kiwiwitje schreef:Zou het kunnen dat het een combinatie van verschillende factoren is?
- hij kan misschien slecht tegen druk, is gevoelig op sfeer.
- jij hebt een slechte ervaring met andere hondenscholen, dus je hebt zeer waarschijnlijk een andere gemoedstoestand in je hoofd.
- dan gaat het op wedstrijd en in de les ook nog eens ''slecht'' en jij gaat je zorgen maken wat er aan de hand is en bent een beetje teleurgesteld dat het niet lekker gaat/of je baalt/bent ''verdrietig'' dat de hond er geen plezier meer in heeft.
Tel dat bij elkaar op en je komt neerwaarts te zitten.
Thuis, hoe klunzig ook, geen druk; lekker relax en spelen. Demo's precies t zelfde, puur voor de fun. Dus een totaal andere gemoedstoestand.
Dit zou op zich kunnen.
Ik heb niet het 'idee' dat ik me anders opstel op training en op wedstrijd, ik doe juist ontzettend m'n best op een latida we lopen gewoon gezellig een rondje vibe omdat hij dus zo sfeergevoelig is. Als ik ook maar 1 seconde teleurgesteld ben als hij bv een sprong van de verkeerde kant neemt, dan wordt hij direct onzeker. Dat was altijd al zo. Dus ik doe altijd overdreven blij

.
Die houding tov hondenscholen kun je best gelijk in hebben, ben wel behoorlijk sceptisch geworden. Kan zijn dat hij dat overneemt, hij is op training ook overdreven reactief waar hij dat normaal nooit meer zo is (herplaatser).
Thuis is sowieso alles leuk en doe ik steeds Zig en AJ omstebeurten, dus dan fokken ze elkaar ook wat op

.
Ik heb ook niet het idee dat hij minder ziet? Qua hoe hij zich verder gedraagt in/om huis. Ik moet wel zeggen dat hij vrij klein is en de bovenkant van de kattenloop niet kan zien als hij erop loopt zoals AJ dat zou zien. PRA zit ook niet in het ras, maar bedankt voor de tip!
De binnenwedstrijden vindt hij vooral te druk en te luid. Ik denk dat ik die volgend jaar gewoon ga overslaan, dit was het eerste jaar dat ik ze wel deed, hij houdt sowieso niet van hutje mutje met andere honden en mensen en buiten hebben we daar gaan last van.