thuis ben maar een gil hoef te geven en hij verder gaat met slapen.
Maar hoe is dit het beste te verhelpen?

Spoiler:
Ik moet echt werken dus ik kan niet thuis blijven :+ Zou best willen maar hee moet ook geld verdiend worden :Y)

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:47

Ik heb altijd reuen gehad en geloofde hier ook echt in omdat ze dat altijd zeiden maar heb nu een teef en had daar echt schrik voor. Ze gaat wel bij mijn vriend om hard te stoeien en te "vechten" maar ze luistert 100x beter naar mij en voor al de rest komt ze bij mij.. :) Maar ik doe dan ook alles met en voor de hond

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 14:55

ZoZenn schreef:
kiwiwitje schreef:
Zou het kunnen dat het een combinatie van verschillende factoren is?

- hij kan misschien slecht tegen druk, is gevoelig op sfeer.
- jij hebt een slechte ervaring met andere hondenscholen, dus je hebt zeer waarschijnlijk een andere gemoedstoestand in je hoofd.
- dan gaat het op wedstrijd en in de les ook nog eens ''slecht'' en jij gaat je zorgen maken wat er aan de hand is en bent een beetje teleurgesteld dat het niet lekker gaat/of je baalt/bent ''verdrietig'' dat de hond er geen plezier meer in heeft.

Tel dat bij elkaar op en je komt neerwaarts te zitten.

Thuis, hoe klunzig ook, geen druk; lekker relax en spelen. Demo's precies t zelfde, puur voor de fun. Dus een totaal andere gemoedstoestand.

Dit zou op zich kunnen. Ik heb niet het 'idee' dat ik me anders opstel op training en op wedstrijd, ik doe juist ontzettend m'n best op een latida we lopen gewoon gezellig een rondje vibe omdat hij dus zo sfeergevoelig is. Als ik ook maar 1 seconde teleurgesteld ben als hij bv een sprong van de verkeerde kant neemt, dan wordt hij direct onzeker. Dat was altijd al zo. Dus ik doe altijd overdreven blij :').
Die houding tov hondenscholen kun je best gelijk in hebben, ben wel behoorlijk sceptisch geworden. Kan zijn dat hij dat overneemt, hij is op training ook overdreven reactief waar hij dat normaal nooit meer zo is (herplaatser).

Thuis is sowieso alles leuk en doe ik steeds Zig en AJ omstebeurten, dus dan fokken ze elkaar ook wat op :').

Ik heb ook niet het idee dat hij minder ziet? Qua hoe hij zich verder gedraagt in/om huis. Ik moet wel zeggen dat hij vrij klein is en de bovenkant van de kattenloop niet kan zien als hij erop loopt zoals AJ dat zou zien. PRA zit ook niet in het ras, maar bedankt voor de tip!

De binnenwedstrijden vindt hij vooral te druk en te luid. Ik denk dat ik die volgend jaar gewoon ga overslaan, dit was het eerste jaar dat ik ze wel deed, hij houdt sowieso niet van hutje mutje met andere honden en mensen en buiten hebben we daar gaan last van.

heel zweverig, maar onbewust kun je veel aangeven met je eigen gevoel. Heb er hier ook zo eentje lopen die echt de irritant kleine dingen oppikt.
Ik merk dat bijvoorbeeld met wandelen. Blijkbaar zijn mijn vriend en ik minder relax in het bos ivm minder overzicht. Dan loopt zij ook verre van relax. Maar waar wij relax zijn, doordat we alles kunnen zien, is zij relax en zelfs speels.

Maar je kan ook teveel je best willen doen. Dat ontzettend je best doen is ook ''toneelspel''. Want je weet dat hij dat nodig heeft. Je bent zelf niet ''extreem blij'' je speelt extreem blij. En dat merken ze en geeft ''gemengde signalen''.

Wil niet zeggen dat dit het probleem is, maar wie weet :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:58

Ik denk eerlijk gezegd dat je te snel teveel wilt en dat voor hem niet duidelijk is wat er verwacht wordt, daarbij komt dat op wedstrijd een hartslag & nervositeit omhoog gaan en dit behoorlijk drukt op een hond. Als je een hond hebt die daar gevoelig voor is en makkelijk op reageert dan is 1+1 al snel 2.

Persoonlijk zou ik niet meer op wedstrijd gaan en voorlopig terug naar de basis, lekker terug naar hufterproof parcoursen waarbij plezier en beloning voorop staan.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:01

Hey hallo! Ik kom even inbreken in jullie topic. Wie heeft er ervaring met een pup/hond erbij? Ik twijfel of het nu wel of niet leuker is voor mijn hond......

Ik heb een heel lief teefje van nu 4 jaar. Ze is gehoorzaam, gezellig en dol op rennen met andere honden. Soms denk ik dat het voor haar leuker is samen met een andere hond te spelen en liggen in huis...het is toch een roedeldier en wij zijn nog steeds geen hond..... Als er een hond op bezoek is mogen ze mee eten enz dus daar verwacht ik geen problemen. Maar ik hoor wisselende verhalen over een hond erbij.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:07

Djoopie schreef:
Hey hallo! Ik kom even inbreken in jullie topic. Wie heeft er ervaring met een pup/hond erbij? Ik twijfel of het nu wel of niet leuker is voor mijn hond......

Ik heb een heel lief teefje van nu 4 jaar. Ze is gehoorzaam, gezellig en dol op rennen met andere honden. Soms denk ik dat het voor haar leuker is samen met een andere hond te spelen en liggen in huis...het is toch een roedeldier en wij zijn nog steeds geen hond..... Als er een hond op bezoek is mogen ze mee eten enz dus daar verwacht ik geen problemen. Maar ik hoor wisselende verhalen over een hond erbij.

Er zijn maar weinig honden die geen waarde hechten aan een maatje van formaat! Dus als je de plaats, tijd en geld hebt voor een tweede, zeker doen!

En het verschil één of twee merk je niet. :D Het is zo gezellig!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:13

Heb daar ook wel schrik voor. Heb nooit 2 honden samen gehad. Vraag mij dan zo van die domme vragen af: ga ik dat wel kunnen met 2 honden wandelen? en gaat Naya dan nog zo komen knuffelen met mij ? of ga ik niet meer belangrijk zijn? etc etc hahaha :+ _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:19

xLaraaj schreef:
Heb daar ook wel schrik voor. Heb nooit 2 honden samen gehad. Vraag mij dan zo van die domme vragen af: ga ik dat wel kunnen met 2 honden wandelen? en gaat Naya dan nog zo komen knuffelen met mij ? of ga ik niet meer belangrijk zijn? etc etc hahaha :+ _O-

Geen zorgen! Alle honden komen nog lekker knuffelen en liefde brengen. Tijdens het wandelen ben ik niet meer zo belangrijk, dan rennen ze samen en spelen en snuffelen en halen zo nu en dan kattenkwaad uit. :+

Wandelen aan de riem is een kwestie van opvoeden. Ik loop dagelijks met onze vijf. Maar heb er geregeld negen, en afgelopen weekend elf aan de riem. Ook dat gaat prima.

Enige uitdaging zit aan het aanlijnen, ik moet altijd even de hond bij de riem zoeken. :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:23

Och de staffiepups gaan ook zo hard, echt leukerds!

Ik hoop dat je het plezier voor de agility terug kan vinden Jade. Maar als hij al onzeker is en er staan allemaal schreeuwende apen op het veld kan ik me voorstellen dat dat best wel intimiderend is.

Wel een interessant onderwerp: hebben jullie honden een voorkeursbaas? :+
Ik merk het hier nog niet echt, hij luistert naar ons allebei goed gelukkig. Maar volgens mij is mijn vriend wel zijn stoeibuddy, lekker lomp doen samen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:25

Ik zou ook niet meer minder honden willen. Heb er nu 3 en is gewoon echt zalig. Hoe hard die 3 aan elkaar hangen. En ja hoor. Ze kunnen rima los van elkaar dingen doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:28

Simoonzel schreef:

Ik hoop dat je het plezier voor de agility terug kan vinden Jade. Maar als hij al onzeker is en er staan allemaal schreeuwende apen op het veld kan ik me voorstellen dat dat best wel intimiderend is.

Ik merk het hier nog niet echt, hij luistert naar ons allebei goed gelukkig. Maar volgens mij is mijn vriend wel zijn stoeibuddy, lekker lomp doen samen.

Puk, Guinness en Dana zijn van mij, Harvey en Abbay zijn van Kay.

Ik train ook mijn honden en hij de zijne, alleen met Harvey doe ik balans en hoopers omdat Kay daar het geduld niet voor heeft en niet werkt met sturen en vooruit werken, ik wel, en Kay traint met Guinness omdat ik er niet meer mee overweg kon.

We nemen ook geregeld de honden zo verdeeld mee, of alleen één hond.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:34

Djoopie schreef:

Gewoon doen als je er tijd en geld voor heb ! een hond zou het altijd prettig vinden om een maatje thuis te hebben! Wij hebben nu een ongeveer maandje een puppy erbij . Onze teckel van 5 vindt het helemaal geweldig en prima. en natuurlijk is het in het begin even wennen voor iedereen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:45

kiwiwitje schreef:
heel zweverig, maar onbewust kun je veel aangeven met je eigen gevoel. Heb er hier ook zo eentje lopen die echt de irritant kleine dingen oppikt.
Ik merk dat bijvoorbeeld met wandelen. Blijkbaar zijn mijn vriend en ik minder relax in het bos ivm minder overzicht. Dan loopt zij ook verre van relax. Maar waar wij relax zijn, doordat we alles kunnen zien, is zij relax en zelfs speels.

Maar je kan ook teveel je best willen doen. Dat ontzettend je best doen is ook ''toneelspel''. Want je weet dat hij dat nodig heeft. Je bent zelf niet ''extreem blij'' je speelt extreem blij. En dat merken ze en geeft ''gemengde signalen''.

Dat is denk ik wel zo, ik doe echt m'n best om constant super blij te doen. Eigenlijk wil ik gewoon winnen en ben ik best fanatiek :'). Hij ook wel en als hij zich op zijn gemak voelt is het prima, maar als hij zo geïntimideerd is dan kan ik me echt niet fanatiek opstellen. Ik zal er eens op letten :j.

KimD schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat je te snel teveel wilt en dat voor hem niet duidelijk is wat er verwacht wordt, daarbij komt dat op wedstrijd een hartslag & nervositeit omhoog gaan en dit behoorlijk drukt op een hond. Als je een hond hebt die daar gevoelig voor is en makkelijk op reageert dan is 1+1 al snel 2.

Persoonlijk zou ik niet meer op wedstrijd gaan en voorlopig terug naar de basis, lekker terug naar hufterproof parcoursen waarbij plezier en beloning voorop staan.

Ik denk zelf wel dat hij weet wat er van hem verwacht wordt, zo thuis doet hij het prima. Het kan wel zijn dat hij met stress zo overprikkeld raakt dat hij zich niet meer kan concentreren.

Ik zat zelf ook zoiets te denken inderdaad, bij workshop mag ik altijd aangeven wat ik wil doen dus ik zal zondag eens vragen of ze wat race parcoursen wil uitzetten zonder wip/palen. Die vindt hij altijd wel erg leuk.

Wedstrijden had ik ook al uitgesteld tot eind april/begin mei, even rust.

Qua 2 honden heb ik nooit spijt gehad. Wij hadden altijd 1 Beagle, toen ben ik uit huis gegaan en heb ik Zig erbij gedaan voor mezelf. Onze Beagle had nooit interesse in andere honden en leek prima blij. Ik kwam vaak thuis in het weekend en what do you know, ze bloeide helemaal op door Zig. Waar ze op 10 jarige leeftijd oud leek te worden, was ze blijkbaar gewoon eenzaam en werd ze weer helemaal fit. Na haar overlijden zag ik Zig vereenzamen, dus heb ik AJ erbij gedaan. Hoewel hij hem soms helemaal zat is ( :') ), is hij veel vrolijker met dan zonder maatje.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 21-03-19 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:45

Ik zou het ook doen. Heb nu wel eem beetje spijt dat ik niet toch gewoon ook nog een pup uit het nest erbij genomen heb :')
Onze oudere hond is echt opgeleefd met onze pup erbij! Heeft een paar weken geduurd maar nu hebbem ze het zo leuk samen.

Voorkeursbaas.. nee ze knuffelt en speelt met ons beide heel graag. Maar naar mij luistert ze beter. Maar ook wel logisch, mijn vriend traint niet echt veel met haar.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:48

Ok bedankt voor alle antwoorden! Jullie bevestigen mijn gedachten al. :) mocht ik een pup gaan aanschaffen zien jullie mij hier weer terug :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:54

Uk lees straks bij. Als iemand t nog zoekt, fokker waar Bo vandaan komt verkoopt k9 tuigen in de maat 0 (2e hands) dus als iemanr zoekt...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 15:56

Djoopie schreef:

ik zeg doen! Je kan een andere hond als maatje nooit vervangen als mens zijnde. En mijn hond veranderde er ontzettend van (positief! )

xLaraaj schreef:

Ja joh, makkelijk. Gewoon een kwestie van opvoeden. En je bent net zo belangrijker, alleen minder speelgoed :P

Simoonzel schreef:

Jep, ik ben de baas, vriendlief is speelgoed. Voor zekerheid als ze iets niet vertrouwen of niet fit zijn komen ze dus ook naar mij. Met de katten hetzelfde. Ze luisteren dan ook beter naar mij dan mijn vriend :)

ZoZenn schreef:
kiwiwitje schreef:

Dat is denk ik wel zo, ik doe echt m'n best om constant super blij te doen. Eigenlijk wil ik gewoon winnen en ben ik best fanatiek :'). Hij ook wel en als hij zich op zijn gemak voelt is het prima, maar als hij zo geïntimideerd is dan kan ik me echt niet fanatiek opstellen. Ik zal er eens op letten :j.

Succes! :D wie weet is het de oplossing :) hier wel. Als ik nu een bui heb dat ik niet lekker in mn vel zit of teleurgesteld ben laat ik haar met rust. Daar heeft zij het meeste aan. Maar misschien kun je hem met supplementen iets zekerder maken rondom de training om te beginnen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:31

Gibraldi, mijn reu en zijn beide sletten. De cattle dog heeft wel een hele sterke voorkeur voor mij maar de +-tien mensen die hij leuk vindt gaat voor iedereen de poten wijd. Letterlijk.

Dexter is ook een slet voor iedereen maar dan ook werkelijk iedereen. Dat is gewoon niet leuk meer :')

Djoopie, de hond van mijn moeder is ook een oude chagrijn die alle honden wegsnauwt. Maar toen hij twee twee maanden bij ons was realiseerde hij zich na een paar weken dat het toch wel heel leuk kon zijn om samen op de bank te liggen en samen te rennen. Ik ken maar weinig honden die geen maatje willen.

ZoZenn, mocht je eens een laagdrempelige proefles willen volgen met iemand die echt naar jou kijkt kan ik zeker mijn hondenschool aanraden. Ik ben het niet altijd eens met wat ze zeggen en hun methode maar ze laten wel duidelijk zien dat veel bij het baasje lag.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:31

Afbeelding
Mn broertje kwam thuis en gaf geen aandacht (die komt in pak thuis dus geen hondenharen svp :P)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 22:21

Haha daar was ie t niet mee eens Denies!

Knuffeltijd <3

Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:28

Ow kiwiwitje <3

Ik ga proberen te slapen zou zomaar de laatste rustige nacht kunnen zijn :=

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:40

Oh guppie puppy <3

Spannend candalisa