Ik heb jullie advies nodig, ik weet het even niet meer.. Zoals ik al zei heeft Fay een blaasontsteking, afgelopen maandag naar de dierenarts gegaan en met medicijnen gestart. Nu is de natte buik en het meeste bloed wel weg. Maar ze plast nog steeds kleine beetjes met pijn (piepen), en soms nog een klein beetje bloed.
Ik vrees dus dat er een steentje in haar buik zit. Nu raad de dierenarts mij een echo/röntgen aan, wil ik best doen, maar alleen ook als het Fay iets oplevert (lees: Er iets aan kunnen doen). Nu hoor ik al van de meeste dat opereren überhaupt weinig kans geeft. En hoe zit het met de blaas spoelen?
Maandag ook gestart met de Chanca piedra kruiden. Krijgt ook Vitamine D druppel per dag nu. Wat kan ik nog meer doen? Ik ben even radeloos..
Spoelen kan alleen als de steen niet te groot is en door de urinebuis kan en dat weet je alleen als je een r-foto laat maken. Als je niet wilt opereren dan kun je alleen pijnstillers geven zodat ze er geen/minder last van heeft en met kruiden kijken of het weg wil gaan.
Hier gaat alles goed. Sinda Panda erbij is lijkt de gehele groep wat tammer te worden. Nanett is de enige die het bangst lijkt en staat ook duidelijk ver onderaan de rangorde. Een bitch? Nanett? Verre van! Ik gok dat dit dan de kracht van een goede groep is?
In ieder geval hier weer wat fotos
Jodie & Jazz
De rest
Nanett die voorzichtig van Beer iets probeert te pikken wat erg mislukte.
Zooeefff
Van de week, super stoere dame En Jodie die vraagt of er andijvie is.
Leuk hoor. Laten ze dat plantje op de vensterbank met rust ??
xDenies
Geplaatst: 31-12-18 10:27
Jaa, daar kunnen ze niet bij. Er zit nog zo'n 10cm tussen het hok en de vensterbank. En die dingen zijn nep Vraag me ook niet waarom die er überhaupt staan.
Gelukkig nieuwjaar! Ik ben vorige week begonnen met Fay kruiden te geven, en sinds zaterdag plast ze weer normaal. Dus ik ben helemaal happy! Ik houd het nog wel in de gaten uiteraard, ze zit ook nog aan de medicijnen. Nog twee dagen.
Denk het ja zou denk wel 1x in 2weken kunnen als ik tussendoor schoon laagje hennepvezel erop gooi soort van potstal idee.
Gaby
Geplaatst: 02-01-19 18:08
Roosje01 schreef:
Denk het ja zou denk wel 1x in 2weken kunnen als ik tussendoor schoon laagje hennepvezel erop gooi soort van potstal idee.
Ik heb het niet zo op potstallen/pothokken ... Er is toch kans op ammoniakgeur, en dat is vervelend voor jou, maar nog meer voor je beestjes. Niet goed voor de longen.
Bedoel meer in geval van nood zouden ze 2weken met hun hok kunnen doen met extra laagje. Maar verschoon ze gewoon elke week en met mooi weer om de anderhalve week want dan zitten ze overdag buiten in de ren.
Dat van mij ? Dat is nu 1,80x80 en dan met een kleine verdieping er nog in (meer een loopbrug tussen de huisjes ) en dat voor 3 cavia's. De bedonderleggers vangen een hoop op en onder de huisjes heb ik nog een extra krantje liggen wat ik elke week verschoon. En ik ga écht niet in de stank zitten hoor, maar je ruikt gewoon niks.