Beginnen met kippen houden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:00

Amaris schreef:
Deze staat op een warmhoudplaatje voor de foto. In het echt niet doen natuurlijk, tenzij je de kippies thee wilt serveren.

:') _O-

Vind het wel ideaal eigenlijk... ga er eens naar kijken.

truus1970

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:05

Ik heb pas 2 nippels besteld via Internet. 1 voor de konijnen en 1 voor de kippen. Deze in een grote ton vastgezet. Nu hebben ze altijd schoon drinkwater. Ik heb de konijnen niet zien drinken, maar heb gecheckt of ze dorst hadden en daar kwam geen reactie op. Nu kwestie van zo nu en dan ton schoonmaken, en geregeld de tuinslang erin. Ideaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:46

Heb je een link?
Die watertorens ging hier prima tot de kuikens groter werden

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:06

Ik heb een trapvoerbak tegen mee eters. Dat werkt super. Het is een kleine silo met een klein plateau eronder waar de kip op gaat staan, door het gewicht van de kip gaat er een klepje open waar de kip uit kan eten. Stapt hij van het plateau af valt de voerbak weer dicht. Een vogel of muis is te licht om het klepje omhoog te krijgen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:25

dat klinkt mooi, heb je er een foto van? waar heb je die vandaan.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:46

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:55

wat nu als er een grote kip en een klein kipje op staan te eten, en dat de grote kip van het plateau afstapt, wordt die kleine dan onthoofd ? :D

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:10

Wie van jullie heeft er een automatische hokopener? IK ben erg geinteresseerd in een met een lichtsensor die open en dicht gaat als de zon opkomt etc. Ben alleen erg benieuwd naar ervaringen daarmee mbt de tijd wanneer de haan gaat kraaien enzo :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:58

@hielkebro: het systeem werkt vrij licht. Ik heb ie van mij wel hoger gezet zodat ze kuikens er nog niet bij kunnen... dat vind ik nog wat eng.

@tuttifrutti: heb ik niet... lijkt me handig, maar ik ben toch vroeg op naar mijn werk, kan ik het net zo goed zelf doen :P

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:40

Over het trainen van kip met clicker. Op school hebben we dit ook gedaan. Ons haantje zit nu hier thuis (anders werd die toch geslacht). Maar de kuikens zaten in een groep van rond de 40 kuikens (diverse leeftijden), ging prima met de clicker. Zodra ze op tafel zaten waren ze gewoon tam.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:43

Wat helpt tegen marters? Wij zijn nu bezig met standaard kippengaas te vervangen voor vierkant gaas met hele kleine maas. Is dat voldoende?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:00

Marters komen toch niet door kippengaas? :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:02

Ja hoor, door het normale kippengaas vreten ze zo heen. Daarom zijn wij het nu aan het vervangen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:07

Ook goed in de grond zetten he? Minstens 30 cm, dan ben je ook safe voor de vossen.
Wij hebben geen marters maar vossen en hebben echt een stalen kubus waar de kippen in zitten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:21

Vossen zijn hier iig uitgesloten :) dus dat scheelt weer. Zijn meer de kleinere plaaggeesten. Wel kunnen de dieren niet onder het hok door graven, daar is wel aangedacht.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:24

Ahh zo. Heb ik gelukkig geen last van. Alleen ratten :\

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 07:44

Vandaag ga ik twee hennen apart zetten op een stil plekje , wie weet worden ze broeds.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 08:29

Succes! Ik hoorde net van de buren dat zij twee broedse krielen op eieren had zitten een paar weken geleden.
Dus ik vroeg gisteren of er al kuikentjes waren, zegt de buurvrouw: ja maar wij hebben geen haan want die is door de vos gepakt..... OOOOWWWWWWWW |o |o |o |o |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 08:53

???!
En denkt ze toch dat er kuikens komen? Of kan jullie haan erbij?

Ik heb gister geschouwd, 17 eieren in de broedmachine
De 19 kuikens doen het goed, zijn alleen wel veel haantjes bij geloof ik

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 22:39

Pieteritus1 schreef:
Succes! Ik hoorde net van de buren dat zij twee broedse krielen op eieren had zitten een paar weken geleden.
Dus ik vroeg gisteren of er al kuikentjes waren, zegt de buurvrouw: ja maar wij hebben geen haan want die is door de vos gepakt..... OOOOWWWWWWWW |o |o |o |o |o

BlonT

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:25

Ja echt ik vond het ook niet bijster intelligent zeg maar.
Dus vanmorgen toen ik de honden uitliet, heb ik het ene eitje er maar onderuit gehaald en de kip van haar broedplek gehaald. Even ont-broedsen, anders ligt ze volgende week gestrekt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:42

Pieteritus1 schreef:

Heten de hennen dan Maria? :') :') :')

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:21

Hahahaha....wachten op kuikens zonder een haan in de buurt gehad te hebben :D
Wat staan sommigen toch ver van de natuur.

Heeft iemand van jullie wel eens meegemaakt dat er kippen verlamd raken? Niet kunnen lopen? Eten en drinken gaat wel.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:24

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:04

Ik ben geen arts en het zijn ook niet mijn kippen, maar ik denk niet dat het de ziekte van marek is.
Iemand had verwaarloosde , zeer magere kippen bij een buurvrouw over het hek gegooid en dacht dat zij daar blij mee zou zijn...not dus.
Binnen twee dagen waren drie van haar eigen kippen plotseling verlamd. Het waren al wat oudere kippen. Zij konden nog wel eten en drinken, maar niet op hun poten staan. Natuurlijk verdenkt zij de ' over-het-hek-gegooide' kippen ervan dat zij iets besmettelijke onder de leden hadden. Hoewel deze gedumpte kippen niet verlamd waren.
Ze heeft de 3 kippen direct afgezonderd ( de gedumpte kippen heeft ze ook zo snel mogelijk gevangen en opgehokt) en een vitaminenshot gegeven. De oudste kip is na twee dagen weer lopend, maar de andere twee nog niet.