Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:25

Met ons gaat het ook prima.

Skip vond afgelopen weekend niet zo tof.... er kon geschaatst worden, dus wat gingen zijn 2 vrouwtjes (mam en ik) steeds doen? Juist ja... lekker 3 dagen op het ijs gestaan. Maar dat betekende dat Skip 3 dagen steeds een paar uurtjes in de bench heeft gezeten en dáár was hij het níet mee eens. Ondanks dat hij de bench gewend is, vind hij het verschrikkelijk.

Maar dit was even pech voor hem. Vrijdag iets van 2 uurtjes, zaterdag ook en zondag misschien 1,5 uur.

Zaterdag kwam mijn vader eerder thuis en heeft hem natuurlijk uit de bench gelaten. Maar ook toen was Skip het er niet mee eens. Hij heeft de hele middag onrustig lopen ijsberen en piepen.... dat vond pap begrijpelijkerwijs niet zo tof...

Ach ja, het ijs is weer weg, volgende weekend is weer helemaal voor Skip....(al zijn alle dagen eigenlijk helemaal voor Skip, ik heb geen werk dus ben bijna altijd thuis.)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:27

Nicky91 schreef:
Skippy01 schreef:
@nicky wat een knap zusje ook :j Mezzy is wel echt 'puppy-af' ook zeg!

Ja als je dr zo op de foto ziet wel, maar ik was vorige week bij een vriendin en die heeft een kelpie die is 1 maand ouder dan Mezzy en die is echt zoveel meer volwassen al dan Mezzy. Echt bizar.

Maar, die is dan ook al loops geweest(vorige maand) dus wellicht heeft dat er ook mee te maken.

Ik vind kortharen sowieso vaak sneller volwassen ogen, maar dat is misschien een persoonlijke afwijking, maar mss zie jij dat ook zo bij de kelpie?
Hoewel idd loopsheid er misschien ook wel mee te maken heeft (altijd reuen zelf, dus dat durf ik echt niet te zeggen)

meisie94

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:34

@KimD woody is nu 14 weken:) hebben daar met opzet iets langer op gewacht dan direct met 12 weken.

Ook ik volg het niet zo goed meestal moet ik ineens 3 tot 10 pagina's bijlezen. Dan lees ik wel maar reageer ik niet op iedereen. :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:47

Ik zit thuis met een blaasontsteking , daarnaast natuurlijk met Jaxx.

Ook vind ik persoonlijk dat je als nieuweling er moeilijk tussen komt. De vaste groep heeft al een 'band' opgebouwd en als nieuweling er tussen komen is moeilijk.
Wordt weinig gereageerd. Nu gaat het topic ook super snel! Dat speelt zeker ook mee

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:53

Hoe gaat het nu met het plassen in huis, meisie?

Awhh beterschap JJ :knuffel:

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:58

JesdaJinn schreef:

Ook vind ik persoonlijk dat je als nieuweling er moeilijk tussen komt. De vaste groep heeft al een 'band' opgebouwd en als nieuweling er tussen komen is moeilijk.
Wordt weinig gereageerd. Nu gaat het topic ook super snel! Dat speelt zeker ook mee

Om deze reden heb ik me hier niet echt welkom gevoeld. Naar mijn idee heb ik geprobeerd om mee te kunnen praten maar ik voelde me wat genegeerd. Even goede vrienden hoor en ik vind het geen probleem, maar ik dacht echt dat het was bedoeld voor iedereen die dit jaar een pup kreeg en om daar met elkaar over te praten en met elkaar mee te leven.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:00

Ik heb een nestje afgeslagen, super moeilijk besluit omdat we een hele goede klik hadden met de fokker. Maar de honden zouden rond de 40cm worden en we zoeken eigenlijk richting de 50, dat was helaas gewoon een te groot verschil. Maar goed, er komt vast wel weer wat op ons pad! Het was sowieso erg leuk om een fokker te ontmoeten, en wat meer australian labradoodles te zien dan degenen die ik al ken.

mvdende : arme skip, jammer he dat ze niet veilig mee het ijs op kunnen. Zou skip vast veel gezelliger hebben gevonden :+

JesdaJinn: beterschap!! Hopelijk snel er vanaf.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:00

@JJ ow jeetje, beterschap! :(:)

Denk niet dat dat bewust is hoor, dat je er niet tussen komt. Het is (ik spreek voor mezelf) vooral zoeken wie ook alweer bij welke hond hoort etc. Dat weet ik bij de 'oude garde' uit mijn hoofd en bij de nieuwe niet :n En dat is helemaal niet erg als ik op mijn computer zit, maar op mijn telefoon is dat dan terugzoeken écht niet te doen -O- Helpt dan ook niet dat er afgelopen weken echt meerdere nieuwe bijgekomen zijn, dus dan is het uit mn hoofd ook echt niet bij te houden welke hond het om gaat O:)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:03

noox schreef:
Ik heb een nestje afgeslagen, super moeilijk besluit omdat we een hele goede klik hadden met de fokker. Maar de honden zouden rond de 40cm worden en we zoeken eigenlijk richting de 50, dat was helaas gewoon een te groot verschil. Maar goed, er komt vast wel weer wat op ons pad! Het was sowieso erg leuk om een fokker te ontmoeten, en wat meer australian labradoodles te zien dan degenen die ik al ken.

Ja, tussen 40 en 50 is best een verschil.
Die v mijn ouders (labradoodle) is 45cm en die van een vriendin (goldendoodle) gaat richting de 50/51cm en dat voelt al als best een verschil :j Ook tussen mijn hond (40/41cm) en die v mijn ouders (45cm) voelt als een flink verschil, hoewel ook de bouw echt wel meespeelt natuurlijk. Een doodle is nou eenmaal iets grover én hariger dan een podengo natuurlijk...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:08

Muronia schreef:
JesdaJinn schreef:

Om deze reden heb ik me hier niet echt welkom gevoeld. Naar mijn idee heb ik geprobeerd om mee te kunnen praten maar ik voelde me wat genegeerd. Even goede vrienden hoor en ik vind het geen probleem, maar ik dacht echt dat het was bedoeld voor iedereen die dit jaar een pup kreeg en om daar met elkaar over te praten en met elkaar mee te leven.

Vanuit mijn kant is het nooit de bedoeling geweest om jou of iemand anders te negeren. Ik reageer zelf vrij beperkt omdat ik hele dagen moe ben en het topic zo snel gaat. Klets gewoon gezellig mee, voor mij ben je net zo welkom als de rest!

AHH wat jammer noox! Daar zit inderdaad een behoorlijk verschil in. Hopelijk komt er snel wat anders op je pad!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:12

noox schreef:

mvdende : arme skip, jammer he dat ze niet veilig mee het ijs op kunnen. Zou skip vast veel gezelliger hebben gevonden :+

JesdaJinn: beterschap!! Hopelijk snel er vanaf.

Het was voor Skip even "zielig" ja.

Maar stiekem vind ik het af en toe wel even fijn om even iets zonder hond te ondernemen.

Ik ben gék op die hond, maar zo af en toe even een moment niet is ook wel eens lekker hoor. Juist omdat ik thuis zit, is Skip 24/7 bij me.

Vrijdag heeft hij nog een "grote" ronde wandelen gehad. Al stond er een gigantische koude wind en was het echt geen pretje.

Zaterdag even 15 minuten naar het strand geweest, maar 1 het was KOUD, ik was compleet verrot na een aantal uur schaatsen en 3, Skip was zich behoorlijk aan het misdragen, dus we zijn maar naar huis gegaan.

Zondag 3x een rondje door de wijk. Ik was moe, had gewoon geen puf meer voor een lange ronde.

Gisteren op maandag weer gewoon ons vaste rondje lekker gelopen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:14

Ik geloof ook niet dat het expres is dat er niet gereageerd wordt. Zijn veel mensen, veel puppys maar voor ons 'de nieuwelingen' is het niet zo leuk en dan ga je minder reageren.

Ik wil elke dag wel vertellen hoe goed het nu eindelijk gaat na dagen van onrust hier. Jinn begint meer te accepteren en dat zijn leuke dingen om te melden maar als je 2x een foto plaats zonder reactie dan heb ik er ook geen zin meer in ^^

Nogmaals. Tis een druk topic en ik snap het wel maar toch iets minder leuk dan verwacht :P

Thanks voor de beterschap wensen. Hoop er gauw vanaf te zijn

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 13:16

Hier vooral gebrek aan tijd om op iedereen te reageren en ik zit veel mobiel en dat vind ik gewoon vreselijk irritant.

Hier nog wat foto’s van de kleine man!
Afbeelding
Afbeelding
Bijna 10 kg inmiddels!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:33

Heeft iemand ervaring met een hond en een vijver in de tuin? Mona heeft nu al interesse met haar 8 weken oud en we willen liever niet dat ze erin gaat. Ze is alleen wel een golden dus dat voorkomen/afleren kan nog lastig worden :Y) Iemand tips qua training of omheining en dergelijke? (We wisten dat dit zou gaan gebeuren hoor maar alsnog :Y) )

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:35

Ik denk qua veiligheid dat je het beste kan afzetten met iets?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 13:37

woepsie90 schreef:
Heeft iemand ervaring met een hond en een vijver in de tuin? Mona heeft nu al interesse met haar 8 weken oud en we willen liever niet dat ze erin gaat. Ze is alleen wel een golden dus dat voorkomen/afleren kan nog lastig worden :Y) Iemand tips qua training of omheining en dergelijke? (We wisten dat dit zou gaan gebeuren hoor maar alsnog :Y) )

Bij mn schoonouders ligt er een net overheen ivm de reigers enzo

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:55

Ik zat ook aan een net of ijzer gaas te denken. Of indd afzetten.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:05

Schapengaas?
Gebruik ik altijd bij wedstrijden om een 'tuintje' af te zetten zodat ze niet weg kunnen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:31

Ik zou inderdaad ook de vijver nu al afzetten en het op die manier aanleren. Nu is er nog geen interesse en dan hoeft die ook niet gecreëerd te worden. Als je het nu goed aanpakt is het straks geen probleem.

Wat betreft de rest, voor mij is het vooral dat niet alle nieuwelingen even frequent reageren en ik daardoor, zoals eerder aangegeven, niet direct weet over welke hond het gaat en het vaak voor mij dan geen doel heeft om iets te zeggen.

Het is niet zo dat dit alleen een puppy topic is. In 2017 (of 2018?) is de 'oude garde' eigenlijk vaart gaan zetten en die zijn allemaal blijven plakken omdat er eigenlijk geen algemeen hondentopic is. Dat geeft niet maar ik kan begrijpen dat het voor de nieuwe puppy-mensen wel verwarrend kan zijn. :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:39

Jullie gaan indd zoals toen kneitertje hard.
Ik had toen al moeite om bij te houden.
Meelezen doe ik altijd wel maar op iedereen reageren is geen doen,heb dan ook diep respect voor degene die bijleesposten maken.
Dat hier wordt genegeerd geloof ik niet zo tis denk echt omdat je gewoon niet weet wie bij welke pup hoort.
De oudere garde kan ik inmiddels wel goed uit elkaar houden maar van de nieuwe weet ik t ook niet.

Om die reden toen mn avatar veranderd en sinds dien wist iedereen wel wie ik was volgens mij.

Voor de fokkers op welke leeftijd titeren jullie je pups in het nest ipv enten? Ga ik ff in overleg met mn fokker.(als er wat bij zit)

Kwa loopsheid ik merk het hier vooral dat ze ineens mn kinderen opeet :')
Daar waar ze normaal gezellig is kan ze dan ineens uit het niets heel bitchie reageren.
En toen ze dat deed paar dagen later een enorme vulva en dag later loops.

Zit nu op haar 3de loopsheid te wachten die had dec moeten zijn maar ze is nogal onregelmatig.( mrt,juni, en ?)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:41

Nomnomnom, smaken je kinderen lekker volgens de honden? _O-

Hoe krijgen jullie goed haren uit een kleed? Ik erger me er dood aan, ik heb een schoonmaakwoede dus ik zoek tips voor hondenharen uit een kleed te halen _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:42

cinniz123 schreef:
Meelezen doe ik altijd wel maar op iedereen reageren is geen doen,heb dan ook diep respect voor degene die bijleesposten maken.
Dat hier wordt genegeerd geloof ik niet zo tis denk echt omdat je gewoon niet weet wie bij welke pup hoort.
De oudere garde kan ik inmiddels wel goed uit elkaar houden maar van de nieuwe weet ik t ook niet.

Om die reden toen mn avatar veranderd en sinds dien wist iedereen wel wie ik was volgens mij.

Voor de fokkers op welke leeftijd titeren jullie je pups in het nest ipv enten? Ga ik ff in overleg met mn fokker.(als er wat bij zit)

Daar waar ze normaal gezellig is kan ze dan ineens uit het niets heel bitchie reageren.

Zit nu op haar 3de loopsheid te wachten die had dec moeten zijn maar ze is nogal onregelmatig.( mrt,juni, en ?)

6 weken!

Ik heb ook met de fokker overlegd, alhoewel dat natuurlijk ook een vriendin is, of ze het niet erg vond als ik de pup deed pupnappen voor titer bepaling ipv enten. :D

Edit: Mazikeen heeft vandaag haar eerste 'training' gehad voor agility. Goed en wel 3 minuten, maargoed, een goeie basis is het halve werk.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:48

Nayomie schreef:

Hoe krijgen jullie goed haren uit een kleed? Ik erger me er dood aan, ik heb een schoonmaakwoede dus ik zoek tips voor hondenharen uit een kleed te halen _O-

van die rubberen kappersbezems doen dat heel goed, waar de stofzuiger afhaakt :j
Als dát ook niet werkt: een zeem licht vochtig maken en op de knietjes dan maar... (maar dat gaat me echt te ver persoonlijk)

Zo eentje dus:
https://www.bol.com/nl/p/rubber-bezem-6 ... gLQkvD_BwE

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 15:01

cinniz123 schreef:

6 weken. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:01

Skippy01 schreef:
Nayomie schreef:

van die rubberen kappersbezems doen dat heel goed, waar de stofzuiger afhaakt :j
Als dát ook niet werkt: een zeem licht vochtig maken en op de knietjes dan maar... (maar dat gaat me echt te ver persoonlijk)

Zo eentje dus:
https://www.bol.com/nl/p/rubber-bezem-6 ... gLQkvD_BwE

Wij lossen dat nog anders op, geen kleed neerleggen. Ben Gekke Henkie niet. :')

Wat een heerlijk weer trouwens! Heb al de hele dag de deur open staan en ben nu het hok van de katten aan het klaarmaken. Die gaan dadelijk ook lekker naar buiten.