gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annikeee19

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:38

Wat mijn een leuk idee lijkt is een fotomeeting met konijnen maar lijkt me niet echt haalbaar :oo

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:31

Hoe zie je eigenlijk aan je konijnen of ze het te koud hebben? Ben daar altijd bang voor :')
Ze hupsen vrolijk eten en drinken goed.
Maar echt warm voelen ze achter de oren niet aan. Maar ook niet echt koud...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:25

Fotomeetings lijken me nu sowieso niet verstandig met de RHD2. Maar het levert ook erg veel stress op voor de konijnen..

Gelukkig Tarzan!

Zolang ze zich gewoon normaal gedragen is er niets aan de hand, meisje_
Konijnen kunnen beter tegen de kou dan tegen de warmte

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:26

Eoweyn_x schreef:
Fotomeetings lijken me nu sowieso niet verstandig met de RHD2. Maar het levert ook erg veel stress op voor de konijnen..

Gelukkig Tarzan!

Zolang ze zich gewoon normaal gedragen is er niets aan de hand, meisje_
Konijnen kunnen beter tegen de kou dan tegen de warmte

O ja daar heb je gelijk in, stom van me :(

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:18

Ik kreeg een mailtje van de dierenarts dat ze 26 januari inentingsavond voor rhd2 hebben...

Wat doen jullie? (ik heb binnenkonijnen maar woon wel op het platteland dus kan van buiten wel vanalles meenemen zegmaar...)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:20

Ligt eraan welk vaccin ze gebruiken..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:25

Ik kreeg ook een mailtje, zuidlaren toevallig? Dat is dus vaccin voor rhd2, juist vanwege de uitbraak.
Ben er nog niet over uit wat ik ga doen eerlijk gezegd, vind het erg lastig.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:30

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:42

Afbeelding

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:19

Aangezien je blijkbaar niet leest, zal ik het maar even herhalen: deze oproep (de mijne van zuidlaren dus) is speciaal voor de uitbraak en gaat dus juist om een rhd2 vaccin. Daarom ook pas eind deze maand, dan hebben ze het pas binnen. Ik vertrouw deze dierenarts volledig met zulke zaken, juist omdat ik deze zeer kritisch heb uitgezocht, ik rij niet voor niks een half uur om er te komen.
Kritisch zijn is goed, helemaal met zulke zaken, maar dat je impliceert dat deze oproep mogelijk gaat over de normale enting vind ik vrij respectloos. Ik zei nadrukkelijk dat het hier om rhd2 gaat.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:35

Oh wauw, dan hoop ik dat mijn dierenarts dat RHD2 vaccin ook zal gaan krijgen.. Dan zal ik er meteen om gaan.

Ik heb er verder nog niks over gehoord, beginnen ze met kleine groepjes of zo?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:54

Jeetje Zwerte, slechte dag achter de rug?

Sorry dat ik de praktijk niet ken en anderen alleen wil waarschuwen om na te gaan welk vaccin gebruikt wordt. De andere praktijken die de verkeerde vaccins gaven waren volgens anderen óók betrouwbaar. Niets respectloos aan hoor. Gewoon simpel goedbedoeld waarschuwen en de info delen die ik weet.

Ik kon trouwens niet opmaken uit je reactie dat je díe praktijk bedoelde. Dat het om RHD2 gaat is logisch, aangezien dat nu heerst.

"Er wordt ook gevaccineerd met een vaccin voor RHD1, die dus totaal niet werkt tegen RHD2 ;)"

Zie de "ook". Aangezien je blijkbaar niet goed leest, zal ik het even herhalen:
Er wordt óók ingeent met een vaccin wat niet werkt tegen RHD2. Deze staat alleen geregistreerd tegen RHD1. Zie schema.
Ik kan niet ruiken dat die praktijk van jou dat vaccin niet heeft toch? Ik bedoelde het gewoon goed. Maar zal het niet meer doen hoor!

Edit; je herhaalt trouwens niets, je legt het nu uit. Als je dat nou meteen had gedaan.

Hier komt het "beste" vaccin pas in maart. Dan ga ik ze laten vaccineren. Hoop dat tot die tijd geen mensen meer worden opgelicht met een fout vaccin...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:05

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:20

Ik kan hetzelfde zeggen, slechte dag? Ikke niet hoor, ik vond simpelweg jouw toon niet prettig nadat ik imo duidelijk genoeg was. Daar wees ik je op en het lijkt me niet nodig om je daar zo heftig om aangevallen te voelen. Je hebt in dit topic al meerdere malen gewezen op de vaccins en dat je kritisch moet zijn en dat is op zich heel goed. Maar als ik dan zeg dat dit gaat om oproep voor vaccin voor rhd2, zou je dat ook kunnen geloven. Zijn die foute vaccins ook gegeven door konijnkundige dierenartsen, met oproep om te enten tegen rhd2? Zo ja, dan zou ik minstens mn geld terug vragen want die dierenartsen zijn gewoon fout bezig. En als dat zo is gegaan, had je dat ook kunnen zeggen, ipv een opmerking met knipoog.
Mijn reactie was een reactie op jouw opmerking "ligt eraan welk vaccin ze gebruiken", daar antwoordde ik dus op dat het een vaccin is tegen rhd2. Daar reageer je weer op dat ze ook vaccineren met foute vaccins, oftwel je impliceert dat mijn dierenarts (ik had zuidlaren al genoemd) dat mogelijk ook doet. En ja, dat vind ik niet netjes. Snap je dat echt niet? Dat valt niet meer onder kritisch waarschuwen, dat is twijfelen aan alles wat iemand zegt. Als ze een oproep sturen voor specifiek rhd2 vaccin, dan mag je erop vertrouwen dat dit ook zo is. Zo niet, dan is de dierenarts fout en zal ik de eerste zijn om die voor de tuchtraad te slepen en mn geld terug te krijgen. Want dat is idd oplichting, maar wat imo nog belangrijker is, is dat het veterinair totaal onjuist is. Een dierenarts die NU niet weet dat rhd1 en rhd2 verschillend zijn en andere vaccins hebben, mag terug in de schoolbanken en hoort zn beroep niet uit te oefenen.

Zie nu je andere bericht. Dan is er dus sprake van oplichting en veterinair onjuist handelen. Maar ik beschuldig je nergens van, kan je die tenen even intrekken? Het enige wat ik het gezegd, was dat ik het een beetje respectloos vond dat je impliceerde dat mijn dierenarts met een fout vaccin in de weer gaat. Thats all.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:25

Het gaat hier btw dus wel om een correct vaccin. Booster na 6 wk, en beide in de tabel zijn goed tegen rhd2. Zo tevreden dan?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:27

Ik impliceer niets. En ja, die zijn gegeven door een konijnkundige DA. Ja, ook als oproep tegen RHD2. Zie foto en links. Ik zeg ook nergens dat jouw DA dat vaccin geeft. Ik geef alleen aan om erop te letten. Wist niet dat dat niet toegestaan was.

Dat vaccin beschermt tegen sterfte zegt men, maar verder niets. Het werkt alleen tegen RHD1 en wordt (bewust! Als oproep!) gegeven aan konijnen, als vaccin tegen RHD2. Nogmaals, zie links en foto. Aangezien er dus dierenartsen zijn die dat bewust doen, kan het geen kwaad om mensen te waarschuwen om na te gaan welk vaccin gegeven wordt. Want blijkbaar kun je niet klakkeloos vertrouwen op zo'n oproep. Ik kan niet ruiken dat jouw DA zo perfect is, en dus een ander vaccin gebruikt.

Zoek het uit joh, succes ermee. Ik zeg gewoon iets op normale toon en krijg een uitbrander van hier tot Tokyo "want ik beschuldig en ben respectloos"

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:37

Bovendien, ik zei het toch? Dat er ook vaccins gegeven worden tegen RHD2 terwijl die alleen werken tegen RHD1? Dus zeg nu niet dat ik dat niet gezegd heb of zelfs gezegd heb dat jouw DA fout vaccineert. Ik zeg alleen dat er dierenartsen zijn die fout vaccineren en weet ik veel of die van jou daarbij hoort. Ken die Zuidlaren niet eens dus zal me een worst wezen, zolang mijn DA maar wel juist vaccineert. Ik gaf het alleen aan zodat je niet opgelicht zou worden. Want ja, die kans bestaat, zoals je kunt zien en lezen. Duizendmaal excuses hoor!
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 20-01-16 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:38

Nou, dan zou ik die mensen aanraden om die dierenartsen verantwoordelijk te houden, want dat zijn ze.
Voor de rest stuur ik je even een pb, gaat te ver offtopic zo.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:40

Niet nodig, ik heb m'n verhaal uitgelegd en zal voortaan niets meer aangeven om anderen te waarschuwen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:52

Eoweyn_x schreef:
Niet nodig, ik heb m'n verhaal uitgelegd en zal voortaan niets meer aangeven om anderen te waarschuwen.

Ik heb je wel een pb gestuurd. Komop zeg, omdat ik 1 reactie, 1 zinnetje van jou even niet zo prettig vind wil je meteen ophouden met anderen waarschuwen? Vecht dit gewoon uit met mij, via pb aangezien het offtopic is, en hou anderen erbuiten. Die hebben er niks mee te maken.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:07

Gezellig, wel. :')

Zal het dan ook in één "cocktail" worden aangeboden tegen die tijd voor beide varianten, of hoe moet je dat zien?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:17

Hangt er heel erg van af wat er gebeurd met het ontwikkelen en registreren van de vaccins. Valt nu gewoon niet te zeggen, er is veel discussie gaande.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:34

Fiona wordt nu ook opgejaagd door Ilona. Denk dat ik de dierenarts maar eens bel..

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:20

Knabbel en Babbel zijn vandaag 5 jaar *\o/*

Ik ga mijn konijnen er morgen voor laten enten, 6 weken later een herhaling.
Deze is een half jaar werkzaam.
Enting was beperkt beschikbaar.
Is niet voor de VHD1, deze krijgen ze morgen ook gelijk.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:15

Mijn groep gaat zaterdag naar de opvang voor een weekje ongeveer. De eigenaresse van deze opvang weet erg veel van konijnengedrag en wellicht kan zij iets voor mij en de konijnen betekenen. Er hangt namelijk erg veel spanning tussen die 6.

Ze heeft zelf ook nog wel wat potentiële konijnen zitten die het kunnen verbeteren. Daar tegenover staat wel dat een van mijn huidige konijnen misschien herplaatst moet worden. Moeilijk, maar ik wil een gelukkige groep en gelukkige konijnen. Als wat schuiven dan werkt, moet dat maar..