Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:59

Magrathea:
Het is voor mij ook meer gevoelsmatig en uiteraard zorg ik ervoor dat mijn (geholpen) katten niet kunnen ontsnappen, of althans; ik doe alles wat ik kan om dat te voorkomen.
Maar dat lijkt mij heel normaal als je binnenkatten hebt. :)

Froukje schreef:
De grootste gros van de 'oeps' nestjes komt door laksheid van de eigenaren, en dat soort mensen zouden sowieso geen ongeholpen katten moeten aanschaffen..

Waarom denk je dat mocht ik een intacte kat opvangen deze nooit intact vertrekt naar het nieuwe baasje?
Lopen hier in de regio iets teveel figuren die menen dat een nestje goed is, de berichten over kattenoverschot dikke onzin vinden en castreren is onnodig want kost geld. :x

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:39

winnie03 schreef:
Heel iets anders. Vanaf welke leeftijd kan je dingen als eendagskuikens etc gaan voeren?
Zodra ze fatsoenlijk kunnen eten met een weekje of 6 dus ongeveer :Y)

Ik wacht het liefst zolang mogelijk met castreren. Mijn vorige kater is pas met 3 jaar gecastreerd.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:41

Wat een uiteenlopende meningen over het castreren hier. Ik heb er geen haast mee, poes komt niet buiten en heeft ook geen meisje hier. Ben alleen zo bang voor het sproeien dus dat wil ik wel echt voor zijn.

Verder gaat het super tussen poes en hond =)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:43

de meisjes

Abby
Afbeelding

Maggy
Afbeelding

Stormi
Afbeelding

Nigra
Afbeelding

uch zit er bij een andere fokker een prachtig katertje precies wat ik zou willen, hou ze hem zelf... _-:(

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:27

winnie03 schreef:
Wij hebben een katertje van nu 12 weken en een poesje van 15 weken. In verband met vruchtbaarheid zal hij met 4 maanden gecastreerd worden. Vind het ook erg jong maar beter dan een nestje.

Heel iets anders. Vanaf welke leeftijd kan je dingen als eendagskuikens etc gaan voeren?

Vanaf een week of tien.
Als ze het niet gelijk snappen kun je ze helpen door de kop eraf te knippen of in de buik een knip te zetten :P

Magrathea

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:00

Hoe voeren jullie dat, die eendagskuikens? Lijkt me ook leuk voor de beestjes, maar ben bang dat dan het hele huis van boven tot onder met kek zit :=

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:35

Wauw ineens gaat het heel snel. Magrathea wat een droppie is dat ! <3

Hopelijk komt Sammie er snel weer bovenop.. :(:)

Over het vroegcastreren, onze kitten is nu weg met het asiel voor castratie. Hij is nu een 14 weken. Ik zelf studeer nog diergeneeskunde , en heb het er eens over gehad met enkele proffen van ons. Ze hebben afgelopen jaar studies gedaan naar blaasgeruis en grootte bij vroeg gecastreerde katers & laat gecastreerde katers. Blijkt dat blaasgeruis bij beide groepen ad random voorkwam, en de gecastreerde katers worden vaak groter (had iets te maken met het sluiten van de groeischijven, die sloten trager doordat er geen mannelijke hormonen meer doorkwamen).

Ik weet niet echt of ik echt voor vroegcastratie ben, maar ben er alleszins zelf niet tegen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:27

Er zijn imo voors en tegen voor beide opties. :)
Mijn gevoel zegt 'uit laten groeien en wat volwassener laten worden' terwijl een ander zegt 'vroegcastratie' of 'met ong 6 maanden laten castreren'.
Ik zal nooit zeggen je moet dit of dat, enkel wat ik zelf zou doen maar kiest iemand voor wat anders dan vind ik het helemaal prima.
Waar ik wel wat van zeg is de 'ik laat m'n kat lekker aanjongen' types die daarmee actief en bewust het kattenoverschot in stand helpen te houden.

Ik werd laatst helemaal verliefd op deze jongen:
http://dierencentrumdeark.nl/asiel/katten/floris
Gelukkig heeft hij inmiddels een baasje en heb ik echt geen ruimte voor een derde kat want anders had ik hem zo opgehaald. :))

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:40

Waar zouden jullie mee beginnen bij kittens aan versvoer extra's? Ze krijgen al dagelijks van die gemalen barfrollen maar zie dan ook eendagskuikens en nekjes van allerlei diervarianten. Waar mee te beginnen, wat krijgen ze weg op de leeftijd van 12 en 14 weken?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:42

ze kunnen prima een kuikentje of nekje weg eten hoor ;)
die van mij zijn nu nog geen 11 week en eten kuikens, muizen, nekjes en vleugels

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 00:59

Pfoe, ik ben vier uurtjes weg geweest en meneer heeft aandacht tekort gekomen denk ik :') Hij is niet bij me weg te slaan! :o

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:37

Meiden misschien kunnen jullie me helpen, mijn kitten van 5 maanden oud miauwt sinds een paard dagen constant... is ook niet af te leiden met speeltjes
Komt het misschien omdat mijn vriend op vakantie is? Of zal ze eenzaam zijn en een maatje erbij willen?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:39

Tja, niemand kan in een kattenkopje kijken... Doet ze het pas sinds je vriend met vakantie is? Ik zou iig even afwachten tot hij terug is. En natuurlijk kijken of er verder geen ongemak is.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:43

Amable schreef:
Tja, niemand kan in een kattenkopje kijken... Doet ze het pas sinds je vriend met vakantie is? Ik zou iig even afwachten tot hij terug is. En natuurlijk kijken of er verder geen ongemak is.

Ze doet het inderdaad pas sinds dat mijn vriend weg is, ze eet en drinkt verder wel goed.. Urine en ontlasting is ook goed en is wel gewoon goed actief en speels en knort lekker veel!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:54

als ik moet gokken ziet ze jouw vriend als een maatje en ja die is er nu niet meer. Dus vriend terug is fijn en misschien toch denken over een 2e kitten is nog fijner ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:02

Twee kittens is sowieso leuk, kunnen ze elkaar een beetje bezig houden, ook als jij er niet bent :)

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:53

Jaaaa, hier ook twee kittens (eindelijk!). Zaterdag hebben we ze uit een kittenopvang gehaald, we hebben er twee uurtjes voor moeten rijden maar we waren zo verliefd op de foto's.
En in het echt zijn ze nog leuker :D Twee dametjes van ong 12 weekjes. Ze zijn van straat gehaald, eentje had een heel slecht oogje en niesziekte. Ze is hier helemaal van hersteld, ze zijn verder al gesteriliseerd, geënt en ontvlooid/ontwormt.
En als ik ze samen zie spelen, eten, drinken, samen op kattenbak, samen op schoot, samen van de planten eten, samen uren staren voor het drinkfonteintje en dan tegelijk drinken, samen voor de tv zitten, samen stiekem op tafel klimmen (kortom het hele huis op stelten zetten) dan ben ik heel blij dat ik voor twee katten uit hetzelfde nestje ben gegaan.
Heb net nog even een checkup gedaan bij de dierenarts, ze zijn super gezond en helemaal klaar voor een heerlijke kattentijd!
Ik heb ze hier inmiddels al op de foto laten zetten (vonden ze leuk, al die aandacht haha)
Afbeelding

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:54

Wat een leuk stel! <3 Maar 12 weken en al gesteriliseerd? Kan dat uberhaupt :oo Volgens mijn kunnen die kleintjes nog helemaal niet onder narcose voor zo'n grote ingreep.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:55

winnie03 schreef:
Wat een leuk stel! <3 Maar 12 weken en al gesteriliseerd? Kan dat uberhaupt :oo Volgens mijn kunnen die kleintjes nog helemaal niet onder narcose voor zo'n grote ingreep.

Sommige asiels doen aan vroeg castratie, dan gaan ze met plus minus 8 weken onder het mes.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:29

Mijn twee kittens zijn ook met ongeveer 12 weken onvruchtbaar gemaakt, het zou ook niet mijn voorkeur zijn maar tegenwoordig mogen er geen ongesteriliseerde katten meer verkocht worden. En ze lijken er weinig last van te hebben gehad.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:30

Gasnarcose kan gewoon hoor :j Dat doen ze bij alle operaties bij kittens (al zullen dat er niet heel veel zijn) of katten die niet goed reageren op gewone narcose.

Leuk Lynaro! Hoe heten de twee dames?

Whisky is zo mensgericht, het is zo leuk <3 Als je thuiskomt komt hij gelijk knuffeltijd inhalen.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:35

Ze heten Lana en Lori. Ja het kan inderdaad al, het wordt nu steeds vaker gedaan omdat zulk soort stichtingen anders katjes laten adopteren die vervolgens weer nestjes krijgen omdat mensen ze dan niet laten helpen. Dan is het hele doel van zo'n stichting weg..
Ik had er ook mijn bedenkingen bij, maar ik hoorde het vandaag ook nog bij mijn dierenarts en bij de stichting dat het prima kan en kittens juist veel eerder over zoiets heen zijn. Na een paar uur staan ze alweer te springen in de kooi.

Iemand hier nog interesse bij frontline voor kittens? En heb ook nog een startpakket royal canin voor kittens liggen. Frontline en royal canin wil ik niet gebruiken voor mijn poezels.. (Krijg ik allemaal bij de dierenarts)

Ps zijn er hier mensen die hun tuin zo hebben dat jullie katten er niet uit kunnen? Ik ben bezig om de tuin helemaal met stroomdraadjes (cat-proof) te omheinen zodat ze alleen in onze tuin kunnen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:43

Joh dat wist ik niet, mijn dierenarts adviseerde me om ons katertje als eerste te laten castreren zodat ons poesje nog wat ouder kan worden alvorens ze gesteriliseerd wordt, dat was wenselijker dan met 4 maanden al steriliseren zei hij. Maar ik snap inderdaad dat dergelijke instellingen ze gesteriliseerd weg willen doen.

Waar bestellen jullie je kippennekken en eendagskuikens?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:47

Jullie praten flink door haha!
Leuke kittens komen er weer voorbij.
Ik ben toevallig 2 weken geleden met Mario bij de dierenarts geweest en ze vertelde me dat hij nu al gecastreerd zou kunnen worden, maar dat ze dat liever niet doen vanwege de narcose.

We zijn van plan Mario te laten castreren zodra hij naar buiten gaat, dus ongeveer 4 maanden oud is.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:48

Lynaro wat zijn ze leuk! <3
Ik weet de kittens van het felix projecf gaan ook pas weg als ze al geholpen zijn! In Belgie gebeurt dit al n heel stuk meer!