Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 01:50

Niet de beste foto’s, maar toch een idee. De wond op z’n rug is vrij diep.
Zijn staart is wel gewoon normaal, het ziet er alleen wat gek uit op de foto’s.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

J0anieke

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:02

Heb je die eieren gecontroleerd op randjes? Heeft hij niet daarin 'vast gezeten'?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:11

J0anieke schreef:
Heb je die eieren gecontroleerd op randjes? Heeft hij niet daarin 'vast gezeten'?

Yep, die heeft hij ook al een jaar, hij zwemt er doorheen en slaapt er in.. maar er zitten geen scherpe randjes aan..

Vanmorgen kon ik hem niet vinden, maar de lampen waren nog uit.. hoop dat het er wat beter uit ziet straks. Vind t zo sneu.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:27

Afbeelding
Mijn nieuwe aquarium na 3 weken indraaien :)

Ondertussen zitten er n 200tal blue dream/rili garnalen in (en nee, die vallen serieus niet op := )en zijn ook mijn 16 boraras merah's overgehuisd :D

Maar nu... ik wil sowieso mn schooltje merah's uitbreiden en wil er eigenlijk nog n schooltje van een andere vissoort bijzetten.

Verder wil ik op de grond er nog iets bijhebben maar wat?

Er word gezegd dat een kuhli (jonge) garnalen oppeuzeld en opzich is dat niet echt n probleem want mn blauwe rakkers vermeerderen zich vlotjes (in September begonnen met 30 en nu zit ik over de 350 gok ik).

Wat wil ik sowieso niet: gup/endlers, mollies, platy. Heb ik gewoonweg niets mee ;)

Zelf denk ik aan mn boraras uitbreiden naar 25 a 30 en dan n mooi schooltje (neon) tetra's erbij en n corydoras soort (klein dus panda of pygmaeus) evt kuhli want bij een grondel (ben fan van rhinogobius wui) ben ik bang dat dan al mn garnalen verdwijnen :=

Iemand nog andere opties die ik mee kan nemen in mijn beslissing?

@_Rianne_ hoe is het vandaag met Jack?

@simpie94 mooie foto!!!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:05

Paint_Lover schreef:
[ [url=m/5KCkHS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ondertussen zitten er n 200tal blue dream/rili garnalen in (en nee, die vallen serieus niet op := )en zijn ook mijn 16 boraras merah's overgehuisd :D

Maar nu... ik wil sowieso mn schooltje merah's uitbreiden en wil er eigenlijk nog n schooltje van een andere vissoort bijzetten.

Er word gezegd dat een kuhli (jonge) garnalen oppeuzeld en opzich is dat niet echt n probleem want mn blauwe rakkers vermeerderen zich vlotjes (in September begonnen met 30 en nu zit ik over de 350 gok ik).

Wat wil ik sowieso niet: gup/endlers, mollies, platy. Heb ik gewoonweg niets mee ;)

Zelf denk ik aan mn boraras uitbreiden naar 25 a 30 en dan n mooi schooltje (neon) tetra's erbij en n corydoras soort (klein dus panda of pygmaeus) evt kuhli want bij een grondel (ben fan van rhinogobius wui) ben ik bang dat dan al mn garnalen verdwijnen :=

@simpie94 mooie foto!!!

Wat een mooie bak! Hoe groot is hij?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:14

ik zou er geen kuhli in doen,die zie je echt bijna nooit,alleen met voeren even.
kies iets wat niet schuw is?

corydoras zijn inderdaad wel erg leuk.
kijk even of je bodem geschikt is voor ze.
en ik vind het erg mooi in gericht :j

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:33

Het is een Juwel Rio 125ltr dus 81x36x50cm :)

Bodem is jbl sansibar grey, fijne korrel (0,2-0,6mm) specifiek erin gedaan omdat die geschikt is voor pantsermeervallen enz.

Thanks voor de complimenten! Ben er zelf ook erg blij mee hoe hij er nu uitziet en bij staat... gister heb ik het hout in het midden geplaatst (stond daarvoor nog in mn 25ltr bak) en het mos wat nu rechts staat stond eerst in het midden. Verder heel blij met hoe mn planten het doen en mn aqua er bijstaat <3

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:05

Kuhli's zijn juist hartstikke leuk. En sinds ik geen corydorasen meer heb zie ik ze heel veel rond zwemmen. Of gewoon op de grond liggen met zijn allen.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:53

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:09

simpie94 schreef:
https://www.demaanvis.nl/content/?p=1011

En zoiets Paint_Lover? Ik hou altijd wel een beetje van net een beetje anders.

Of voor meer inspiratie:
https://www.heevis.nl/zoetwater/vissen-planten/vissen/modderkruipers-en-grondels

Die bovenste staan dus op mn lijstje maar beetje bang dat die dus mn garnalen op gaat peuzelen :=
Heb vroeger gobies (rhinogobius wui) in mn aquarium gehad en ze zijn echt heel leuk maar wel wat gevoelig.

Had al bij heevis rondgeneusd maar ga sowieso langs bij Coenen in Best, die is voor mij dichterbij en daar komt eigenlijk alles vandaan :)

Kuhli blijft ook nog even op mn lijstje staan maar ook daarbij ben ik n beetje bang dat mn garnalen eraan zullen gaan en dat wil ik dus niet... n enkel jong is geen probleem maar heb n leuke groep zo en die wil ik niet uitgedund hebben ;)

Word vervolgd! Thanks voor de tips iig!

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:19

Bij mij eten de kuhli's de volwassen garnalen niet op.
Verder ruimen ze wel alle dode diertjes op. Gelukkig is dat niet vaak

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:40

Paint_Lover schreef:
[ [url=m/5KCkHS.jpg]Afbeelding[/url] ]

@simpie94 mooie foto!!!

Als je een dichte bak hebt: clown killi vind ik erg leuk! Verder zoals je al noemt corydoras pygmaeus (mijn favoriete cory haha) en green tetra (blauwe neon in het Nederlands). Deze blijven wat kleiner dan neon tetra en zijn erg mooi! Afhankelijk hoe het licht valt zijn ze groen of blauw en dat veranderd dus steeds als ze zwemmen. Net kleine toverballetjes. :)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:59

Hoe is het met de betta?

Nog even een totaal foto:
Afbeelding

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:13

simpie94 schreef:
Hoe is het met de betta?

Nog even een totaal foto:
[ [url=m/Iv5Xi3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie bak!

Met Jack gaat het vandaag wat beter. Hij is wat actiever, maakt weer echt contact zoals hij normaal doet als ik langsloop, zwemt wat meer rond, kort, maar hij doet het wel.
Eten deed hij gisteren wat beter, vandaag is hij vooral bezig met het voer pakken en uitspugen.
De wonden zijn dicht, hij ziet er gehavend uit, maar het lijkt goed te helen.. hopen dat het doorzet!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:09

Hoi !

Ons aquarium draait nu precies een week.. nu ligt er een viezig laagje op het water, is dat gewoon alg?

En wat zijn dat voor viezige dingen op het gras-plantje? Lijkt wel schimmel ofzo?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:21

dat laagje is een kaamlaag .
dat zijn dode bacteriën en die zie je als er te weinig beweging in het wateroppervlak zit.
oplossing is de uitlaat van je pomp wat meer omhoog doen zodat het oppervlakte beweegt
ga even zoeken op google naar info over de kaamlaag en wat je er tegen kunt doen.

en je hebt last van baardalg, ga ook even googlen naar info hier over.
denk tenminste dat je die zwarte pluisjes bedoeld?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:27

Wat vinden jullie een nette prijs voor een compleet aquarium?
Bak van 20 liter 40x20x25cm
Incl ledlamp,hangon filter en garnalen.
Heel veel citroen garnalen (Neocaridina) en een aantal blauwe tijgers met oranje ogen (Caridina)

Mn zoon heeft zn kamer veranderd en nu staat t aquariumpje in een hoek en vind zn grote aquarium leuker om naar te kijken.
Beetje zonde dus,kan zn garnalen wel in de grote bak gooien maar daar zitten hele grote kardinaal tetra’s in dus die zijn zo op :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:30

ik zie die bakjes altijd voor rond de 20/30 euro leeg staan.
met jouw garnalen er bij misschien iets meer maar je moet net een liefhebber treffen.
tweedehands aquarium spullen verkopen levert vaak weinig op.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:32

ellepel schreef:
ik zie die bakjes altijd voor rond de 20/30 euro leeg staan.
met jouw garnalen er bij misschien iets meer maar je moet net een liefhebber treffen.
tweedehands aquarium spullen verkopen levert vaak weinig op.

Ja daar was ik al bang voor.
Maar tis zonde want t spul is denk een half jaar oud ofzo dus dan sla ik de boel wel op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:36

maak supermooie foto’s van je bakje, zet het op marktplaats en laat de prijs even open.
als je dan denkt van er word me te laag geboden dan kun je er altijd nog een vaste prijs op zetten denk ik?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:57

Ja dat is ook zo indd.
Komt goed moet even kijken wanneer ik t kan doen.
Ben recent geopereerd en mag niet bukken dus is lastig om nu mooie foto’s te maken en te kijken wat erin zit ect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:50

Ik heb mijn 80cm bak met toebehoren voor €100 verkocht gekregen. Ik zou hem gewoon op MP zetten met de prijs die je ervoor wil hebben, en als hij niet in de weg staat geduld hebben :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:20

Geen idee of ik er goed aan gedaan heb, maar heb vandaag een 50% waterwissel gedaan.
Nu proberen de baardalg te bestrijden.
Volgens mij zit het nog maar op 1 plantje, dus misschien kan ik die beter vervangen?

Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 02:03

Ik vind steeds een paar garnalen in het filter. Ik heb de ingangen waar het water naar binnen wordt gezogen afgeplakt met horrengaas maar schijnbaar is dat nog niet voldoende en zit er denk ik ergens een gaatje waar ze in kunnen komen. Weet iemand nog een oplossing?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:11

Ik heb op mijn interne filter de filter grid van Juwel zitten en nog geen garnalen gevonden in mn filter :)

Zo ziet mijn filter eruit:
Afbeelding
Afbeelding