Gelukkig nieuwjaar! Hier ook gord met de konijntjes . Lag wel wat zaagsel op de grond, dus denk dat ze een keer goed zijn geschrokken, maar ze aten, dronken en schooierde alweer goed
Hier was Pumba behoorlijk bang. Guus lag voor haar, stoere bink
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 09:52
Super lief!
Coconut
Geplaatst: 02-01-19 14:33
Het nieuwe konijn komt dit weekend als het goed is! Had een tijdje niks meer gehoord en was benieuwd of het nog door zou gaan, maar ze komt haar dit weekend brengen.
Vraagje; kan het konijn in een 1.40m x 0.60 m kooi overdag en dan de hele avond los (van 16.30 u tot 22.00 uur? Ik probeer zo snel mogelijk een grotere ruimte voor haar te maken, maar momenteel is dat even heel lastig (schoonmoeder in het ziekenhuis en heb haar hond als logé zeker tot eind volgende week )
En advies gevraagd; madame zit al 3 jaar alleen in een heel klein kooitje. Die kooi flikker ik straks dan ook zo snel mogelijk weg! Mevrouw komt even binnen te staan tot het buiten beter weer is. Voor haar wil ik uiteraard een leuk gecastreerd mannetje vinden, maar doe ik dat nu al of straks in het voorjaar in het nieuwe hok gelijk buiten? Ik ben er nog niet over uit, wat vinden jullie?
noviceh
Geplaatst: 02-01-19 18:25
Even in een kleinere kooi overleefd een konijn toch wel? Ik zou zsm op zoek gaan naar een maatje ben je die gekke voorjaarskriebels ook een beetje voor!
Coconut, alles beter als dat kleine hok waar ze nu in zit vind ik, zeker als ze ook nog los mag en er een zsm een grotere ruimte voor haar komt! Vind het ook tof dat je dit konijntje opvangt
Zou ook gewoon zsm op zoek gaan naar een nieuw maatje, dat zal haar denk ik ook heel goed doen.
Een weekje in een kleine kooi overleefd ze wel hoor! Ik zou ook op korte termijn een maatje zoeken, of je moet geen 2 konijnen binnen willen dan wachten tot het voorjaar maar voor haar zou het natuurlijk leuker zijn als ze nu al een maatje krijgt Beste is maatje zoeken voor je een definitieve ruimte hebt voor haar, dan heb je nog neutraal terrein ook
Dat maar doen dan. Ik twijfelde ook. Probleem is dat ze binnen moet zitten nog... Buiten is de ruimte er,maar binnen
Ja... enorme beestenboel zo hier maar ik vind dit zo ontzettend sneu!
Edit:
Plan B bedacht !
Konijn gaat naar binnen in een grote kooi (140 of 160 cm) die ik straks ga bestellen op internet . Op internet ga ik een maatje zoeken, hopelijk via het asiel hier en dan wil ik haar ook gelijk laten enten in het asiel als het kan. Dan gaat ze in het voorjaar naar buiten met haar maatje en komen ze in het hok waar nu de cavia's nog in zitten. Dit zijn al oudjes, dus die vinden het vast niet erg om lekker binnen te zitten .
Buitenhok is dan 180 x 90 cm. Kan geen ren aan, maar ze mag vaak genoeg dan los in de tuinkamer huppelen . Wel wat minder ruimte dan de twee reuzen hier, maar alsnog krijgt ze een véél beter leven dan ze nu heeft!!!
Gelukkig! Ik zit dan echt te twijfelen of ze wel genoeg ruimte heeft, ook straks buiten , maar volgens mij komt dat wel goed Hok is echt heel breed en vrij lang. Ook is het hok hoog.
Een kleintje dus, wordt even wennen
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 23:55
Knap konijnen kind ! Als Dolfje haar Weerwolfje heeft kom ik ze bewonderen!
Anoniem
Geplaatst: 02-01-19 23:57
Wat is ze leuk , wachtend op haar gouden mandje
Had vandaag via de FB wat snackjes overgenomen , Lilo vond ze wel jum
Pf twijfel zo over het hok en alles. Dat hok buiten is toch een slag te klein eigenlijk... Pf. En vriendlief wil er geen hok bij (snap ik). Zit even in dubio wat handig is en hoe ik haar het beste kan bieden hier.
Hoorde al paar keer wat geluid boven , nu stond ik te douchen en weer het geluid (alsof ze aan het racen zijn over het laminaat ) . Nu waren ze achter elkaar aan aan het jagen , gok eindelijk de rangorde bepalen maar ben niet heel blij ermee
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 13:13
Gebeurt hier heel af en toe ook nog hoor. Vooral als Stoffer Blik niet aan hoort komen en schrikt, dan is Blik gepikeerd en volgt er even een grom en een stamp. En daarna lebberen ze elkaar weer af.