Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:34

Germ! Veel beterschap met hem!

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:38

Ruby1995 schreef:
Net terug met Sammie van de dierenarts. Heeft zware longontsteking. Dus nu aan de antibiotica en pijnstillers.
En nog steeds vlooien dus de omgeving gaat ook behandeld worden.

Veel beterschap voor de kleine!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:29

Hè wat balen zeg! Beterschap Sammie!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:19

Beterschap voor Sammie! Hopen dat hij snel opknapt! Wat vervelend..

Sienna kan zitten op commando (voor een snoepje) :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:02

Hallo! Mag ik meekletsen? :)
Sinds gisteren hebben ik en mijn huisgenootje een zwarte kitten opgehaald uit het asiel, samen met zijn moeder. De moeder is een ex-zwervertje en vind het allemaal maar eng, kruipt af en toe onder de bank of kast vandaan en wordt dan op de voet gevolgd door zoonlief. :D Maar als moeders verstopt zit rent de kleine hier keihard rond en klimt gelijk bij je op schoot zodra je iets zegt van "kom maar!" <3
Vannacht heeft hij op mijn gezicht geslapen, dat was dan weer minder. :o

Het lijkt me leuk om meer kleintjes op te zien groeien. :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:19

Ik kwam gister trouwens zomaar binnen vallen onder totale verliefdheid op al die schattige kittens :')

Mag ik me hier ook melden? :)
Heb op dit moment geen kitten. 2 volwassen Heilige Birmanen en 2 chihuahua's. We zijn in de toekomst opzoek naar een Devon Rex kitten. :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:46

Tuurlijk limoen mag jij mee praten ik vind jou katten echt te leuk!!

Magrathea, wat leuk een kitten, super leuk!

Sienna die kunstjes kan, echt leuk :)

Met Sammie gaat het nu aardig. Hij reutelt nog steeds en hoest af en toe maar eet wel super goed en krijg de antibiotica goed naar binnen. Alleen gister avond had hij een overgevoelige reactie op de antibiotica spuit dus m'n moeder had de dierenarts gebeld maar dat schijnt soms voor te komen. Hij deed allemaal gek, springen en erg jeuken en allemaal raar kijken, net of die dingen zag die er niet zijn en kwam ook heel bang over. Maar gelukkig is dat over :)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:54

Moet helaas gaan mededelen dat we voor Charlie toch een ander huisje gaan zoeken... Afentoe lijkt het beter te gaan tussen hem en vino.. Maar we merken dat charlie langzaam terrein begint te winnen, maar op een negatieve manier. Vino voelt zich helemaal niet meer prettig, eet bijna niet, gaat moeilijker naar de kattenbak, plast op kleren en meubels, is de gehele dag op zijn hoede, slaapt minder... En hij komt ook niet meer knuffelen... Kortom wij zijn onze vino een beetje aan het verliezen. We hadden graag aan charlie een huisje geboden, maar vinden niet dat de kat die we al hadden daaronder mag leiden. Daarnaast vertrouwen we charlie nog steeds niet, hij bijt uit het niets.
Als we opzoek gaan naar een nieuw huis gaat hij dus ook zeker niet naar een gezin met kinderen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:59

Dankje Ruby! :D

Oei wat heftig zeg dat hij longontsteking heeft. Hopelijk slaat de AB goed aan!

Silvericathy: Jammer. Dat is niet leuk, zo'n beslissing. Je eigen katten moeten er inderdaad niet onder lijden. Hopelijk komt er gauw een goed baasje voor Charlie.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:00

Jullie zijn welkom hoor, vanzelfsprekend :) Enneh, ondanks dat ze zeggen dat zwarte dieren niet fotogeniek zijn :P Willen we toch graag foto's zien Magrathea! :D

Wat is Noah een prachtkatje!

Leuk dat Sienna kan zitten op commando! Ben met Kiska bezig met aan de voet en als ik stil ga staan dan ook meteen zitten, daarnaast kan ze over dingen heen springen, ergens bovenop springen en door de tunnel op commando :D En mooi zitten, dat kan ze ook :D Weer eens tijd voor een filmpje :+

Wat rot dat Sammie nu zo ziek is joh :( Da's toch ook wel het nadeel van zo'n pension, dat blijkt wel weer. Soms kan je niet anders natuurlijk, maar het is wel rot als dit er dan ook nog eens overheen komt, sterkte ermee!

Wat jammer dat het niet goed gaat Silvericathy, maar wat niet gaat dat gaat niet. Ik zou hem wel proberen te plaatsen bij iemand die echt verstand van katten heeft, het zou sneu zijn als hij door zijn gedrag straks telkens klappen krijgt oid.

Froukje schreef:
Amable schreef:
Geweldig is dat dan he <3

Ik heb zojuist het ventje naar zijn nieuwe thuis gebracht. Hij deed het super, maar voel me toch wel rot, het is zo'n lief ding, ga hem missen. Hij kwam ook echt nog een aantal keren bij me knuffelen, ik was echt zijn mens en we waren al heel gek op elkaar. En natuurlijk krijgt hij dat ook weer met zijn nieuwe mensen, maar het is toch even slikken. Waar zij natuurlijk heel blij zijn met hun nieuwe huisgenoot, gelukkig :D

Blijft moeilijk, ookal krijgen ze het super goed bij hun nieuwe baasjes.

Wel fantastisch hoe je ze er zo bovenop gekregen hebt! +:)+

Dank je wel :o

Jiala mist haar broertje wel hoor. Grappig is wel dat ik daardoor ineens een stuk leuker ben geworden, ze is momenteel vreselijk klef, komt heel veel knuffelen met mega veel gespin erbij, en daar waar ik ben is zij ook. Voel me telkens schuldig als ik weer weg moet :o En enerzijds is het natuurlijk wel super leuk dat ze nu ineens zo aanhankelijk is, helemaal als je bedenkt dat ze een maand geleden nog als de dood voor me was en telkens probeerde te vluchten als ik alleen al naar d'r keek. Maar van de andere kant, de enige reden is omdat ik haar eerst bij haar moeder wegpluk (ze vond echt dat ze gekidnapt was en opgesloten werd, vroeg zich al af of haar moeder losgeld zou willen betalen :P ) en vervolgens trek ik haar steun en toeverlaat, haar broer ook nog bij haar weg :(:) Leven van een poesje is zwaar :(:) Nu ben ik dus de enige in huis die haar leuk vind, want mijn andere katten zouden het nog steeds een prima idee vinden als ik voor dit monstertje ook een ander huisje zocht :+ Hoewel ik Kiska er al een paar keer op betrapt heb met Jiala te neuzen en zelfs al een beetje te spelen. En ook Fleur blies laatst niet direct toen Jiala aan kwam trippelen, dus komt vast nog wel goed 8-)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:02

Toen hij die spuit heeft gehad ging het al veel beter werd al veel actiever en at gelijk goed. Alleen jammer van die overgevoeligheid die savonds op kwam zetten maar dat hebben we ook weer gehad!

Ja het is zeker balen... Maar goed opzich kan de eigenaresse er ook weinig aan doen van het pension. Het is wel iemand die het beste wilt voor haar beesten. Maar ik ga voor de volgende keer wel een andere oplossing bedenken.

Hopelijk vind je snel een nieuw en fijn plekje voor Charlie!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:11

Amable! Wat heb jij een scheetje zeg <3 Wauw!

Oh, ik zie de datum ineens! Mijn eerste Birmaantje is vandaag jarig. Zij woont bij mijn ouders. Ze is tevens de poes die mijn eerste nestje heeft gekregen en 8 fantastische, gezonde kittens op de wereld heeft gezet (in 2 nesten hoor :') )

Afbeelding

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:32

Wat raden jullie qua leeftijd aan voor castratie trouwens? De fokker (is dat de juiste Nederlandse benaming voor katten?) adviseerde vanaf 7 maanden en de dierenarts vanaf 4. Enig idee?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:58

Sammie is hier met een half jaar gecastreerd.

Edit: of toch 7 maanden, weet niet meer..

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:58

Een kater? Ik zou het idd rond de 7/8 maanden doen. Niet zoveel eerder.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:15

Ja het is een katertje. Thanks, dan houd ik inderdaad 7 a 8 maanden aan voor hem.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:38

4 kan prima :j die van mij gaat ook volgende maand. Mijn ervaring is dat die kleintjes er zo veel minder last van hebben, diezelfde avond lopen ze alweer rond alsof er niks gebeurd is.

Hier een fotootje van de kleine doerak... We hebben 'm Whisky genoemd :) Mijn gerbils zijn net terug van hun oppasadres dus dat moest even grondig geïnspecteerd worden natuurlijk.

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:13

Jeetje met al die namen en foto's moet ik weer even terug gaan zoeken wie nou Chalie is :o

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:13

Mijn dierenarts raadt aan om niet eerder dan een half jaar te castreren, liefst pas als ze een jaar zijn als dit vol te houden is ivm eventueel sproeien. Reden hiervoor is dat je de kans op blaasgruis dan verkleint omdat de urinebuis etc langer doorgroeit waardoor hij meer 'ruimte' heeft down under.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:18

Volgens mij is die angst alweer achterhaald... :) Een jaar wachten is echt nergens voor nodig, ze gaan dan alleen maar meer sproeigedrag ontwikkelen (de mannetjes dus). Bovendien groeien de kereltjes gewoon door zonder hun mannelijkheid ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:31

Ik laat kittens het liefst zo lang mogelijk intact, mits er geen intacte huisgenoot vh andere geslacht bij zit en de kat binnen blijft.
Oh en natuurlijk zodra de kater gaat sproeien of de poes eens ontsnapt is of veel last heeft vd krolsheid wel zo snel mogelijk onder het mes ermee.
Mijn streven is iig om rond 12-18 maanden pas te laten helpen maar kan me voorstellen dat dat niet altijd kan.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:32

Mijn DA zei het laatst toevallig ook nog dat ie geen voorstander was van vroegcastreren ivm het dan kleiner blijven van de penis.
Tja ieder zijn eigen waarheid natuurlijk, maar ik weet ook niet beter dan rond de 7-8 maanden

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:41

Wij hebben een katertje van nu 12 weken en een poesje van 15 weken. In verband met vruchtbaarheid zal hij met 4 maanden gecastreerd worden. Vind het ook erg jong maar beter dan een nestje.

Heel iets anders. Vanaf welke leeftijd kan je dingen als eendagskuikens etc gaan voeren?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:42

lor1_1984 schreef:
Ik laat kittens het liefst zo lang mogelijk intact, mits er geen intacte huisgenoot vh andere geslacht bij zit en de kat binnen blijft.
Oh en natuurlijk zodra de kater gaat sproeien of de poes eens ontsnapt is of veel last heeft vd krolsheid wel zo snel mogelijk onder het mes ermee.
Mijn streven is iig om rond 12-18 maanden pas te laten helpen maar kan me voorstellen dat dat niet altijd kan.

Meh, ik wil het met mijn mannetje toch niet op mijn geweten hebben dat hij een liefje vindt als hij toch een keer per ongeluk ontsnapt. Ik houd hem binnen hoor, maar die beesten zijn vloeibaar als wat... Hij hoeft maar één keer te ontsnappen en het kan al raak zijn.
Overigens, als het geslachtsspecifieke gedrag eenmaal is ingetreden gaat dat niet echt meer weg na castratie. De kater van mijn ouders sproeit ook nog steeds ook al is hij al jaren terug gecastreerd. Punt is... Ik vond het zo triest in het asiel, al die kittens :( Je zou ze toch het liefst allemaal meenemen! Ik wil gewoon niet bijdragen aan dat probleem.

Ik vertrouw op wat er nu bekend is en ik heb nog geen goed bewijs tégen castratie rond de 4-6 maanden kunnen vinden. En dat terwijl de voordelen er niet om liegen :) Er loopt op het moment een topic over een katje dat met 6 maanden al moeder is van vijf kittens... Die was ook één keer ontsnapt, hupsa, weer vijf hummeltjes die een baasje nodig hebben. Nee, mijn ventje mag er toch echt eraan geloven in september :(:)

Edit: Winnie, volgens mij echt al heel vroeg! Ik heb eens een foto gezien van een nestje kittens die samen met mams een kuiken uit elkaar trokken. Het hangt er wel alleen vanaf wat ze normaal eten, dan moet je klein beginnen, anders is de overgang niet zo lekker voor de buikjes.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:53

Jullie gaan hard :oo Kan het niet eens meer bijhouden allemaal, sorry!
Zag wel weer onwijs leuke foto's langskomen! Welkom iedereen die er bij gekomen is! :)

Over het laten helpen.. Die van mij heb ik helaas moeten laten helpen met 5 maanden omdat broer en zus met elkaar aan het oefenen sloegen. Als dat niet wat gebeurd had ik liever gewacht.
Waarom? Omdat het al hele kleine katten waren, en ik ze liever de kans had gegeven nog wat verder door te groeien.

Ieder zijn mening natuurlijk. Er zijn ook asiels die castreren met 8 weken, maar dat vind ik echt belachelijk.
Als je de verantwoording niet wilt nemen om te voorkomen dat je katten buiten de deur gaan scharrelen moet je er niet aan beginnen. En natuurlijk kunnen ze altijd ontsnappen, maar ik neem toch aan dat mensen hun deuren en ramen gewoon gesloten houden en er alles aan proberen te doen zodat ze er niet kunnen ontsnappen? Dat doe je toch ook als ze 3 maanden oud zijn? Waarom dan niet als ze 6 maanden zijn denk ik dan..

De grootste gros van de 'oeps' nestjes komt door laksheid van de eigenaren, en dat soort mensen zouden sowieso geen ongeholpen katten moeten aanschaffen..