Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:04

Ligt helemaal aan de reu. Hier kan hij s nachts niet in de kennel, dan gaat hij af en toe joelen maar in de auto of de kar niet, dus ligt hij daar 3 nachten. De andere 2 slaapt hij binnen en de teef dus op andere slaapkamer. De rest van de loopsheid kunnen ze gewoon bij elkaar.

Als ze echt heel erg zouden reageren zou er 1 uit logeren gaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 20:21

Zoe_97 schreef:
In een roedel borders hahahah :D

Hoe doe jij het trouwens als Chick loops is en ze niet gedekt mag worden? Ik heb nu dat probleem nog niet omdat Daeva steriel is. Maar bij mijn nieuwe pup die wil ik graag intact laten om mee te fokken. Maar ik heb Kenai natuurlijk zitten.

Heel simpel. Om en om in de bench. Of Chick los en Boellie aan de riem naast mij. Want als boellie aan de riem zit blijft Chick uit zn buurt. Maar ze zijn gewoon met zn 2 in dezelfde ruimte of ze nu los of in de bench zitten. Lopen gewoon samen met wandelen en ik kan ze dan ook beide tegelijk alleen uitlaten.(lopen alleen aangelijnd, scheelt ook misschien? )
T grootste voordeel van Boellie vind ik dan is dat hij alleen de 4 dagen dat Chick gedekt ''mag'' worden druk is. Alleen de 4 dagen dat zij het toelaat. Dus op die dagen na hoef ik helemaal nergens op te letten eigenlijk. Want dan vind hij haar gewoon niet interessant. En Chick heeft alle dagen haar zebra pakje aan, aangezien ze niet heel schoon is van zichzelf.

Link voor t zebra pakje( hier plak ik gewoon inlegkruisjes van de Jumbo in. :P https://www.medpets.nl/medical+petshirt ... plete=true

https://www.jumbo.com/lady-comfort-clas ... s/81359DS/

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:38

Hier gaan ze op die dagen gewoon door de bench heen of klimmen over de kamerkennel heen. Dus echt niet bij elkaar, plus dat ik toch teven ken die door bench heen gedekt zijn en dat eng vind. Andere dagen lopen ze gewoon tegelijk los :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 20:42

De bench is hier helemaal van hout. Alleen tralies bij t deurtje. Maar Boellie is tot nu toe ook wel heel makkelijk.. :P En op de dagen dat chick ''dekbaar'' is, dan gaat boellie wel eens bij het deurtje staan kijken maar meer eigenlijk ook niet. En in de bench gaat ie gewoon direct liggen slapen..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:53

Ohhhhhhh dat is wel wat anders ja haha. Hier weet de reu iets te goed hoe het moet en is die dagen niet te genieten als ze in dezelfde kamer is. Hij randt dan de andere teef ook aan en probeert op alle manieren erbij te komen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 21:10

Oh dat herken ik gelukkig (nog) niet.. :P alleen die 4 dagen is het even opletten. Ook als ze wel mogen. Want boellie is een stuntpiloot.. En die gaat volgens mij gewoon door tot ie dood neer valt..

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:42

Er zijn pups geboren en er zit een teefje voor ons bij *\o/* *\o/* *\o/*

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:45

oh leuk! voor welk ras ging je ook alweer?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:47

Zoe_97 schreef:
oh leuk! voor welk ras ging je ook alweer?

Field trial labrador

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 15:48

Oh wat leuk Sastaic! :D
Labrador zou t worden toch? :o Of zit ik in de war?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:42

kiwiwitje schreef:
Oh wat leuk Sastaic! :D
Labrador zou t worden toch? :o Of zit ik in de war?

Klopt :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:15

Ouh zo leuk! Weet je al welk kleurtje? :D
Verschillen ze erg van de “gewone” labrador?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:23

Ik vind ze totaal niet met elkaar te vergelijken. Qua uiterlijk wel echt anders(slanker/eleganter/sportiever) en qua karakter ook. Hoewel het bij karakter ook veel opvoeding is, maar ik vind ze wel echt anders van wat ik mee maak. Mijn honden maken ook onderscheid. :j De field trials vind ik onwijs leuk, dus ben heel benieuwd Sastaic! Super gaaf!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:10

Bedoel inderdaad karakter maar hoe?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:22

Oh, dat kan je beter niet aan mij vragen. :') Ik heb van de 'show'/huishondlijnen misschien niet de beste voorbeelden. Aantal die wel bij ervaren mensen zitten, maar ook een hoop die aangeschaft zijn omdat je huisje, boompje, kindje en beestje hoort te hebben. Degene die ik ken en tegenkom hebben nogal een bord voor hun kop, hebben weinig tot geen will to please, zijn drukker met iedereen die speciaal voor hun op de wereld is gezet dan met de baas en ik vind ze niet sociaal, dat wil zeggen, ze reageren niet op de lichaamstaal van andere honden.
De field trials die ik ken zijn wat terughoudender ofzo? Enorme will to please, wel sociaal, maar net wat serieuzer. Als grap zei ik wel eens dat ze eerder voor leken qua karakter op een herder lijken dan op het beeld dat mensen hebben van een labrador. :')
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 30-04-18 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:22

Ze zijn inderdaad verschillend, de field trail labrador heeft onder andere veel meer werklust. Als de moeder van mn pup aan het werk is, is ze zo gefocust dat ze niet eens tijd heeft om tussendoor een koekje te eten als ze het goed doet. Ze werkt echt puur voor de baas omdat ze het werken zo graag wil. De labradors van mn ouders doen juist alles voor het koekje i.p.v. voor de opdracht. Verder zijn ze doorgaans wel net zo sociaal naar mensen en honden (bij de juiste opvoeding).

Ik krijg een zwarte.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:25

Nou, ik vind de gemiddelde labrador die je tegenkomt (dus eerder showlijn) niet zo erg sociaal eerlijk gezegd. Niet vanwege agressie, maar wel asociaal qua kennismaken/gedrag en oppikken van signalen. Maar dat is weer de discussie wat sociaal gedrag is.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:34

Dank je voor de uitleg! Ga je er dan ook echt mee te werk gaan?
Voor zo goed als alle labradors heb ik 1 woord: lomp. In hun manier van doen, als in kennis maken met zowel mens als dier :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:35

Ik denk dat je de gemiddelde labrador niet zomaar een showlijn mag noemen. Over het algemeen wordt er echt op showlijnen neergekeken in alle rassen door mensen die werken met honden. De labrador is het ras bij uitstek waar zomaar op los gefokt worden en dat in de broodfok enorm populair is. De gemiddelde kans dat als je een lab tegen komt is veel groter dat het zo’n eroplosgefokt ding is. Zeker bij mensen die zomaar wat in huis halen omdat het moet omdat “het hoort” want dan mag het niet teveel kosten.

Bij borders wordt er door mensen die werken ook enorm neergekeken op de showlijnen. Toch werken mijn honden prima in de gehoorzaamheid en flyball en kan ik meerdere mensen die met honden uit deze lijnen (een halfbroer en een halfzus van mijn Kenai bv) op grote bedrijven (lees meer dan 500 schapen) werken.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:44

kiwiwitje schreef:
Yeaaah! Gefeliciteerd lotte! :D Wat leuk! Heb je al een (roep)naam in gedachten? :D

Ik denk op dit moment aan Hero (Nederlands uitgesproken, zoals het merk van de ontbijtdrank zeg maar :P), maar het ligt er ook een beetje aan wat bij de pup past. Prins, Camiel, Pepijn en Floris zijn ook allemaal nog opties :=
@Laraaj, de pups worden met 7 weken pas 'uitgedeeld', dus dat blijft voorlopig nog spannend!

Gefeliciteerd Sastaic! :D Ik vind labradors erg leuk, ook de HTK-variant haha. Ben je van plan om een puppy-jachtcursus te gaan doen? (Zelf twijfel ik hier nog over namelijk).

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:45

Ik ben wel met jullie eens dat er veel labradors zijn die overal op duiken. De labjes van mn ouders zijn wel opgevoed en voelen precies aan wat de andere hond wil dus bij een voor hun vreemde hond, zullen ze altijd aftasten wat de andere hond doet. En pas als de kust veilig lijkt gaan ze met elkaar spelen en ja dan zijn ze wel lomp :P als de andere hond geen interesse toont lopen hun ook gewoon door. En ze komen ook nog eens gewoon als je roept :')

xlaraaj: ik moet zeggen dat de moeder van de pups totaal niet lomp leek tijdens onze ontmoeting. Ze kwam ons netjes begroeten door te snuffelen zonder te springen en toen we haar even hadden geaaid ging ze ook gewoon weer in haar mand liggen. Maar deze hond was dan ook zo consequent opgevoed, ik wist niet eens dat dat kon :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:46

Daarom staat er ook show en huishond. Ik ken namelijk honden uit de broodfok, gewoon met stamboom of echt showlijnen. Maar je komt eerder een showlijn tegen in het wild, dan een echte field trail haha. Ik ken het verschil en ja ik ben niet voor showlijnen als alles aangepast wordt qua karakter, omdat dat niet uitmaakt. Kijk, bij de BC vind ik de vacht van showlijnen niet geweldig, maar ze blijven wel werklust houden. Misschien niet meer allemaal in orginele taak, maar goed, dat hoeft van mij niet. Maar als ze een BC zouden fokken alleen op het uiterlijk die vervolgens geen will to please meer heeft bijvoorbeeld, dat vind ik echt een no go. ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 19:09

Oh lotte dat zijn hele leuke namen. Uiteindelijk moet het ook maar net passen inderdaad!

Vrienden van ons hebben ook een lab. Echt voor het werken. Is er een met een smal en “spits” kopje/snuit. Ze hebben wel verteld wat voor lijn t was maar ik weet t niet meer :')

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:13

Ooh sorry lotte, had je post niet gezien. Ik wil wel een jachtcursus gaan doen en het liefst ook wedstrijden etc. Maar als dat allemaal niks wordt dan ga ik behendigheid met haar doen. Dit zijn honden waar je wel mee aan het werk moet. Al kan ze hier op de boerderij altijd haar ei wel kwijt denk ik.

Leuke namen heb je gekozen voor jouw pup! Hero vind ik het mooist <3

Mijn oppashonden zijn trouwens ook bracco's en die gaan ook naar jachtcursus. Ik zou dat ook zeker aanraden voor jou, al is het ook alleen maar voor de fun!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:22

Sastaic Gefeliciteerd! Een zwarte dame wordt het dus, Leuk! Heb je al een naam in gedachte?
Bij mij op club zit ook een werklijn lab in de behendigheidsgroep, soms mist ze een beetje motivatie, maar dat ligt dan denk ik meer aan de baas (is ook een wat relaxed persoon). Op de GH1 zit dan wer een echte show-lijn lab, zo'n grove vierkante reu, denk dat dat echt een kanon wordt, als hij straks is uitgegroeid, want hij is pas 10 maanden. Zitten wel meer labjes bij ons op club hoor, maar denk dat dat de 2 uitersten zijn.
Lotte, leuke naam Hero, hopelijk doet hij zijn naam wel eer aan e is hij een beetje stoer ;)
Gister weer club gehad en Roetsj deed het weer super. Merk dat ik al meer wil, dan dat ze "moeten" op het moment. Tja ze pakt het ook zo makkelijk op. Gister voor het eerst 3 uurtjes gewerkt en mevrouw had heerlijk liggen slapen (werd net al geeuwend wakker :O ), dus ook dat lijkt goed te gaan.
En ze mochten ook even spelen in de puppyren, om te kijken naar hoe ze dat doen (en signalen die ze dan uitstralen), madam was een beetje te lomp voor haar 2 medepups, waar ze mee mocht. Volgende week theorie-avond (ben benieuwd of ik nog wat nieuws hoor ;) )