Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:00

Flux schreef:
Warboel schreef:
Wij hebben onze op maat gemaakte bench vandaag gehaald bij Kelders Kooien *\o/* erg blij mee <3

[ [url=m/R86ez4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bUiS4F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg vet. In wat voor auto heb je deze zitten?? Past mooi voor Ot!!

Skoda Fabia Combi :D

Het is een enkelvaks waar ze samen inzitten, voor Appa werd een dubbelvaks te klein en ze zijn er gewend om samen in te zitten (zaten ze met de stoffen bench ook).

@Drico ik was voor deze €553 kwijt! Dat was dan inclusief inmeten (echt zo blij dat ik dat heb laten doen). Hij is met vluchtluik, spijlen in de achterkant, slot op het deurtje, anti slip bodem en zo’n haak om de kofferbak open te zetten terwijl die toch nog op slot kan. Die haak en t slot vanwege dat ze er op de renbaan tussendoor inzitten (uiteraard niet met deze temperaturen).

Ben er echt super blij mee!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:39

Mooie kennel/bench zo in de auto zeg!!

Ik lees nog steeds mee, maar reageren zonder puppy is toch anders :D . Vandaar dat ik wat stiller ben.

Vorige week ben ik naar de jubileum dag van de rasvereniging geweest. Nog nooit zo veel poedels bij elkaar gezien!
Maar heel erg leuk en nog zekerder van mijn keuze. Nu gewoon geduld hebben tot we er aan toe zijn.

Flux

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:51

@warboel, oooh met twee zelfs! Ik verkeek me een beetje op de ruimte in je kofferbak denk ik. Jouw auto heeft een stuk meer inhoud dan mijn Opel Corsa :+ Ik heb Vesper nog op de achterbank want als je het mij vraagt past er geen geschikte kennel voor haar in de achterbak haha.

Kaplaars, gaaf zo'n jubileumdag! Gaaf dat het je keuze kon bevestigen!

Wij zijn ook niet zo actief geweest in dit topic, haha. Veel te druk op werk gehad en ik ga nu ook naar de fysio voor wat vage knieklachten en och wat vind ik dat poedersuiker zeg :+ Fitness is echt niet aan mij besteed.

Met Vesper ben ik nog een les zwemmen gaan doen bij Dogsplash en van de week hadden we ons eerste proeflesje Agility. Dat vond ze erg leuk en pakte ze goed op! Hopelijk is er binnenkort plek vrij om op regelmatigere basis te behendigen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 19:11

Oh ja het is een kleine station dus stuk meer ruimte dan een Corsa :D
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 19:32

@kaplaars wat leuk, ik heb de foto's wel voorbij zien komen. Helaas was het voor ons ver weg en konden we niet de hele dag

Hier heel spannend of onze toekomstige poedelpup binnen een paar dagen wordt geboren. Ik heb een volgtopic gemaakt voor wie dat leuk vind [BB-HK] [VOLG] In afwachting of er een pup voor ons geboren wordt

En wat een mooie auto bench, kost wat maar dan heb je ook wat :D

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:57

Bo_Y wij zitten nu net in een koelere periode (25 graden) na een week van 33+. Ik ben dol op zon, maar de temperaturen zijn soms erg overdreven. Gelukkig heeft alles hier a/c, maar het is met de honden wel lastig om dingen te doen. Alles moet heel vroeg of laat, maar ik merk aan Beer dat de kalme periode overdag te lang is. Ondanks de enrichment activities. Die hond is gewoon veel te dol op bewegen!

Warboel ik had je prachtige nieuwe set-up al voorbij zien komen. Ziet er super uit!Op naar veel veilige kilometers!

moonsparkle spannend zeg! Hopelijk is er snel een vlotte bevalling en een pup voor jullie!

---------------------------------------------------------

Om aan de hitte te ontsnappen en toch nog wat met de honden te kunnen doen hebben we afgelopen week een overnight hiking trip gedaan! Wij hebben de mazzel op enkele kilometers van een groot bergachtig natuurgebied te wonen (pronvincial park) waar je enkele prachtige backcountry (= hier gedefineerd als meer dan 1km van de weg, ofwel je kan er niet met auto komen) routes en kampeer plekken te hebben. De kampeerplek bestaat dan uit een pit toilet en vaak ook bear caches (een soort kluisjes waar je bear proof eten in kan bewaren). Wij hadden bedacht om naar Halfmoon beach te hiken, daar te kamperen en de volgende dag weer vroeg terug te gaan. Van de trailhead naar Halfmoon beach is het 10 km en ongeveer 400m stijgen. Het was meteen ook de langste hike van Layla tot nu toe! Ze gaat al mee op hikes sinds ze 3 maanden oud is en elke keer bouwen we het een beetje meer op. We merkte op dag 2 (toen we weer terug moesten) dat ze wat moe aan het worden was. Dit uit zich bij haar vooral door heel veel om eten te vragen. De volgende keer ga ik meer eten / hoger in calorien mee nemen om te kijken of dat haar een beetje extra kan helpen.

In Golden Ears (het provincial park) mogen de honden los zodra je in de backcountry bent. Ze hebben ervan genoten. Ook op de campground (wat niet meer is dan een stuk bereikbare beach - aan een rivier, niet aan de zee - met verschillende vlakke stukken om een tent op te zetten) mogen ze los. We vertrokken om 17.30 met toen nog 27 graden. We wisten dat er veel water langs de trail was, waardoor ze vrijwel elke 250m kon afkoelen en drinken. Na een kleine drie uur (inclusief een stop) kwamen we aan op onze campsite. De honden hadden nog energie over om de hele boel te verkennen (en een muis te vangen) en uitgebreid in het water te spelen terwijl ik aan het koken was.

Rond 4.30 wilde ze allebei naar buiten (het werd licht). Dit kennen we van ze, en ze komen altijd na een rondje van 10 minuten terug naar de tent. Dit keer zijn we in slaap gevallen (foutje) en werden we 2 uur later wakker, met beide honden die naast de tent aan het slapen waren _/-\o_ . Die ochtend voor de ergste hitte en drukte vertrokken en om 12 uur waren we weer bij de auto.
Layla heeft daarna de rest vd dag geslapen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Layla heeft nu een Non-stop rock harness long en ben er echt super blij mee. Heel stevig en mooie pasvorm. Vind die denk ik fijner dan Beer zijn ruffwear flagline (ook met handvat). Het afstellen is wel even puzzelen, maar ik denk dat die nu redelijk goed zit!

Volgende week gaan we weer een paar dagen kamperen, maar nu wel met de auto. Dan kan de ruimere tent weer mee en hebben we allemaal iets meer plaats. :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:53

Ohh de SUPfoto's zien er heeerlijk uit!

Gave bench voor achterin Warboel. Superfijn!

Spannend Moonsparkle, nog heel even wachten!

Prachtige foto's weer Oshaa, wat een gave omgeving daar. Mijn schoonzus reist op dit moment toevallig door Canada met man & kids *D

Evi heeft vandaag examen gehad van d'r Jonge Honden 1 cursus en met vlag en wimpel geslaagd! *\o/*

Trots koppie!
Afbeelding

& met mij tijdens examen haha
Lekker gefocust koppie <3
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:46

Wat een mooi plek, gefeliciteerd Evi!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:58

Gefeliciteerd Evi!! Heerlijke plek voor cursus ook!

Wat een mooie bench Warboel! Ideaal zo!

En wauw Osha wat gaaf gewoon zo op pad te kunnen gaan te voet <3 fantastisch! Super braaf ook dat de honden gewoon naast de tent waren komen liggen!
Dat Rock harness vind ik echt geweldig! Ik had hem ook besteld met de kortingcode van hun actue laatst maar vond hem op de schouders wat te krap. De grotere maat was uitverkocht helaas. Inmiddels had ik een mailtje dat hij weer beschikbaar was dus meteen opnieuw besteld, ik ben heel benieuwd hoe hij nu komt te zitten! Voor onze komende vakanties in de bergen lijkt het me ideaal.

Fitz is gister toch nog even meegeweest op de SUP en dat was wederom heerlijk. Het was een route door een heel schaduwrijk gebied en het was daar koeler dan bij ons. Ging echt super. Trekt wel ontzettend veel bekijks zo'n hond op de sup :')

Nu is Fitz wel echt erg moe. Het was een drukke week met verschillende speeldates (bekende en onbekende hondjes), twee keer suppen, cursus en bbq bij vrienden en nu is hij echt klaar. Je "vergeet" makkelijk dat het toch echt nog een guppie is. Komende week doen we lekker rustig aan. Volgende week ben ik jarig dus dan wel wat visite dus hoop dat hij de rest van de week lekker bij kan komen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:42

Warboel, mooie bench!!
Oshaa, weer hele mooie foto's. Maar dat is altijd bij jullie. Jaloersmakend.

Sanne, gefeliciteerd met Evi haar diploma!! Goed gedaan.

Vandaag hadden we de 3e les. Bij ons gaat het even iets minder, de snoepjes zijn voor Bonne niet genoeg beloning dus andere dingen zijn leuker, vooral snuffelen. Ik was al geswitcht van beloningssnoep maar dat gaat zo'n 2 dagen goed. In de les weer wat snoepjes van de trainster gekregen maar ook zij gaf aan dat ik wat sterkers moet zoeken want de aandacht had ze zelf ook maar kort van hem. Ik zit er dus over te denken om Knakworst in stukjes te doen en dat te gebruiken. Of salami zei ze, dat ruikt lekker sterk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:44

Knakworst, frolic in kleine stukjes, kaas, frikadel allemaal niet erg gezond maar wel heel erg verleidelijk ;)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:47

Jaa is een heerlijke plek! Als het zo warm is kunnen we hier onder de bomen trainen & anders op het open grasveld ernaast.

Dankjewel allemaal *D

Wij hebben voor het hierkomen een hotdog voor honden (gewoon bij de AH gehaald). Niet gezond, maar werkt als een tierelier haha. Ruikt erg sterk.
Kaas schijnt inderdaad ook goed te werken *D
Of van die houdbare vleesworsten in stukjes snijden, kan ook.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:49

@Sanne, gefeliciteerd! Knappe Evi <3

Bij de Jumbo (geen idee of andere supermarkten ze ook hebben) verkopen ze knakworst voor honden (4 stukt en elk apart verpakt), ik gebruik die ook voor Sebbie! Maar ik wissel het wel vaak af met andere dingen, zoals blokjes kaas, frikandel.

Heeft er iemand hier trouwens tips qua fysio / osteopaat? Wat is nu precies het verschil met beide?
En waar doen jullie je hond heen en hoe vaak?

Ik wil voor Sebbie toch ook eens een afspraak maken omdat we best actief zijn

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 13:05

Sowieso op training iets geven wat je anders niet gebruikt. net als op momenten dat je weet dat je die extra motivatie nodig hebt.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:51

Voor Fitz gebruik ik met training Frolic (mini) welke ik in 4 stukjes snij of breek en daar doet hij alles voor. Voel me altijd bezwaard als ik zo'n zak koop :') maar het werkt haha.
Voor de afwisseling haal ik wel eens die vitakraft vleessticks die ik in hele kleine stukjes snijdt. Stinkt als een malle maar echt high reward.
Of droge worstjes, die vindt hij ook de bomb. Die hak ik dan ook in kleine stukjes en zijn dan nog wat gezonder.

Fysio heb ik vorig jaar in zijn revalidatie periode een paar keer gedaan. Osteopaat dit voorjaar. Ik denk er zelf aan om 1x per jaar osteo, 1x fysio te doen (preventief, uiteraard vaker indien nodig) maar ik kan niet goed onderbouwen waarom het een of het ander. Beide hebben goed werk gedaan met Fitz. Voor mijn gevoel zat de fysio meer op spieren, juiste manier van bewegen en doseren van de opbouw van de oefeningen en de osteo ook op het hele skelet en interne gestel. De osteo waar wij waren is ook (humaan) fysio wat ik een erg nuttige combinatie vind.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 14:04

Oshaa: Wat een prachtige foto's weer. Het lijkt me echt heerlijk om in zo'n mooie omgeving te wonen. :D

xSannee: Gefeliciteerd met het diploma van Evi! Ze kijkt heel trots.

StalMelyn: Ik heb hetzelfde probleem met Elvis: de standaard-snoepjes doet hij meestal geen moeite voor. Ik probeer met hem erg af te wisselen. Ik gebruik bijvoorbeeld stukjes kaas (of van die spuit-kaas voor chips), knakworst, frolic of houdbare worsten van Rodi. Daar doet hij toch duidelijk beter z'n best voor.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 14:45

Ik heb nu al 3 soorten beloningen afgewisseld en dat gaat dus maar tijdelijk goed. De trainster geeft gewoon puppybrok. Ik ben bang dat met de andere dingen dat misschien ook maar tijdelijk is.
Maar we gaan opzoek :) bedankt voor de tips, ik ga eerst gewoon met knakworst beginnen.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 14:50

Werkt Elvis niet liever voor een speel als beloning?

Dat kan natuurlijk ook.

Hier hebben we zalm en lam vleestrainers onder andere. Werkt prima bij ze beide :j

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:05

Ja, ik werk ook wel eens met speelgoed, maar dat is ook maar af en toe een goede beloning volgens hem, haha. :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:15

Je hebt van Unox knakworsten met kaas. Ik zweer dat Otje daar een moord voor zou doen :')

Maar dat is natuurlijk niet echt gezond haha. Ik bestel via mijn buurvrouw (die heeft een hondenuitlaatservice) wel eens koekjes van Van der Meer (groothandel) en dan de lamstruffel of konijn of vis knikkers, die vindt ze ook geweldig haha.

Of van die filet trainers. Of van die vlees stokjes in stukjes geknipt.

Appa lust alles dus maakt hem niet uit waar ik ‘m mee beloon :+

Ze doen hier ook veel voor hun tug toy! Geen koek als beloning maar even tuggen :):)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 16:03

Ik heb nu lamsvlees trainers maar is allemaal niet bijzonder genoeg :+
Speeltjes werkt buiten niet. Bonne vindt apporteren fantastisch maar alleen thuis. Buiten zijn andere dingen veel leuker -O-

Het is even puzzelen maar we komen er wel. Als je de aandacht hebt doet hij alles ook in een keer. Dus zeker niet alleen maar kommer en kwel.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 16:38

Zou het met de leeftijd te maken kunnen hebben? Bonne is volgens mij ongeveer net zo oud als Elvis, toch? Elvis (bijna 7 maanden oud) is nu sinds een week of twee druk bezig met alle geurtjes en ik merk dat sinds die tijd de aandacht voor andere dingen dan mijn snoepjes ook groter is. Hij plast nu sinds twee dagen met z'n poot omhoog en is sinds vandaag ook begonnen met markeren. Stiekem vond ik dat heel erg schattig en heb ik het super trots aan iedereen vertelt, maar met deze mijlpaal is ook de puberteit echt in gang getreden. Ik wijt het dus even aan de hormonen. :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 16:39

Van pup naar puber... Nog even volhouden :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 16:43

Oh die periode, sterkte :')
Ik vond het grappig toen hij met 10 maanden wankelend zijn poot op begon te tillen maar nu juich ik om een gewone "puppyplas" :')

Afleidbaarheid zeker van reutjes is gewoon erg groot in deze levensfase. Het wordt echt beter. :+

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 16:48

Nu wordt het pas echt zwaar.... Hahaha. :') Ik mag nog steeds niet klagen eigenlijk want Elvis is tot nu toe echt een enorm lieve, makkelijke hond. Je merkt alleen wel dat geurtjes ineens een stuk interessanter worden dus dat ze verleiden met 'bekende geurtjes' een stuk lastiger wordt haha. En af en toe zit het koppie naar mijn idee helemaal vol met alles wat hij die ronde heeft opgesnoven, dan doen z'n oren het spontaan ook iets minder. Fijn om te lezen dat het echt weer beter wordt. :P