Mijn dames krijgen voer van RatRations. Nr 11b!
Hier zit in:
http://www.ratrations.nl/gezond-rattenvoer-natuurlijk schreef:Hele gerst, gerstevlokken, maïsvlokken, erwtenvlokken, paddy, boekweit, witte sorghum, gemengde gierst, gemengde zaden (venkel, melkdistel, pompoenzaad, hennepzaad, lijnzaad, witte quinoa), gemengde gepofte granen (gierst, rijst, boekweit), gedroogde gemengde groenten, paardenbloembladeren, rode paprikavlokken, rode biet, zeewierpoeder en/of stukjes zeewier, wortelvlokken, gepofte spelt, gepofte rijst, knoflook, cornflakes, tarwekussentjes, kokos, krenten, gemengde bessen (vlierbessen, meidoornbessen, jeneverbessen, Mountain Ash bessen, rozenbottel), johannesbrood, citroenmelisse, braamblad, papayastukjes, tomaatvlokken, sojavlokken, basilicum, rozijnen.
Speciaal rattenvoer dus en zonder dierlijke eiwitten. Die krijgen ze af en toe ernaast in de vorm van Applaws of ei of iets dergelijks. De kleintjes die zaterdag komen krijgen uiteraard vaker dierlijke eiwitten voorgeschoteld, als de volwassen dames even lekker loslopen. En uiteraard dagelijks voornamelijk groente, fruit af en toe ivm de suikers die erin zitten. Plus dat dit voer absoluut niet duur is voor wat er allemaal in zit. Mijn dames eten hier aanzienlijk beter van dan van het dierenwinkel-rattenvoer (ze laten namelijk niks liggen. Ze krijgen 25-30 gram per dag, dit is 12.5-15 gram per rat -een ritten hoort wel onbeperkt te krijgen!!- Eerder kregen ze onbeperkt dw-voer en daar laten ze zelfs meer dan de helft van liggen) en ik merk dat ze meer energie hebben.