Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twilight schreef:Oef kiwi dat is schrikken. Niet lekker. Arme poezel.
Gefeliciteerd suze![]()
Finnes gefeliciteerd met behaalde pup cursus.
Sinds zondag lijkt het hier alsof mijn gebeden zijn verhoord lol. Nala is zo rustig. Heerlijk rustig haha. Zelfs gister en vandaag met ons baby nichtje hier logerend. Ging super en ben blij en trots.
Simoonzel schreef:Gefeliciteerd Suze en Finnens! Ik ben een beetje met andere dingen bezig dus ik post niet zo veel.
Ik scheer alles voor bloedafname tenzij mensen het specifiek vragen, dat zijn vaak showhonden idd. Bij een grote hond is dat vaak wel te doen, bij kleintjes of vervelende vaten wordt het een stukje lastiger.![]()
Hier gaat het overigens goed! Popo is echt vreselijk braaf deze week, heerlijk. Op cursus dinsdag moesten we de pups over obstakels begeleiden. Eerst was het zijn zwakke punt maar na thuis oefenen moet ik nu juist zorgen dat hij er niet gewoon zelf overheen gaat zonder aanwijzingen.
Hopelijk blijft hij het zo leuk vinden, dan kunnen we ooit nog wat agility gaan doen!
kiwiwitje schreef:Ja zoiets vertelde je. schrik je er nog van?
Wij hadden hier van de week een bloedbad.. een van de katten heeft blijkbaar zn gehele nageltje uit zn voetje getrokken toen ie aan de krabpaal bleef hangen. overal bloed. overal...
KimD schreef:kiwiwitje schreef:Ja zoiets vertelde je. schrik je er nog van?
Wij hadden hier van de week een bloedbad.. een van de katten heeft blijkbaar zn gehele nageltje uit zn voetje getrokken toen ie aan de krabpaal bleef hangen. overal bloed. overal...
Nee, ik schrik er inmiddels niet meer van. Het is meer "Puk bloed, waar is de wond?"![]()
Een van onze katten heeft dat ook eens gehad, maar dat is inderdaad een bloedspektakel, ik dacht serieus dat ik ergens een dooie kat zou vinden!
Terwijl, als ik de wolfsklauwe van de honden trek dat ook wel bloed, maar nooit zo.![]()
Gefeliciteerd Suze & Finnens!
ZoZenn schreef:Ik was juist weer begonnen met trainen omdat we zo klunzig de parcoursen liepen. Een hele tijd heb ik ook niet getraind, wel wedstrijden gelopen, omdat ik geen groep kon vinden waar ik tevreden over was en ik bang was dat hij ongemotiveerd zou raken door sfeer (dat is 2 jaar geleden ook gebeurd bij een andere hondenschool). Hier gaan we ook al met de auto heen, al is dat gelukkig niet een uur
. Misschien indd toch weer stoppen met trainen, al hebben we echt de parcourservaring wel nodig in de huidige moeilijkheidsgraad
.
Privéles is indd wel een goed idee. Qua agility zit dat hier niet, maar ik doe hier privé hoopers met AJ en ik kan dat ook wel eens doen met Zig. Die vindt hoopers ook erg leuk. Op workshops doet hij het overigens niet/minder, daar is hij dan wel enthousiast en snel maar die sfeer is ook compleet anders daarom deed ik vorig jaar alleen workshops.
Verder geen aanvaring gehad. De kattenloop angst komt in mijn opzicht vermoedelijk van het feit dat de wip nu in het parcours staat en die vindt hij eng. De schutting doet hij namelijk nog steeds prima en hoogtevrees heeft hij niet. Volgens mij is het voor hem lastig te zien of hij de wip of de kattenloop op loopt, omdat ze van voren bijna identiek zijn.
Maak me echt een beetje zorgen om m'n ventje, hij is altijd zo enthousiast in het parcours. Ik heb het zelfs met zijn favoriete piepspeeltje geprobeerd, waar hij normaal helemaal ham op gaat, maar zelfs daar was hij te afgesloten voor.
ZoZenn schreef:Ik was juist weer begonnen met trainen omdat we zo klunzig de parcoursen liepen. Een hele tijd heb ik ook niet getraind, wel wedstrijden gelopen, omdat ik geen groep kon vinden waar ik tevreden over was en ik bang was dat hij ongemotiveerd zou raken door sfeer (dat is 2 jaar geleden ook gebeurd bij een andere hondenschool). Hier gaan we ook al met de auto heen, al is dat gelukkig niet een uur
. Misschien indd toch weer stoppen met trainen, al hebben we echt de parcourservaring wel nodig in de huidige moeilijkheidsgraad
.
Privéles is indd wel een goed idee. Qua agility zit dat hier niet, maar ik doe hier privé hoopers met AJ en ik kan dat ook wel eens doen met Zig. Die vindt hoopers ook erg leuk. Op workshops doet hij het overigens niet/minder, daar is hij dan wel enthousiast en snel maar die sfeer is ook compleet anders daarom deed ik vorig jaar alleen workshops.
Verder geen aanvaring gehad. De kattenloop angst komt in mijn opzicht vermoedelijk van het feit dat de wip nu in het parcours staat en die vindt hij eng. De schutting doet hij namelijk nog steeds prima en hoogtevrees heeft hij niet. Volgens mij is het voor hem lastig te zien of hij de wip of de kattenloop op loopt, omdat ze van voren bijna identiek zijn.
Maak me echt een beetje zorgen om m'n ventje, hij is altijd zo enthousiast in het parcours. Ik heb het zelfs met zijn favoriete piepspeeltje geprobeerd, waar hij normaal helemaal ham op gaat, maar zelfs daar was hij te afgesloten voor.
kiwiwitje schreef:Zou het kunnen dat het een combinatie van verschillende factoren is?
- hij kan misschien slecht tegen druk, is gevoelig op sfeer.
- jij hebt een slechte ervaring met andere hondenscholen, dus je hebt zeer waarschijnlijk een andere gemoedstoestand in je hoofd.
- dan gaat het op wedstrijd en in de les ook nog eens ''slecht'' en jij gaat je zorgen maken wat er aan de hand is en bent een beetje teleurgesteld dat het niet lekker gaat/of je baalt/bent ''verdrietig'' dat de hond er geen plezier meer in heeft.
Tel dat bij elkaar op en je komt neerwaarts te zitten.
Thuis, hoe klunzig ook, geen druk; lekker relax en spelen. Demo's precies t zelfde, puur voor de fun. Dus een totaal andere gemoedstoestand.