Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:01

Oei! Dat is schrikken van Ot! Hopenlijk snel weer de oude (en op gewicht!).

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:11

Aaaah wat veel knappe babies!!! Dol op al dat pluizige puppenspul. Heel schattig.
Prachtige foto’s ook. En leuke verrassingen ook.

Balen van Otje. Ik duim dat ze snel opknapt en het ‘niks’ was.

Ik las verder terug nog wat over voer van pups. Ik gaf mijn beide honden in hun jeugd bewust verschillende soorten en smaken voer. Zodat ze dat ook in hun latere leven kunnen eten. Ze eten verder meestal Carnibest of Energique (KVV), maar ook wel eens brok.

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:21

Wat een leuke foto's van de pups weer.. <3

@xlaraaj wauw die fotos <3 damnit zo knap!
@woepsie haha dat herken ik wel dan ligt Woody ergens en dan ineens opstaan, plof ligt ie weer XD
@Gowlan wat een knappe pup!
@JesdaJinn awww zo leuk lekker knabbelen!
@fokfanaat wat super zo samen.. Negeren is beter als vervelend doen. :) Komt nog wel!
@warboel Awww dat Otje maar snel weer op mag knappen!

Woody mag morgen zn 12 weken prikjes gaan halen, iets later dan verwacht omdat ik vorige week met die sneeuw niet durfde te rijden. Hij doet het heel goed ook flink aan het leren met trucjes.

Hij kan inmiddels Zit, af, blijf, touch, kom hier. Nu nog oefenen om de touch ook op andere hand te doen en langer + pootje. Echt 5min en hij kent de truc.. :')

Vandaag ook de eerste bestelling eruit gedaan bij kiwiwitje, ben heel erg benieuwd naar de kauwitems met vacht wat ie daarvan vind.. Woody vind nieuwe dingen altijd leuk om te plooien. Dan neemt ie het mee naar de mat of in zijn mand en dan gaat ie lekker zitten spelen, rollen, kauwen en op gegevens moment toch opeten hahah..

Hij eet ook komkommer, wortel en sperzieboon haha :') Hij woog zaterdag alweer 9,5kg.
Deze foto kan ik niet laten:
Afbeelding

Afbeelding
Bij deze moet je serieus ff mijn tekst lezen + de tekst op de televisie... Ik ging helemaal stuk toen iemand op facebook reageerde van je moet het de kat vragen.. :Y) :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 00:36

Net voor het eerst uit zichzelf in de ren gaan liggen om te slapen. *\o/* eerste pup waar het zo 'lang' geduurd heeft voordat ze uit zichzelf erin gingen liggen.

Afbeelding

Maze heeft volgende week haar eerste titer gepland staan. Eerder was geen plek, die kliniek neemt geen nieuwe klanten aan op het moment vanwege COVID-19. Maar aangezien ik daar graag naartoe wilde om te titeren begrepen ze dat maar dan moesten we dat even handig plannen want normaal ga je prikken en dan op donderdag krijg je de uitslag en kun je terug. Voor ons is het iets meer dan 40km enkel dus we moesten het zo plannen dat ik wel op de uitslag kan wachten. :+

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:09

Ohh fijn dat ze er zelf ingaat liggen!

Ik zit hier ook te kijken voor titeren met Woody, wil nu wel eerst de pupvaccinatie afmaken en dan Rabiës gezien we nog wel eens naar duitsland gaan. Kan hij maar vast hebben.

Maar volgens mij doet onze eigen DA het niet. Ik volg ook titergroep op facebook tegenwoordig heb je idd sneltesten die goed zijn. ideaal zeker als net in jouw situatie de da verder weg is.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:19

Roetsj is ook geënt op basis van een titerbepaling, die kon toen direct de dlp krijgen, dus maar 1 enting nodig, behalve dan de 2e weil enting, maar die konden we dan weer mooi combineren met de vervolg titer.
Rabies bewust mee gewacht tot op 1 jaar, hij wil bij jonge pups nog wel eens niet aan slaan.

Otje beterschap!
Verder weer veel leuke foto's gezien, leuk hoor!
Mona in de sneeuw, lief!
Fokfanaat, knap dat ze de hele nacht doorslaapt.
Jaxx lekker aan de kong.
Vanya, flinke pup voor 5 weken zeg!, maar was maar een klein nestje toch?
Woody wil hulp en Maze weet haar eigen slaapplek te vinden.

Ik mis af en toe wat mensen uit ons topic, vraag me af of het met iedereen wel goed gaat?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:56

Vind die wollige pups toch wel echt heel lief om te zien hoor.

Titerbepaling ga ik hier ook weer doen wil alleen even kijken of ik dit keer met de fokker kan bespreken of ze de mijne helemaal niet kan enten.
Vorige keer wel de eerste enting gedaan en Is beter van niet.

Guapa is afgelopen november afgetekend voor 3 jaar.
Dus dan heeft ze 2 keer een enting gehad en dan 4 jaar niets dus blij mee.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 09:06

Hier titeren we al vanuit het nest. Djessey word volgende week 2 en heeft maar 1 x de DHP enting gehad. :)
Haar broer Chill ook.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:22

fannetje schreef:
Ik mis af en toe wat mensen uit ons topic, vraag me af of het met iedereen wel goed gaat?

Ik gok dat sommigen het een beetje druk hebben momenteel (zuiden heeft bijv carnavalsvakantie en hoewel er weinig te vieren valt nu, hebben de kinderen wel vrij weer dan natuurlijk, en daarvoor zaten veel ouders met thuisonderwijs). Hoop althans dat dat het inderdaad is en niet dat er iets anders aan de hand is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:37

Ik denk dat het topic voor veel ook gewoon te hard loopt om bij te houden, dan ga je al snel in de meeleesmodus.

Met de 'vaste' van het topic heb ik dagelijks contact via WA of IG maar alle 'nieuwelingen' krijg ik zelf ook bijna niet uit elkaar gehouden. Ik moet af en toe echt even opzoeken wie ook alweer bij welke hond / pup hoort en dat is niet erg maar soms wel verwarrend als diegene iets deelt. Dan moet ik altijd even kijken wie de pup / hond is waar het over gaat. :=

---

Wij titeren ook vanuit het nest, eerst enten en dan titeren kan echt geld weggooien zijn. Als je pup / hond onbeschermd blijkt kun je weer opnieuw beginnen met enten. -O-

Rabiës laat ik altijd zetten met 15/20 weken, dan slaat hij vrijwel altijd aan en aangezien wij met twee keer struikelen in België óf in Duitsland zijn is het voor ons absoluut noodzakelijk. Daarnaast komen wij ook veel in de bossen, zowel hier als in België & Duitsland en hoewel Rabiës vrijwel niet 'actief' is vind ik het prettig dat er bescherming is. Daarnaast laat ik dat ook enten want ik wil van ieder jaar een penning hebben. <<) (grapje hè! Ik laat mijn honden niet alleen enten voor de penning alhoewel ik ze nog van alle jaren heb)

Weil laat ik principieel niet enten.

Wij gaan dus volgende week titeren, Mazikeen & Dana zijn als eerste aan de beurt. Dana wil ik ruim op tijd op orde hebben voordat ze loops wordt. Aangezien al onze honden gecontroleerd moeten worden dit jaar neem ik telkens als Mazikeen moet één of twee van onze andere honden mee. :))

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:41

Ohhh Kim, van zo'n beeld smelt je toch? <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:43

KimD schreef:
Ik denk dat het topic voor veel ook gewoon te hard loopt om bij te houden, dan ga je al snel in de meeleesmodus.

Met de 'vaste' van het topic heb ik dagelijks contact via WA of IG maar alle 'nieuwelingen' krijg ik zelf ook bijna niet uit elkaar gehouden. Ik moet af en toe echt even opzoeken wie ook alweer bij welke hond / pup hoort en dat is niet erg maar soms wel verwarrend als diegene iets deelt. Dan moet ik altijd even kijken wie de pup / hond is waar het over gaat. :=

Ook dat inderdaad, ik moet soms ook even terugzoeken :j

En veel vd 'oude garde' volg ik inderdaad op insta/ heb ik op facebook contact mee.

Maar inderdaad: er zijn véél nieuwe pups bij gekomen, super leuk natuurlijk en hartstikke welkom, maar dan is altijd reageren soms niet te doen ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:44

Dit topic bijhouden is een dagtaak soms hoor. :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:00

Ik volg eerlijk gelezen ook nog amper :+ Ik heb het privé enorm druk waardoor ik hier wel nog lees maar niet alles kan onthouden := :=

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:03

Ik lees ook nog mee maar idd bijlezen is geen doen meer :+ :+ :+
Hier gaat ook nog alles goed met puppebeest *D
Afbeelding

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:04

Ik probeer meerdere malen op de dag bij te lezen. Sommige onderwerpen vind ik lastig om over mee te praten omdat wij dat bijvoorbeeld anders doen, dan lees ik vooral mee :o

Nu ik met een burn out thuis zit heb ik meer tijd om het bij te houden. Als ik weer moet werken zal het me wel weer meer moeite kosten :')

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:06

Hier ook een meelezer die het niet genoeg bijhoudt om te reageren :o Ik heb sommigen ook op Instagram, ook al ben ik daar de laatste tijd ook niet super actief :+

Mulan is iig nog steeds levend, blij en knap :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:09

Ik lees ook nog steeds mee!

Bijleesposten zijn nooit mijn sterkste punt geweest...

Ik heb toevallig een halsband gemaakt voor mezzy haar zusje en opgestuurd naar Duitsland.

Afbeelding

Super cute.

En Sneeuw foto's van Mezzy.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3 :brr:

Ik denk dat ze binnenkort loops gaat worden...

Hebben jullie (die teefjes hebben) tips hoe ik t kan zien dat het er aan komt?

Voor nu zijn er teefjes en reuen(gecastreerd en niet gecastreerd) meer geïnteresseerd in haar.. :Y)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:12

Kiimm_ schreef:
Ik probeer meerdere malen op de dag bij te lezen. Sommige onderwerpen vind ik lastig om over mee te praten omdat wij dat bijvoorbeeld anders doen, dan lees ik vooral mee :o

Nu ik met een burn out thuis zit heb ik meer tijd om het bij te houden. Als ik weer moet werken zal het me wel weer meer moeite kosten :')

:knuffel:

Awhh, wat een knapperd, Nynkster <3

Afbeelding

Wij gaan mogelijk over op nieuw voer. Huidige voer trekt ze de neus van op. Ugh, voer, ellendig iets want ze is best kieskeurig. En er is zo veel aanbod. Op dit moment lijkt ze Cavom goed te eten. Denk dat haar loopsheid ook niet bijdraagt. Echt plassen bloed soms in huis. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:14

Nicky91 schreef:
Ik lees ook nog steeds mee!

Bijleesposten zijn nooit mijn sterkste punt geweest...

Ik heb toevallig een halsband gemaakt voor mezzy haar zusje en opgestuurd naar Duitsland.

[ [url=m/RWAy9C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super cute.

En Sneeuw foto's van Mezzy.

[ [url=m/AdIv75.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wOw3yE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ix0Qju.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 :brr:

Voor nu zijn er teefjes en reuen(gecastreerd en niet gecastreerd) meer geïnteresseerd in haar.. :Y)

Wij merkten vooral bananen in de oren dat hele simpele commando's niet meer werken, slecht eten, opgezwollen vulva. En in trek zijn bij reuen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:16

Nayomie schreef:
Nicky91 schreef:

Wij merkten vooral bananen in de oren dat hele simpele commando's niet meer werken, slecht eten, opgezwollen vulva. En in trek zijn bij reuen.

Oke, ik ga het eens in de gaten houden..
Ik merk wel dat ze veel meer snuffelt dan normaal en ook echt LANG blijft hangen op plekjes waar ze normaal gewoon doorliep. Maarja omdat het mijn eerste teef EVER is, heb ik geen idee.... :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:18

@nynkster wat een knapperd! Dat kortharige vind ik wel erg aantrekkelijk hoor! :j Gelijk een 'hele andere hond' dan een halflangharige collie.

@nicky wat een knap zusje ook :j Mezzy is wel echt 'puppy-af' ook zeg!

@kiimm dat ook inderdaad, soms doe ik dingen anders en werkt dat voor ons goed en denk ik 'nope, de discussie niet waard' ;) En sommige dingen (zoals hondensport bijv), kan ik gewoon niet over meepraten: Toby heeft bananen in zijn oren, die is echt niet welkom op het sportveld :')

@norwayfjord jaaa, die zag ik ook op Insta ;)

@nayomie hier is afwisseling qua smaak en soms ook qua merk de sleutel gebleken tot wél blijven eten. Steeds hetzelfde dan stopt hij met eten. Wat ook wel helpt als er slecht gegeten wordt, is de hond v mijn ouders erbij zetten, dan eten ze ineens allebei of hun leven er vanaf hangt, terwijl ze allebei geen enorme eters zijn :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:18

Bij iedere teef kan het weer anders zijn. Arya, van cursebreaker hier had bijvoorbeeld last van diarree voor ze loops werd als ik je niet vergis.

Wij controleerden het telkens door een wit keukenpapier bij de vulva te doen. Daaraan kun je zien of ze al bloed of niet.

Want deze draak likt alles in huis weer op. :')

@skippy, goeie tip! Voorheen wisselde we kvv af met brok maar toen at ze niet meer (zat tegen loopsheid aan). Maar ze moet wel eten, zaterdag heeft ze de hele ochtend lopen spugen, dus wel hebben vanalles geprobeerd bij mijn ouders, Cavom bleek te uitkomst te zijn. :P

We gaan eens afwisselen proberen, kijken of dit wel werkt. En wie weet is dit gewoon een fase (hoop ik ).
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 16-02-21 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:21

Skippy01 schreef:
@nicky wat een knap zusje ook :j Mezzy is wel echt 'puppy-af' ook zeg!

Ja als je dr zo op de foto ziet wel, maar ik was vorige week bij een vriendin en die heeft een kelpie die is 1 maand ouder dan Mezzy en die is echt zoveel meer volwassen al dan Mezzy. Echt bizar.

Maar, die is dan ook al loops geweest(vorige maand) dus wellicht heeft dat er ook mee te maken.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:22

Nayomie schreef:
Bij iedere teef kan het weer anders zijn. Arya, van cursebreaker hier had bijvoorbeeld last van diarree voor ze loops werd als ik je niet vergis.

Wij controleerden het telkens door een wit keukenpapier bij de vulva te doen. Daaraan kun je zien of ze al bloed of niet.

Want deze draak likt alles in huis weer op. :')

Ooh... nou... ja.. 8)7 Wel lekker schoon....
Ik word er gek van. Zo achterlijk dat je er op gaat zitten 'wachten'. :\

Der vulva is gewoon nog klein en schoon... dat houd ik ook in de gaten.

Ik begreep van de fokker dat 1 van Mezzy haar zusjes waarschijnlijk al loops is geweest, maar ze hebben daar amper iets aan gemerkt.