Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:09

Wat leuk! Welk ras was het alweer?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:56

Wat leuk! Gefeliciteerd!

Nou ze is geslaagd hoor, met 10 op volgen, hierkomen, zit, af, plat, aankijken, spelen, van eten afblijven. En een 9 op afleiden bij begroeten {:}

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:58

Gefeliciteerd!!

En Finnens ook gefeliciteerd, netjesss *\o/* *\o/*

Ik ben helemaal gesloopt, vanmorgen vroeg Daisy uitgelaten en nu net nog een uur gelopen, gerend en gespeeld met takken, balletjes en zoekopdrachten. :D Heb vandaag anderhalf uur les gehad met m'n paard en daarna nog paard van m'n moeder getraind, ben benieuwd hoeveel spierpijn we morgen hebben :Y) Daisy is nu ook helemaal out haha dus die heeft dr energie ook goed kwijt gekund vandaag :D

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:04

Gefeliciteerd finnens en suze!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 21:35

Gefeliciteerd finnens

Lekker bezig geweest wieneke!

:')
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:52

zo netjes finnens!

@laraay een finse lappenhond :)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:22

Oef kiwi dat is schrikken. Niet lekker. Arme poezel.

Gefeliciteerd suze :D

Finnes gefeliciteerd met behaalde pup cursus.

Sinds zondag lijkt het hier alsof mijn gebeden zijn verhoord lol. Nala is zo rustig. Heerlijk rustig haha. Zelfs gister en vandaag met ons baby nichtje hier logerend. Ging super en ben blij en trots. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 22:41

Twilight schreef:
Oef kiwi dat is schrikken. Niet lekker. Arme poezel.

Gefeliciteerd suze :D

Finnes gefeliciteerd met behaalde pup cursus.

Sinds zondag lijkt het hier alsof mijn gebeden zijn verhoord lol. Nala is zo rustig. Heerlijk rustig haha. Zelfs gister en vandaag met ons baby nichtje hier logerend. Ging super en ben blij en trots. :D

Niet de goden verzoeken _/-\o_
Maar was inderdaad schrikken. Wij hebben er meer last van dan hij :')

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:55

Dat zal wel. Hartverzakking haha.

En nee geen goden verzoeken maar het was in iedergeval erg fijn. Ging heerlijk in der mand liggen tukken tussendoor.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:11

Gefeliciteerd Suze en Finnens! Ik ben een beetje met andere dingen bezig dus ik post niet zo veel. :+
Ik scheer alles voor bloedafname tenzij mensen het specifiek vragen, dat zijn vaak showhonden idd. Bij een grote hond is dat vaak wel te doen, bij kleintjes of vervelende vaten wordt het een stukje lastiger. :P

Hier gaat het overigens goed! Popo is echt vreselijk braaf deze week, heerlijk. Op cursus dinsdag moesten we de pups over obstakels begeleiden. Eerst was het zijn zwakke punt maar na thuis oefenen moet ik nu juist zorgen dat hij er niet gewoon zelf overheen gaat zonder aanwijzingen. :')
Hopelijk blijft hij het zo leuk vinden, dan kunnen we ooit nog wat agility gaan doen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 09:03

Simoonzel schreef:
Gefeliciteerd Suze en Finnens! Ik ben een beetje met andere dingen bezig dus ik post niet zo veel. :+
Ik scheer alles voor bloedafname tenzij mensen het specifiek vragen, dat zijn vaak showhonden idd. Bij een grote hond is dat vaak wel te doen, bij kleintjes of vervelende vaten wordt het een stukje lastiger. :P

Hier gaat het overigens goed! Popo is echt vreselijk braaf deze week, heerlijk. Op cursus dinsdag moesten we de pups over obstakels begeleiden. Eerst was het zijn zwakke punt maar na thuis oefenen moet ik nu juist zorgen dat hij er niet gewoon zelf overheen gaat zonder aanwijzingen. :')
Hopelijk blijft hij het zo leuk vinden, dan kunnen we ooit nog wat agility gaan doen!

Wat heerlijk dat het zo goed gaat! :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:45

kiwiwitje schreef:
Ja zoiets vertelde je. schrik je er nog van? :P

Wij hadden hier van de week een bloedbad.. een van de katten heeft blijkbaar zn gehele nageltje uit zn voetje getrokken toen ie aan de krabpaal bleef hangen. overal bloed. overal...

Nee, ik schrik er inmiddels niet meer van. Het is meer "Puk bloed, waar is de wond?" :=

Een van onze katten heeft dat ook eens gehad, maar dat is inderdaad een bloedspektakel, ik dacht serieus dat ik ergens een dooie kat zou vinden!

Terwijl, als ik de wolfsklauwe van de honden trek dat ook wel bloed, maar nooit zo. :oo

Gefeliciteerd Suze & Finnens! *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 09:58

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
Ja zoiets vertelde je. schrik je er nog van? :P

Wij hadden hier van de week een bloedbad.. een van de katten heeft blijkbaar zn gehele nageltje uit zn voetje getrokken toen ie aan de krabpaal bleef hangen. overal bloed. overal...

Nee, ik schrik er inmiddels niet meer van. Het is meer "Puk bloed, waar is de wond?" :=

Een van onze katten heeft dat ook eens gehad, maar dat is inderdaad een bloedspektakel, ik dacht serieus dat ik ergens een dooie kat zou vinden!

Terwijl, als ik de wolfsklauwe van de honden trek dat ook wel bloed, maar nooit zo. :oo

Gefeliciteerd Suze & Finnens! *\o/*

Ja we hadden wel de indruk dat ie iets ergers zou hebben dan dit :o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:50

Drama zijn die nagels hè :') Ik had Floyd laatst per ongeluk zijn nagels te ver afgeknipt en heb alles in de was kunnen gooien waar hij bij in de buurt kwam. Echt alles zat eronder :roll:

Wat fijn dat het zo goed gaat Simone :D Wij hebben het hier opgegeven om honden van obstakels af te houden. Ze liggen dus gewoon in de vensterbank en op de bench. Vraag me niet hoe :Y) Van de tafel blijven ze na een flinke training gelukkig wel af. Dat gaat me te ver :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 12:00

Tijd voor een nieuwe puppyspam vind ik :P

Spoiler:
ik stoei een beetje met de instellingen van mijn camera, dus helaas niet alles scherp, volgende ronde beter

er is nog 1 knap ventje beschikbaar <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:22

Ach, die kleine mollige pootjes! <3

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:53

Ah gosh wat een klein schatje <3.

Zig is even compleet zijn plezier in agility kwijt en ik kan niet helemaal bedenken waarom. Verder is bij fit, sterk en vrolijk. Thuis heeft hij plezier in m'n mini parcoursjes en is hij eigenlijk altijd enthousiast.

Maar op wedstrijd klapt hij plots dicht en op training gaat hij zo langzaam. Terwijl hij vervolgens wel terug naar de auto racet... Hij is dus niet moe.

Ik doe zelf niks anders. Altijd positief, altijd beloningsgericht en nooit prestatie gericht. Hij is ook 'ineens' bang voor de kattenloop, waar hij die normaal geweldig vond.

Hij heeft t wel moeilijk met binnen wedstrijden moet ik zeggen, dus dat kan het zijn en we zijn ook een moeilijkheidsgraad omhoog gegaan. M'n trainingsgroep is ook best heftig in de vorm van mensen zijn behoorlijk prestatie gericht en hij reageert erg slecht op zo'n let's say heftige sfeer.

Aan de ene kant lijkt het net alsof hij er geen zin in heeft, maar aan de andere kant als ik thuis dingen doe of ik ben de 1e op de club en ik loop wat dan is hij super enthousiast en snel. Vorig jaar bij m'n andere club had hij dit helemaal niet, maar die hebben alleen nog beginnerslessen. Het lijkt wel alsof hij 'last' heeft van andere mensen ofzo? Thuis maakt het hem ook niet uit dat AJ ernaast staat te springen nml. Hij lijkt in de training en op wedstrijd ineens 'niet te bereiken/gestresst', terwijl hij normaal super op me gericht is en laatst op workshop daar helemaal geen last van had. Echt andere wedstrijdgroepen zijn hier niet, wellicht nog 1 andere die ik kan proberen.

Iemand tips?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:08

Even een maandje geen training volgen? Misschien kan hij de prikkeling niet helemaal aan. Ik merk bij Dundy ook wel dat hij soms totaal geen zin heeft in de training en dan ga ik gewoon eerder naar huis. Maar goed wij zitten ook al een uur in de bus/trein voordat we een keer op training zijn :')

Ik zou de training even een tijdje laten voor wat het is of eens een paar privelessen nemen om te kijken of je de oorzaak kan vinden.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:21

Heeft hij misschien een aanvaring gehad met een andere hond of zich bezeert met de kattenloop? Dat hij daar van onder de indruk is.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:38

Ik was juist weer begonnen met trainen omdat we zo klunzig de parcoursen liepen :'). Een hele tijd heb ik ook niet getraind, wel wedstrijden gelopen, omdat ik geen groep kon vinden waar ik tevreden over was en ik bang was dat hij ongemotiveerd zou raken door sfeer (dat is 2 jaar geleden ook gebeurd bij een andere hondenschool). Hier gaan we ook al met de auto heen, al is dat gelukkig niet een uur -O- . Misschien indd toch weer stoppen met trainen, al hebben we echt de parcourservaring wel nodig in de huidige moeilijkheidsgraad |o .

Privéles is indd wel een goed idee. Qua agility zit dat hier niet, maar ik doe hier privé hoopers met AJ en ik kan dat ook wel eens doen met Zig. Die vindt hoopers ook erg leuk. Op workshops doet hij het overigens niet/minder, daar is hij dan wel enthousiast en snel maar die sfeer is ook compleet anders daarom deed ik vorig jaar alleen workshops.

Verder geen aanvaring gehad. De kattenloop angst komt in mijn opzicht vermoedelijk van het feit dat de wip nu in het parcours staat en die vindt hij eng. De schutting doet hij namelijk nog steeds prima en hoogtevrees heeft hij niet. Volgens mij is het voor hem lastig te zien of hij de wip of de kattenloop op loopt, omdat ze van voren bijna identiek zijn.

Maak me echt een beetje zorgen om m'n ventje, hij is altijd zo enthousiast in het parcours. Ik heb het zelfs met zijn favoriete piepspeeltje geprobeerd, waar hij normaal helemaal ham op gaat, maar zelfs daar was hij te afgesloten voor.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:49

ZoZenn schreef:
Ik was juist weer begonnen met trainen omdat we zo klunzig de parcoursen liepen :'). Een hele tijd heb ik ook niet getraind, wel wedstrijden gelopen, omdat ik geen groep kon vinden waar ik tevreden over was en ik bang was dat hij ongemotiveerd zou raken door sfeer (dat is 2 jaar geleden ook gebeurd bij een andere hondenschool). Hier gaan we ook al met de auto heen, al is dat gelukkig niet een uur -O- . Misschien indd toch weer stoppen met trainen, al hebben we echt de parcourservaring wel nodig in de huidige moeilijkheidsgraad |o .

Privéles is indd wel een goed idee. Qua agility zit dat hier niet, maar ik doe hier privé hoopers met AJ en ik kan dat ook wel eens doen met Zig. Die vindt hoopers ook erg leuk. Op workshops doet hij het overigens niet/minder, daar is hij dan wel enthousiast en snel maar die sfeer is ook compleet anders daarom deed ik vorig jaar alleen workshops.

Verder geen aanvaring gehad. De kattenloop angst komt in mijn opzicht vermoedelijk van het feit dat de wip nu in het parcours staat en die vindt hij eng. De schutting doet hij namelijk nog steeds prima en hoogtevrees heeft hij niet. Volgens mij is het voor hem lastig te zien of hij de wip of de kattenloop op loopt, omdat ze van voren bijna identiek zijn.

Maak me echt een beetje zorgen om m'n ventje, hij is altijd zo enthousiast in het parcours. Ik heb het zelfs met zijn favoriete piepspeeltje geprobeerd, waar hij normaal helemaal ham op gaat, maar zelfs daar was hij te afgesloten voor.

Waar woon je? Ik zit namelijk bij een hele fijne trainster en die doet ook privelessen.. Zit in rijsbergen (ik rijd er ook 40min voor)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:14

Helaas compleet uit de buurt :(. Er zitten hier 2 hondenscholen met fijne agility lessen, maar beide helaas alleen beginners -O- . Zij geven dus wel gevorderden workshops, waar ik altijd aan mee doe.

Zondag ook weer workshop, eens kijken wat hij dan gaat doen. Als hij weer dichtklapt, gaan we gewoon lekker wat anders doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 14:16

ZoZenn schreef:

Zou het kunnen dat het een combinatie van verschillende factoren is?

- hij kan misschien slecht tegen druk, is gevoelig op sfeer.
- jij hebt een slechte ervaring met andere hondenscholen, dus je hebt zeer waarschijnlijk een andere gemoedstoestand in je hoofd.
- dan gaat het op wedstrijd en in de les ook nog eens ''slecht'' en jij gaat je zorgen maken wat er aan de hand is en bent een beetje teleurgesteld dat het niet lekker gaat/of je baalt/bent ''verdrietig'' dat de hond er geen plezier meer in heeft.

Tel dat bij elkaar op en je komt neerwaarts te zitten.

Thuis, hoe klunzig ook, geen druk; lekker relax en spelen. Demo's precies t zelfde, puur voor de fun. Dus een totaal andere gemoedstoestand.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:18

Zijn z'n ogen in orde? Mijn oudste teef heeft PRA en toen dat op begon te spelen werd ze ook heel onzeker op trainingen en binnenwedstrijden. En later ook op buitenwedstrijden. Maar het eerste jaar is het alleen op binnenwedstrijden en trainingen begonnen omdat daar minder licht was. (trainingen waren 's avonds). Zij liep op de wip rechtdoor omdat ze dacht dat het de kattenloop was en begon later te timen op de sprongen. Wij wisten toen niet wat er aan de hand was omdat ze er nog wel plezier van leek te hebben en nooit pijn aangaf. Later bleek dus dat ze PRA had.

Volgens mij is dit een heel warrig verhaal haha.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:36

kiwiwitje schreef:
Zou het kunnen dat het een combinatie van verschillende factoren is?

- hij kan misschien slecht tegen druk, is gevoelig op sfeer.
- jij hebt een slechte ervaring met andere hondenscholen, dus je hebt zeer waarschijnlijk een andere gemoedstoestand in je hoofd.
- dan gaat het op wedstrijd en in de les ook nog eens ''slecht'' en jij gaat je zorgen maken wat er aan de hand is en bent een beetje teleurgesteld dat het niet lekker gaat/of je baalt/bent ''verdrietig'' dat de hond er geen plezier meer in heeft.

Tel dat bij elkaar op en je komt neerwaarts te zitten.

Thuis, hoe klunzig ook, geen druk; lekker relax en spelen. Demo's precies t zelfde, puur voor de fun. Dus een totaal andere gemoedstoestand.

Dit zou op zich kunnen. Ik heb niet het 'idee' dat ik me anders opstel op training en op wedstrijd, ik doe juist ontzettend m'n best op een latida we lopen gewoon gezellig een rondje vibe omdat hij dus zo sfeergevoelig is. Als ik ook maar 1 seconde teleurgesteld ben als hij bv een sprong van de verkeerde kant neemt, dan wordt hij direct onzeker. Dat was altijd al zo. Dus ik doe altijd overdreven blij :').
Die houding tov hondenscholen kun je best gelijk in hebben, ben wel behoorlijk sceptisch geworden. Kan zijn dat hij dat overneemt, hij is op training ook overdreven reactief waar hij dat normaal nooit meer zo is (herplaatser).

Thuis is sowieso alles leuk en doe ik steeds Zig en AJ omstebeurten, dus dan fokken ze elkaar ook wat op :').

Ik heb ook niet het idee dat hij minder ziet? Qua hoe hij zich verder gedraagt in/om huis. Ik moet wel zeggen dat hij vrij klein is en de bovenkant van de kattenloop niet kan zien als hij erop loopt zoals AJ dat zou zien. PRA zit ook niet in het ras, maar bedankt voor de tip!

De binnenwedstrijden vindt hij vooral te druk en te luid. Ik denk dat ik die volgend jaar gewoon ga overslaan, dit was het eerste jaar dat ik ze wel deed, hij houdt sowieso niet van hutje mutje met andere honden en mensen en buiten hebben we daar gaan last van.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 21-03-19 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt