De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:26

Ik snap je bedenkingen over een ziek en een gezond konijn koppelen. Vorig jaar hadden we Nappie net aan Rosie gekoppeld. Ging 6 werken later Nappie helaas dood. Dat is gewoon een risico met beestjes.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:28

Ik snap je inderdaad. Lastige situatie.
Als het eigenlijk 90% van de tijd goed gaat en ze in de goede tijden bij elkaar liggen en elkaar wassen. Dan zou ik als het vooral rond etenstijd gebeurd ze op dat moment uit elkaar halen.
Uurtje een rek in de ren zodat beiden rustig het eten op kunnen eten en dan weer bij elkaar. Met het hooi zal het niet het probleem zijn denk ik. Ga er voor het gemak uit dat je dat onbeperkt hebt.

Dan kan je in elk geval de zomer door op deze manier en rustig nadenken over hoe verder.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:30

Hoi, ik kom me ook melden hier! Ik lees al een tijdje mee, leuk om alle verhalen te lezen :D .

Ik heb in december een konijntje van de straat geplukt. Op Facebook stond een oproep wie dat zijn konijn kwijt was. Na nader onderzoek bleken ze daar al vanaf de zomer te lopen :n . Het waren 2 vrouwtjes die ik uiteindelijk met behulp van een vangkooi heb kunnen vangen.

1 is naar een collega gegaan, die leeft daar ondertussen in een konijnenparadijs. Voor de 2e had ze helaas geen plek meer, daarom heb ik besloten deze zelf te houden. Inmiddels heb ik voor haar een vriendje uit de opvang gehaald en vinden ze elkaar gelukkig leuk! Eerst had ik mijn twijfels of het wel goed zou gaan, maar ondertussen slapen ze samen en wassen ze elkaar, super schattig <3 .

Zij is erg bang en schuw, maar hij is een echte knuffelkont :D . Ik zal binnenkort ook foto's plaatsen van mijn koppeltje.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:40

Welkom! En wat fijn dat je haar een huis en een vriendje hebt kunnen geven. :j

Aanvulling:
De kleinste uit het nest heeft het toch niet gered. Was door Checo keurig buiten het nest gelegd. Ik vind haar een goede moeder. :j

En hier nog een foto waar de kleuren goed op te zien zijn.
Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:33

xXutopiaXx schreef:
Fly_high schreef:
Aww dat is toch schattigheid zelve <3

Nou hè :+:
Zo te zien aan je profielfoto ga je ook wel 's crossen in Moordrecht, wat leuk! :D Liggen ook al wel flink wat zweetdruppeltjes van mij :')

Gigixponys schreef:
Ahh wat schattig! Heb je veel nestjes gepland staan?
Ben benieuwd naar die japanner baby!

Jaa, ben ook erg benieuwd hoe die op gaat groeien, die is dan ook al gereserveerd.. want daar waren meer mensen op slag verliefd op natuurlijk :') En heb best wat nestjes gepland staan, maar heb al sinds najaar vorig jaar erg veel moeite om de voedsters drachtig te krijgen := Met veel pijn en moeite heb ik nu 1 nestje.. maar vandaag waren er 4 (!!) uitgerekend, en heb er welgeteld 0 :') Dus we zeiden al: weet niet wat er hier in 't water zit..... :')

Dat zal wel, dat die al meteen gereserveerd is. Houd je zelf niets uit dit nestje?
Oh dat is wel jammer! Laatste nestje dat ik van jou herinner is met die feh baby's. Droppie? wou toen ook al niet goed dekken denk ik?
Dan hadden ze er inderdaad nog niet veel zin in, het weer doet ook wel gewoon heel raar. Dat helpt niet.

@NAIWHL, jammer dat die het niet gehaald heeft, was ergens wel te verwachten natuurlijk. Hier had Autumn ze ook wel uit het nest gelegd, maar wel bedekt.
Chinchilla vind ik wel een hele mooie kleur. :D
Ze kunnen heel hoog springen he. :P

@Moppie, ik zou Lily binnen houden, denk dat dat voor haar snot veel beter is. Het weer verandert zo snel soms, dat de beestjes daar echt last van hebben. Hier gaat Chester alleen met mooi weer naar buiten.
En dan inderdaad voor Lou een nieuw maatje. Klinkt wel als het typische met 2 dezelfde geslachten die elkaar niet dulden tijdens etenstijd. Was hier ook zo met de dames. Daartussen waren ze ook wel gewoon lief voor elkaar en wassen enz. Maar merk wel duidelijk een verschil nu Flou bij haar zoon zit ipv haar dochter of moeder. Ze is veel minder bang en als Feather wild doet, negeert ze dat gewoon. Terwijl daarvoor ging ze altijd in paniek wegrennen.
Ik heb hier straks ook wel een klein probleem als ik een zoontje moet houden. Ga dan denk ik Herbie en Autumn maar proberen koppelen (de ouders van dit nest), maar heb wel een probleem als dat zou mislukken. Moeten ze wel eerst beide naar de dierenarts natuurlijk. :P
Chester moet ook nodig geknipt worden, heb ik ook nog niet gedaan. Hij was vorige week weer heel hard aan het speekselen maar at wel gewoon goed. Heb nu zijn mond dinsdag gespoeld en nu lijkt het wel iets beter, vandaag weer gespoeld (maar hij vind het vreselijk). Hoop zo dat hij niet onder anesthesie moet dan.

@aagje, welkom! Ben benieuwd naar de foto's. :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 23:21

Dankjewel voor de adviezen!

Jeetje77, klopt inderdaad. Het is niet alleen omdat Lilly misschien niet zo oud zal worden als een ander konijn en ik al snel weer met één konijn overblijf, maar ook omdat haar snot misschien besmettelijk is. Heb weinig zin in nog zo een zorgenkindje erbij. Lou heeft er wel heel zijn leven bij gezeten en die hoor ik heeeeel af en toe eens niezen, maar dat is gewoon een op en top gezond konijn die voldoende weerstand heeft volgens mij. Als ik dan net pech heb met een nieuw konijn die het snot wel echt overneemt dan zit ik met twee snotteraars.

NAIWHL, dat is wel een goede tip. Hooi is er inderdaad onbeperkt, dus daar wordt geen ruzie over gemaakt. Probleem is wel dat het gejaag al begint als Lou mij nog maar ziet aankomen, dus stress zal ze sowieso iedere keer toch eventjes hebben.

Jammer dat het kleintje het niet gered heeft. De rest is wel enorm schattig <3

Aagje, super dat je het andere konijntje hebt opgevangen en voor een vriendje hebt gezorgd! Ben benieuwd naar de foto's :)

Gigixponys, dat lijkt me inderdaad ook wel het beste voor haar wat haar gezondheid betreft, maar ze is net als Lou een echt buitenkonijn dus vind het zielig dat ik haar dat dan zo weinig kan bieden. Hoe hou jij Chester? Een binnenkooi met een rennetje eraan of?
Ze vindt het iedere keer ook weer verschrikkelijk om opgepakt te worden, ondanks dat ze ondertussen toch wel zou moeten weten dat het is omdat ze naar buiten mag -O- .
Voor Lou een ander maatje zoeken is dan misschien sowieso wel de beste oplossing. Moet ik alleen nog even kijken wat ik met Lilly doe. Gun het haar echt om buiten te zitten in de lente en zomer maar als dat betekent dat ze enorm last heeft van haar snot ook weer niet de beste keuze...

Toch steeds een gepuzzel he, konijnen houden :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:40

MoppieFilou schreef:

Tenzij je 't doet zoals alle fokkers :') Lekker in flats! Allemaal apart, nooit gezeik, geen kapotte oren/neuzen :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:16

Afbeelding

Deze dame is als het goed is zwanger en moet nog 10 dagen. Sinds gisteren in een megahok en is gelijk aan het decoreren. Loopt de hele tijd zo rond :D

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:58

Ow leuk caro. Ben benieuwd!

En puzzelen inderdaad soms met konijnen als je zie niet in een flat wil houden.
Ik laat Max en Checo elke dag nog extra los in de tuin. Max heeft dat echt nodig…

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:11

xXutopiaXx schreef:
MoppieFilou schreef:

Tenzij je 't doet zoals alle fokkers :') Lekker in flats! Allemaal apart, nooit gezeik, geen kapotte oren/neuzen :')

En dan zou ik het nog zielig vinden dat ik Lilly permanent binnen zou houden en enkel overdag met mooi weer naar buiten := _O-

Caro29, spannend!

NAIWHL, snap ik, ze zijn het bij ons dan ook goed gewoon die nijnen haha.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 00:09

MoppieFilou schreef:
En dan zou ik het nog zielig vinden dat ik Lilly permanent binnen zou houden en enkel overdag met mooi weer naar buiten := _O-

Hahaha echt hè, iets met andere standaarden :P Heb liever de onze :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 00:18

Toch moet ik zeggen dat waar mijn konijntjes vandaan komen, het prachtig is. Nestjes zitten wel in een flat en fokrammen ook de rest loopt alles rond in een enorme tuin.

Zag er echt heel gemoedelijk uit.

Maar daarom trok het dus ook onze aandacht, want ze woont aan hetzelfde park als wij en de hele tuin is een ren, zeg maar.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 00:49

xXutopiaXx schreef:
MoppieFilou schreef:

Hahaha echt hè, iets met andere standaarden :P Heb liever de onze :D

Ik ook! :D

Urbanus schreef:
Toch moet ik zeggen dat waar mijn konijntjes vandaan komen, het prachtig is. Nestjes zitten wel in een flat en fokrammen ook de rest loopt alles rond in een enorme tuin.

Zag er echt heel gemoedelijk uit.

Maar daarom trok het dus ook onze aandacht, want ze woont aan hetzelfde park als wij en de hele tuin is een ren, zeg maar.

Er zijn wel plekken waar ze echt hun best doen inderdaad gelukkig. Maar helaas zijn die in de minderheid :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 07:29

Afbeelding
Konijnlogica, grote bak, op elkaar gestouwd eten :').

Ze zijn zo leuk <3.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:11

Wat een heerlijk stel is het toch San.

En er zijn inderdaad gelukkig fokkers die goed hun best doen voor de konijnen.

Vanmorgen had Ricciardo weer iets nieuws bedacht:

Afbeelding
Ik heb hem er maar weer even uit gevist. Altijd als je denkt:” nu hebben we alles wel gehad”. Dan verzinnen ze iets nieuws…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:12

NAIWHL schreef:

[ [url=m/epglkM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb hem er maar weer even uit gevist. Altijd als je denkt:” nu hebben we alles wel gehad”. Dan verzinnen ze iets nieuws…

Omg, whaha _O-!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:14

Ik sterf _O- _O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 10:14

NAIWHL schreef:

:') :') :')

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 10:26

_O- _O- _O- _O-
Oh mijn god NAIWHL

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 10:56

Huh hoe dan? Daar komt hij toch niet zelf meer uit of klimt hij gewoon via het gaas? Slimmerd :(

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 11:21

Nee, daar kom hij inderdaad zelf niet meer uit.
En ik vermoed dat hij via het houten blok dat erachter staat erin gesprongen of gevallen is.
Zo stond hij laatst met de voorpoten op het gaas van het boompje te snoepen…

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 13:29

NAIWHL schreef:

Ik heb 1 vraag..

HOE DAN?!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 14:17

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:15

Afbeelding

Hallo allemaal!
Mag ik mij melden en jullie voorstellen aan Chili.
Een duitse hangoor ram van 10 maanden <3

Hij zit nu gezellig bij ons binnen en krijgt aan het einde van juni een mooi buitenverblijf en als hik gecastreerd is een vriendinnetje!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:30

Hey! Welkom erbij.
En wat een mooie kleur. Ik hou van chinchilla.

De eerste kleine heeft de oogjes open. Vandaag is de 9e dag. Ze groeien als een malle.

Afbeelding
Afbeelding