Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:27

Jammer Marleen hoe het ging vandaag, maar fijn ze heeft mooie stukjes laten zien.
Hoe heeft Jaqcueline het gedaan?

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:18

KarinW86 schreef:
Jammer Marleen hoe het ging vandaag, maar fijn ze heeft mooie stukjes laten zien.

Heb ik wat gemist :+

Ik wacht met smart op de verhalen en foto's!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:07

KarinW86 schreef:

Haha, ja het was jammer. Maar ach, ze heeft mooie stukjes gelopen en het waren gewoon net niet onze rondjes. VP2 wel, maar daar had ik de pech een keurmeester te treffen die enorm kort op de raakvlakken liep. Vind Csiva vreselijk. Maar wel weer een leermomentje voor haar. We hebben 3 disks gelopen, ook een talent :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:30

ik had vandaag ook weer training, meneer vond de dummy weer zo interessant kuchkuch..
komende week keihard oefenen op de blijfoefeningen los. hij peert em gelijk zodra de riem los gaat. dus lekker oefenen daarmee.

volgende week zondag strandwandeling met de club, ben nog even aan t twijfelen of ik meega of niet, wil wel graag maar de busverbinding is heel erg flut, een uur en 10 minuten met de bus met een hond werkt niet zo goed denk ik.

hoe gaat t verder met jullie qua training? :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:34

Ik plaats maandag een simpel filmpje van vandaag.
Heb vandaag de flybal 'baan' weer opgezet voor Jesda.
Normaal is het met 4 hekjes maar ik doe met Jesda er 2. Ze vindt het super leuk!
Ga denk vaker doen, even halfuurtje en dan is het ook goed. Ga natuurlijk wel goed opletten hoe ze springt omdat ze hier meer snelheid heeft dan met behendigheid en misschien gaat dit slechter. Even afwachten :D

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:48

Bodhi is vandaag 2 geworden, natuurlijk helemaal verwend. Maar ze moest er wel wat voor doen. We zijn naar de "stad" gegaan en ze moest overal los voor de deur blijven wachten, ze deed het echt suuupergoed! Hoop complimentjes ook gehad. Ook het gewone lopen door de passage etc deed ze erg netjes. Alleen trappen 8n rustiger tempo blijft lastig.

Jammer van je rondjes en jje disks, ik ben benieuwd wat Bodhi in Brummen met die keurmeester doet. Of ze laat 'm links liggen, pf ze gaat er naar blaffen en dan kan ik het parcours vergeten denk ik haha maar dan weet ik gelijk waar de werk punten zitten.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 02:19

@jessica dat had ik ook met Levi, ben toen dat onderdeel heel erg gaan oefenen.
Kan ik nu goed gebruiken bij de behendigheid

@JP wat leuk voor Jesda!

@Seni gefeliciteerd met Bodhi

Zag op FB dat een kennis van mij vandaag 2x 2e en 1x 3e is geworden in Almere dus zal wel zelfde wedstrijd zijn denk

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:39

blijf verder gaat hardstikke goed de riem op de grond en kan zo een paar meter weglopen.
had gister de riem om zn nek gedraaid zegmaar toen kwam ie naar me toe en kom ik m net optijd zo bij zn halsband grijpen. met roepen gaat ie ook steeds rondjes over t veld rennen.

heb een nieuwe riem besteld voor kenny, hij heeft best een dikke nek maar een hele smalle kop, waardoor ie als er iets is zn halsband af kan doen. + dat ie zodra hij een andere hond of kat ziet helemaal flipt, op aanraden van mensen van de club een sliplijn met dubbele stop besteld, hopen dat dat wat fijner is.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:04

@jesdapower. Hoop dat het goed gaat met jesda. Flyball is wel meer rechte lijn dan behendigheid.

@jessica Wel lastig een dikke hals en smalle kop. Hoop dat zo'n lijn fijner is.

@Seni Nog gefeliciteerd met Bodhi.

Ik heb heel veel zin in morgen. De eerste behendigheidsles. Mijn vriend neemt de camera mee dus misschien wel filmpjes:).

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:26

Veel plezier morgen

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:39

veel plezier morgen :) ben jaloers haha

net even geprobeerd te oefenen in het park, had gewone riem en lange lijn om gedaan, gewone riem eraf, met lange lijn bleef ie stokstijf stilzitten, toen maar de lijn eraf en weg was mn hond.
maar hebben een paar uur visite gehad vandaag dus hij was gewoon moe denk ik.

hoe trainen jullie eigenlijk met loslopen als jullie niet op de club zijn?
t werkt hier in t park echt niet. andere plaatsen heb ik hier niet waar je veilig los kan trainen, ja op 15 minuten fietsen is een omheind veld, misschien toch maar een keer daar proberen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:54

Een tijdje terug heb ik hier al eens gereageerd en ik wilde eigenlijk een topic openen met wat jullie straks zullen lezen, maar toen bedacht ik me dat ik het net zo goed eerst hier even neer kan zetten. Volgens mij zitten hier veel mensen met (veel) ervaring.

Vanmiddag is mijn vader wezen fietsen met onze hond (engelse pointer van een jaar. We fietsen sinds kort om de week een klein rondje van +/- 10 min om haar aan de fiets te laten wennen). Toen hij langs een erf van een boerderij fietste kwam er een herder en een grote rottweiler naar de weg gerend en die grepen direct onze hond. Ze lieten pas los toen de eigenaar na hard geroep van mijn vader ook naar de weg toe kwam, eerder lieten ze niet los. Onze hond heeft verschillende (grote) gaten in haar kont/bil/heup en bij de dierenarts bleek dat de honden ook door haar spieren zijn gegaan. Ze heeft antibiotica, pijnstillers enz gehad en ook meegekregen. Ze moet zeker een week goed rust houden. Ook had ze al behoorlijk koorts en is alles erg dik en ze verwachten ook dat het behoorlijk zal ontsteken.

Maar nu, ze is uiteraard ontzettend bang en loopt nu 3 uur later nog te rillen. Onze hond was altijd onwijs fijn met/naar andere honden. Altijd aardig, maar wel afwachtend en als een hond aangeeft geen zin te hebben laat ze deze ook direct met rust.

We zijn alleen bang dat ze nu erg bang zal zijn voor andere honden en dan vooral de grotere honden. 'Helaas' wonen hier erg veel honden en komt het zelden voor dat ik met uitlaten geen andere honden tegenkom (al is het maar een klein stukje). Wat is een slimme manier om dit aan te pakken? We dachten zelf om haar in eerste instantie eerst even met de hond van de overburen te laten, dit is namelijk haar dikke vriendin.

Hebben jullie een idee waar we slim aan doen? Over 1,5 week begint de nieuwe cursus bij de honden club en hier wil ik haar sowieso even alleen mee naar toe nemen voor de andere honden en dan weer naar huis. Maar voor die tijd gaan we natuurlijk ook al andere honden tegenkomen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:10

Ik zou er niet teveel aan veranderen. Doen zoals je altijd doet, maar in je achterhoofd houden wat er gebeurt is. Vooral niet liefkozend gaan doen. Als je al aangeeft dat er veel honden bij jullie in de buurt lopen zou ik wel contact blijven houden met andere honden, en dan wel de honden waarvan je weet dat ze leuk zijn. Als ze nu niet veel mag lopen doe het dan inderdaad met je buurhond.
De rekening ook verhalen op die eigenaar van de honden.

Wel erg rot dat ze gepakt is en er zoveel last van heeft, zowel lichamelijk als geestelijk.
Beterschap!

Voor de wedstrijd in Brummen, moet ik dan eigenlijk een logboek hebben? Ik las daar iets over in een agility gids?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:20

Seni schreef:
Voor de wedstrijd in Brummen, moet ik dan eigenlijk een logboek hebben? Ik las daar iets over in een agility gids?

http://www.agilityclub.nl/agility/gids- ... loper.html

Daar kan je een gids downloaden, met veel informatie.

Verder komt vandaag of morgen de catalogus online met alles rondom de wedstrijd.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:26

Daar heb ik het inderdaad uit, erg handige gids!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:20

@jessica ik kon thuis gewoon in het park oefenen want daar luisterd hij perfect hihi

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:46

Jessica_1998 schreef:
veel plezier morgen :) ben jaloers haha

net even geprobeerd te oefenen in het park, had gewone riem en lange lijn om gedaan, gewone riem eraf, met lange lijn bleef ie stokstijf stilzitten, toen maar de lijn eraf en weg was mn hond.
maar hebben een paar uur visite gehad vandaag dus hij was gewoon moe denk ik.

hoe trainen jullie eigenlijk met loslopen als jullie niet op de club zijn?
t werkt hier in t park echt niet. andere plaatsen heb ik hier niet waar je veilig los kan trainen, ja op 15 minuten fietsen is een omheind veld, misschien toch maar een keer daar proberen.

En wat als je, heel gemeen, een visdraad, aan zijn halsband knoopt als lijn? Dan hoort hij toch de klik van de riem, om het loslopen te oefenen, maar kan niet ontsnappen (iig gaat het lastiger). Dit is een tip van +/- 14 jaar geleden. Geen idee of deze tactiek ondertussen aangepast is.

Of meerdere lijnen aan zijn halsband klikken? Dan kan je die letterlijk 1 voor 1 los klikken, maar ook hier de veiligheid dat je kan ingrijpen mocht hij er vandoor gaan.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:52

Ik deed ook altijd de musketon haak laten klikken, wilde hij wegrennen dan zat hij dus nog vast hihi.. Dat deed hij na een paar keer niet meer

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:03

Machie schreef:
Verder komt vandaag of morgen de catalogus online met alles rondom de wedstrijd.

Leuk, Hou het even in de gaten :j

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:21

Vanwege de verjaardag van Bodhi's nest gister, zijn we vandaag naar de fokker gegaan. normaal wandelen we, maar vanwege die nucleaire top zijn we naar het veld van de fokker gegaan om daar te oefenen met de behendigheid. Erg fijn en mooie voorbereiding voor Brummen.
De grootste problemen waar we tegenaan liepen was vooral mezelf en waar/hoe ik moest draaien. En merkte dat zodra ik te ver weg was van de sprongen Bodhi er gewoon onderdoor renden. hahaha dus nog even oefenen op de hoogte van de sprongen, hopelijk zijn morgen mijn hindernissen af en kan ik gaan oefenen.
Zal zo nog wat foto's plaatsen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:28

Seni, van welke fokker komt Bodhi eigenlijk?
Ik vind Bodhi qua type erg aansprekend!

Catalogus komt morgen trouwens :)
Zal dan hier ook wel een linkje plaatsen!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:32

Woon ook maar half uurtje van je af en heb sprongen, tunnel, slurf en band hihi als je een leuk veldje weet om te oefenen ;) hihihi

Ik heb de neiging te hard te gaan rennen, maar moet met veel dingen gewoon achter Levi blijven hihi dan gaat het beter

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:05

Meerdere lijnen probeerde ik, maar hij was zo moe dat ie gewoon bleef zitten slapen. Dus mprgen nog eens proberen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:28

Ik train het hierkomen eigenlijk amper. Csiva luistert gewoon. Ik weet niet, heeft ze altijd gewoon gedaan. Luca niet, maar die loopt altijd in de buurt en doet niks. Dumas kan lang niet overal los. Als ik hem roep gaat ie kijken wat er dan aan komt :D Maar met hem speel ik veel met de bal, dan wil hij niet weg ;)
Ze lopen elke dag in het bos, een rondje van zo'n 45 minuten. Lekker los en spelen met elkaar.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:48

Machie: Bodhi komt van beautiful days border collies uit Delft. Ze hebben helaas wat pech gehad met hun teven waardoor er met sommige niet wordt gefokt en de andere hebben hun maximale aantal dekkingen gehad. Dus voorlopig ligt het stil bij hun. Wel jammer.
Bodhi's hele nest is zo van bouw, op 1 teefje na, die is compacter en ronder.

Dat is niet ver nee Karin! Ik was vandaag oefenen in Pijnacker dus dat is ook best in de buurt! Hier genoeg veldjes (in het park, train ik altijd :p)